آشنایی با سایت آسیکو asseco

معرفی سایت Asseco و نحوه پرداخت خدمات آن

بسیاری از شرکت‌های ایرانی با سایت Asseco و خدمات آن کار می‌کنند و این شرکت لهستانی به یکی از بزرگترین شرکت‌های تخصصی در بخش فناوری تبدیل شده است. اگر کلمه آسیکو را در گوگل جست‌وجو کنید، با عنوانی روبه‌رو خواهید شد که مربوط به بزرگترین شرکت فناوری در زمینه بورس اوراق بهادار ورشو (پایتخت لهستان) است. یک تاریخچه کوتاه از سایت آسیکو لهستان به ما نشان می‌دهد که این شرکت در سال ۱۹۹۱ میلادی تاسیس شد و نرم‌افزارهای کامپیوتری را در اختیار سیستم‌های مالی و بانکداری قرار داد. شرکت فعلی هم نتیجه ادغام بین ۲ شرکت ASSET Soft AS و COMP Rzeszow SA است که هم‌اکنون به کشورهای بسیاری خدمت‌رسانی می‌کند.

در حال حاضر، شرکت آسیکو، خدمات متنوعی از جمله توسعه نرم‌افزارهای مالی و سیستم‌های بانکی و مدیریت شهری سرتاسر جهان ارائه می‌دهد و دفتر مرکزی آن در شهر  ورشو لهستان است. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت‌های ایرانی از سایت Asseco سرویس می‌گیرند و پرداخت‌های خود را از طریق درگاه‌های بین‌المللی انجام می‌دهند، تصمیم گرفتیم تا مطلبی مفصل در این رابطه ارائه کنیم. آسیکو با طراحی نرم‌افزارهای تخصصی مالی و بانکداری، یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های این حوزه است که مشتریان بسیاری دارد.

جالب است بدانید که پروسه پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات سایت Asseco از طریق درگاه بین‌المللی پی پال انجام می‌شود. پروسه پرداخت از طریق پی پال برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای ایرانی، آشنا و متداول است. از این بابت، بهتر است تا علاوه بر مرور خدمات مهم آسیکو و معرفی کامل این شرکت لهستانی، گریزی هم به پروسه پرداخت از طریق پی پال در پلتفرم‌های ایرانی بزنیم.

سایت asseco
آسیکو به صورت تخصصی به ارائه مشاوره و توسعه نرم‌افزارهای مالی و مدیریتی مشغول است

در ادامه این مطلب با معرفی کاملی از سایت آسیکو، تاریخچه‌ای کوتاه از فعالیت آن، خدمات مربوط به این شرکت و دامنه فعالیت‌های حرفه‌ای آن در سرتاسر جهان در خدمت شما خواهیم بود. راستی، فراموش نکنید که نیک پرداخت یکی از مطمئن‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها ایرانی برای پرداخت هزینه‌ها از طریق درگاه‌های بین‌المللی است. با توجه به اینکه سایت Asseco امکان پرداخت از طریق درگاه پی پال را فراهم کرده است، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب کاربردی و مفید با ما همراه باشید.

سایت Asseco چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم شرکت آسیکو در سال ۱۹۹۱ پایه‌ریزی و تاسیس شد. اما داستان به همان تاریخ ختم نشد و این شرکت با پشت سر گذاشتن فرازونشیب‌های بسیاری، پس از یک ادغام هوشمندانه در سال ۲۰۱۶ جان تازه‌ای به خود گرفت. با ادغام ۲ شرکت مختلف در سال ۲۰۱۶، سیستم ADS با عنوان کامل Asseco Data Systems SA به کاربران و علاقه‌مندان سرتاسر جهان معرفی شد.

مجموعه و سایت Asseco هم‌اکنون با تجربه‌ای چندین و چند ساله، برخورداری از هزاران مختصص و کارشناسان فناوری اطاعات در حال آتیه‌سازی و ادامه دادن به فعالیت‌های حرفه‌ای خود است. تخصص، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه لهستانی است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا شریکی قابل اعتماد برای ایجاد، توسعه و نگهداری سیستم‌های اطلاعاتی و خدماتی تخصصی باشند.

متخصص در طراحی نرم‌افزار

این شرکت، نرم‌افزارهایی را توسعه می‌دهد که به صورت اختصاصی برای بخش لیزینگ، سیستم‌های دولتی و ارائه راه حل‌هایی برای زیرساخت‌های ICT طراحی شده‌اند. مجموعه و سایت Asseco، داده‌ها، آموزش‌ها و سیستم‌هایی را برای مدیریت منابع انسانی ارائه می‌دهد. همچنین، این مجموعه انتخابی هوشمندانه و تخصصی در رابطه با خدمات ایمنی مالی، محرمانه بودن داده‌ها، اطلاعات و همچنین حفظ ارتباطات جمعی است. مهم‌ترین و عمده‌ترین بخش ارائه خدمات این شرکت، بر پایه ارائه خدمات به شرکت‌های خصوصی،  اداره‌‌ها، موسسات دولتی و … استوار است. جامعه هدف این مجموعه هم، بازارهای خارجی از جمله بازار اروپا، آفریقا و آسیاست.

جذاب‌ترین ویژگی مجموعه و سایت Asseco، ارتباط نزدیک با مشتریان و آگاهی از نیازهای آن‌هاست که باعث رشد روزافزون و حرفه‌ای‌تر  شدن این شرکت شده است. تمام فعالیت‌های این مجموعه توسط چندین دفتر رسمی و فعال در سرتاسر کشور لهستان پشتیبانی می‌شوند.

گروه حرفه‌ای Asseco Poland SA در همین لحظه، رهبری یک گروه سرمایه‌گذاری چند ملیتی را برعهده دارد که همگی در بخش فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند. گروه آسیکو از تعداد مشخصی از شرکت‌های تابعه تشکیل شده است و در بیش از ۵۰ کشور جهان، از جمله ژاپن، ترکیه، آلمان، رومانی، لیتوانی و آلمان واقع‌ شده است. رتبه‌بندی Truffle 100 نشان می‌دهد که آسیکو به عنوان یکی از شرکت‌های مهم دنیا، در لیست ۱۰۰ شرکت بزرگترین تولیدکننده نرم‌افزار در اروپا جایگاه ششم را از آن خود کرده است.

آمار و ارقام مرتبط با شرکت آسیکو

مجموعه و سایت Asseco به صورت تخصصی به ارائه اطلاعات لازم برای پردازش اطلاعات پرداخته و خدماتی هم در این زمینه به مشتریان ارایه می‌دهد. جدا از سخت‌افزارها و زیرساخت‌هایی که این شرکت ارائه می‌دهد، می‌توان روی نرم‌افزارها و سایر خدمات مانند فضای ابری، تعمیر و نگهداری نرم‌افزارها، خدمات مشتریان و ارائه خدمات فناوری اطلاعات هم اشاره کرد.

با توجه به طیف خدماتی که شرکت Asseco ارائه می‌دهد، از کارنامه پرباری برخوردار بوده و علاوه بر لهستان، مشتریان بسیاری از سایر کشورهای جهان هم دارد. ارائه و فروش مشاوره‌های ERP و نرم‌افزاری، طراحی نرم‌افزارهای تخصصی برای پرداخت از طریق موبایل و بسیاری از سرویس‌های دیگر باعث شده است تا آسیکو آمار و ارقام خوبی را از لحاظ سودآوری و کسب درآمد به ارمغان بیاورد.

از طرفی، صنایع بزرگی از جمله سیستم‌های بانکداری، سازمان‌های بیمه، مراکز دولتی بهداشت، سازمان‌های انرژی، مخابرات و رسانه‌های عمومی به عنوان مشتریان اصلی این شرکت شناخته می‌شوند. با همه این اوصاف، جالب است بدانید مجموعه آسیکو چه دستاوردهایی داشته و میزان درآمد، سودآوری و تعداد کارمندانش دقیقا به چه اندازه است. در ادامه مطلب تلاش کردیم همه آمار و ارقام این مجموعه را در اختیار شما قرار دهیم تا به گوشه‌ای از موفقیت‌ها و اعتبار شرکت اشاره کنیم. خواندن مطلب کدام شرکت‌های معتبر دنیا بیشترین درآمد را نسبت به تعداد کارمند دارند هم پیشنهاد می‌شود.

آمار مربوط به فعالیت‌های سودآور آسیکو در ۲۰۲۰

 

شرح فعالیت‌های آسیکو در ۲۰۲۰ آمار اعلام‌شده توسط سایت Asseco
تعداد کارمندان ۲۹ هزار و ۱۴۸ نفر
درآمد در سال ۲۰۲۰ ۳.۱ میلیارد دلار (رشد ۱۴.۳ درصدی نسبت به ۲۰۱۹)
ارزش بازار ۱.۸ میلیارد دلار
سود خالص رشد ۲۴.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹
حاشیه سود خالص رشد ۹.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹

آمار مربوط به ارزش معاملات آسیکو در ۵ سال اخیر

 

سال‌های فعالیت ارزش معاملات اعلام‌شده
۲۰۱۷ ۱۰۳ میلیون‌دلار
۲۰۱۸ ۴۱ میلیون‌دلار
۲۰۱۹ ۴۱۶ میلیون‌دلار
۲۰۲۰ ۵۰ میلیون‌دلار
۲۰۲۱ ۹۰ میلیون‌دلار
سایت asseco
تصویری از کسب عنوان شرکت موفق اروپا توسط گروه مدیریتی آسیکو

معرفی خدمات سایت Asseco

مجموعه آسیکو، طیف وسیع و متنوعی از خدمات و سرویس‌های گوناگون را در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهد. این خدمات و سرویس‌ها عموما شامل خدمات مشاوره، طراحی نرم‌افزار، نگهداری و تعمیر سیستم‌های فناوری اطلاعات و غیره است. در ادامه این مطلب قرار است همه خدمات این مجموعه لهستانی را زیر ذره‌بین قرار دهیم تا بدانیم آسیکو دقیقا چه سرویس‌های مهمی ارائه می‌دهد.

توسعه نرم‌افزارهای کاربردی برای ارگان‌های دولتی

یکی از سرویس‌هایی که در سایت Asseco از آن یاد شده است، امکان توسعه و راه‌اندازی نرم‌افزارهای تخصصی برای ارگان‌های دولتی هر کشور است. سازمان‌های مهم هر کشور از جمله سیستم آموزش‌وپرورش، سیستم‌های مدیریت شهری و پلتفرم‌های مرکزی می‌توانند از خدمات نرم‌افزاری این سایت استفاده کنند. همچنین، شرکت لهستانی آسیکو امکان طراحی برنامه‌های هوشمند را در رابطه با ارائه پیشنهادات و راه‌حل‌های تخصصی برای بودجه‌بندی هم فراهم می‌کند. کارنامه درخشان این شرکت، نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‌ریزی‌های تامین مالی پروژه‌های اتحادیه اروپا و لهستان با خدمات آسیکو راه‌اندازی شده‌اند.

مرکز داده‌ها

سایت Asseco به عنوان یک مرکز داده‌ یا Data Center مرتبط با فناوری اطلاعات هم محسوب می‌شود. زیرساخت‌های بین‌المللی و امن و همچنین کارکنان مجرب و حرفه‌ای آسیکو موجب شده تا این مجموعه به عنوان منبعی برای داده‌های فناوری اطلاعات هم مورد استفاده قرار بگیرد.

کمک به هوشمندسازی سیستم مدیریت شهری

پلتفرم هوشمندسازی کلان‌شهرهای مختلف که توسط آسیکو پردازش می‌شود، به صورت اختصاصی به فعالیت سیستم مدیریت شهری هوشمند کمک می‌کند. پلتفرم Metropolis که توسط خدمات آسیکو ارائه می‌شود، فرآیند پیچیده و چندوجهی مدیریت شهری را به سیستمی یکپارچه، هوشمند و در راستای هماهنگی با حوزه‌های مختلف تبدیل می‌کند.

آشنایی با سایت آسیکو asseco
سیستم مدیریت شهری هوشمند آسیکو مورد استفاده کلان‌شهرهای مختلف

گسترش کسب‌وکارها و برقراری ارتباط هوشمند با مشتریان

آسیکو با ارائه سرویسی با عنوان Asseco Mass Communication امکان گسترش ارتباطات کسب‌وکارهای مختلف و همچنین ارتقای رابطه با مشتریان را فراهم کرده است. این سرویس، شامل خدمات تخصصی و هوشمندی است که در نهایت سبب افزایش بازدهی بیزینس و ایجاد وضعیت بهتر در کورس رقابتی با رقبا می‌شود.

طراحی و توسعه نرم‌افزارهای مالی

یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده توسط سایت Asseco، امکان طراحی و توسعه نرم‌افزارهای تخصصی برای موسسات مالی است. این نرم‌افزارها به صورت اختصاصی در حوزه‌های عملیات مالی، حسابداری، فروش و مدیریت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله نرم‌افزارهای تخصصی مالی که توسط سایت Asseco معرفی شده‌اند، می‌توان به این نرم‌افزارها اشاره کرد:

  • LEO CMS (سیستم مدیریت قرارداد): طبق اطلاعات سایت Asseco، این نرم‌افزار کاربردی برای دفاتر شرکت‌های لیزینگی طراحی شده است و به صورت تخصصی و کامل از قراردادها و وظایف مختلف تجاری لیزینگ پشتیبانی می‌کند.
  • LEO CFM (مدیریت ناوگان خودرو): این نرم‌افزار، مختص شرکت‌هایی است که در حوزه وسایل نقلیه عمومی و مسافربری فعالیت می‌کنند. این برنامه، شامل مجموعه‌ای از ابزارهای تخصصی برای پشتیبانی از مدیریت ناوگان حمل‌ونقل است.
  • LEO SFA (به همراه نسخه وب اپلیکیشن webSFA): این برنامه برای بسیاری از فعالیت‌های تجاری مرتبط با تامین مالی سهام و خدمات فاکتورینگ ساخته شده است. به لطف فناوری خلاقانه AWL (ADH WorkFlow Logic)، امکان پیاده‌سازی این سیستم برای هر مدل کسب‌وکاری وجود دارد و می‌توان روی انعطاف‌پذیری قابلیت‌های آن حساب ویژه‌ای باز کرد.
  • LEO GL (سیستم دفتر کل): این برنامه، جایگزینی برای سیستم‌های مالی و حسابداری یک سازمان است و تمامی مفروضات و قوانین حسابداری و IFRS را برآورده می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت Asseco، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان همه عملیات حسابداری را ثبت و تهیه گزارشات مالی مورد نیاز را تسهیل کرد.
  • LEO Front End: مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مدرن و کاربردی است که به صورت کامل با LEO CMS و پایگاه اطلاعاتی آن ادغام شده است. این نرم‌افزار روی یک سرور WWW پایه‌گذاری شده و با همه مرورگرهای وب در برنامه‌های فروش کار می‌کند. برنامه LEO Front End فعالیت‌هایی مرتبط با امضای قراردادهای لیزینگ را تسهیل و یکپارچه می‌کند. این مجموعه شامل برنامه‌هایی برای فروشندگان، مدیران شبکه فروش، کارشناسان و تحلیل‌گران است.
سایت asseco
نرم‌افزارهای آسیکو تخصصی و برای امور حسابداری، مدیریت مالی و شرکت‌های مختلف کاربردی هستند

توسعه، گسترش و نگهداری سیستم‌های نرم‌افزاری

خدمات و سرویس‌های آسیکو تنها به طراحی و توسعه نرم‌افزارها محدود نمی‌شود و می‌توان روی سرویس‌های نگهداری‌ یا سیستم‌های نرم‌افزاری Maintenance هم حساب ویژه‌ای باز کرد. طبق اطلاعات موجود در سایت Asseco، گروه‌های مجرب و حرفه‌ای آسیکو، وظیفه تحلیل، طراحی، توسعه، گسترش و نگهداری نرم‌‌افزارها را برعهده دارند. آسیکو با توجه به استانداردهای جهانی در زمینه مدیریت پروژه، طراحی، ساخت، آزمایش و مدیریت نرم‌افزارهای هوشمند فعالیت می‌کند.

طراحی پلتفرم‌های تخصصی برای مدیریت منابع انسانی

آسیکو با ارائه پلتفرمی با عنوان eduPortal زمینه مدیریت تخصصی منابع انسانی سازمان‌های مختلف را فراهم کرده است. طبق اطلاعات ارائه‌ شده توسط سایت Asseco، این پلتفرم به صورت اختصاصی برای نوسازی فرآیندهای تخصصی و مرتبط با منایع انسانی طراحی شده است.

با استفاده از قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان عملیات استخدام، گزینش، سیستم‌های انگیزشی، ارزیابی نتایج کار و برنامه‌ریزی‌های کاری یک سازمان را ساماندهی کرد. به لطف ویژگی‌های طراحی‌ شده در پلتفرم eduPortal می‌توان با تمام چالش‌های ناشی از پروسه پیچیده مدیریت منابع انسانی مقابله کرد.

آکادمی آسیکو

ییش از ۲۵ سال تجربه آسیکو در زمینه آموزش و حمایت از کسب و کارهای مختلف، بیانگر آن است که می‌توان روی خدمات آموزشی و آکادمیک این شرکت هم حساب کرد. طبق اطلاعات ارائه‌ شده توسط سایت Asseco، سرویس‌دهی این شرکت تنها به گسترش و توسعه نرم‌افزار ختم نمی‌شود و می‌توان از قابلیت‌های آموزشی آن هم بهره‌مند شد.

با برخورداری از قابلیت‌های سرویس Asseco Capital Group می‌توان علاوه بر مزایای اجرای پروژه‌ه، از پتانسیل آموزشی این سایت هم برخوردار شد.

ارائه راهکارهای مدرن و اختصاصی

هر سازمان یا شرکتی دچار چالش‌های خاص خود می‌شود و نمی‌توان برای تمام این چالش‌ها از یک Solution یا راهکار استفاده کرد. آسیکو با آگاهی از این مسئله و با استفاده از سیستم‌های فناوری اطلاعات، امکان بهره‌مندی سازمان‌ها از راهکارهای مدرن و البته اختصاصی را فراهم کرده است. سیستم پشتیبانی سایت Asseco با استفاده از ۲ فناوری FARMER و EMIR-SEKS/AD تمامی راه حل‌های مدرن و حرفه‌ای را با توجه به استاندارهای بین‌المللی ارائه می‌کند.

ارائه سیستم‌های تایید هویت

شرکت آسیکو با استفاده از برند تجاری Centrum تمامی سرویس‌های مدرن تایید هویتی را برای افراد و سازمان‌ها فراهم می‌کند. خدمات ارائه‌ شده آسیکو در این زمینه، از اعتبار و امنیت قابل توجهی برخوردار هستند، طوری که Centrum از سال ۲۰۰۲ تاکنون در فهرست مراکز صادرکننده گواهینامه معتبر جهانی قرار گرفته است.

همچنین، پلتفرم Centrum با همراهی آسیکو با استفاده از نشان WebTrust امکان صدور گواهینامه‌هایی از جمله SSL، SMIME، Code Signing، VPN، EV SSL و امضای الکترونیکی (e-signature) را فراهم کرده است.

ارائه سیستم مدیریت کارآمد تصمیم‌گیری‌ در شرکت

سرویس Koliber، یک سیستم مدرن مدیریت گردش کار است که جایگاه شرکت‌ها را در کورس رقابتی با رقبا افزایش می‌دهد. به طور کلی، با افزایش تعداد داده‌ها و اسناد روزانه، پروسه مدیریت کارآمد و امن تصمیم‌گیری‌ها در یک سازمان پیچیده خواهد شد.

قلب تپنده هر سازمانی سیستم ERP آن است که به عنوان پایگاهی برای دسته‌بندی و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی تلقی می‌شود. در بسیاری از مواقع نمی‌توان دست تنها و بدون استفاده از سیستم‌های هوشمند، تمامی اسناد را طبقه‌بندی کرد و به همین دلیل، مدیریت گردش کار در شرکت یا سازمان تضعیف می‌شود.

با توجه به اطلاعات ارائه‌ شده توسط سایت Asseco، سیستم Koliber به صورت ماژولار طراحی شده است. این سیستم نرم‎‌افزاری، تمامی فرآیندهای تجاری شرکت مانند اسناد هزینه، فروش، محصولات و خدمات، منابع انسانی، سفرهای کاری، غیبت‌ها و غیره را به صورت هوشمند مدیریت می‌کند.

مدیریت جامع مصرف آب و سیستم گرمایش شهری

سرویس تخصصی مدیریت منابع آب و سیستم گرمایش شهری که توسط سایت Asseco معرفی شده است، بازدهی شهرداری‌ها را در این حوزه‌ها افزایش می‌دهد. این سیستم هوشمند، از ماژول‌هایی برخوردار شده است که تمامی وظایف شهرداری‌ها را انجام می‌دهند. این ماژول‌ها به تفکیک، شامل موارد زیر هستند:

  • Kom-Media: تسویه حساب فروش آب، خدمات فاضلاب و انرژی‌های حرارتی
  • Kom-Bok: مدیریت گردش اسناد
  • eBok: دفتر آنلاین خدمات مشتریان
  • Kom-Net: اندازه‌گیری منابع آب، سرمایه‌گذاری و تعمیرات، سفارشات
  • Kom-Inkaso Pro: ایجاد سیستم‌های پرداخت غیر حضوری با استفاده از گوشی موبایل
  • ERP System: مدیریت امور مالی و حسابداری، حقوق و دستمزد، منابع انسانی، دارایی‌های ثابت، مدیریت مواد و انبار، فروش و غیره

همه این ماژول‌ها با سیستم ERP طبق ۲ استاندارد بین‌المللی و بر اساس سیستم Microsoft Dynamics AX متصل و تبادل داده می‌کنند. به لطف استراتژی‌های اتخاذ شده، امکان ادغام این سیستم با هر سیستم ERP دیگری وجود خواهد داشت. از جمله ادغام‌های موفق هم می‌توان به سیستم‌های SAP، Oracle، E-Business Suite و دیگر موارد اشاره کرد.

خرید خدمات سایت آسیکو

برای دریافت و خرید خدمات سیستم‌ها و نرم افزارهای موردنیاز در Asseco کافی است تمام هزینه‌ها را از طریق درگاه بین‌المللی پی پال پرداخت کنید. پلتفرم‌های بسیاری وجود دارند که امکان پرداخت از طریق پی پال را فراهم می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها کارمزد بسیار بالایی را دریافت می‌کنند و همیشه هم در دسترسی نیستند.

مجموعه مطمئن و حرفه‌ای نیک پرداخت با ارائه خدمات اختصاصی در رابطه با درگاه‌ بین‌المللی پی پال، امکان خرید سرویس‌های سایت Asseco را فراهم کرده است. برای استفاده از امکانات پرداخت پی پال در نیک پرداخت کافی است روی آدرس الکترونیکی خرید با پی پال در نیک پرداخت کلیک کنید.

سایت Asseco
تصویری از غرفه آسیکو در نمایشگاه

جمع‌بندی

آسیکو یک شرکت لهستانی در حوزه طراحی، توسعه و فروش نرم‌افزارهای تخصصی و مشاوره است. سرویس‌های تخصصی سایت Asseco به صورت اختصاصی برای صنایع مالی، سیستم‌های بانکداری، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، شرکت‌های لیزینگ و حمل‌ و نقل عمومی و غیره طراحی شده‌اند.

شرکت‌های ایرانی و اروپایی بسیاری‌ از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند. آسیکو که دفتر مرکزی آن در ورشو (پایتخت لهستان) قرار دارد، امکان خرید سرویس‌ها را از طریق درگاه پی پال فراهم کرده است. با استفاده از خدمات و امکانات نیک پرداخت می‌توان همه این هزینه‌های این سایت را به راختی پرداخت کرد.

خرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست