فروش املاک متاورس

پیش‌بینی رشد ارزش املاک متاورس به بیش از ۵ میلیارد دلار

یک مطالعه جدید توسط شرکت تحقیقات بازارهای بین‌المللی Technavio پیش‌بینی کرده است که بخش املاک متاورس با رشد قابل توجهی همراه خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بازار املاک متاورس تا سال ۲۰۲۶ به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلاری برسد.

در این گزارش که فاکتورهای مختلفی در این بازار جدید را بررسی می‌کند، تخمین زده است که ارزش بازار مجازی املاک تا سال ۲۰۲۶ به ۵٫۳۶ میلیارد دلار خواهد رسید. در این مطالعه دو فاکتور مهم در این جهش بزرگ بررسی شده است. فاکتور اول ورود بیشتر متاورس به تجارب واقعی‌تر است. به این معنی که با ارائه تجربه واقعی‌تر، کاربران می‌توانند در این دنیاهای مجازی ساکن شوند و تجربه‌ای فراتر از یک زندگی مجازی ساده را در این فضاها داشته باشند.

فاکتور دوم مربوط به محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال است. رمزارزها اجازه می‌دهند تا املاک متاورس قابل دسترس‌تر شوند و خرید و فروش یا حتی اجاره آن‌ها به سادگی انجام شود و درآمد مثبتی هم برای مالک به همراه داشته باشد.

چالش‌های پیشرو در املاک متاورس

البته همه چیز در خصوص بازار املاک متاورس مثبت نیست. املاک هنوز راه زیادی برای دست پیدا کردن به جایگاه خود در فضاهای مجازی دارد. چرا که بازار آن با بازار املاک دنیای واقعی بسیار متفاوت است.

هر یک از زمین‌های مجازی با توجه به فاکتورهای مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند و از الگوی دنیای واقعی پیروی نمی‌کنند. از این رو ارزش دارایی‌های دیجیتال، از جمله ملک‌های متاورس، اساسا به نحوه درک خریداران از قیمت بستگی دارد که در نتیجه این مسئله هم می‌تواند منجر به ایجاد نوسان در بازارها شود.

بنابراین وجود نوسان‌ها می‌تواند تاثیری منفی روی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و کاربران در این نوع دارایی‌های نوظهور شود.

یکی دیگر از گزارش‌های مربوط به متاورس، پیش‌بینی کرده است که فروش املاک متاورس تا پایان سال جاری به ۱ میلیارد دلار خواهد  رسید. بنابراین دستیابی به رقم بیش از ۵ میلیارد دلار برای این بخش از متاورس امری دور از ذهن نخواهد بود. همچنین در گزارشی دیگر پیش‌بینی شده که ارزش کلی موجود در متاورس تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۵ تریلیون دلار خواهد رسید. این رقم چیز عجیب نیست. چرا که برای مثال دوبی به تازگی اعلام کرده که برای ورود به متاورس و تبدیل شدن به یکی از برترین کشورهای دنیا در این زمینه، ۴۰ هزار موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.

اگر شما هم برای حضور به دنیای متاورس مشتاق هستید، می‌توانید از طریق تبدیل دارایی‌های خود به NFT وارد این دنیاهای مجازی شوید.

منبع: News Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست