کیف پول سخت افزاری

آشنایی با بهترین کیف پول سخت افزاری ۲۰۲۲

دنیای ارزهای دیجیتال که با عنوان کریپتوکارنسی هم شناخته می‌شوند، یکی از محبوب‌ترین بازار معاملات در حال حاضر هستند. معمولا هربار که اسم ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، صحبت از کیف پول سخت افزاری و انواع کیف‌ پول‌های دیگر هم مطرح می‌شود. به جز کیف پول سخت افزاری، کیف‌ پول‌های تحت وب، کاغذی و اپلیکیشنی هم وجود دارند که در حال حاضر و در این مقاله مد نظر ما نیستند. آن‌چیزی که هم‌اکنون سوژه محتوایی ما شده، اشاره به کیف پول‌های سخت‌افزاری سال ۲۰۲۲ است که به تامین امنیت، حفظ و نگهداری و همچنین مدیریت ارزهای دیجتال، انواع کوین‌ها (Coin) و توکن‌ها منجر خواهد شد.

اهمیت داشتن یک کیف پول سخت‌‌افزاری

دنیای معامله کردن در بازار ارزهای دیجیتال بسیار جذاب و شیرین جلوه می‌کند، اما واقعیتی که نباید از آن غافل شد، توجه به امنیت خرید این ارزهاست. شما باید به خوبی بدانید که تفاوت انواع کیف پول‌های مجازی که مخصوص دنیای کریپتوکارنسی هستند، چیست و چرا باید از نوع سخت‌افزاری آن استفاده کنید. به طور کلی، یک کیف پول سخت‌افزاری به شما کمک خواهد کرد که حجم بیشتری از ارزهای دیجیتال را ذخیره و مدیریت کنید و از لحاظ تامین امنیت آن‌ها خیال آسوده‌ای داشته باشید. یکی از انواع کیف پول سخت‌افزاری، کیف پول سخت افزاری لجر است که انواع مختلفی دارد. توجه به اینکه چرا خرید کیف پول سخت افزاری از اهمیت خاصی برخوردار است، یکی از موضوعاتی محسوب می‌شود که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت. در ادامه انواع کیف پول سخت افزاری و بهترین آن‌ها در سال ۲۰۲۲ را خواهیم شناخت.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

کیف پول سخت افزاری و مزایای آن چیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌هایی فیزیکی هستند که برای حفظ امنیت نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی و ساخته شده‌اند. به عبارت ساده‌تر، زمانی که شما یک کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را باز می‌کنید، ۲ جفت کلید در اختیارتان قرار می‌گیرد؛ کلیدهایی که با عناوین کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی شناخته می‌شوند. کلیدهای عمومی برای تولید آدرس‌های ارزهای دیجیتال، اشتراک‌گذاری و یا دریافت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این در حالی است که کلیدهای خصوصی برای امضا کردن تراکنش‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مالیکت آن‌ها را شخص شما تایید می‌کنید.

کلیدهای خصوصی، در واقع همان امضای مخصوص شماست و اگر شخص دیگری کلید خصوص مخصوص شما را دریافت کند، باید با تمام دارایی‌های خود در دنیای ارزیهای دیجیتال خداحافظی کنید؛ این، مهم‌ترین دلیلی است که اثبات می‌کند، شما باید کلیدهای خصوصی را مانند یک گنج ارزشمند پنهان و محفوظ نگه دارید. یک کیف پول سخت افزاری امکان بازیابی کلید خصوصی ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند و بهتر است که همیشه از آن محافظت کنید.

در اصطلاحات دنیای کریپتوکارنسی، به کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری یا تحت وب، کیف پول داغ یا Hot Wallet گفته می‌شود؛ این کیف پول‌ها که شامل نوع نرم‌افزاری، اپلیکیشنی و کیف پول‌های صرافی می‌شوند، هر دو کلید خصوصی و عمومی شما را تحت کنترل خواهند داشت.

از طرفی، به انواع کیف پول سخت افزاری، کیف پول سرد یا Cold Walllet گفته می‌شود. این کیف پول‌ها که بسیار ارزشمند و حیاتی هستند، کلیدهای خصوصی شما را در داخل تراشه امن و مطمئن خود محفوظ نگه می‌دارند تا هیچ شخص دومی به آن‌ها دسترسی نداشته باشد. در کیف پول‌های نرم‌افزاری و تحت وب، عبارت کلید خصوصی یا Private Key نمایش داده می‌شود و این نشانه خوبی است؛ این عبارت یعنی شما همیشه به صورت بالقوه در معرض از دست دادن ارزهای خود هستید و ممکن است که مورد حملات هکرها و دیگر افراد سودجو قرار بگیرید.

از طرفی، کیف پول‌هایی که در صرافی‌ها ارائه می‌شوند هم امن نیستند. هک کردن صرافی‌های کریپتوکارنسی به یک امر رایج تبدیل شده است و تقریبا بسیاری از ارائه‌دهندگان هیچ مقاومتی نمی‌کنند. بنابراین، سرقت اطلاعات مهم ارزهای دیجیتال از دستگاه‌های هوشمند مثل کامپیوتر، موبایل و دیگر گجت‌های هوشمند، کار بسیار آسانی برای هکرهاست و باید یک فکر بکر برای این مشکل کرد؛ تنها راه چاره‌ای که در حال حاضر وجود دارد، استفاده از کیف پول سخت افزاری است.

کیف پول سخت افزاری
تصویری از کیف پول سخت افزاری Trezor

کیف پول سخت‌افزاری چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یک کیف پول سخت‌افزاری خریداری می‌کنید و به آن متصل می‌شوید، تمام اطلاعات مهم فقط در صفحه دستگاه کیف پول شما نمایش داده می‌شود. در ادامه، عبارت بازیابی یا Recovery Phrase را دریافت خواهید کرد و پین کد مخصوص خودتان را تنظیم می‌کنید. معمولا عبارت بازیابی یا عبارت ریکاوری را روی یک برگه کاغذ می‌نویسند و در مکانی امن نگهداری می‌کنند.

اگر شما هم  یک کیف پول سخت افزاری خریداری کردید، توصیه ما این است که همین کارها را انجام دهید. اگر احیانا دستگاه سخت‌افزاری شما به سرقت بروید و یا خراب شود، شما به راحتی می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی خود، اطلاعاتتان را به دست بیاورید. در ادامه این مقاله مقایسه‌ای میان بهترین کیف پول سخت افزاری از میان چند کیف پول مختلف را خواهیم داشت و مزایا و معایب آن‌ها را مورد واکاوی قرار دهیم.

بهترین کیف پول سخت افزاری سال ۲۰۲۲

در حال حاضر، تعداد کیف پول‌های سخت‌افزاری که از ارزهای بسیار زیاد پشتیبانی کنند، محدود است و برای این که بتوانید در دنیای ارزهای دیجیتال بتازید، بهتر است که یکی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری را انتخاب و خریداری کنید. همچنین دقت داشته باشید که همه کیف پول‌های موجود در بازار برای کاربران ایرانی مفید نیست و ممکن است که در حین استفاده از آن به دلیل تحریم‌ها و ممنوعیت فعالیت با IP ایرانی، دچار مشکلات عدیده از جمله از دست دادن کامل دارایی‌ها و اطلاعات مهم شوید. بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین کیف پول سخت‌افزاری موجود در جهان را که برای کاربران ایرانی هم مفید است، به شما معرفی کنیم. خواندن مطلب بهترین کیف پول بیت کوین را چگونه انتخاب کنیم نیز می‌تواند مفید باشد.

کیف پول Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس از نسل دوم کیف پول‌های سخت‌افزاری محسوب می‌شود. این کیف پول، فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به نسل اولی‌ها دارد و می‌توانید بیش از ۱۰۰ برنامه مخصوص بلاکچین‌های مختلف را در آن به اجرا درآورد. صفحه نمایش این کیف پول نسبت به هم‌رده‌های آن بزرگ‌تر است و اتصال به گوشی‌های موبایل هوشمند را از طریق سیستم بلوتوث فراهم می‌کنند. لجر نانو ایکس همچنین از سیستم‌های ویندوز، لینوکس، مک و سیستم‌های عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

قیمت این کیف پول در بازار جهانی برابر با ۹۹.۰۰ یورو است و عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای آن امکان سرقت و دزدی از اطلاعات و ارزهای دیجیتال را به زیر صفر می‌رساند! علی‌رغم طیف گسترده‌ای از خدمات مختلف مثل پشتیببانی از همه ارزهای دیجیتال، ادغام شدن با کیف پول‌های نرم‌فزاری، استفاده شدن در برنامه‌های غیر مترکز DApps، انواع بازی‌های P2E (مانند بازی گادز آنچیند) مبتنی بر سیستم بلاکچین و همچنین بازار NFT، قیمت این کیف پول نسبت به سایرین بسیار ارزان‌تر است. موارد زیر، از جمله مزایای این کیف پول سخت افزاری محسوب می‌شوند:

  • امکان اتصال به کامپیوتر شخصی با استفاده از کابل USB
  • امکان اتصال به تلفن همراه با استفاده از بلوتوث یا کابل OTG
  • پشتیبانی از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف و انواع توکن‌های موجود در دنیای کریپتوکارنسی
  • کاربری بسیار آسان با استفاده از ۲ دکمه چپ و راست برای تایید کردن عملیات، ورود به منو و انجام تراکنش‌های مختلف
  • برخورداری از امنیت فوق‌العاده بالا با تکیه بر سیستم عامل
  • سیستم امن BOLOS
کیف پول سخت افزاری
تصویری نمادین از کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

کیف پول Trezor model T

کیف پول Trezor T، بهترین کیف پول سخت افزاری سال ۲۰۲۱ شناخته شد و با همه پروتکل‌های امنیتی کیف پول لجر نانو ایکس مطابقت دارد. این کیف پول دارای یک صفحه نمایش لمسی و رنگی است که اندازه بزرگ آن، تجربه کاربری حرفه‌ای و متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کیف پول با تمام مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود از جمله دستگاه‌های Open Source است تا هر برنامه‌نویسی که داوطلب است، بتواند باگ‌ها و نقاط آسیب‌پذیر آن را ارزیابی کند. بزرگترین ایراد این کیف پول این است که نمی‌توان برای سیستم عامل iOS از آن استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول به سیستم‌های ویندوز، مک و اندروید متصل شوید و از امکانات آن نهایت لذت را ببرید.

این کیف پول هم مثل کیف پول لجر نانو ایکس، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا امنیت داده‌ها و دارای‌های ارز دیجیتال همچنان در بالاترین سطح بماند. این کیف پول سخت افزاری را می‌توان با کیف پول‌های نرم‌افزاری و تحت وب بسیاری ادغام کرد و اقدامات خاصی را در رابطه با آن‌ها در پیش گرفت. موارد زیر، نمونه‌ای از مزایای این کیف پول هستند:

  • امکان استفاده از نرم‌افزار Trezor Suite برای برقرار کردن این کیف پول در فضای دسکتاپ یا وب
  • امکان پشتیبانی بیش از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال و توکن مختلف
  • مجهز به ساختار فولادی و ضد زنگ Cryptosteel Cassette برای جلوگیری از بروز آثار مخرب رطوبت و اکسید آهن
  • مقاوم در برابر آتش‌سوزی، خوردگی، نفوذ آب، شوک‌های الکتریکی و ضربات ناشی از تصادف

البته ساختار این کیف پول سخت افزاری به جز Cryptosteel Cassette از نوع Cryptotag Zeus  هم ساخته شده است. ساختار Cryptotag Zeus  دارای ضخامت ۶ میلی‌متری است، از تیتانیوم ساخته شده و در برابر دمای ۱۶۶۷ درجه سانتی‌گراد هم مقاومت می‌کند. همچنین، این ساختار در برابر شلیک گلوله ۹ میلی‌متری هم مقاوم است و می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. کیف پول سخت افزاری Trezor T مجهز به  Cryptosteel حدود ۱۰۹.۰۰ یورو و نوع دیگر آن که به ساختار Cryptotag مجهز شده است، حدود ۱۰۵.۰۰ یورو قیمت دارد.

کیف پول سخت افزاری
کیف پول سخت افزاری Trezor T و کابل همراه آن

کیف پول BitBox02

کیف پول سخت افزاری BitBox02 توسط کشور سوئیس ساخته شده و با سیستم‌های ویندوز، لینوکس و مک سازگار است. از طرفی، این کیف پول از دستگاه‌های اندرویدی با استفاده از کانکتور USB-C پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که BitBox02 از تمامی توکن‌های ERC20 و همه ارزهای دیحیتال از جمله بیت کوین، لایت کوین، اترویم و غیره پشتیبانی می‌کند و هیچ نیازی هم به تجهیزات اضافی سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری ندارد. شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول و عبارت بازیابی آن، یک نسخه پشتیبانی از تمام داده‌ها و اطلاعات داشته باشید، اما توجه کنید که برای گرفتن یک بک آپ کامل و جامع باید از یک کارت microSD بهره‌مند شوید.

سطح امنیتی بسیار بالای این کیف پول سخت افزاری با توجه به یک تراشه دوگانه تامین می‌شود که در سال ۲۰۱۵ توسط یک تیم توسعه‌دهنده ساخته شده است. این تیم توسعه‌دهنده آن‌قدر به خودش اطمینان دارد که حتی با استفاده از یک برنامه اختصاصی با عنوان Bounty Bug خود را به چالش کشیده است. تمامی افراد علاقه‌مند و برنامه‌نویسان می‌توانند با بررسی سیستم این کیف پول سخت افزاری، در صورت امکان، همه باگ‌ها و ایرادات را گزارش بدهند و جایزه بگیرند. در مورد کسب درآمد از هک هم این مقاله را بخوانید.

از مزایای این کیف پول برای دوستداران بیت کوین، وجود نسخه‌ای مستقل و اختصاصی است که فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل آن محدود است. در حال حاضر هر ۲ نسخه BitBox02 و BitBox02 Multi Edition هزینه‌ای برابر با ۱۰۹.۰۰ یورو دارند.

کیف پول سخت افزاری
نمایی از کیف پول سخت افزاری BitBox02؛ بسیاری از کاربران از این کیف پول به عنوان یک ابزار کم‌جا و بهینه یاد می‌کنند

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس اولین نسل از کیف پول‌های ساخت‌افزاری شرکت لجر است که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد. این کیف پول هم از سیستم امن BOLOS بهره‌مند شده است و از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابلیت ایجاد رمز عبور ۸ کارکتری را فراهم می‌کند و می‌توان با ایجاد یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای یا SEED توسط لجر از حفاظت همیشگی دارایی‌های دیجیتالی خود اطمینان حاصل کرد. این کیف پول امکان تایید ۲ مرحله‌ای را هم داراست تا انتقال ارزهای دیجیتال از لجر با تمامی پرتکل‌های امنیتی صورت بگیرد.

بعصی از مزایای کیف پول لجر نانو اس از قبیل زیر است:

  • امکان نصب کردن ۱۰۰ برنامه مختلف از جمله Cardano و Cosmos
  • پشتیبانی از ویندوز، مک و لینوکس با استفاده از کابل USB
  • امکان پشتیبانی از اندروید و iOS از طریق کابل OTG و بلوتوث
کیف پول سخت افزاری
تصویری از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس؛ ۲ کلیدی که در تصویر مشاهده می‌کنید، نمادی از توانایی این کیف پول در رابطه با کلیدهای عمومی و خصوصی و تامین امنیت دارایی‌های دیجیتال کاربران است

نحوه خرید کیف پول سخت افزاری

خریدن کیف پول‌های سخت‌افزاری دردسرهای خودش را دارد و احتمال اینکه با قیمت‌های نجومی مواجه شوید، بسیار است. از طرفی به دلیل اینکه کشور ایران جزو کشورهایی است که نمی‌تواند از سرویس‌های کریپتوکارنسی به صورت مستقیم بهره‌مند شود، لازم است که با یک مجموعه مجرب و حرفه‌ای در این مورد مشورت داشته باشید و محصول مورد نظرتان را از آ‌ن‌ها تهیه کنید.

در حال حاضر مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن بستری مناسب برای خریداری کردن کیف پول سخت‌افزاری نانو لجر اس در خدمت شما کاربران عزیز است. قیمت کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس در نیک پرداخت برابر با ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و شما می‌توانید آن را همین حالا از تیم ما بخواهید. برای خریدن کیف پول سخت‌افزاری مورد نظرتان در نیک پرداخت کافی است تا روی لینک خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس یا بنر زیر کلیک کنید.

کیف پول سخت افزاری
خرید کیف پول سخت افزاری با نیک پرداخت

چگونه می‌توان موجودی کیف پول را نقد کرد؟

صرافی فیزیکی برای فروش بیت کوین به صورت مستقیم و دریافت پول در ازای آن وجود ندارد؛ در عوض شما می‌توانید بیت کوین یا ارزهای دیجیتال مختلف را در سیستم بلاکچین قرار دهید و در ازای دریافت پول نقد، آن را معامله کنید. یک صرافی ارزهای دیجیتال می‌تواند انجام دادن این معامله را از جانب شما قبول و با پیدا کردن خریدار مورد نظر، بیت کوین مورد نظر شما را در قالب یک تراکنش به پول تبدیل کند.

شما می‌توانید پس از خرید کیف پول سخت افزاری مورد نظرتان در نیک پرداخت، تمامی تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را هم در همین مجموعه انجام دهید. در حال حاضر خرید و فروش همه ارزهای دیجیتال بدون محدودیت در نیک پرداخت امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. برای استفاده از خدمات خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال در نیک پرداخت کافی است روی آدرس الکترونیکی خرید و فروش ارز دیجیتال کلیک کنید و برای تبدیل آن به ریال نیز روی قسمت زیر کلیک کنید.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

جمع‌بندی

کیف پول سخت افزاری از جمله ابزاری است که برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و در دنیای کریپتوکارنسی به آن نیاز داریم. کیف پول‌های دیجیتالی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند که نوع سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، اپلیکیشنی و تحت وب از این قبیل هستند. در این مقاله ما سعی کردیم تا تمامی نکات مربوط به کیف پول سخت افزاری را در اختیار شما قرار بدهیم و با واکاوی ۴ نوع کیف پول مختلف از بهترین‌های سال ۲۰۲۲، دست شما را برای خریداری یک انتخاب هوشمندانه باز بگذاریم.

شما می‌توانید تمامی خدمات مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال را توسط نیک پرداخت انجام دهید و همچنین، کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس را با قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان از همین مجموعه بخرید. وقت را از دست ندهید و برای کسب موفقیت در دنیای جذاب کریپتوکارنسی، همین حالا با نیک پرداخت تماس حاصل کنید.

خرید ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست