رمزارز بانک مرکزی

۸۰ درصد بانک‌های مرکزی دنیا به دنبال انتشار رمزارز خود

گزارشی جدید نشان می‌دهد که ۸۰ درصد بانک‌های مرکزی در فکر انتشار رمزارز مخصوص خود هستند. همچنین برخی از این بانک‌ها رمزارز بانک مرکزی (CBDC) خود را با موفقیت عرضه کرده‌اند.

طبق گزارشی که توسط شرکت حسابداری PwC منتشر شده، ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی به انتشار رمزارز خود فکر می‌کنند یا در حال حاضر این کار را انجام داده‌اند. بر اساس این گزارش، تعداد قابل توجهی از بانک‌های مرکزی مشغول آماده‌سازی رمزارز مرکزی خود هستند.

هیدن جونز (Haydn Jones) متخصص بلاکچین و کریپتو در شرکت PwC در گزارش خود اعلام کرده که این ۸۰ درصد رمزارز بانک مرکزی شامل ارزهای دیجیتالی می‌شوند که چه برای استفاده عمومی کاربران عرضه می‌شوند و چه رمزارزهای بانک مرکزی که با اهداف سازمانی طراحی شده‌اند.

افزایش تمایل به انتشار رزمزارز بانک مرکزی توسط بانک‌ها

تعداد بانک‌هایی که به دنبال انتشار رمزارزهای عمومی هستند، به مراتب بیشتر از رمزارزهای بانک مرکزی با مصارف سازمانی است. همچنین رتبه و عملکرد این ارزهای دیجیتال نیز به نسبت رمزارز سازمانی بیشتر است. برای مثال ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور نیجریه به نام eNaira در این گزارش امتیاز ۹۵ را کسب کرده است تا تبدیل به توسعه‌یافته‌ترین رمزارز در بین ارزهای دیجیتال مرکزی باشد.

یکی دیگر از کشورهایی که در این گزارش به آن اشاره شد، کشور باهاماس (Bahamas) است؛ کشوری که اولین رمزارز بانک مرکزی دنیا را با نام Sand Dollar عرضه کرد. کشور جامائیکا نیز امسال رمزارز خود را عرضه خواهد کرد. از سوی دیگر کشور تایلند در حال توسعه و تست ارز دیجیتال مرکزی خود است.

البته کشورهایی نظیر تایلند و هنگ کنگ جزو کشورهایی قرار می‌گیرند که تمرکز بیشتری روی پروژه ارزهای دیجیتال سازمانی دارند. کشورهایی نظیر سنگاپور و فرانسه نیز از جمله کشورهایی هستند که با امتیاز بالا در پروژه رمزارز بانکی قرار دارند.

هیدن جونز در خصوص این سطح از تمایل بانک‌ها به انتشار رمزارز خود واکنش نشان داده است:

کشورها در خصوص رمزارزهای ملی در سطح مختلفی هستند و هر کدام فاکتورها و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. افزایش مشارکت‌های مالی، تسهیل در پرداخت‌های بین‌المللی و کنترل جرایم مالی همگی از فاکتورهایی هستند که بانک‌های مرکزی را به انتشار رمزارز خود علاقه‌مند کرده‌اند. انتظار می‌رود در گزارش سال بعد، تمام این آمارها و ارقام تشدید شوند.

در نهایت یکی دیگر از نکات کلیدی این گزارش، مربوط به استیبل کوین‌ها است. در این گزارش اشاره شده که استیبل کوین‌ها به یک بخش جدایی ناپذیر از اکوسیستم کریپتوها تبدیل شده‌اند و عملا غیرممکن است که هر سازمانی که قصد فعالیت در زمینه رمزارزها را دارد، از استیبل کوین‌ها استفاده نکند.

با گسترش تمایل بانک‌ها و سازمان‌های مختلف به ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف به یک دارایی عادی و مهم در زندگی روزمره و امور کاری مردم تبدیل شوند. شما نیز می‌توانید با کمک نیک پرداخت، ارزهای دیجیتال محبوب خود، از بیت کوین و اتر گرفته تا سایر آلت کوین‌ها نظیر دوج کوین را به سرعت و با کمک کارت بانکی خود خریداری کنید.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست