رشد صنعت NFT

پیش‌بینی ارزش ۱۳ میلیارد دلاری صنعت NFT تا سال ۲۰۲۷

صنعت NFT همچنان داغ است و کاربران زیادی در آن حضور دارند. NFT به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌ سال‌های اخیر پس از ارزهای دیجیتال و بلاکچین، سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. تا جایی که حالا بسیاری از تحلیلگران باور دارند که بازار NFT تا چند سال آینده به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس یک تحقیق انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که بازار ۳ میلیارد دلاری NFT تا سال ۲۰۲۷ به ارزش ۱۳٫۶ میلیارد دلار خواهد رسید. در پنج سال آینده، نفوذ صنایع مختلفی از جمله جوامع گیمینگ و افزایش تقاضا برای آثار هنری دیجیتالی به فاکتورهایی برای رشد صنعت NFT تبدیل خواهند شد. اما شرکت تحقیقاتی MarketsandMarkets فاکتورهای دیگری را هم برای رشد بازار NFT بررسی کرده است. از جمله وجود مدیریت زنجیره تامین، بازار مد و خرده‌فروشی‌ها، از دیگر عوامل رشد توکن‌های غیرقابل تعویض خواهند بود.

از نظر این شرکت تحقیقاتی، از دیگر عواملی که باعث سرعت بخشیدن به رشد بازار NFT خواهند بود، شکل‌گیری متاورس‌هایی از سوی غول‌های بازار شبکه‌های اجتماعی از جمله شرکت Meta است. گسترش متاورس و دسترسی همه مردم دنیا به آن به لطف پلتفرم‌های محبوب‌تر، باعث رشد صنعت NFT خواهد بود.

افزایش شتاب گسترش و رشد صنعت NFT در سال‌های آینده

در نوامبر سال ۲۰۲۱ بود که بر اساس یک گزارش مشخص شد که مردم منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین جستجوی NFT را در گوگل ترند داشته‌اند. حالا شرکت Marketsandmarkets دوباره روی این مسئله تاکید داشته که کشورهای آسیا-اقیانوسیه دائما در حال رشد و توسعه این بازار هستند تا موقعیتی مناسب را برای تولید کنندگان و خریداران ایجاد کنند. طبق این گزارش، یکی از دلایل افزایش جستجو و محبوبیت NFT در کشورهایی نظیر هنگ‌کنگ و سنگاپور، عدم پذیرش قانون‌گذاری برای معاملات کریپتو و استخراج آن‌ها است.

همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در رشد NFTها، گسترش همکاری و نفوذ مارکت‌های NFT است. با اینکه در حال حاضر پلتفرم OpenSea در این زمینه حرف اول را می‌زند، اما صرافی‌های بزرگی از جمله کوین‌بیس و بایننس در حال راه‌اندازی سرویس‌های مشابه هستند.

اما حضور افراد شناخته شده هم در رسیدن بازار NFT به ارزش ۱۳٫۶ میلیارد دلاری بی‌تاثیر نیست. از بزرگ‌ترین و پرنفوذ‌ترین افراد در این زمینه می‌توان به رئیس جدید توییتر یعنی ایلان ماسک اشاره کرد. ماسک به عنوان یکی از حامیان همیشگی ارز دیجیتال دوج کوین، به تازگی عکس پروفایل توییتر خود را ترکیبی از تصاویر میمون‌های بی‌حوصله (Bored Apes Yacht Club) قرار داده است. همین کار کوچک باعث شد تا کف قیمت NFTهای میون‌های کسل ۱۰ اتریوم افزایش پیدا کند!

نظر شما در خصوص بازار و آینده NFTها چیست؟ اگر شما هم قصد دارید آثار خود را به NFT تبدیل کنید، نیک پرداخت آماده خدمت‌رسانی به شماست. کافی است دارایی یا اثر خود را در پنل نیک پرداخت قرار دهید تا به سرعت و با کمترین کارمزد ممکن، این دارایی به NFT تبدیل شود.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست