وحشت شدید در بازار بیت کوین

بازار بیت کوین به شدت در وحشت قرار دارد

با فرو ریختن قیمت‌ ارزهای دیجیتال، وضعیت بازار بیت کوین به شدت در وحشت قرار گرفته است. داده‌ها نشان می‌دهد یکی از دلایل این اتفاق، حرکت تازه وال‌های بیت کوین است.

در حالی بیت کوین همچنان به کاهش قیمت خود ادامه می‌دهد، شاخص ترس و طمع حالا منطقه وحشت شدید را نشان می‌دهد. در حقیقت، این شاخص از ژانویه تا امروز، تا به حال در چنین وضعیتی قرار نداشته است. امروز قیمت بیت کوین به ۳۴ هزار دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز به قیمت ۳۳ هزار دلار هم برسد.

از انتهای ماه مارس بود که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار، حالتی خرسی به خود گرفت و دائما ارزش خود را از دست داد. در آن زمان، بیت کوین در نزدیکی قیمت ۵۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شد. اما گاوها نتوانستند این موقعیت را حفظ کنند و رفته رفته، تا امروز در هشتم ماه می بیت کوین به ۳۴ هزار دلار رسید. در ماه آوریل به تنهایی بیت کوین بیش از ۱۰ هزار دلار خود را از دست داد و به زیر ۴۰ هزار دلار رسید.

به نظر می‌رسد که ماه می نیز برای بازار بیت کوین خوب پیش نرود. پس از جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) که در آن نرخ سود بانکی به جای ۷۵ صدم درصد نرخ بهره، ۵۰ صدم درصد اعلام شد، بیت کوین دوباره به قیمت ۴۰ هزار دلار بازگشت. اما این یک پرش کوتاه مدت بود و این ارز دیجیتال دوباره به سمت پایین شیرجه زد.

کمی بعد قیمت بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار رسید. اما این پایان کار نبود و حالا شاهد معامله بیت کوین در قیمت حدود ۳۴ هزار دلار هستیم. این پایین‌ترین قیمت بیت کوین از ماه ژانویه تا امروز بوده است.

وحشت بازار بیت کوین با حرکت تازه نهنگ‌ها

همانطور که انتظار می‌رفت، این سقوط قیمت‌ها در نهایت روی وضعیت روانی بازار و چندین شاخص دیگر تاثیر گذاشته است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های وضعیت بازار، شاخص ترس و طمع Fear and Greed است که بر اساس پست‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها، نوسانات، حجم معاملات و غیره، وضعیت روانی بازار نسبت به یک ارز دیجیتال را مشخص می‌کند.

این شاخص از عدد صفر به معنی وحشت شدید تا عدد صد به معنی طمع شدید را نشان می‌دهد.

در اواسط ماه آوریل، این شاخص برای بیت کوین در منطقه وحشت قرار داشت. اما در روز گذشته و با کاهش شدید قیمت بیت کوین، حالا این شاخص وضعیت ترس شدید (Extreme Fear) را نشان می‌دهد.

یکی از آمارهای جالبی که در خصوص بازار بیت کوین به دست آمده، حرکت تازه وال‌های بیت کوین است. معمولا زمانی که بازار دچار اتفاقات روانی می‌شود، سرمایه‌گذاران کوچک‌تر هستند که از خود هیجان و احساسات نشان می‌دهند و سریعا به فکر فروش یا خرید ارز دیجیتال هستند. اما این بار داستان کمی فرق دارد.

طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، داده‌ها نشان می‌دهند که وال‌ها در چند روز اخیر بین ۱۰ تا ۱۰ هزار بیت کوین را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران کوچک‌تر مقدار ۰٫۰۱ تا ۱۰ بیت کوین را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند. تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که این کار احتمالا به معنی موقعیت باز وال‌ها در بازار سهام است.

آیا شما هم جزو فروشندگان ارزهای دیجیتال هستید یا با این کاهش قیمت به فکر خرید ارز دیجیتال هستید؟ همچنین می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست