افزایش شدید فروش بیت کوین

افزایش شدید فروش بیت کوین منجر به سقوط قیمت‌ها شد

بیت کوین و آلت کوین‌ها با دنبال کردن وضعیت نزولی بازار بورس، با فروش تند و تیزی همراه شدند که در نهایت برترین رمزارز دنیا را به نزدیکی ۲۰ هزار دلار رساند.

هفته گذشته، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که با تمام قوا در برابر کاهش تورم این کشور که به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسید ایستادگی خواهد کرد. پس از اعلام این خبر، بازار سهام با سقوط همراه شد. او اعلام کرد که اقدامات بانک مرکزی ممکن است حتی برای برخی از کسب و کارها هم دردناک باشد.

پس از این خبر، بازار سهام آمریکا با کاهش ۶۰۰ امتیازی همراه شد. همه این اتفاقات دست به دست هم دادند تا ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین، با رشد شدید فروش همراه شوند. این اتفاق بیت کوین و آلت کوین‌ها را به نزدیکی سطح حمایت رساند.

فروش بیت کوین و کاهش شدید قیمت

میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در قیمت ۲۲٫۲۴۹ هزار دلار و شاخص قدرت نسبی بیت کوین در وضعیت منفی قرار دارد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالای بازار را در اختیار دارند.

این اتفاق در نتیجه با رشد تند و تیز آمار فروش بیت کوین همراه شد. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را زیر ۲۰٫۷۶۲ هزار دلار حفظ کنند، می‌توانند قیمت برترین رمزارز دنیا را به سمت ۱۸٫۹۰۰ هزار دلار برسانند. این سطح می‌تواند یک مرز قدرتمند حمایت باشد اما این امکان هم وجود دارد که گاوها بازهم نتوانند این سطح را حفظ کنند و در نتیجه شاهد سقوط بیت کوین به سمت ۱۷٫۶۲۲ هزار دلار باشیم.

البته می‌توان انتظار داشت که اگر گاوها بتوانند قیمت را به نزدیک سطح میانگین حرکت ساده ۵۰ روزه در ۲۲٫۴۱۴ هزار دلار ببرند، دوباره شاهد فعالیت سرمایه‌گذاران باشیم.

وضعیت اتریوم

خریداران نتوانستند قیمت اتریوم را به بالای میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۱٫۶۹۷ هزار دلار برسانند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال حاضر قدرت را در اختیار دارند.

این افزایش فروش به خرس‌ها اجازه داد تا قیمت اتر را به زیر میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در ۱٫۵۸۸ هزار دلار برسانند. این شانس حالا وجود دارد تا با یک حرکت تازه ازخر‌س‌ها، اتر در نهایت به زیر ۱٫۵۰۰ هزار دلار برسد. این اتفاق می‌تواند اتریوم را برای سقوط به سمت ۱٫۰۵۰ دلار در ریسک قرار دهد.

وضعیت سولانا

سولانا در چند وقت اخیر به آرامی به سمت سطح حمایت ۳۲ دلار رسید. این نشان از نبود تقاضا در سطوح بالاتر برای سولانا است.

میانگین حرکت نمایی نزولی و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در وضعیت منفی، وضعیت بازار سولانا را در کنترل خرس‌ها نشان می‌دهد. اگر سطح حمایت ۳۲ دلار بشکند، سولانا این پتانسیل را دارد تا به سطح حمایت حیاتی ۲۶ دلار سقوط کند.

وضعیت دوج کوین

دوج کوین در چند روز گذشته به آرامی توانست خود را به بالای میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۰۷ دلار برساند. با این حال گاوها نتوانستند سطح بالاتر را حفظ کنند. این یعنی با افزایش قیمت میزان فروش بالا می‌رود و در نتیجه کنترل در اختیار خرس‌ها قرار می‌گیرد.

فروش قوی این رمزارز در روز گذشته باعث ایجاد یک الگوی نزولی شد. در صورت ادامه داشتن این الگو و عدم حرکت گاوها در سطح حمایت، دوج کوین می‌تواند حتی تا ۰٫۰۵ دلار هم سقوط کند.

وضعیت شیبا اینو

نوسانات شیبا اینو باعث شد تا گاوها طی دو روز گذشته بتوانند قیمت را به بالای ۰٫۰۰۰۰۱۴ دلار برسانند. البته با این افزایش قیمت، فروشندگان دست به کار شدند و دوباره روند صعودی را متوقف کردند.

فروشندگان حالا در تلاش هستند تا قیمت را زیر میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۰۰۰۰۱۳ دلار نگه دارند. در صورت موفقیت، سطح حمایت بعدی شبیا ۰٫۰۰۰۰۱۲ دلار خواهد بود. این یک سطح مهم است چرا که در صورت از دست رفتن آن، قیمت شیبا به سمت ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار حرکت خواهد کرد.

اگر وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را برای خرید یا فروش مناسب می‌دانید، می‌توانید از با استفاده از پلتفرم کریپتوپولیس، ۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف را بخرید و بفروشید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست