سطح ۲۰ هزار دلاری

تحلیل بازار: بیت کوین سطح ۲۰ هزار دلاری خود را باخت

بیت کوین با گسترش فروش بازار، سطح ۲۰ هزار دلاری خود را از دست داد و آلت کوین‌ها هم به دنبال این اتفاق سقوط کردند.

پس از گزارش تازه‌ای از تعداد کاهشی شغل‌های ایالات متحده آمریکا، شاهد تغییراتی در بازار بودیم. سهام S&P500 که چند وقت پیش توانسته بود به خوبی افزایش قیمت بگیرد، تمام دستاوردهای خود را از دست داد و راه را برای گسترش فروش در بازارهای بورس و ارزهای دیجیتال باز کرد.

در پی این اتفاق بیت کوین در نهایت سطح ۲۰ هزار دلار خود را که هفته گذشته به سختی آن را حفظ کرده بود، از دست داد. هرچند طبق آمارها، ۶۲ درصد از موجودی بیت کوین‌ها در یک سال اخیر فروخته نشده‌اند. این نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران با هدف بلندمدت روی این رمزارز حساب باز کرده‌اند.

وضعیت بیت کوین با از دست دادن سطح ۲۰ هزار دلار

هفته گذشته بیت کوین تلاش زیادی کرد تا سطح ۲۰ هزار دلار خود را حفظ کند. با این حال یک سطح مقاومت بزرگ در ۲۰٫۵۷۶ هزار دلار وجود دارد. اگر گاوهای بازار بتوانند دوباره خود را به این سطح برسانند، می‌توانند راه خود را برای دستیابی به میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۲۱٫۰۹۱ دلار باز کنند.

اگر خریداران این مانع را از سر راه بردارند، سیگنالی به معنی تضعیف وضعیت منفی بازار خواهد بود. سپس بیت کوین قادر است خود را به بالای میانگین حرکت نمایی ۵۰ روزه در ۲۲٫۳۱۸ هزار دلار برساند.

هرچند در صورت شکست گاوها، بیت کوین کاملا پتانسیل این را دارد تا سطح حال حاضر خود را هم از دست بدهد و به ۱۸٫۹۱۰ تا ۱۸٫۶۲۶ هزار دلار برساند.

وضعیت اتریوم

اتریوم هفته گذشته نتوانست از سطح میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه خود در ۱٫۶۱ هزار دلار عبور کند. با این حال با وجود وضعیت منفی بازار، گاوها اجازه ندادند تا قیمت به زیر الگوی سر و شانه برسد.

بنابراین در ابتدای ماه سپتامبر قیمت‌ها برگشت خود و اتر توانست خود را تا سطح میانگین حرکت نمایی ساده ۵۰ رزه در ۱٫۶۴۰ هزار دلار برساند. هرچند که این مقاومت فایده‌ای نداشت و اتریوم تا ۱٫۵۶۰ دلار کاهش قیمت داشت. اگر این وضعیت برای اتر ادامه پیدا کند و سطح حمایت آن بشکند، اتر می‌تواند تا ۱٫۴۲۲ هزار دلار و سپس تا ۱٫۲۸۰ هزار دلار کاهش پیدا کند.

وضعیت دوج کوین

دوج کوین بار دیگر از سطح حمایت خود در ۰٫۰۶ دلار برگشت خورد. اما به دلیل نبود قدرت در بازار این رمزارز، نتوانست افزایش قیمت خوبی را تجربه کند.

روند نزولی از سطح میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۰۷ دلار و وضعیت منفی شاخص قدرت نسبی، نشان می‌دهند که بازار دوج کوین در اختیار فروشندگان قرار دارد. اگر قیمت‌ها از سطح حال حاضر میانگین حرکت نمایی سقوط کنند، خرس‌ها این شانس را خواهند داشت تا بالاخره قیمت دوج را به زیر ۰٫۰۶ دلار برسانند. در صورت موفقیت، قیمت ۰٫۰۵ دلار برای دوج به سطح حمایت حیاتی تبدیل خواهد شد.

با این حال اگر وضعیت تغییر کند و خریداران به سمت دوج کوین بیایند، این شانس وجود دارد تا دوج را در حال حرکت به سمت ۰٫۰۹ دلار ببینیم.

وضعیت شیبا

شیبا اینو در پایان ماه آگوست از سطح میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه خود در ۰٫۰۰۰۱۳ دلار پایین آمد و به سمت ۰٫۰۰۰۰۱۲ دلار حرکت کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با رشد قیمت این رمزارز سریعا بیدار می‌شوند.

اما از طرفی هم سیگنال مثبت ماجرا این است که گاوها هم با کاهش قیمت بیدار می‌شوند و اجازه نمی‌دهند تا شیبا اینو به زیر ۰٫۰۰۰۰۱۲ دلار پایین بیاید.

حال اگر گاوها بتوانند کمی از خود قدرت نشان دهند و قیمت را به بالای میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه برسانند، این امکان وجود دارد که شیبا قادر به دستیابی به قیمت ۰٫۰۰۰۰۱۴ دلار باشد. در صورت موفقیت و حذف موانع، شیبا به سمت ۰٫۰۰۰۰۱۸ دلار حرکت خواهد کرد. اما در نقطه مقابل در صورت شکست گاوها، شیبا به سمت ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار حرکت خواهد کرد. برای خرید و فروش شیبا و دیگر ارزهای دیجیتال اینجا را کلیک کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست