ساخت کیف پول Metamask

راهنمای ساخت کیف پول دیجیتال MetaMask برای موبایل

اگر تا امروز در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت داشته‌اید، احتمالا با متامسک آشنا هستید. اما اگر برای اولین بار است که در این زمینه فعالیت می‌کنید، قطعا می‌دانید که در اختیار داشتن یک کیف پول دیجیتال مناسب اهمیت بالایی دارد و انتخاب اول بسیاری از ما همین MetaMask است. متامسک یکی از برترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است که علاوه بر محیط کاربری ساده و قابل فهم، از امنیت بالایی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت کیف پول MetaMask روی موبایل را آموزش دهیم. پس با ما همراه ما باشید.

کیف پول متامسک اجازه می‌دهد تا دارایی‌های کریپتویی خودمان را به صورت امن نگهداری کنیم و به‌راحتی به دارایی‌هایی نظیر بیت کوین، شیبا، دوج کوین، اتریوم و حتی NFT خود دسترسی پیدا کنیم. متامسک هم به صورت وب و هم به صورت اپلیکیشن موبایل برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS به صورت کاملا رایگان در دسترس است.در ادامه چگونگی ساخت کیف پول MetaMask برای گوشی‌های موبایل را به صورت مرحله به مرحله یاد می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول بیت کوین را چگونه باید انتخاب کنیم؟

ساخت کیف پول MetaMask برای موبایل

ابتدا باید خود اپلیکیشن را دانلود کنیم. از آن جایی که کیف پول‌های ارزهای دیجیتال قرار است دارایی‌های گرانبهای ما را نگهداری کنند، بهترین روش دسترسی به این اپلیکیشن‌ها، استفاده از استورهای رسمی گوشی همراه‌مان است. اگر گوشی و تبلت اندروید در اختیار دارید، متامسک را از این آدرس گوگل پلی استور و اگر گوشی آیفون یا آیپد در اختیار دارید از این آدرس اپل استور، اپلیکیشن را دانلود کنید. از سایت رسمی متامسک هم می‌توانید به نسخه تحت وب و اکستنشن مرورگر اینترنت و اپلیکیشن‌های رسمی دسترسی پیدا کنید.

آموزش ساخت و دانلود کیف پول MetaMask
سایت رسمی متامسک برای دانلود اپلیکشن
  • پس از دانلود و نصب، اپلیکیشن را اجرا و با لمس روی گزینه Get started پروسه راه‌اندازی و ساخت کیف پول متامسک را آغاز کنید.
ساخت کیف پول متامسک
روی گزینه get started بزنید
  • از آن جایی که برای اولین بار است که کیف پول متامسک را می‌سازید، بنابراین در مرحله بعد باید روی گزینه Create a new wallet کلیک کنید.
ایجاد کیف پول جدید متامسک
گزینه Create a new wallet را لمس کنید
  • در مرحله بعد طبق سنت همه اپلیکیشن‌های موبایل، اپلیکیشن از شما برای جمع‌آوری برخی از اطلاعات و داده‌هایتان اجازه می‌گیرد. اگر به شدت روی اطلاعات شخصی خود حساس هستید، گزینه No Thanks را لمس کنید. در غیر این صورت با لمس گزینه I Agree مراحل ساخت را ادامه دهید. اطلاعاتی که این اپلیکیشن دریافت می‌کند مربوط به منطقه فعالیت شما و یک سری موارد دیگر است.
  • همچنین این اپلیکیشن هیچگاه آدرس IP شما را ذخیره نمی‌کند، داده‌های جمع‌آوری شده را به شرکت‌های واسطه و تبلیغاتی نمی‌فروشد و آدرس‌ها، کلید‌های خصوصی، تراکنش‌ها، میزان موجودی و موارد شخصی دیگر را ذخیره نمی‌کند.
مراحل ایجاد کیف پول کریپتو متامسک
روی گزینه I Agree کلیک کنید

مراحل امنیتی ساخت ولت متامسک

در ادامه، برای تکمیل ساخت این کیف پول باید یک پروسه سه مرحله‌ای را طی کنید. مرحله اول وارد کردن یک پسوورد است. در بخش New Password، رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید. در قسمت Confirm Password، همان رمز عبور را دوباره وارد کنید تا از صحت املای صحیح آن مطمئن شوید. همچنین می‌توانید برای امنیت و راحتی بیشتر، در صورت پشتیبانی گوشی، از گزینه‌های Unlock with Face ID استفاده کنید. سپس مربع خالی را تیک بزنید و روی گزینه Create Password لمس کنید.

رمزعبور کیف پول متامسک
رمز عبور مورد نظر را وارد کرده و Create Password را لمس کنید
  • کیف پول شما ساخته شده است. اما ایجاد یک رمزعبور برای حفاظت از دارایی شما کافی نیست. مرحله دوم برای امن‌سازی کیف پول طراحی شده است. همچنین با انجام این مرحله مطمئن خواهید شد که دارایی‌تان فقط برای شما در دسترس خواهد بود. البته می‌توانید از این مرحله عبور کنید اما اصلا چنین کاری را پیشنهاد نمی‌کنید. با لمس گزینه Start کار امن سازی کیف پول را آغاز کنید.
  • با لمس گزینه Start، شما وارد بخشی امنیتی می‌شوید که یک سری واژه در اختیار شما قرار می‌دهد. این واژه‌های امنیتی Security Recovery Phrases نام دارد. این واژه‌ها به شدت مهم هستند. چرا که اگر گوشی‌تان گم شود، اپلیکیشن حذف شود یا هر اتفاق دیگری که برای گوشی‌تان رخ دهد، فقط و فقط با همین واژه‌ها قادر خواهید بود دارایی خود را بازگردانید. پس از لمس گزینه Start، چندین واژه برای‌تان به نمایش درخواهد آمد. تمامی این کلمات را روی یک کاغذ نوشته و آن را برای همیشه در امن‌ترین جای ممکن نزد خود نگهدارید. این واژه‌ها منحصر به فرد و فقط برای شما هستند.
  • پس از لمس گزینه Start، ابتدا با یک صفحه مخفی مواجه می‌شوید. مطمئن شوید که هیچ شخصی به گوشی شما نگاه نمی‌کند یا تنها هستید. سپس روی گزینه View کلیک کنید تا واژه‌ها نمایش داده شوند.
  • پس از یادداشت این ۱۲ کلمه، گزینه Continue را لمس کنید.
  • سپس اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا ۱۲ واژه را به ترتیب یادداشت کنید.
  • این برای اطمینان از حفظ این واژه‌ها به ترتیب توسط کاربر انجام می‌شود. زمانی که واژه‌ها را به ترتیب جاگذاری کردید، با لمس گزینه Complete Backup کار ساخت کیف پول را به پایان برسانید. مطلب آشنایی با بهترین کیف پول سخت افزاری ۲۰۲۲ را هم بخوانید.

قرارگیری واژه‌های امنیتی متامسک

    واژه‌های امنیتی را به ترتیب وارد کنید و سپس Complete Backup را لمس کنید
  • اکنون کار ساخت کیف پول شما تمام است. در صفحه بعد تنها با لمس گزینه Done وارد حساب کاربری خود در کیف پول متا خواهید شد.
  • حالا می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به این کیف پول منتقل کنید.

در صورتی که هنوز هیچ ارز دیجیتالی ندارید، می‌توانید با کمک نیک پرداخت می‌توانید برای خرید بیت کوین یا سایر رمزارزها اقدام کنید. همانطور که دیدید طریقه ساخت کیف پول و خرید ارز دیجیتال با توجه به مراحل بالا، زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و می‌توانید خودتان با دقت به مراحل گفته شده این کار را انجام دهید و وارد دنیای ترید و ارزهای دیجیتال شوید.

 

پیشنهاد نیک پرداخت:

خرید ارز دیجیتال

۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرید سعادت
    بهمن ۵, ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸

    درود اگر به دلایلی ۱۲ کلمه کیف پول لو بره چه باید کرد ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • نوید رضایی
      بهمن ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۵

      سلام
      بهترین راه اینکه سریع دارایی‌هاتون رو به یک کیف پول دیگه منتقل کنید

      پاسخ
      • فرید سعادت
        بهمن ۶, ۱۴۰۱ ۱۹:۰۵

        کیف پول قبلیم در متاماسک بوده مجدد چطور میتونم در متاماسک کیف دیگه داشته باشم ببخشید چون هنوز تازه کارم اطلاعاتم خیلی ناقصه

        پاسخ
  • فرید سعادت
    بهمن ۶, ۱۴۰۱ ۰۸:۲۵

    ممنونم ولت قبلی من داخل متا ماسک بوده الان داخل متاماسک چطور میتونم یک کیف پول جدید بسازم

    پاسخ
    • نوید رضایی
      بهمن ۸, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶

      کار خاصی نداره، موقع ورود ساخت کیف پول جدید (create new wallet) رو بزنید.

      پاسخ
      • مجید عبداله پور
        بهمن ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۴:۲۸

        سلام.‌وقت بخیر. یکبار کیف پول درست کردم و اون ۱۲ عبارت رو یادداشت کردم.
        حالا وقتی وارد متامسک میشم دوباره می‌ره برای ساختن یک کیف جدید.
        چطور میتونم همون کیف رو بازیابی کنم. ممنون

        پاسخ
  • من نمیدونستم ۱۲ کلمه رو باید نگه دارم . مشکلی پیش میاد ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست