پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین

احتمال سقوط بیت کوین تا ۲۴ هزار دلار وجود دارد؟

صبح امروز بیت کوین در زیر قیمت ۳۰ هزار دلار معامله شد. هر چند که این ارز دیجیتال با کمی تصحیح به بالای ۳۱ هزار دلار رسید، اما امروز شاهد ثبت پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ بودیم. دو تحلیل و پیش‌بینی برای بیت‌کوین وجود دارد: اولی سقوط قیمت تا ۲۴ هزار دلار و دومی علاقه دوباره وال‌ها به خرید بیت‌کوین که می‌تواند پادشاه ارزهای دیجیتال را دوباره صعودی کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در هفته جاری که وحشت تمامی بازار کریپتو را در بر گرفت، بیت کوین همچنان به کاهش قیمت خود ادامه داد تا به پایین‌ترین حد خود برسد. تا جایی که خرس‌ها تا امروز دهم ماه می ۲۰۲۱، قیمت را تا ۳۰٫۳۳۴ هزار دلار پایین‌آوردند. این پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین از جولای سال ۲۰۲۱ است. فاکتورهای زیادی در این اتفاق دخیل بوده‌اند. افزایش نرخ بهره بانکی، پایان سیاست کاهش عرضه پول توسط بانک مرکزی آمریکا، کاهش قیمت‌ها در بازار سهام، نگرانی‌ها در خصوص استیبل کوین Terra برای حفظ قیمت یک دلار خود و در نهایت وحشت شدیدی که در بازار حاکم شد تا تریدرها از جمله نهنگ‌ها به فکر فروش ارزهای دیجیتال خود باشند، همه و همه دست به دست هم دادند تا بیت کوین و به دنبال آن کل بازار کریپتو، به چنین وضعی دچار شوند.

طبق داده‌های موجود، از روز گذشته تا امروز بازار کریپتو تحت فشار بسیار سنگین فروش قرار داشت تا قیمت بیت کوین به ۳۰٫۳۳۴ هزار دلار برسد و در مقطعی این قیمت هم شکست. با این حال گاو‌ها توانستند سطح روانی ۳۰ هزار دلار بیت کوین را فعلا حفظ کنند.

ادامه سقوط قیمت‌ها پس از ثبت پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲

اکنون که بازار کریپتو مدت‌ها درگیر چنین وضعیت قرمزی نبود، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های زیادی در خصوص پادشاه ارز دیجیتال و بازار کریپتو مطرح می‌شود. طبق نظر برخی از تریدرها، شکست بیت‌کوین در این سطح منجر به فروپاشی قیمت تا ۲۴ هزار دلار خواهد شد. بر اساس نظر اکثر این افراد، بیت‌کوین با سطح ۳۰ هزار دلار در کف قیمت است. این یعنی پادشاه ارزهای دیجیتال آماده سقوط به سمت ۲۵ هزار دلار شده است.

یکی از تحلیلگران به نام Dylan LeClair، قیمت تحقق یافته (Realized Price) بیت کوین را ۲۴٫۳ هزار دلار دانست. این اصطلاح به معنی تحرک تمامی بیت‌کوین‌ها به غیر از دارایی‌های خوابیده از جمله سرمایه نهنگ‌ها، سرمایه عظیم ساتوشی ناکاموتو و بیت‌کوین‌های گمشده است. او باور دارد دستیابی بیت‌ کوین به چنین قیمتی کاملا ممکن است و تشابه زیادی به بازارهای خرسی گذشته دارد.

تریدر دیگری به نام Nunya Bizniz باور دارد که به یک نقطه تسلیم احتمالی برای بیت کوین رسیده‌ایم. طبق تحلیل‌هایی که او انجام داده، بیت کوین می‌تواند حتی تا ۱۹٫۸۹۱ هزار دلار هم کاهش پیدا کند. بیت کوین برای ششمین هفته متوالی روندی نزولی را طی کرده است. اما این ارز دیجیتال هیچگاه در تاریخ به مدت هفت هفته متوالی وضعیت تمام قرمز را تجربه نکرده است. آیا یک رکوردشکنی دیگر برای بیت کوین در راه خواهد بود؟

اما یک نکته امیدوار کننده هم برای بیت کوین وجود دارد. طبق توییت‌های یک تحلیلگر به نام Akash، وال‌های بیت‌کوین دوباره انباشتن دارایی‌ها را شروع کرده‌اند. بر اساس تحلیل‌های او، کیف پول‌هایی که بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار بیت کوین در اختیار دارند، فعالیت خرید خود را شروع کرده‌اند. البته این آمار به تنهایی نمی‌تواند دلیل محکمی برای بازگشت قیمت بیت کوین باشد.

نظر شما در خصوص وضعیت حال حاضر بازار چیست؟ در صورتی که وضعیت بازار را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری مناسب می‌بینید، می‌توانید با کمک نیک پرداخت و با استفاده از کارت بانکی خود در کمترین زمان ممکن، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: Cointelegraph 1Cointelegraph 2

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست