وحشت بازار بیت کوین

وحشت بازار بیت کوین به بالاترین حد خود از سال ۲۰۲۰ رسید

پس از شکست قیمت بیت کوین و معامله آن در سطح ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار، شاخص ترس و طمع این ارز دیجیتال حالا وارد فاز جدیدی شد. این شاخص، وحشت بازار بیت کوین به بالاترین حد خود از مارس سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

شاخص ترس و طمع سایت Alternative.me، حالا بدترین وضعیت ترس بیت کوین را از سال ۲۰۲۰ تا امروز نشان می‌دهد. این شاخص امروز وضعیت ۸ از ۱۰۰ را به نمایش گذاشته است. آخرین باری که بیت کوین آماری نزدیک به این وضعیت را ثبت کرد، به آگوست سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد. همین چند وقت پیش بود که اخبار مرتبط با وحشت بازار بیت کوین باعث فروش شدید این ارز دیجیتال در بازار شد.

بدترین وضعیت وحشتی که بیت کوین تا به حال تجربه کرده، در آگوست سال ۲۰۱۹ بود. زمانی که بیت‌کوین برای باقی ماندن در قیمت بالای ۱۰ هزار دلار به شدت دست و پا می‌زد. در آن بازه زمانی،‌ شاخص ترس و طمع بیت کوین روی عدد ۵ از ۱۰۰ قرار داشت تا بدترین وضعیت وحشت این رمزارز را رقم بزند. بیت کوین در آن زمان ناگهان با یکی از بدترین وقایع تاریخ خود یعنی جمعه خونین (Crypto Black Friday) همراه شد و به قیمت ۳٫۱۵۰ هزار دلار سقوط کرد. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد بیت کوین خوشبین بودند و بعد از یک الی دو سال، رمزارز محبوب خود را در قیمت بالای ۵۰ هزار دلار دیدند.

بدترین وضعیت وحشت بازار بیت کوین از سال ۲۰۲۰

با اینکه هنوز آمار وحشت بیت کوین به عدد ۵ از ۱۰۰ در سال ۲۰۱۹ نرسیده، اما این سقوط قیمت دوباره بیت‌کوین یک رکورد جدید دیگر هم ثبت کرده است. برای اولین بار در تاریخ، شاخص ترس و طمع به مدت شش هفته پشت سر هم در وضعیت ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد. چندی پیش بیت کوین رکورد مشابهی از چندین هفته خرسی متوالی را از سال ۲۰۱۵ تا امروز ثبت کرد.

وضعیت حال حاضر بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال، به وقایع دراماتیک مختلفی در چند وقت اخیر مرتبط است. ابتدا در اوایل ماه می ۲۰۲۲، ارز دیجیتال لونا و پروتکل Terra به کلی فرو ریخت و تمام قیمت خود را از دست داد. در حالی که قیمت بیت کوین در حال سقوط بود، سرویس‌های بلاکچین Celsius با کاهش ۵۰ درصدی ارزش توکن خود، رو به نابودی بود.

در ادامه ریزش شدید بازار سهام به دلیل افزایش بهره بانکی در ایالات متحده آمریکا و سپس اروپا، و در نهایت افزایش تورم شدید بازارهای سرتاسر دنیا، همه و همه دست به دست هم دادند تا رمزارزها امروز به چنین وضعیتی دچار شوند.

نظر شما در خصوص وضیت ترس بازار بیت کوین چیست؟ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: UToday

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست