بحرین پرداخت بیت کوین

بحرین پرداخت با بیت کوین را در کشور خود رسما راه‌اندازی می‌کند

بحرین در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پرداخت با بیت کوین در کشور خود، اقتصاد این کشور را از وابستگی به نفت دور کند.

طبق این گزارش، شرکت ارائه دهنده زیرساخت‌های پرداختی بیت کوین OpenNode، در حال انجام آزمایش‌های نهایی برای پردازش پرداخت با بیت کوین در بانک مرکزی بحرین است. البته بد نیست بدانید که این از جمله آخرین مراحلی است که بحرین برای تحول سیستم اقتصادی خود و پذیرش بیت کوین اقدام می‌کند. این کشور قصد دارد وابستگی اقتصاد خود به نفت را پایان دهد.

با اینکه شرکت OpenNode موظف به ارائه زیرساخت‌های مناسب برای پرداخت‌های بیت کوین در بحرین است، اما این کشور در طول سال‌های گذشته دائما در حال جذب شرکت‌های مختلف فینتک است تا سیستم اقتصادی خود را متحول کند. افنان رحمان، مدیر عامل شرکت OpenNode در خصوص این اقدام بحرین می‌گوید: «این یک نقطه عطف برای مردم بحرین، خاورمیانه و به طور کلی اقتصاد بیت کوین است.»

یکی از فاکتورهایی که موجب عملی شدن این اتفاق بزرگ شد، قانون‌گذاری کاملا انعطاف‌پذیر کشور بحرین است که به باور دولتمردان این کشور، ذهنیتی آینده‌نگر دارد.

البته با این حال بعید است که بحرین بتواند در خصوص مسائل کریپتو در منطقه خلیج فارس، از دوبی سبقت بگیرد. دوبی در نظر دارد تا در ۱۰ سال آینده، به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کریپتویی و متاورس تبدیل شود. دوبی به عنوان یکی از برترین مراکز ارزهای دیجیتال خاورمیانه، در تلاش است تا با اعمال یک برنامه جدید با نام Dubai Metaverse Strategy، به ۱۰ اقتصاد برتر متاورس جهان تبدیل شود. در این استراتژی جاه‌طلبانه، دوبی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ هزار شغل مجازی در متاورس ایجاد خواهد کرد.

نیک پرداخت نیز در حال حاضر بسیاری از خدمات پرداختی از جمله نقد پی پال، ویزا کارت مجازی و خرید و فروش بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف را ارائه می‌دهد.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست