کاهش کارمزد اتر

کاهش کارمزد اتریوم به پایین‌ترین نرخ در هفت ماه

هفته به هفته شاهد کاهش کارمزد اتریوم هستیم. تا جایی که حالا هزینه آن به پایین‌ترین نرخ خود در هفت ماه گذشته رسیده است. میانگین هزینه گس لایه اول اتریوم، به ۰٫۰۰۴۲ یا ۱۰٫۸۹ دلار برای هر تراکنش رسید.

با اینکه هزینه گس لایه اول (Layer One) اتریوم هنوز از یک دلار فاصله زیادی دارد اما هفته‌هاست که یک روند نزولی را طی می‌کند. این آمار نشان می‌دهد که احتمالا فعالیت‌های کمی در لایه یک اتریوم در جریان است و در طرف مقابل کارمزدهای اتر به دلیل افزایش استفاده از لایه دوم اتریوم مانند پروتکل‌های Polygon، Arbitrum و Optimism، کاهش یافته باشد.

در زمان نگارش این مطلب، میانگین هزینه گس برای یک انتقال دارایی در بلاکچین اتریوم، معادل ۰٫۰۰۴۲ یا ۱۰٫۸۹ دلار است. آخرین باری که میانگین هزینه گس اتریوم تا این حد پایین بود، به ۴ آگوست سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد. به طور مشابه، متوسط کارمزدهای اتر به پایین‌ترین حد خود از اول آگوست سال ۲۰۲۱ رسیده است.

کاهش کارمزد اتریوم پس از ماه‌ها

در حال حاضر متوسط گس در بلاکچین اتریوم، ۰٫۰۰۱۴ یا ۳٫۷۳ دلار برای هر تراکنش است. هر دو متوسط کارمزد گس توانسته‌اند به پایین‌ترین رکورد خود که در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ ثبت شده برسند. در این تاریخ، میانگین هزینه گس برای انتقال اتر، ۵۲ دلار برای هر تراکنش بود. میانگین کارمزد اتر از آگوست ۲۰۲۲ تا امروز به زیر ۱ دلار نیامده است. در همان ماه بود که متوسط کارمزدها نیز به بیش از ۱ دلار صعود کرد.

اگر چه کارمزد‌های متوسط ۳٫۷۳ دلار اتر برای هر تراکنش ارزان است، کاربران اتریوم که قصد دارند هزینه کمتری به نسبت این قیمت بپردازند، به پروتکل‌های لایه دوم رجوع می‌کنند. در حقیقت به نظر می‌رسد کاربران از هزینه کمتر از ۱ دلار در پروتکل‌های لایه دو لذت خواهند برد. ارزان‌ترین کارمزد در لایه دو اتر، مربوط به Loopring با هزینه ۰٫۰۶ دلار برای هر تراکنش است. همچنین هزینه مبادله توکن‌ها از طریق Loopring حدود ۰٫۶۴ دلار برای هر تراکنش است. در ادامه پروتکل‌هایی نظیر Zksync برای هر تراکنش ۰٫۰۹ دلار، Polygon برای هر تراکنش ۰٫۲۵ دلار و Optimism برای هر تراکنش ۰٫۳۸ دلار کارمزد دریافت می‌کند.

با کاهش هزینه گس اتریوم و صعودی شدن دوباره قیمت آن، حالا زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال باقی مانده است. همچنین به واسطه کاهش هزینه‌های گس و کارمزد در دو لایه بلاکچین اتریوم، می‌توانید با هزینه پایین‌ترین آثار خود را به NFT تبدیل کنید.

منبع: News Bitcoin

ساخت توکن NFT
ساخت و فروش توکن NFT در نیک پرداخت

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست