بازی استار اطلس

بررسی کامل بازی استار اطلس (Star Atlas) و آموزش کسب درآمد از آن

از اهمیت و همه‌گیر شدن NFTها و همچنین دنیای متاورس نمی‌توان به همین سادگی‌ها عبور کرد. میلیون‌ها کاربر هم‌اکنون در سرتاسر جهان به نحوی با استفاده از این مفاهیم و دنیاهای مربوط به بازار ارزهای دیجیتال در حال فعالیت و کسب درآمد هستند. بازی استار اطلس (Star Atlas) هم از همین قبیل فعالیت‌هاست که برای کاربران و گیمرها به عنوان منبع قابل توجهی برای کسب درآمد تبدیل شده است. این بازی که تماما بر اساس خرید و فروش NFT و همچنین امکان کسب درآمد در قالب ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شده است، یک بازی مبتنی بر بلاکچین و همچنین سیستم P2E است که در این مقاله قرار است به شرح آن بپردازیم.

بازی استار اطلس از آن بابت حائز اهمیت است که هم دارای گیم‌پلی متفاوت‌تری است و هم قابلیت کسب درآمد بهتری را نسبت به دیگر بازی‌های مشابه و هم‌رده خود به ارمغان می‌آورد. با توجه به این که گیمرهای بسیاری در سال ۲۰۲۲ به سراغ پیش‌خرید کردن این بازی رفته‌اند، ما هم دست به کار شده‌ایم تا علاوه بر مرور آموزش این بازی قابلیت کسب درآمد و همچنین نحوه نقد کردن درآمد ارزی شما را در این مطلب شرح دهیم.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

بازی استار اطلس (Star Atlas) چیست؟

با توجه به این که دنیای متاورس و بازی‌های مبتنی بر NFT در سرتاسر جهان پیشرفت کرده‌اند، به نظر می‌رسد که Metaverse سیستم بازی‌های P2E را پذیرفته است؛ این که بازی‌های P2E به چه سیستمی از بازی‌های مدرن اطلاق می‌شود، بحثی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اما پیش از آن لازم است که بدانید، استار اطلس دقیقا چیست و چه سالی به بازار ارائه شده است. به طور کلی این بازی یک بازی راه‌اندازی‌شده بر بستر بلاکچین SOL است که فضای مورد نیاز گیمرها برای کسب درآمد از طریق فروش NFT را فراهم می‌کند.

بازی استار اطلس همچنین یک بازی توسعه‌داده‌شده بر طبق سیستم بازی‌های RPG است که گیمرها در فضای آن به حدود ۶۰۰ سال آینده یعنی به سال ۲۶۲۰ سفر می‌کنند. داستان بازی استار اطلس در فضای کهکشانی اتفاق می‌افتد و قرار است که گیمرها در دنیایی به رقابت بپردازند که ۶ قرن با دنیای امروزی ما تفاوت زمانی دارد. محیط آینده‌نگر این بازی نشان‌دهنده آن است که توسعه‌دهندگان آن علاوه بر برآورده کردن فضای مورد نظر برای کسب درآمد، تمایل دارند روی گیم‌پلی تکراری بازی‌های این‌چنینی، خط بطلانی بکشند و بازار بازی‌های مبتنی بر سیستم P2E را تسخیر کنند.

قلمروی بازی استار اطلس به ۳ گروه مختلف تقسیم می‌شود؛

  1. قلمروی بشری،
  2. قلمروی بیگانه‌ها و موجودات فضایی و
  3. قلمرویی که به گونه‌های رباتیک و هوش مصنوعی تعلق داد.

گیمرها باید جناح خود را با توجه هرکدام از قلمروها تعیین کنند و در نبردها به مبارزه با رقبای خود بپردازند. این نبردها شامل مبارزاتی است که گیمرها با کمک آن بتوانند برای به دست آوردن منابع به خوبی بجنگند و اراضی موجود در بازی را به تصرف خود در بیاورند. بازی استار اطلس یادآور مفاهیم آشنایی مثل سیستم‌های مبارزاتی انسان و موجودات بیگانه است که سال‌ها در فضای سینما با آن مواجه شده‌ایم.

هدف استار اطلس چیست؟

هدف اصلی بازی استار اطلس، انتقال فضای بازی‌های مدرن به فضایی بیرون از کره زمین است که به صورت مشخص در فضای بین کهکشانی اتفاق می‌افتد. این بازی برای آن دسته از گیمرهایی که هم به کسب درآمد از بازی و هم دنیای کهکشانی علاقه دارند، بسیار جذاب خواهد بود. امکان کشف کهکشان‌های جدید و بیشتر و همچنین پیدا کردن گنجینه‌های پنهان، گیمرها را ترغیب می‌کند تا به دست آوردن منابع بیشتر که در قالب NFT ظاهر می‌شوند، برای به دست آوردن سود بیشتر و حاضر شدن برای فروش آنها با یکدیگر به رقابت بپردازند.

گیمرهای بازی استار اطلس می‌توانند، از زمان و نقش‌آفرینی خود به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کنند تا به مفهوم واقعی بازی‌های P2E دست یابند. دانشمندان، مهندسان، فضانوردان، فرمانده‌ها، دزدان بین کهکشانی، تاجران و بسیاری دیگر از حرفه‌هایی که هم می‌شناسید و هم نمی‌شناسید، از جمله کاراکترهای داخل بازی هستند که حتما در مواجهه با آنها شگفت‌زده خواهید شد. اما بازی‌های P2E دقیقا چه هستند و چرا بازی استار اطلس به عنوان یکی از پیش‌گامان این سیستم بازی‌های مدرن شناخته می‌شود؟

بازی استار اطلس
تصویری از پوستر رسمی بازی استار اطلس

بازی‌های مبتنی بر سیستم P2E چه هستند؟

سیستم‌های مدرن موسوم به P2E که مخفف عبارت کامل Play to Eran (برای کسب درآمد بازی کردن) به سیستمی گفته می‌شود که بازهای مدرن بر طبق آن راه‌اندازی می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، تمامی بازهای مدرن و امروزی که قابلیت کسب درآمد را برای گیمرها به وجود می‌آورند و مبتنی بر سیستم بلاکچین هستند، در دسته‌بندی P2E قرار می‌گیرند. نکته جالب در مورد این سیستم، این است که توسعه‌دهندگان بیش از آن که بخواهند روی خود بازی تمرکز کنند، روی راه‌های اساسی برای کسب درآمد گیمرها از طریق آن فکر کرده‌اند. به عبارت دیگر، هدف یک بازی مبتنی بر سیستم P2E مثل بازی استار اطلس، این است که گیمر با استفاده از ابراز بازی به کسب درآمد برسد؛ پس برخلاف بازی‌های کامپیوتری کلاسیک که صرفا روی سرگرم کردن گیمرها تمرکز داشتند، سیستم P2E بر نحوه کسب درآمد تمرکز دارد.

آیا بازی استار اطلس کلاهبرداری است؟

در سال ۲۰۲۱، زمانی که سایت این بازی راه‌اندازی و شد، خبرهایی مبنی بر کلاهبرداری بودن سایت این بازی بر زبان‌ها افتاد. این خبرها آن‌قدر متعدد بودن که اگر همین حالا عبارت “Is Star Atlas Scam?” را در گوگل جست‌وجو کنید، با مقاله‌ها و تاپیک‌های بسیاری مواجه خواهید شد. ما برای این که بتوانیم، یک مقاله مطمئن را برای شما فراهم کنیم، به سراغ یکی از معتبرترین رسانه‌ها یعنی Coin Market Bag رفتیم و یکی از تاپیک‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. این تاپیک به صورت اختصاصی در مورد این نوشته شده است که چرا سایت استار اطلس از ماه اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۱ آپدیت نشده است و چرا بعضی از لینک‌ها باز نمی‌شوند.

البته خبر خوب این است که این تاپیک مربوط به همان اواخر سال ۲۰۲۱ است و اگر همین حالا به سایت بازی مراجعه کنید، همه لینک‌ها در دسترس است و گیمرها به راحتی می‌توانند، در فضای آن مشغول به رقابت شوند. با توجه به این که در مورد تیم توسعه‌دهنده این بازی به بحث ننشستیم، لازم است که بخش بعدی این مقاله را به معرفی مختصر در مورد تیم توسعه‌دهنده بازی استار اطلس اختصاص دهیم. خواندن مطلب چگونه از بازی Illuvium درآمد ارزی کسب کنیم نیز پیشنهاد می‌شود.

آشنایی با تیم توسعه‌دهنده بازی

یک تیم ۴ نفره قدرتمند و ماهر برای توسعه و راه‌اندازی این بازی در سال ۲۰۲۱ در کنار یکدیگر جمع شدند. اعضای این تیم ۴ نفره شامل استفان رامیرز (Stefan Ramirez Vazquez)، گاورانگ دسای (Gaurang Desai)، کلسی تامپسون (Kelsey Thompson) و هانو هاگدورن (Hanno Hagedorn) است. مدیرعامل بازی Star Atlas یعنی مایکل واگنر (Michael Wagner)، یک کارآفرین باتجربه و ماهر در بحث سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است که با توجه به سیستم NFT و بازی‌های مبتنی بر سیستم بلاک چین، تصمیم به راه‌اندازی این بازی گرفت. شروع پروژه استار اطلس در سال ۲۰۲۰ در زمانی آغاز شد که تیم تشکیل‌دهنده قول دادند، امکان پیش‌خرید این بازی را در سال ۲۰۲۱ فراهم کنند.

تیم توسعه‌دهنده استار اطلس برای دستیابی به تجارب همه‌جانبه در بخش گیم‌پلی، با بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی مثل SERUM، FTX و Solana Serum وارد همکاری شد. در همان زمان، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در پروژه بازی‌های مشابه مثل Axie Infinty شرکت داشتند، وارد پروژه سودآور استار اطلس شدند.

مروری بر گیم‌پلی بازی استار اطلس

در حالت کلی، ۲ حالت بازی کلاسیک برای کاوش در فضای بین کهکشانی استار اطلس وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • حالت گیمر در برابر محیط بازی (PvE): این نوع از گیم‌پلی بازی که با عنوان کامل Player vs Environment شناخته می‌شود، امکان مبارزه گیمر با بازیکنان کنترل‌شده توسط کامپیوتر (NPC) یا هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. گیمر در این حالت از بازی باید برای انجام مجموعه‌ای از مأموریت‌ها با هوش مصنوعی وارد جنگ شود. هدف نهایی گیم‌پلی PvE در استار اطلس این است که گیمر بتواند در فضای کهکشان‌ها به کاوش در مورد سیارات جدید مشغول شود تا منابع مورد نظر برای کسب درآمد در دسترس او قرار بگیرند. با استفاده از حالت گیم‌پلی PvE گیمرها می‌توانند، با فروش منابع در دسترس و سیاراتی که در قالب NFT ظاهر می‌شوند، کسب درآمد داشته باشند.
  • حالت گیمر در برابر گیمر (PvP): پس از کشف سیارات جدید، گیمرها باید در حالت گیم‌پلی PvP که مخفف عبارت کامل Player vs Player است، شرکت کنند. گیمرها در سفینه‌های فضایی که با جناح‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند، جمع می‌شوند تا برای به دست آوردن منابع، امکان استعمار و تصرف سیارات و همچنین کسب عنوان پیروزی با یکدیگر به رقابت و البته جنگ بپردازند.
بازی استار اطلس
بخشی از فضای بین کهکشانی بازی استار اطلس

آموزش بازی استار اطلس با توجه به جناح‌ها و قلمروها

در بازی Star Atlas، جناح‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر گیمری بتواند، با توجه به خواسته‌ها و نیازهای خود از آنها استفاده کند. به طور کلی، قلمروی MUD توسط انسان‌ها، منطقه ONI توسط موجودات بیگانه و Ustur Sectors توسط سیستم‌های دیگر اداره می‌شود. در هر جناح، افرادی از مشاغل گوناگون مشغول خدمت‌رسانی هستند و با هم همکاری می‌کنند. همه این همکاری‌ها برای این است که گروه‌ها در جنگ‌های جناحی به پیروزی دست پیدا کنند و برای کنترل و تصرف منابع و سیاست بین کهکشانی به راحتی بجنگند.

اگر قرار است که شما هم به عنوان یکی از وفاداران جناح‌های مختلف وارد اینم بازی شوید لازم است که از زیروبم آن مطلع شوید و نحوه بازی کردن در استار اطلس را بیاموزید. در ابتدای امر لازم است که به سراغ معرفی جناح‌ها و قلمروها برویم:

  • قلمرو MUD: همان‌طور که گفتیم، این قلمرو مختص انسان‌هاست. جناح MUD به گروهی از مردم و انسان‌ها گفته می‌شود که به منظور ایجاد یک سرزمین جدید در جهان، از سیاره زمین مهاجرت کرده‌اند. آنها از دانش فنی و تخصص خود به عنوان سلاح کشتار جمعی در بازی استار اطلس استفاده می‌کنند تا دو گروه یا جناح دیگر را از بین ببرند.
  • قلمرو ONI: جناح ONI محل زندگی طیف گسترده‌ای از موجودات بیگانه است، چرا که تمدن فرازمینی‌ها توسط همین جناح اداره می‌شود. این دسته از موجودات بیگانه برای ترساندن و چیره شدن بر ۲ گروه دیگر از فناوری و هوش بیولوژیکی استفاده می‌کنند.
  • حیطه Ustur: در قلمرو یا جناح Ustur، ربات‌های واقعی با پیشرفت‌های چشمگیر و باورناپذیر در این بازی مشغول به فعالیت هستند. ربات‌هایی که در قلمروی موسوم به Ustur زندگی می‌کنند، با توسل بر فناوری‌های مدرن و همچنین هوش مصنوعی، قصد دارند تا بر ۲ گروه دیگر چیره شوند.
بازی استار اطلس
نمایی از کاراکترهای بازی استار اطلس

چگونه می‌توان بازی استار اطلس را مدیریت کرد؟

بازی Star Atlas در ۳ سطح مختلف برگزار می‌شود که شما به عنوان گیمر باید یکی از آنها را انتخاب کنید:

۱- سطح اول که با عنوان Fiction-Secured Safe Zone شناخته می‌شود، قابلیت کشف فضاها را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. شما به عنوان یک گیمر در بازی استار اطلس می‌توان وارد این سطح بشوید و در تمامی مبارزات شرکت کنید. این سطح از بازی بسیار راحت و روان است و به نوعی در دسته‌بندی آموزشی قرار می‌گیرد؛ اگر برای اولین‌بار است که می‌خواهید، وارد این بازی شوید، بهتر است که از این سطح برای شروع استفاده کنید.

۲- سطح دومی که از استار اطلس در اختیار گیمرها قرار گرفته است، با عنوان Medium-Tiered Safety Zone شناخته می‌شود. تمامی گیمرهایی که سطح Fiction-Secured Zone را به راحتی پشت سر گذاشته‌اند و آشنایی بیشتری با محیط بازی دارند، می‌توانند، وارد این سطح شوند. در این مرحله از بازی، بازی‌خور‌ها می‌توانند بدون ترس از دست دادن منابع و دارایی‌های دیجیتال خود مثل NFT به رقابت در سطوح بالاتر بپردازند.

۳- سطح سوم و سخت‌تر بازی که با عنوان The Wild Frontier شناخته می‌شود، تاوان بسیار سنگینی را برای گیمرها در نظر گرفته است. در این سطح از بازی، اگر گیمر ببازد، یک بخش یا تمام دارایی‌های دیجیتال او از بین خواهند رفت؛ بنابراین بسیار مهم است که قبل از ورود به بازی استار اطلس، با این نکات آموزشی به طور کامل آشنا شوید.

نقش‌های مختلف بازی استار اطلس

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای مقاله به تمامی مشاغل و نقش‌هایی که در این بازی وجود دارند، اشاره کردیم. آن چه که به عنوان نکته مهم آموزشی بازی استار اطلس وجود دارد، آشنایی کامل با نقش‌هایی است که گیمر می‌تواند، یکی از آنها را برای تعریق کاراکتر خود انتخاب کند. گیمرها جدا از این که مسافران بین کهکشانی و فضایی هستند، به عنوان شهروندان استار اطلس هم در نظر گرفته می‌شوند؛ این شهروندان مجاز هستند که یکی از نقش‌های زیر را برای تعریف کاراکتر خود برگزینند:

  • فرمانده (Commander)
  • فضانورد (Aviator)
  • خدمه کابین کشتی فضایی (Cabin Crew)
  • دانشمند (Scientist)
  • مهندس (Engineer)
  • کارآفرین (Entrepreneur)
بازی استار اطلس
تصویری نمادین از نقش‌های بازی استار اطلس

نحوه راه‌اندازی و دانلود بازی Star Atlas

نکته مهمی که در مورد این بازی وجود دارد، مربوط به زمان انتشار رسمی آن است. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده است، قرار شده که بازی استار اطلس تا حدود ۵ الی ۸ سال دیگر به انتشار رسمی برسد. با توجه به همه این اوصاف، امکان دانلود راه‌اندازی این بازی وجود ندارد و تنها چند نسخه آزمایشی از آن در دسترس است. البته نکته مهم‌تری که در مورد این بازی وجود دارد، امکان پیش‌خرید کردن سفینه‌های موجود در بازی است. پیش‌خرید کردن سفینه‌های ابن بازی دقیقا شبیه هولد کردن (Hold) دارایی‌های دیجیتال است. اگر شما علاقه‌مند هستید که سفینه‌های بازی را خریداری کنید تا در زمان انتشار بازی، آن را به فروش برسانید، یا با آن بازی کنید، لازم است که به سایت Staratlas.com سر بزنید.

معرفی ۲ توکن ATLAS و POLIS

بازی استار اطلس در بستر شبکه بلاکچین سولانا (SOL) راه‌اندازی شده است و دقیقا شبیه به بازی‌های توسعه‌داده‌شده در سیستم P2E دارای توکن مخصوص خودش است. این بازی دارای ۲ توکن بومی با عناوین ATLAS و POLIS است که برای خریدن دارایی‌های دیجیتال یا NFTهای موجود در بازی به درد می‌خورند. با استفاده از این توکن‌ها می‌توان، تمامی تجهیزات مورد نظر از حمله سفینه، کشتی فضایی، خدمه فضاپیما، زمین‌های دیجیتالی و مواد خام برای ساختن دیگر تجهیزات را به دست بیاورید. در ضمن، اگر شما در حین بازی کردن با رقبا، دچار خسارات مختلف در دارایی‌های خود بشوید، می‌توانید با خرج کردن هرکدام از این توکن‌ها به بازسازی آنها بپردازید.

بازی استار اطلس
تصویری از نمودار قیمتی توکن ATLAS در بازار کریپتوکارنسی

امکان خریداری کردن هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید در مجموعه نیک پرداخت وجود دارد و شما می‌توانید، با استفاده از خدمات ۲۴/۷ (۲۴ شبانه‌روز و ۷ روز هفته) روی قابلیت‌های ما حساب ویژه‌ای باز کنید. نکته مهم در این مورد که به عنوان خبر خوش تلقی می‌شود، امکان معامله کردن همه ارزهای دیجیتال موجود در دنیای کریپتوکارنسی با استفاده از خدمات نیک پرداخت است. برای ورود به بخش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نیک پرداخت روی لینک خرید و فروش ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه ارز دیجیتال خریداری کنید!

نقد کردن درآمد گیمرها در مجموعه نیک پرداخت

حالا که با سازوکار جذاب و هیجان‌انگیز بازی استار اطلس آشنا شده‌اید، شاید برای شما سؤال پیش بیاید که امکان نقد کردن درآمدهای حاصل از گیم چگونه است. شاید خودتان هم از آن دسته گیمرهایی هستید که با استفاده از فضای بازی‌های کامپیوتری، مشغول کسب درآمد ارزی هستید و نمی‌دانید که چگونه می‌توان این درآمد را با کارمزد پایین و در سریع‌ترین حالت ممکن به ریال تبدیل کرد.

مجموعه نیک پرداخت با آماده کردن شرایط مورد نظر، امکان نقد کردن درآمد ارزی گیمرها به ریال را فراهم کرده است. شما به عنوان یک گیمر می‌توانید، درآمد دلاری و ارزی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کارمزد بسیار معقولانه به ریال تبدیل کنید. برای این کار کافی است روی آدرس الکترونیکی نقد کردن درآمد ارزی کلیک کنید. لازم به ذکر است که خدمات نیک پرداخت به صورت ۲۴/۷ (۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته) انجام می‌شوند.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

جمع‌بندی

بازی استار اطلس (Star Atlas) از آن دسته بازی‌های P2E محسوب می‌شود که هنوز به بازار گیم‌ عرضه نشده است؛ اما از آنجایی که تمامی جزئیات آن از جمله گیم‌پلی و نحوه پیش‌ خرید کردن تجهیزات بازی آن وجود دارد، تصمیم گرفتیم که آن را به شما معرفی کنیم. بازی استار اطلس با توجه به داستانی خلق شده است که گیمرها را در فضایی خارج از زمین، جایی در بین کهکشان‌های دوردست و به حدود ۶۰۰ سال آینده می‌برد. توکن‌های بومی این بازی با عناوین ATLAS و POLIS شناخته می‌شوند و با استفاده از این ارزهای دیجیتال است که می‌توان در محیط این بازی به معامله و یا خریدوفروش دارایی‌های دیجیتال پرداخت.

در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات مربوط به این بازی را (که احتمالا ۵ تا ۸ سال دیگر به عرضه خواهد رسید)، واکاوی کنیم. نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد، این است که علاقه‌مندان می‌توانند، سفینه‌های موجود در این بازی را همین حالا از سایت آن پیش‎ خرید کنند؛ این پیش‌خرید می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای فروش آن به دیگر گیمرها یا استفاده از آن به عنوان یک ابزار برای پیروزی در بازی تلقی شود. شما می‌توانید، درآمد ارزی خود از گیم را در نیک پرداخت نقد کنید و هیچ دغدغه‌ای در این مورد نداشته باشید. راستی، اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که در حیطه بازی‌های P2E فعالیت می‌کنید، خریدوفروش NFTها یا ارزهای دیجیتال خود را نیز با نیک پرداخت تجربه کنید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست