نحوه خرید زمین از متاورس

چگونه در متاورس زمین مجازی بخریم؟

شاید اگر همین چندسال پیش، بحث خرید یک زمین مجازی را به میان می‌آوردید، مضحکه خاص‌وعام می‌شدید، اما حالا و با گذشت زمان، اوضاع کاملا فرق کرده است. در دنیای دیجیتالی امروز که تمام فعالیت‌ها به نوعی هوشمند و مجازی شده است، انواع سرمایه‌گذاری هم دستخوش تغییرات شده‌اند. اینکه بتوان زمین‌هایی را خریداری کرد که تنها در دنیای مجازی وجود دارند، یک واقعیت هیجان‌انگیز و البته ریسک‌پذیر است. جالب است بدانید که بسیاری از افراد همین‌ حالا بخشی از سرمایه‌های شخصی خود را به زمین‌های مجازی اختصاص داده‌اند و انتظار دارند تا جهان پیرامون ما به صورت جدی وارد فاز دیگری از معاملات شود.

خرید زمین و به صورت کلی سرمایه‌گذاری در حوزه خرید و فروش املاک، همیشه به عنوان یکی از علاقه‌مندی انسان‌ها به شمار می‌رود. البته منظور ما از املاک و زمین، همان‌هایی است که می‌توان آن‌ها را از نزدیک دید، خاک آن‌ها را لمس کرد و حتی در آن‌ها به ساخت‌وساز مشغول شد. اما منظور از زمین مجازی دقیقا چه چیزی است؟ سرمایه‌گذاری در حوزه زمین‌هایی که در دنیای واقعی ما وجود ندارند، چگونه است؟ دنیای متاورس چیست و قیمت زمین در Decentraland (که جهان‌های دیجیتالی محسوب می‌شود) چگونه ارزیابی می‌شود؟

در این مطلب به سراغ یکی از جالب‌ترین و جدیدترین موضوعاتی رفته‌ایم که هرکسی از جزئیات آن خبر ندارد. همچنین، با نگارش مطلبی که پیش روی شماست، سعی کردیم تا به تمامی پرسش‌های حیاتی و مهمی که در بخش بالا مطرح شد، پاسخ مناسب و کاملی بدهیم. اینکه زمین مجازی چیست؟ و چرا سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد هم از جمله موضوعاتی است که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که تمایل دارید در بحث خرید زمین مجازی و دنیای گسترده NFT قدم بگذارید، با ما همراه باشید و مطالعه ادامه این مطلب را به هیچ‌عنوان از دست ندهید. بهتر است پیش از آن‌که بازار خرید زمین‌های مجازی داغ نشده، دست به کار شوید و یکی از خفن‌ترین سرمایه‌گذاری‌های عمرتان را همین حالا شروع کنید!

نقد کردن ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی داخل ایران

دنیای متاورس دقیقا چه چیزی است؟

دنیای متاورس در حال حاضر با عنوان واقعیت مجازی شناخته می‌شود و در واقع ترکیبی از دنیای مجازی و اتفاقات واقعی دنیای ماست که به ایجاد یک فضای کاملا متفاوت منجر شده است. به عبارت ساده‌تر، انسان‌ها می‌توانند بدون آن‌که از جای خود تکان بخورند، با ورود به دنیای متاورس، به انواع فعالیت‌ها، بازی و البته زندگی دیجیتال مشغول شوند.

برای مثال فرض کنید، همینطور که پشت لپ‌تاپ نشسته‌اید یا گوشی موبایل‌تان را در دست دارید، بدون اینکه از جای خود تکان بخورید، با استفاده از ابزار دیجیتال، به دنیای متاورس وارد شوید. شخصیت کنونی شما با توجه به تمام جزئیات و ویژگی‌های واقعی‌تان، در دنیای متاورس شبیه‌سازی می‌شود و عملا می‌توانید زندگی مجازی خود را احساس کنید. شما می‌توانید در دنیای متاورس، زمین مجازی بخرید، بازی کنید و حتی جلسات کاری خود را با همان ظاهر مجازی خود برگزار کنید. تصور کنید که همکارانتان هم می‌توانند با همان ظاهرهای مجازی شبیه‌سازی‌شده خود، در کنار شما بنشینند و بحث کنند.

اصطلاح و مفهوم متاورس، بیش از ۳ دهه است که وجود دارد؛ با گسترده‌تر شدن برنامه‌های فیسبوک و تقویت ایده دنیای مجازی، نام متاورس بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت و این‌بار شناخته‌تر شد. همان اتفاق باعث شده است که سرمایه‌گذاری‌ها در رابطه با خرید زمین مجازی در متاورس آغاز شود و فضایی جدید با ویژگی‌های منحصربه‌فرد شکل بگیرد. با ما همراه باشید تا وارد دنیای بزرگ و تمام‌نشدنی متاورس شویم و سرزمین‌های دیجیتالی و هیجان‌انگیز این جهان را کشف کنیم. در ادامه به این مسئله مهم می‌پردازیم که چرا سرمایه‌گذاری در متاورس می‌تواند ایده بسیار خوبی برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های جدید باشد.

زمین مجازی
تصویری از یک واقعیت مجازی؛ یک جلسه کاری در دنیای غیر واقعی.

زمین مجازی چیست و چرا سرمایه‌گذاران از آن استقبال می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم، املاک و مستغلات از جمله محبوب‌ترین دارایی‌ها در جهان محسوب می‌شوند و هم‌اکنون این دارایی‌ها در دنیای مجازی هم قابل خرید هستند. سرزمین‌های مجازی، زمین‌های ناملموسی هستند که تنها در دنیای دیجیتال وجود دارند. یکی از ویژگی‌های جالب این دنیاهای دیجیتالی، این است که دقیقا مثل دنیای واقعی می‌توان در آن‌های به خرید املاک و زمین مشغول شد. زمین مجازی را می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال خریداری کرد؛ یکی از دنیاهای دیجیتالی که امکان خرید زمین در آن فراهم شده است، Decentraland نام دارد.

در ژوئن سال ۲۰۲۱ یک قطعه زمین مجازی با ارزش بیش از ۹۰۰ هزاردلار در Decentraland فروخته و به یکی از شگفت‌انگیزترین معاملات چند دهه اخیر تبدیل شد.

یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران را برای خرید زمین مجازی ترغیب می‌کند، امکان استفاده مالی از آن‌هاست. برای مثال سرمایه‌گذارانی که صاحب زمین‌های مجازی هستند، می‌توانند با اجازه آن‌ها برای برگزاری رویدادها یا مهمانی‌های خصوصی، کسب درآمد قابل توجهی داشته باشند.

مثلا همین چندوقت پیش، رپر معروف آمریکایی (اسنوپ داگ) میزبان یک مهمانی انحصاری در یکی از زمین‌های مجازی خود بود تا بتواند به واسطه آن، عمارت مورد نظر خورد در دنیای دیجیتال را بسازد. نکته جالب در رابطه با کسب درآمد او از این طریق، نیاز کاربران و مهمانان از NFT بود که برای شرکت در رویداد باید از آن استفاده می‌کردند.

کاربردهای خرید زمین مجازی 

همان‌طور که بیان کردیم، زمین‌های مجازی پتانسیل کسب درآمد بالایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند. در ادامه  ویژگی‌های مثبت و کاربرد این زمین‌ها ذکر شده و می‌تواند شما را هم ترغیب به خرید یکی از این زمین‌ها کند.

  • می‌توان با استفاده از NFT، یک خانه دیجیتالی در زمین‌های مجازی ساخت
  • امکان کسب درآمد دلاری با دریافت اجاره ماهیانه وجود دارد
  • قابلیت ایجاد یک گالری هنری خرید آثار NFT در زمین‌های مجازی وجود دارد و می‌توان آن را به هنرمندان ارز دیجیتال اجاره داد
  • ارزش زمین‌های مجازی هر لحظه در حال افزایش است و با سرمایه‌گذاری در آن می‌توان به یک دارایی بسیار با ارزش دست یافت

نحوه خرید زمین‌های مجازی در Decentraland چیست؟ (راهنمای گام‌به‌گام)

دنیای Decentraland یک پلتفرم مربوط به قابلیت واقعیت مجازی است که با تکیه بر سیستم بلاکچین کار می‌کند. این پلتفرم، امکان برگزاری رویدادهای مختلف، فعالیت‌های مختلف و خرید زمین مجازی در بازی را هم فراهم می‌کند و با توجه به فضای NFT پیش می‌رود.

دنیای Decentralnad که در فضای NFT وجود دارد، از ۲ توکن با نام‌های MANA و LAND برخوردار شده است. ابعاد هر قطعه زمین مجازی در Decentraland برابر با ۱۶ در ۱۶ متر است و در قالب یک NFT نشان داده خواهد شد. تعداد زمین‌های مجازی موجود در Decentraland دقیقا برابر با ۹۰ هزار قطعه است و هر شخصی می‌تواند این زمین‌ها را از طریق OpenSea که یک بازار در دنیای NFT است، خریداری یا اجاره کند. خواندن مطلب توکن NFT چیست و چه کاربردهایی دارد، برای آشنایی بیشتر با این فضا پیشنهاد می‌شود.

حالا که می‌دانیم دنیای Decentraland چیست و توکن‌های آن چه عناوینی دارند، بهتر است که به سراغ مراحل خرید زمین‌های مجازی در این پلتفرم برویم. ما سعی کردیم تا با نگارش این مطلب، تمامی مراحلی که برای خرید زمین‌های دیجیتال وجود دارند را مورد واکاوی قرار دهیم.

مرحله اول: ورود به بازار Decentraland

برای شروع، در ابتدا باید وارد بازار Decentraland (Decentraland’s Marketplace) شوید؛ در صورتیکه قبلا مراحل ثبت نام را نجام نداده‌اید، باید برای این کار اقدام کنید. پس از ورود به سیستم، گزینه Parcels and Estates و سپس گزینه View All را انتخاب کنید.

زمین مجازی در متاورس
تصویری از فروشگاه Decentraland

مرحله دوم: انتخاب یک قطعه زمین

پس از مرور قطعات زمین‌های مجازی در فضای Decentraland، یک زمین را انتخاب کنید. پس از انتخاب قطعه زمینی که مورد نظر شماست، بهتر است روی آن کلیک کنید تا با تمام جزئیات مربوط به آن آشنا شوید؛ برای خرید زمین مورد نظر، روی گزینه Buy کلیک کنید.

زمین مجازی
یک اسکرین‌شات از پروسه انتخاب زمین‌های مجازی؛ گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارند.

مرحله سوم: اتصال کیف پول ارزهای دیجیتال به بازار Decentraland

برای خرید زمین مجازی خود باید کیف پول ارز دیجیتال یا Wallet خود را به بازار Decentraland متصل کنید. با این کار، پس از تکمیل پروسه خرید، قطعه زمین خریداری‌شده به عنوان NFT در کیف پول شما ایجاد می‌شود. اگر کیف پول اختصاصی ندارید، می‌توانید از کیف پول‌های MetaMask و Trust Wallet استفاده کنید. فراموش نکنید که برای موفقیت‌آمیز بودن پروسه خرید زمین مجازی، باید توکن MANA یا اتریوم (ETH) را به اندازه کافی و با توجه به قیمت زمین مورد نظر در کیف پول خود داشته باشید. برای خرید اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال اینجا را کلیک کنید.

زمین مجازی
برای تکمیل خرید زمین مجازی در Decentraland باید کیف پول مجازی را به آن متصل کرد.

مرحله چهارم: پروسه تایید

پس از تکمیل خرید، می‌توانید توکن LAND ایجاد شده در کیف پولتان را تایید کنید. اگر به جای کیف پول اختصاصی، از کیف پول Trust Wallet یا MetaMask استفاده می‌کنید، می‌توانید پروسه تایید را از طریق گزینه Collectibles در زیر تب NFTs به پایان برسانید.

زمین مجازی
تصویری از توکن LAND که پس از خرید زمین مجازی، برای تایید به کیف پول مجازی کاربر فرستاده می‌شود.

خرید زمین مجازی در متاورس با کمک نیک پرداخت

با توجه به اینکه خرید زمین‌های مجازی با استفاده از رمزارزهای متاورسی انجام‌پذیر خواهد بود، نیاز است تا برای خرید ارزهای دیجیتال و خدمات NFT اقدام کنید. برای این کار هم کافی است تا روی خدمات ویژه نیک پرداخت حساب باز کنید و از تمامی ویژگی‌های ارائه‌شده توسط این مجموعه بهره‌مند شوید. خبر خوش اینکه نیک پرداخت امکان خرید زمین مجازی را نیز در اختیار شما قرار داده تا تنها با یک کلیک بتوانید در متاورس برای خود زمینی دست و پا کنید. برای این کار بهتر است مراحل زیر را در نیک پرداخت انجام دهید.

  1. پس از ثبت نام، وارد داشبورد خود در نیک پرداخت شوید و روی «سفارشات» بزنید.
  2. سپس روی «سفارش جدید» کلیک کنید.
  3. قسمت «خدمات پی پال» در سمت راست را پیدا کنید.
  4. از زیر منوی خدمات پی پال روی «خرید زمین مجازی در upland» کلیک کنید.
  5. میزان ارز، لینک خرید و توضیحات خود را با هماهنگی با بخش فروش اعلام و سفارش خود را ثبت کنید.

سفارشات در نیک پرداخت در عرض کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و  پشتیبانی نیک پرداخت به صورت ۲۴/۷  (۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته) امکان‌پذیر است.

خرید زمین مجازی در آپلند
مراحل خرید زمین مجازی در متاورس

جمع‌بندی

دنیای مجازی پیشرفته‌تر از هرروز دیگری شده است و حالا می‌توان با استفاده از فضاهای مجازی، دارایی‌های قابل خرید و فروش را به دست آورد. یکی از دنیاهای دیجیتالی معروف حال حاضر Decentraland است که امکان خرید زمین مجازی را برای کاربران و علاقه‌مندان فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند علاوه بر سودآوری بسیار بالا، امکان اجاره دادن زمین‌های مجازی برای برگزاری رویدادهای مختلف و کسب درآمد ارزی را به ارمغان بیاورد.

امکان خرید زمین مجازی در دنیاهای دیجیتالی، با استفاده از توکن‌های مختلف از جمله اتریوم امکان‌پذیر است. زمین‌های مجازی معمولا در اندازه‌های ۱۶ متر در ۱۶ متر قابل خرید است و در نهایت می‌توان آن‌ها را در قالب NFT به عنوان دارایی ثبت کرد. نظر شما در رابطه با زمین‌های مجازی چیست و شما چه اطلاعاتی از متاورس و Decentraland دارید؟ آیا می‌دانستید که مجموعه نیک پرداخت امکان استفاده از خدمات مربوط به خرید زمین مجازی را ارائه داده است و می‌توان با کمک آن برای خرید زمین مجازی اقدام کرد؟

خرید ارز دیجیتالخرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست