نیسان و تویوتا به متاورس می‌آیند

ورود نیسان و تویوتا به متاورس با دو شیوه متفاوت

دو شرکت خودروسازی بزرگ دنیا یعنی نیسان و تویوتا به تازگی تصمیم گرفته‌اند تا وارد دنیای متاورس شوند. هدف این دو شرکت، ایجاد دفاتر مجازی جدید و روشی خلاقانه برای ارتباط با مشتریان و علاقه‌مندان است.

این روزها ورود به دنیای متاورس توسط شرکت‌ها و برندهای بزرگ، به یک ترند تبدیل شده است. همین چند وقت پیش بود که شرکت هیوندای به عنوان اولین عرضه کننده NFT عمومی، خود را برای ورود به متاورس آماده کرد. حالا دو شرکت خودروسازی آسیایی دیگر که از غول‌های حال حاضر دنیای ماشین‌ها هستند، قصد ورود به متاورس را دارند.

در تاریخ ۲۲ آوریل بود که دو شرکت نیسان و تویوتا ورود خود به متاورس را با هدف ایجاد تجربه‌ مجازی جدید، ایجاد رویدادهای دیجیتال و ارائه سرویس‌های مجازی برای مشتریان اعلام کردند. در این گزارش که توسط یک روزنامه ژاپنی به نام Nikkei Asia منتشر شده، هر دو شرکت به دنبال نوآوری در متاورس هستند و هر کدام قصد دارند روشی جدید را در این دنیای جدید اتخاذ کنند. البته یکی از اهداف مشترک هر دو شرکت، ایجاد نمایشگاهی شکوهمند از ماشین‌های خود به کمک واقعیت مجازی است. دو شرکت تویوتا و نیسان با کمک یک استارتاپ توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی به نام VRChat قصد دارند این هدف خود را در متاورس اجرایی کنند.

ورود نیسان و تویوتا به دنیای متاورس

این دو شرکت در نظر دارند نمایشگاهی برای ماشین‌های خود راه‌اندازی کنند تا مردم از تماشای آن‌ها در یک دنیای مجازی لذت ببرند. با این حال این تنها هدف این دو خودروساز نیست. شرکت نیسان قصد دارد تا اتاق‌های واقعیت مجازی برای مشتریان خود ایجاد کند تا بتواند بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهد. در طرف مقابل، تویوتا قصد دارد یک محیط کاری مجازی ایجاد کند. این محیط کاری یا دفتر مجازی، برای کارکنان شرکت طراحی شده تا در خصوص مسائل فنی توسعه خودروها به صورت مجازی صحبت شود.

به زبان دیگر، قرار است بسیاری از جلسات تویوتا فقط به صورت مجازی و در متاورس برگزار شود. طبق گفته‌های خود شرکت تویوتا، این نوع محیط کاری مجازی، نتیجه مشکلاتی بود که ویروس کرونا به وجود آورد. از آن جایی که بسیاری از مردم به صورت دورکار مشغول کار هستند، تویوتا در تلاش است تا یک محیط ارتباطی جدید را برای کارمندان خود فراهم کند.

البته در حال حاضر این دو شرکت اعلام نکرده‌اند که در کدام یک از متاورس‌های حال حاضر یا در دسته توسعه، قصد راه‌اندازی دفاتر خود را دارند. ممکن است این دفاتر یا در متاورس‌های متمرکزی مثل Meta یا در متاورس‌های غیرمتمرکز مانند Decentraland قرار بگیرند.

نظر شما در خصوص ورود این شرکت‌های بزرگ به دنیای متاورس چیست؟ اگر شما هم از علاقه‌مندان به این دنیای متاورس هستید و می‌خواهید به عنوان یک توسعه دهنده NFT در این فضای مجازی فعالیت کنید، نیک پرداخت  امکانات ویژه در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از این امکانات، تبدیل آثارتان به NFT است. می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و کمترین کارمزد، دارایی خود را به یک NFT تبدیل کنید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست