اپلیکیشن یورو دیجیتال

توسعه آزمایشی اپلیکیشن یورو دیجیتال توسط آمازون و چهار شرکت اروپایی

بانک مرکزی اروپا شرکت آمازون را در کنار چهار شرکت دیگر، برای توسعه بخش‌های مختلف نسخه آزمایشی اپلیکیشن یورو دیجیتال انتخاب کرد.

این بانک مرکزی اعلام کرد که با پنج شرکت معتبر برای توسعه و آزمایش محیط کاربری اپلیکیشن یورو دیجیتال همکاری خواهد کرد.

شرکت‌هایی که بانک مرکزی اروپا با آن‌ها همکاری خواهد کرد شامل شرکت بزرگ تجاری Amazon، شرکت فینتک Nexi، بانک دیجیتال اسپانیایی CiaxaBank، پلتفرم پرداخت فرانسوی Worldline و پلتفرم پرداخت بانک مرکزی اروپا (European Payments Initiative) خواهد بود.

به گفته بانک مرکزی، این شرکت‌ها روی توسعه نسخه آزمایشی فرانت اند اپلیکیشن یورو دیجیتال تمرکز خواهند داشت. هر یک از این شرکت‌ها روی یک بخشی از این اپلیکیشن کار خواهند کرد:

  • CixaBank – توسعه بخش پرداخت آنلاین همتا به همتا
  • Wordline – توسعه بخش پرداخت آفلاین همتا به همتا
  • EPI – توسعه پرداخت پایانه فروش از سمت پرداخت کننده
  • Nexi – توسعه پرداخت پایانه فروش از سمت دریافت کننده
  • Amazon – توسعه پرداخت‌ تجارت آنلاین

بانک مرکزی اروپا هر یک از این شرکت‌ها را بر اساس توانایی‌های خود در بخش‌های اعلام شده، انتخاب کرد. جالب است بدانید که این شرکت‌ها از میان ۵۰ شرکت و توسعه دهنده فرانت اند انتخاب شده‌اند.

تاریخ رسمی یورو دیجیتال به بازار

بانک اروپا انتظار دارد تا این پروژه در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. با این حال هنوز مشخص نیست که یورو دیجیتال چه زمانی رسما وارد چرخه بازار خواهد شد. اروپا باور دارد که کاربرد اصلی یورو دیجیتال در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی خواهد بود. البته یکی از اعضای اجرایی بانک مرکزی اروپا اخیرا اعلام کرده که یورو دیجیتال تا چهار سال دیگر عرضه می‌شود. همچنین بر اساس مطالعه‌ای توسط بانک مرکزی اروپا با موضوع شناسایی بهترین گزینه پرداخت برون‌ مرزی انجام شد، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا Central Bank Digital Currencies بهترین گزینه حتی در برابر خدمات بانکی، بیت کوین و استیبل کوین‌ها هستند.

اگر به دنبال در اختیار داشتن یک حساب ارزی بین‌المللی مطمئن هستید، ما به شما افتتاح حساب وریفای شده پی پال را پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست