بیت کوین ۲۱ هزار دلار

با آرام شدن وضعیت دلار، بیت کوین به بالای ۲۱ هزار دلار رسید

با آرام شدن بازار و شاخص دلار، بیت کوین از فرصت استفاده کرد تا خود را به بالای ۲۱ هزار دلار برساند. آیا پادشاه ارزهای دیجیتال می‌تواند این قیمت را حفظ کند؟

مدیر عامل بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تا زمان تحت کنترل قرار گرفتن تورم در این کشور، به افزایش نرخ بهره بانکی ادامه خواهد داد. اما این صحبت‌ها باعث تحت تاثیر قرار دادن تریدرها نشد و آن‌ها پیش از این خود را برای چنین اتفاقی آماده کرده بودند.

بیت کوین در حال حاضر ارتباط بسیار قدرتمندی با بورس S&P 500 دارد و طرف مقابل به شکل معکوسی با شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال نوسان است. حالا که شاخص دلار روند نزولی و آرامی را پس از صعود بی‌سابقه در دو دهه اخیر طی می‌کند، دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین کاملا سبز شده‌اند.

همین اتفاقات باعث شد بیت کوین در یک شب گذشته در نهایت به بالای سطح روانی ۲۱ هزار دلار برسد.

اوج گیری بیت کوین به بالای ۲۱ هزار دلار

در تاریخ ۷ سپتامبر، بیت کوین از سطح حمایت قدرتمند خود در ۱۸٫۶۲۶ دلار برگشت خود و توانست در تاریخ ۹ سپتامبر به سطح ۱۹٫۵۲۰ دلار برسد. این اتفاق باعث شد تا فروشندگان کوتاه مدت برای مدتی دست از فروش بردارند تا بیت کوین در نهایت به  بالای سطح میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه خود در قیمت ۲۰٫۴۳۴ دلار برسد.

شاخص قدرت نسبی حالا در منطقه مثبتی قرار دارد و میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه هم نشان می‌دهد که دیگر بازار در اختیار خرس‌ها نیست.

حالا میانگین حرکت ساده ۵۰ روزه در قیمت ۲۱٫۹۸۱ دلار می‌تواند تنها مانعی باشد که بیت کوین باید بر آن غلبه کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بیت کوین می‌تواند به بالای سطح مقاومت خود در ۲۵٫۲۱۱ هزار دلار برسد. شکست و عبور از این سطح یک الگوی کف دوتایی را تکمیل خواهد کرد. این یک سیگنال بسیار بزرگ برای بیت کوین خواهد بود تا برای قیمت ۳۱ هزار دلار هدف‌گذاری کند.

اما در نقطه مقابل اگر بیت کوین نتواند از سطح میانگین حرکت ساده ۵۰ روزه خود عبور کند، ممکن است با یک برگشت قیمت و بیدار کردن دوباره خرس‌های بازار، دوباره به زیر قیمت ۲۱ هزار دلار برسد.

شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) در یک روند صعودی قدرتمند در حال تصحیح قیمت است. این شاخص پس از دستیابی به رکوردهای تازه، حالا روند آرامی به خود گرفت.

اگر چه که میانگین حرکت صعودی نشان از قدرت بالای خریداران دارد، اما حال شاخص قدرت نسبی در وضعیت منفی قرار گرفت. این نشان می‌دهد که وضعیت گاوی بازار دلار امریکا در حال ضعیف شدن است. این وضعیت باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال جانی تازه بگیرند و روند صعودی موفقیت آمیزی را طی کنند.

با این حال حالا دلار آمریکا در سطح مهمی قرار دارد. در صورتی که با از دست دادن این سطح، این شانس وجود دارد تا وضعیت ترند دلار کاملا دگرگون شود.

همین دو روز پیش بود که بیت کوین قیمت ۱۹ هزار دلار خود را از دست داد. اما حالا این ارز دیجیتال برای قیمت ۲۵ هزار دلار تلاش می‌کند. اگر باور دارید که در حال حاضر وضعیت بازار برای خرید یا فروش مناسب است، می‌توانید با استفاده از پلتفرم کریپتوپولیس نیک پرداخت، بیت کوین یا ۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف دیگر را با بالاترین سرعت و کمترین کارمزد معامله کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست