دانشگاه برتر کانادا

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۲

داستان طول‌ودراز تحصیل در کانادا نیازمند شناخت اساسی در مورد نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا و بررسی مراکز آموزشی برای پیدا کردن دانشگاه برتر کانادا است. احتمالا شما یکی از آن افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۲ را دارید و حالا می‌خواهید بدانید رنکینگ‌های جهانی در مورد دانشگاه‌های این کشور چه رتبه‌ای می‌دهند. در این مقاله با اندکی تمرکز بیشتر، قصد داریم دانشگاه برتر کانادا را از قلب رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های این کشور بیرون بکشیم و به شما معرفی کنیم.

۱۰ دانشگاه برتر کانادا برای ادامه تحصیل

طبق رتبه‌بندی QS World University Rankings در سال ۲۰۲۱، ۲۶ تا از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل، رتبه‌بندی شدند؛ این رتبه‌بندی، هر دانشگاه برتر کانادا را بر اساس متدولوژی، شهرت و اعتبار، تاثیر تحقیقات مراکز پژوهشی و بسیاری از فاکتورهای دیگر مشخص کرده است. با ما همراه باشید تا با یک شمارش معکوس به سراغ ۱۰ دانشگاه برتر کانادا برویم و نحوه عملکرد آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

  1. دانشگاه کلگری (University of Calgary)

برخلاف سقوط ۱۳ پله‌ای، دانشگاه کلگری به عنوان نهمین دانشگاه برتر کانادا در لیست ۱۰ تایی ما قرار گرفته است. این دانشگاه در رتبه ۲۴۶ رنکینگ جهانی ایستاده است و بالاترین نمره را در بخش شاخص‌های آموزشی‌ دانشکده‌های بین‌المللی کسب کرده است.

نهمین دانشگاه برتر کانادا در سال ۱۹۴۴ تاسیس شده است و در آغاز به عنوان شاخه‌ای از دانشگاه آلبرتا شناخته می‌شد. حالا دانشگاه کلگری یک دانشگاه موفق و مستقل است و ۵ پردیس دانشگاهی در سرتاسر جهان و بیش از ۳۳ هزار دانشجوی فعال دارد.

دانشگاه برتر کانادا
عنوان رسمی دانشگاه کلگری؛ در این عنوان، علامت مخصوص دانشگاه کلگری با نشان یک گاو وحشی قابل رویت است.
  1. دانشگاه کوئینز (Queen’s University)

شاید پیش خودتان بگویید که چرا این لیست دوبار به جایگاه نهم اشاره کرده است و چرا خبری از رتبه ۱۰ نیست؛ پاسخ واضح است، این دانشگاه با دانشگاه کلگری از لحاظ رتبه‌بندی در کانادا در مقام نهم مشترک قرار گرفته‌اند. نهمین دانشگاه برتر کانادا در جایگاهی مشترک با دانشگاه کلگری در کینگستون اونتاریو قرار دارد و پس از سقوط ۷ پله‌ای، در جایگاه نهم دانشگاه‌های برتر کانادا و ۲۴۶ جهان ایستاده است.

دانشگاه کوئینز از لحاظ شاخص اعتبار کارفرمایان عملکردی بسیار بی‌نظیر (رتبه ۹) دارد. نهمین دانشگاه برتر کانادا بیش از ۲۴ هزار دانشجو دارد و ۹۱ درصد فارغ‌التحصیلانش در عرض ۶ ماه مشغول به کار می‌شوند.

دانشگاه برتر کانادا
نمایی از ساختمان اصلی دانشگاه کوئینز؛ انگار که قلعه یکی پادشاهان سرزمین بریتانیا در سال‌های بسیار دور است.
  1. دانشگاه وسترن (Western University)

دانشگاه وسترن امسال ۷ پله از جایگاه خودش در رتبه‌بندی کانادا سقوط کرد و هم‌اکنون در رتبه ۲۰۳ جهانی قرار گرفته است. هشتمین دانشگاه برتر کانادا یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی این کشور است و شهرت بسیار زیادی در زمینه تاثیرات پژوهشی بر جامعه علمی کانادا دارد. این دانشگاه معتبر در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و هم‌اکنون بیش از ۳۸ هزار دانشجو از ۱۲۱ کشور مختلف دارد. وضعیت دانشگاه وسترن در زمینه شاخص اعتبار و شهرت کارکنان و اساتید بسیار عالی است و می‌توان از آن به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزشی آمریکای شمالی و جهان یاد کرد.

دانشگاه برتر کانادا
ورودی دانشگاه وسترن، صبح زود؛ محوطه این دانشگاه همیشه بهترین محیط برای قدم‌زدن‌های نسبتا طولانی است.
  1. دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو همچنان در حال پیشرفت است و پله‌های رنکینگ‌های کانادا را یک‌به‌یک بالا می‌رود. هفتمین دانشگاه برتر کانادا دارای رتبه ۱۶۶ جهانی است و از لحاظ شاخص اعتبار و شهرت کارفرمایان در رتبه ۸۵ جهان ایستاده است (یعنی ۱۱ رتبه بالاتر از دانشگاه کوئینز). این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد، ۳ پردیس دانشگاهی دارد و عضو  گروه تحقیقاتی معتبر U15 هم است.

دانشگاه برتر کانادا
حروف Waterloo در کنار هم؛ این دانشگاه بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت مستمر دارد.
  1. دانشگاه مک‌مستر (McMaster University)

ششمین دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۴۴ جهان را به خود اختصاص داده است؛ البته این دانشگاه ۴ پله سقوط کرده و وضعیت خیلی خوب خود در سال پیش را از دست داده است. این دانشگاه از لحاظ شاخص‌های علمی دانشکده‌های جهان، وضعیت بسیار قابل توجهی دارد و از این لحاظ در رتبه ۸۳ جهان ارزیابی می‌شود. دانشگاه مک‌مستر در همیلتون ایالت اونتاریو قرار دارد و شهرت بسیار زیاد خود را مدیون دانشکده پزشکی بسیار معتبر خود است.

۱۰ دانشگاه برتر کانادا
اکثر دانشجویان پزشکی کانادا ترجیح می‌دهند تا در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند؛ علت معروفیت و موفقیت این دانشگاه هم همین بخش پزشکی است.
  1. دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

با وجود سقوط شش‌پله‌ای دانشگاه آلبرتا کانادا، رتبه این دانشگاه معتبر در جایگاه ۱۱۹ جهان قرار گرفته است. پنجمین دانشگاه برتر کانادا محل زندگی و تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانشجو است و ۴ پردیس دانشگاهی در سرتاسر جهان دارد. ویژگی‌های خارق‌العاده این مرکز آموزشی معتبر باعث شده است تا آن هم در کنار بهترین دانشگاه های کانادا از شاخص بالایی در بخش علمی دانشکده‌های بین‌المللی برخوردار شود.

بهترین دانشگاه کانادا چیست
یکی از ورودی‌های دانشگاه آلبرتا؛ محوطه بسیار وسیع این دانشگاه مملو از خاطرات بی‌شمار دانشجویانی است که روزی در این محیط مشغول به تحصیل بوده‌اند.
  1. دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

جالب است بدانید که قرار بود چهارمین دانشگاه برتر کانادا، دانشگاه آلبرتا باشد، اما امسال تمام معادلات به نفع دانشگاه مونترال تغییر کرد. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ در مونترال تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی به زبان فرانسوی است. دانشگاه مونترال بیش از ۶۷ هزار و ۳۵۰ دانشجوی فعال دارد که از این تعداد، حدود ۱۰ هزارنفر دانشجوی بین‌المللی هستند.

دانشگاه های برتر کانادا
نمایی خیره‌کننده از ساختمان دانشگاه مونترال در نیمه‌شب؛ نورپردازی و طراحی منحصربه‌فرد ساختمان این دانشگاه، مثال‌زدنی است.
  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

پس از عنوان بهترین دانشگاه کانادا در ۳ سال، دانشگاه بریتیش کلمبیا امسال در رتبه ۳ قرار گرفته است. سومین دانشگاه برتر کانادا از لحاظ شاخص شهرت و اعتبار در رتبه ۲۸ جهان قرار گرفته است. این دانشگاه با پذیرش نوآوری و خلاقیت، قصد دارد تا وضعیت کنونی علم در دنیا را به چالش بکشد.برای آشنایی بیشتر با محیط کانادا می‌توانید مقاله جذاب و کامل دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی کانادا را مطالعه کنید.

دانشگاه برتر کانادا
خیابان منتهی به دانشگاه بریتیش کلمبیا، نیمه‌شب برفی؛ به ترکیبات جذاب ورودی دانشگاه و خیابان در یک شب برفی دقت کنید.
  1. دانشگاه مک‌گیل (McGill University)

دومین دانشگاه برتر کانادا در مونترال تاسیس شد و با پیشرفت قابل توجهی که داشت، در رده‌بندی جهانی امسال ۴ پله صعود کرد و در رتبه ۳۱ جهان قرار گرفت. این دانشگاه ۱۲ دانشمند به جامعه جهانی ارائه کرد که بعدا موفق به دریافت جایزه نوبل شدند. تعداد فارغ‌التحصیلان فرهیخته دانشگاه مک‌گیل در همین حد باقی نمانده است و ۱۴۵ محقق نهاد Rhodes و جاستین ترودو (نخست‌‌وزیر فعلی کانادا) از جمله افتخارات این دانشگاه هستند.

دانشگاه برتر کانادا
بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بعدها موفق به دریافت جایزه نوبل شدند. دانشگاه مک‌گیل همیشه در صدر جدول بهترین مراکز آموزشی آمریکای شمالی قرار داشته است.
  1. دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

به بهترین دانشگاه کانادا در سال ۲۰۲۱ خوش آمدید! دانشگاه تورنتو دارای عنوان دانشگاه برتر کانادا است و امسال در رتبه ۲۵ جهان قرار می‌گیرد. این دانشگاه بسیار معتبر در تمامی شاخص‌های دانشگاهی جهان دارای موقعیت‌های قابل توجهی شد و در اکثر شاخص‌ها از جمله شاخص اعتبار و شهرت دانشگاهی در رتبه ۱۵ جهان ایستاد.

بهترین دانشگاه های کانادا
ورودی دانشگاه تورنتو، یکی از روزهای آغازین پاییز؛ همه‌چیز نشان‌دهنده شروع یک فصل جدید برای دانشگاه تورنتو است.

برترین دانشگاه‌های کانادا از نگاهی دیگر

بهترین مراکز تحصیلی کانادا فقط به همین ۱۰ دانشگاه محدود نمی‌شوند. تقریبا همه دانشگاه‌های کانادا از رتبه‌های جهانی و شاخص‌های علمی معتبری برخوردارند و می‌شود روی همه آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. با ۱۶ دانشگاه برتر کانادا در این لیست جداگانه آشنا شوید:

  • دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa) / رتبه ۲۷۹ جهان
  • دانشگاه Dalhouise / رتبه ۲۹۱ جهان
  • دانشگاه Simon Fraser / رتبه ۳۲۳ جهان
  • دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) / رتبه ۳۷۰ جهان
  • دانشگاه Laval / رتبه ۴۲۰ جهان
  • دانشگاه ساسکاچوان. رتبه ۴۶۵ جهان
  • دانشگاه Concordia / رتبه ۴۷۷ جهان
  • دانشگاه York / رتبه ۵۳۱ تا ۵۴۰ جهان
  • دانشگاه Guelph / رتبه ۵۷۱ تا ۵۸۰ جهان
  • دانشگاه Carleton / رتبه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان
  • دانشگاه کبک / رتبه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان
  • دانشگاه مانیتوبا / رتبه ۶۰۱ تا ۶۵۰ جهان
  • دانشکده Memorial University of Newfoundland / رتبه ۷۰۱ تا ۷۵۰ جهان
  • دانشکده Sherbrooke / رتبه ۷۰۱ تا ۷۵۰ جهان
  • دانشکده Windsor / رتبه ۷۵۱ تا ۸۰۰ جهان
  • دانشکده Ryerson / رتبه ۸۰۱ جهان

اکنون که بحث، بحث تحصیل و مهاجرت تحصیلی است، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا را هم مطالعه کنید. مطمئنا  اطلاعات جذاب و مفید زیادی هم در آن‌جا می‌توانید کسب کنید.

سیر تا پیاز مهاجرت تحصیلی به کانادا با نیک‌پرداخت

کانادا از جمله کشورهایی است که دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل و مهاجرت تحصیلی به آن نگاه ویژه‌ای دارند. داستان مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کانادا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، اما با تکیه بر یک مجموعه مجرب و مطمئن می‌توان از سد تمام این پیچیدگی‌ها عبور کرد. مجموعه مطمئن و حرفه‌ای نیک‌پرداخت با ارائه خدمات مرتبط با سفارت و مهاجرت، در کنار شماست تا مهاجرت تحصیلی مطمئنی به دانشگاه برتر کانادا و هر کشور دیگری داشته باشید؛ برای اطلاعات بیشتر روی لینک خدمات مرتبط با سفارت و مهاجرت نیک‌پرداخت کلیک کنید.

همچنین یکی از لازمه‌های مهاجرت مخصوصا مهاجرت‌های تحصیلی، برخورداری از نمرات خوب  و قابل قبول در آزمون‌های زبان مثل آیلتس و تافل است.   مقاله مراحل دریافت مدرک آیلتس را در همینجا مطالعه کنید.

در ضمن، نیک‌پرداخت دست به کار شده و بخش ویژه‌ای برای پرداختی‌های این ۲ آزمون در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر روی لینک بخش اختصاصی پرداخت آزمون‌های بین‌المللی نیک‌پرداخت کلیک کنید.

دانشگاه برتر کانادا
همه پرداخت‌های آزمون تافل را از همینجا انجام دهید!

مسئله انتخاب و ورود به دانشگاه برتر کانادا تا حدودی حل شد. حالا با بحث شیرین رزرو و خرید بلیط هواپیما چطورید؟ مجموعه نیک‌پرداخت، هیچ‌وقت شما را تنها نمی‌گذارد و دروازه‌های ورود به دانشگاه برتر کانادا را برای شما باز خواهد کرد. حالا بدون اینکه استرس رزرو بلیط را داشته باشید، روی لینک بخش پرداخت هزینه خدمات گردشگری نیک‌پرداخت کلیک کنید.

دانشگاه برتر کانادا
شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی بدون داشتن ویزا و مستر کارت و پی پال، از طریق نیک پرداخت اقدام کنید.

جمع‌بندی

اکثر مراکز علمی‌آموزشی و دانشگاه‌های کانادا در رتبه‌بندی‌های جهانی، جایگاه مورد توجه و قابل قبولی دارند. در این مطلب به صورت مفصل در مورد ۱۰ دانشگاه برتر کانادا پرداختیم و ۱۶ دانشکده و مرکز علمی معتبر این کشور را نام بردیم. بعضی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه تورنتو هم به عنوان دانشگاه برتر کانادا و هم به عنوان خوش‌رتبه‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود.

نظر شما مخاطبان عزیز نیک‌پرداخت در مورد این مطلب چیست؟ چه عاملی شما را برای ورود به کانادا و مهاجرت تحصیلی ترغیب می‌کند؟ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کانادا چقدر در تصمیم‌گیری شما برای ورود به کانادا موثر است؟ هرچه که دل تنگتان می‌خواهد، برای ما بنویسید!

دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست