چگونه کارمزد پی پال را محاسبه کنم؟

همه چیز در مورد کارمزد پی پال و نحوه محاسبه آن

اگر در فروشگاه‌های آنلاین خارجی گشت و گذار کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که پی پال همیشه یکی از روش‌های ثابت‌ پرداخت در این سایت‌ها بوده است. چه یک خریدار باشید یا چه یک فروشنده، پی پال به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین مطمئن و پر استفاده، بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. نه فقط برای خرید محصول یا سرویس، بلکه پی پال یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های پرداخت آنلاین برای فریلنسرها، شرکت‌ها، دانشجویان و… است که جابه‌جایی ارز را برای آن‌ها ساده کرده است. اما پی‌ پال هم می‌توانند مانند هر سیستم پرداختی دارای کارمزد خود باشد. در ادامه این مقاله با هم به میزان کارمزد پی پال و چگونگی محاسبه آن می‌پردازیم.

آیا برای استفاده از پی پال نیاز به پرداخت پول داریم؟

تقریبا اکثر سرویس‌هایی که برای کارهای روزمره استفاده می‌شود، در پی پال رایگان است. با این حال سرویس‌هایی هم وجود دارند که فقط با پرداخت کارمزد پی پال قابل استفاده هستند.

ایجاد یک حساب کاربری پی پال، چه برای اشخاص و چه برای کسب و کارها، رایگان است. اما اگر بخواهید از طریق پی پال پول ارسال کنید، باید مقداری کارمزد هم پرداخت کنید. همچنین اگر یک فروشنده هستند که از طریق پی پال پول خود را دریافت می‌کنید، باید برای تمامی پرداختی‌های خود کارمزد بدهید تا پول‌تان را بگیرید.

کارمزد پی پال در حالت‌های مختلف چقدر است؟

یکی از دلایل محبوبیت پی پال، دسترسی وسیع آن در سرتاسر جهان است. در حال حاضر با کمک پی پال شما می‌توانید از یک پلتفرم برای خرید و فروش و جابه‌جایی پول در ۹۶ کشور با ۲۶ ارز مختلف استفاده نمایید. اما استفاده از این پلتفرم و برخی از خدماتی که ارائه می‌دهد رایگان نخواهد بود. شما در صورتی که خارج از کشور آمریکا قصد انجام تراکنش داشته باشید، باید کارمزدی بین ۰٫۳ الی ۳٫۹ دلار بپردازید.

اگر شما یک کاربر عادی با یک حساب استاندارد هستید، پی پال با توجه به خدماتی که از آن استفاده می‌کنید، به شرح زیر از شما کارمزد دریافت می‌کند:

افتتاح حساب: پی پال برای افتتاح حساب هیچ کارمزدی از شما نمی‌گیرد. اگر در کشوری هستید که این خدمات در آن انجام می‌شود و مانند کشور ما با تحریم مواجه نیست، می‌توانید به صورت رایگان اکانت خود را باز کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم. البته باز کردن حساب به تنهایی کافی است و پس از افتتاح حساب نیاز به وریفای کردن اکانت پی پال دارید. اگر به این موضوع علاقه دارید، مطلب زیر را بخوانید.

میزان کارمزد پی پال برای ایران
میزان کارمزد پی پال در کشورهای مختلف متغیر است

خرید: خرید با استفاده از پی پال رایگان است. بسیاری از مشتریان پی پال افرادی هستند که از این درگاه پرداخت برای خرید استفاده می‌کنند. در حالت کلی شما برای هر خریدی که انجام می‌دهید، نیازی به پرداخت کارمزد ندارید مگر اینکه ارز موجود در حساب شما با ارز مقصد یکی نباشد. البته در این حالت نیز کارمزد بسیار ناچیز است و به چشم نمی‌آید. خواندن مقاله راهنمای خرید با پی پال به شما پیشنهاد می‌شود.

فروش: فروش اجناس یا سرویس از طریق پی پال دارای ۲٫۹ درصد به علاوه ۰٫۳۰ دلار کارمزد است. البته این کارمزد می‌تواند در کشورهای مختلف تغییر کند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده از پی پال در کشورهای مختلف به عنوان یک فروشنده، از مقدار کارمزد پی پال در آن کشور آگاه شوید.

انتقال موجودی: انتقال پول از حساب شخصی‌تان معمولا رایگان است، مگر آن که بخواهید تراکنش‌ شما سریع‌تر انجام شود. برای این کار شما باید یک هزینه انتقال سریع پرداخت کنید.

ارسال پول: ارسال پول برای خانواده یا دوستان معمولا در بسیاری از کشورهای پشتیبانی کننده پی پال رایگان است، مگر این که بخواهید پول خود را از کارت اعتباری یا حساب پی پال خود خارج کنید. کارمزد این کار مشابه فروش اجناس و سرویس‌هاست. برای ارسال پول در داخل مرز، شما باید یک کارمزد ۵ درصدی پرداخت کنید. این کارمزد حداقل ۰٫۹۹ و حداکثر ۴٫۹۹ است.

دریافت پول – حساب شخصی: هیچ هزینه‌ای برای دریافت پول از جانب دوستان و خانواده کشورهای پشتیبانی کننده پی پال از فرد گرفته نمی‌شود. در دریافت وجه، به طور معمول اگر فرستنده وجه، پرداخت کارمزد را بر عهده گیرنده بگذارد، فرد گیرنده باید کارمزد را پرداخت کند تا انتقال به طور کامل انجام شود، در غیر این صورت پول به حساب او نخواهد نشست. اما اگر فرستنده خود کارمزد را پرداخت کند، دیگر نیازی به پرداخت توسط گیرنده نیست.

کارمزد پی پال برای افتتاح حساب

افتتاح حساب پی پال و ایجاد اکانت پی پال هیچ نوع هزینه یا کارمزدی ندارد. البته با وجود تحریم‌های پی پال در ایران و عدم پشتیبانی این سرویس پرداخت بین‌المللی به ساکنین داخل کشور، نیاز است تا کارهای خود را به یک واسط مطمئن برای ایجاد حساب و انجام تراکنش بسپارید.

پس از افتتاح حساب می‌توانید در اموری مانند شارژ حساب پی پال روی نیک پرداخت حساب کنید. نیک پرداخت با بالاترین سرعت و با کمترین کارمزد ممکن، نیازهای شما در خصوص پی پال را رفع می‌کند. تنها کافی است تا درخواست خود را برای نیک پرداخت ثبت کنید تا در اسرع وقت کارتان انجام شود.

کارمزد پی پال برای ارسال پول از طریق حساب‌های شخصی

کارمزد پی پال در خارج آمریکا با کارمزد آن در داخل آمریکا متفاوت است. در صورتی که در داخل آمریکا سکونت دارید و می‌خواهید در خود آمریکا برای شخصی پول ارسال کنید، هیچ کارمزدی شامل حال شما نخواهد شد. این مسئله تنها برای افرادی است که از طریق حساب پی پال یا حساب بانکی قصد ارسال پول داشته باشند.

اما در نقطه مقابل اگر بخواهید به صورت بین المللی از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت پول ارسال کنید، کارمزد پی پال ۲٫۹ درصد مبلغ به علاوه ۰٫۳۰ دلار خواهد بود. مثلا اگر بخواهیم ۱۰۰۰ دلار آمریکا را با استفاده از کارت اعتباری از طریق پی پال ارسال کنیم، باید ۳٫۲۰ دلار آمریکا به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

حالا اگر بخواهید از خارج مرزهای آمریکا یا به خارج از مرزهای آمریکا پول ارسال کنید، میزان کارمزد شما ۰٫۳ درصد تا ۳٫۹ درصد خواهد بود. این کارمزد برای افرادی که بخواهند از دبیت کارت یا کردیت کارت استفاده کنند افزایش خواهد داشت و باید کارمزدی بین ۲٫۹ درصد تا ۷٫۴ درصد پرداخت کنند.

کارمزد پی پال برای دریافت پول در حساب‌های شخصی

به طور کلی گیرنده هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. اما این قانون فقط در شرایطی تغییر می‌کند که فرد ارسال کننده، کارمزد را به شخص دریافت کننده واگذار کند. در صورتی که فرد دریافت کننده پول نخواهد این کارمزد را پرداخت کند، تمام پول به حساب فرد فرستنده برگشت می‌خورد.

کارمزد پی پال چقدره؟

گیرنده پول کارمزدی پرداخت نمی‌کند، مگر در شرایطی که فرد ارسال کننده، کارمزد را به شخص دریافت کننده واگذار کند

کارمزد پی پال برای خرید و فروش کالا

افرادی که پی پال را برای خرید از سایت‌های خارجی را انتخاب می‌کنند تا محصول یا سرویسی خریداری کنند، هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌کند. اما برای افرادی که فروشنده هستند و با استفاده از درگاه پی‌پال می‌خواهند پول را از مشتری دریافت کنند قضیه فرق می‌کند. در داخل آمریکا، هزینه کارمزد معادل ۲٫۹ درصد هر تراکنش به علاوه ۰٫۳۰ دلار آمریکاست. اما برای دریافت پول به صورت بین المللی، این میزان ۳٫۹ درصد به علاوه یک مبلغ ثابت برای هر تراکنش خواهد بود. این میزان مبلغ ثابت برای هر نوع ارز متفاوت است.

کارمزد حساب تجاری پی پال (Business account)

اگر یک کسب و کار آنلاین دارید یا قصد داشتن آن را دارید، ضروری است که به طور دقیق نحوه کارکرد هزینه های PayPal برای دریافت و ارسال پول را مطالعه کنید. در برخی موارد، صاحبان مشاغل چنان غرق در هزینه‌های مختلف هستند که نمی‌دانند چگونه باید این کارمزد را محاسبه کنند. برای کمک به شما در درک چگونگی حساب کارمزد پی پال برای مشاغل آنلاین ادامه مطلب می‌تواند دیدگاهی کلی از این هزینه‌ها بدهد.

تفاوت کارمزدها از سمت بازرگان و مشتری

هزینه معامله در سمت بازرگان و مشتری متفاوت است. اگر کسب و کار آنلاین داشته باشید، برای هر خریدی که مشتریان انجام می‌دهند، هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد. در این حالت، مشتری نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.

به عنوان مثال، اگر یک آژانس طراحی فریلنسری دارید که خدمات طراحی وب ارائه می دهد، هر بار که شخصی از طریق PayPal به کسب وکار شما پرداختی انجام می‌دهد، او قیمت تعیین شده استاندارد را در فاکتور شما پرداخت می کند، در حالی که شما هزینه اضافی را پرداخت می کنید که به ماهیت آن معامله بستگی دارد. موارد زیر انواع مختلف هزینه‌هایی است که می‌توانید هنگام استفاده از اکانت پی پال تجاری انتظار داشته باشید:

در خصوص حساب‌های تجاری که مختص کسب و کارهای ریز و درشت است، کارمزدها نسبت به حساب‌های شخصی متفاوت است. کارمزد پی پال برای فروش ساده یک محصول یا سرویس، ۲٫۹ درصد است. اگر این کسب و کار خارج از خاک آمریکا به صورت بین المللی باشد، ۴٫۴ درصد هر تراکنش را باید پرداخت کنید. همچنین در صورتی که نیاز به تبدیل ارز داشته باشید، ۲٫۵ درصد از تراکنش‌ شما کسر خواهد شد.

در صورتی که پرداخت‌های بین‌المللی شما بالای ۵ هزار دلار باشد، باید ۱٫۵ درصد برای هر تراکنش پرداخت کنید. هزینه‌های برداشت ارز نیز در شرایط مختلف دارای کارمزدهای مختص به خود است. در صورت برداشت با چک ۱٫۵ درصد کارمزد، واریز وجه به حساب بانکی ۰٫۲۵ دلار کارمزد پرداخت در خاک آمریکا و کانادا معادل ۲٫۹ درصد به علاوه ۰٫۳۰ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی وریفای شده

نحوه محاسبه کارمزد پی پال
کارمزد پی پال را چگونه محاسبه کنیم؟

محاسبه کارمزد پی پال

خوب است بدانید که سایت‌هایی مانند thefeecalculator هستند که به نوعی سایت‌های محاسبه‌کننده نرخ تبدیل ارز محسوب می‌شوند.

در این سایت می‌توانید میزان دلاری که می‌خواهید انتقال دهید یا برایتان واریز شود را در کادر مربوطه وارد کرده و سپس روی calculate کلیک کنید. از مزایای این سایت این است که دوکادر واریز و انتقال را کنار هم به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید مقایسه کنید که چه میزان کارمزد به حساب تعلق گرفته است.

البته از طریق خود حساب پی پال خود نیز می‌توانید از میزان کارمزدها باخبر شوید. برای این کار وارد کیف پول خود شوید و از قسمت manage currencies میزان ارز و مبدا و مقصد را وارد کرده و calculate را بزنید.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب خواندید، پی پال کارمزدهای متفاوتی را با توجه به نوع خدمات از شما دریافت می‌کند. البته برای بسیاری از خدمات اصلی مانند افتتاح حساب، انتقال و … وجه‌ای بابت کارمزد از شما دریافت نمی‌شود.

نیک پرداخت می‌تواند خدماتی مانند شارژ حساب پی پال و خرید با پی پال را تنها با ۵۰۰۰ تومان کارمزد و خدمات نقد کردن درآمد ارزی را بدون هیچ کارمزدی برای شما انجام دهد. تنها کافیست که در سایت ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

خرید با پی پال
برای استفاده از خدمات پی پال در ایران کلیک کنید
افتتاح حساب پی پالخرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست