گیفت کارت پلی استیشن

خرید نقدی و مستقیم گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن یا همان گیفت کارت PSN یک کارت اعتباری است که از طریق آن می‌توان اقدام به شارژ اکانت PSN و دیگر خدماتی که در فروشگاه پلی استیشن ارائه می‌شوند کرد. از این کارت گاهی به عنوان کارت شبکه پلی‌اسیتشن یا Playstation Network Card هم یاد می‌شود. اگر از آن‌دسته طرفداران پروپاقرص پلی استیشن هستید که به خرید بازی پلی استیشن علاقه دارید می‌توانید از طریق این کارت اعتباری هرکاری که دلتان می‌خواهد را بکنید. برای اینکه متوجه بشوید خرید نقدی و مستقیم گیفت کارت پلی استیشن مانند گیفت کارت PS4 چگونه است بهتر است که این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

گیفت کارت پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن عموماً با عنوان کارت PSN شناخته می‌شود اما این فقط یک نوع از سه‌گانه کارت‌های هدیه پلی استیشن است.

معرفی گیفت کارت پلی استیشن

کنسول پلی استیشن از خدمات و آپشن‌های بسیاری برخوردار است. برای اینکه بتوان از همه این خدمات استفاده کرد لازم است که از یک کارت اعتباری که عموماً گیفت کارت پلی استیشن نامیده می‌شود استفاده کرد. کارکرد این گیفت کارت دقیقاً مثل استفاده از یک کارت شارژ سیم‌کارت است.

البته اگر با استفاده از گیفت کارت‌های دیگر هم آشنایی دارید، استفاده از این گیفت کارت پلی استیشن برای شما مثل آب خوردن خواهد بود. استفاده از گیفت کارت پلی استیشن همه نیازهای یک گیمر دوآتیشه را به خرید با ویزا کارت یا مستر کارت را برطرف می‌کند. همان‌طور که گفتیم این گیفت کارت اسم‌های دیگری مثل گیفت کارت PSN هم دارد. واژه PSN مخفف عبارت کامل Playstation Network است. اما گیفت کارت‌های پلی استیشن فقط به همین یکی محدود نمی‌شوند و سه نوع مختلف دارند:

گیفت کارت PSN

گیفت کارت پلی استیشن نتورک، کنسول شما را وارد خانواده بزرگ پلی استیشن در سرتاسر دنیا می‌کند. اتصال به این شبکه بزرگ تنها از طریق گیفت کارت PSN ممکن است. از جمله کارایی‌های این نوع از گیفت کارت‌های پلی استیشن شامل موارد زیر است:

  • خرید انواع بازی‌ها
  • ایجاد گروه‌های مختلف برای بازی‌های شبکه‌ای و دوستانه
  • بازی آنلاین
  • پخش زنده پلی استیشن

پلی استیشن پلاس

این گیفت کارت امکان بازی‌های گروهی آنلاین را به سادگی برای شما فراهم خواهد کرد. علاوه بر این ویژگی، امکان ذخیره‌سازی در فضای بهتر، دانلود بازی‌ها و ایجاد تخفیف برای بازی‌های خریدنی هم از طریق این اشتراک برای شما ایجاد خواهد شد. اشتراک این نوع از گیفت کارت‌های پلی استیشن شامل سه نوع ۱ ماهه، ۳ ماهه و یکساله می‌شود.

PS Now

گیفت کارت پلی استیشن PS Now بدون نیاز به کنسول یا سخت‌افزارهای رایج پلی استیشن، همان بازی‌ها را برای شما فراهم می‌کند. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید با خرید اشتراک ۱ ماهه، ۳ ماهه یا یکساله این گیفت کارت، از کامپیوترهای خانگی، PS Vita و تلویزیون‌های هوشمندی مثل Sony Bravia به عنوان کنسول پلی استیشن استفاده و بازی کنید.

گیفت کارت پلی استیشن
هرکدام از گیفت کارت‌های پلی استیشن امکاناتی متفاوت را بسته به اندازه اعتبارشان برای شما فراهم خواهند کرد.

کاربردهای گیفت کارت پلی استیشن

بهره‌مندی از اعتبار یک گیفت کارت مثل گیفت کارت PS5 این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم مستقیماً اقدام به خرید یک بازی، تخفیفات خرید بازی‌ها، موزیک‌ها یا انواع تم‌ها کنیم. در این بخش به صورت مفصل به انواع کاربردهای گیفت کارت پلی استیشن خواهیم پرداخت. در مورد نحوه خرید اکانت کلش آف کلنز هم بخوانید.

خرید بازی

با استفاده از اعتبار یک گیفت کارت می‌توان بازی‌های آنلاین یا بازی‌هایی که پیش‌فروش می‌شوند را از طریق فروشگاه آنلاین پلی استیشن خرید. بعضی از بازی‌های جدید مثل بازی WWE 2K 22 یا Doom Eternal را می‌توانید به صورت آنلاین برای کنسول‌های PS4، PS5 و PS Vita بخرید. شما را نمی‌دانم اما من یکی نمی‌خواهم بازی‌های امسال را از دست بدهم!

خرید گیفت کارت پلی استیشن
بازی‌های امسال پلی استیشن را به هیچ‌وجه از دست ندهید! با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن می‌توان همه آن‌ها را خرید.

تخفیف بازی‌های پلی‌استیشن

گیفت کارتPSN به عنوان یک کارت اعتباری برای ایجاد تخفیف روی بازی‌های خریدنی هم استفاده می‌شود. مثلاً شما با خرید یک گیفت کارت ۲۰ درصد تخفیف آمریکا می‌توانید ۲۰ درصد از قیمت هر بازی را حین خریدن کم کنید. واقعاً از این قابلیت خفن‌تر هم داریم؟

هر موزیکی که دلتان می‌خواهد را بخرید

سرویس بی‌نظیر Playstation Music حاصل همکاری دوجانبه سونی و اسپاتیفای است. محیط پلی استیشن موزیک به نحوی طراحی شده است تا گیمرها امکان دسترسی به همه موزیک‌های موجود در اسپاتیفای را داشته باشند. نکته جالب اینجاست که در کنسول پلی استیشن ۴ قابلیت بازی‌کردن و گوش‌دادن به موزیک از طریق پلی استیشن موزیک فراهم شده است.

برای استفاده از این بخش نیاز است که یک حساب ویژه یا Premium داشته باشید. برای خرید حساب Spotify Premiuim باید یک کارت هدیه پلی استیشن بخرید و هزینه این بخش ویزه را بپردازید. این اشتراک به مدت ۳۰ روز است و ارزشی معادل ۹.۹۹ پوند دارد.

گیفت کارت پلی استیشن
پلتفرم Playstation Music حاصل همکاری دوجانبه سونی و اسپاتیفای است.

خرید تم‌های دلخواه

با استفاده از اعتبار یک گیفت کارت PSN می‌توان محیط بک‌گراند کنسول را به کلی تغییر داد. فکر کنید شما کلی تجهیزات مختلف برای تغییر دکوراسیون اطاقتان دارید؛ آیا دست روی دست می‌گذارید؟ معلوم است که نه! کارت هدیه پلی استیشن هم مثل همان ابزار تغییر دکوراسیون اطاق است. مثلاً من خودم با استفاده از گیفت کارت PSN تم بازی محبوبم The Last of Us را خریدم. ببینید که چقدر قشنگ شده است:

گیفت کارت پلی استیشن
با خرید گیفت کارت پلی استیشن می‌توان از تم‌های جذاب و پرطرفدار استفاده کرد.

امکانات اضافی برای بازی‌ها

بسیاری از بازی‌های پلی‌استیشن امکانات اضافه یا به اصطلاح Extra دارند. تنها راهی هم که برای دسترسی به این امکانات اضافه وجود دارد استفاده از اعتبار یک گیفت کارت PSN است و بس! این امکانات اضافی شامل موارد زیر است:

  •  جم،
  • امکان اتصال آنلاین،
  • قابلیت تبدیل به شبکه دوستانه،
  • بسیاری از اقلام خریدنی داخل بازی
  • و …

استفاده از فضای ابری پلی استیشن

با استفاده از گیفت کارت پلی‌ استیشن پلاس (Playstation Plus) قابلیت این را خواهید داشت تا از فضای ابری کنسول استفاده کنید. با تهیه اشتراک این سرویس ویژه می‌توانید دیتای مورد نظرتان را در فضای ابری دستگاه پلی‌استیشن ۴ ذخیره کنید تا هروقت که عشقتان کشید سراغش بروید. برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید کافی است به بخش Saved Data in System Storage رفته و بخش Upload to Online Storage را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از گیفت کارت پلی استیشن

خیلی‌ها گیفت کارت‌های مخصوص پلی استیشن را دارند یا خریده‌اند اما هنوز نمی‌دانند که چطور باید از اعتبار آن‌ها استفاده کرد. بسیاری از همین افراد می‌خواهند از اشتراک این کارت‌ها برای کامپیوترهای شخصی‌شان استفاده‌کنند و بسیاری دیگر هم به دنبال خرید خدمات از طریق دستگاه کنسول پلی استیشن هستند. استفاده از اعتبار گیفت کارت پلی استیشن در کنسول و کامپیوتر متفاوت است. نحوه Redeem یا آزاد کردن کد کارت در هرکدام آن‌ها نیازمند رعایت دستورالعمل‌هایی است که در ادامه با آن‌ها اشنا خواهیم شد.

گیفت کارت پلی استیشن
برای استفاده از اعتبار یک گیفت کارت پلی استیشن باید یک اکانت PSN بسازید.

ایجاد یک اکانت مخصوص

یک گیمر هستید ولی هنوز اکانت سونی ندارید؟ مگر می‌شود؟ استفاده از اعتبار یک گیفت کارت کنسول پلی‌استیشن مستلزم داشتن یک اکانت در سایت سونی است. بدون داشتن همچین اکانتی هیچ کاری با این کارت‌های هدیه اعتباری نمی‌شود کرد. اما نگران نباشید. ما اینجا مثل شیر کنارتان ایستاده‌ایم و تا یک اکانت سونی نسازید، ول‌کن معامله نخواهیم بود. برای ساختن اکانت مخصوص سونی مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت پلی استیشن نتورک برای ساختن اکانت سونی وارد بشوید.
  2. گزینه Create a New Account را انتخاب کنید.
  3. یک یوزرنیم و پسورد مناسب ایجاد کنید.
  4. حتماً کشور ایالات متحده آمریکا را برای تکمیل ثبت نام انتخاب کنید.
  5. گزینه Sign In را بزنید و وارد اکانتتان در سونی بشوید.

نحوه استفاده از گیفت کارت پلی‌استیشن در کامپیوتر شخصی

همان‌طور که گفتیم برای استفاده از اعتبار گیفت‌ کارت‌های پلی استیشن برای کامپیوتر باید دستورالعمل‌های خاصی را طی کنید. به دستورالعمل های زیر توجه کنید:

  1. وارد اکانتتان در سونی PSN شوید (همین که به تازگی ساخته‌اید).
  2. وارد بخش Account Setting در پروفایلتان بشوید.
  3. برای آزادکردن یا به اصطلاح Redeem کردن کد گیفت کارت وارد گزینه Redeem Prepaid Card بشوید.
  4. اطلاعات مختلف مربوط به گیفت کارت پلی استیشن را دقیق وارد کنید. حواستان باشد که در قسمت کشور مربوطه، اسم کشوری که گیفت کارتتان متعلق به آن است را وارد کنید.
  5. کد ۱۲ رقمی روی گیفت کارتتان را به درستی وارد کنید و اعتبار حسابتان لذت ببرید.

نحوه استفاده از گیفت کارت PSN در کنسول بازی

نحوه استفاده از اعتبار گیفت کارت در پلی استیشن ۴ و ۵ هیچ فرقی ندارد. حواستان به مراحل زیر باشد:

  1. پس از روشن‌کردن کنسول پلی استیشن، به اینترنت متصل شوید.
  2. پس از اتصال به اینترنت وارد اکانت PSNتان شوید (منظورم دوباره همان اکانتی است که چند لحظه پیش ساختید).
  3. وارد بخش Playstation Store در کنسول پلی استیشن بشوید.
  4. گزینه Redeem Codes را انتخاب کنید.
  5. کد ۱۲ رقمی روی گیفت کارت پلی استیشن را دقیق وارد کنید. بعداز آزادشدن کد کارتتان، پیام تایید را با زدن گزینه Yes تایید کنید.
  6. در نهایت وارد بخش Continue Shopping شوید و از اعتبار کارتتان به خوبی استفاده کنید.
گیفت کارت پلی استیشن
کد ۱۲ رقمی گیفت کارت پلی استیشن را به درستی وارد کنید.

خرید نقدی گیفت کارت پلی استیشن

بیایید قبل از شروع این بحث، به سوال جا مانده در ذهنتان پاسخ بدهیم: قیمت گیفت کارت پلی استیشن دقیقاً چقدر است؟ یک گیفت PSN با توجه به میزان اعتباری که از آن برخوردار است قیمت‌گذاری می‌شود. مثلاً در بازار داخل ایران می‌توان یک گیفت کارت PSN که ۱۰ دلار آمریکا اعتبار دارد را تا حدود ۲۶۵ هزار تومان و یک گیفت کارت ۱۰ پوندی انگلیس را ۳۵۲ هزار تومان خرید.

البته به عنوان یک گیمر به شما پیشنهاد می‌کنم که مثل همیشه حرفه‌ای عمل کنید و به جای این کار، خودتان مستقیماً این کارت‌ها را بخرید. برای مثال می‌توانید یک گیفت کارت PS4 را از طریق یک فروشگاه اینترنتی و از طریق درگاه PayPal خریداری کنید. برای پرداخت از طریق PayPal هم نگران هیچ‌چیزی نباشید؛ مجموعه نیک پرداخت باز هم در کنار شماست تا همه پرداخت‌های ارزی را به راحتی یک آب خوردن انجام بدهید. امکان پرداخت‌های ارزی در نیک پرداخت از طریق شارژ حساب پی پال برای شما وجود خواهد داشت.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

جمع بندی

اگر شما هم مثل من یک گیمر دوآتیشه هستید و هیچ‌چیزی را با یک کنسول سونی عوض نمی‌کنید، گیفت کارت‌های پلی استیشن را امتحان کنید. یک گیفت کارت پلی استیشن این اجازه را به یک گیمر می‌دهد تا به راحتی از خدمات و سرویس‌های پولی استفاده کند و بازی‌ها را به راحتی بخرد. برای آشنایی بیشتر با انواع کارت‌های هدیه می‌توانید به مقاله گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد رجوع کنید.

گیفت کارت‌های مخصوص پلی استیشن انواع مختلفی دارند و بسته به نوع و اعتبارشان در اختیار شما قرار خواهند گرفت. راستی شما هم تجربه استفاده از این کارت‌ها را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، تجربیاتتان را همین‌جا زیر این مطلب برای ما بنویسید و با ویدیوی زیر نیز با خدمات حوزه گیم نیک پرداخت آشنا شوید.

خرید پی پالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست