آماده‌ترین جامعه کریپتو سال ۲۰۲۲

هنگ کنگ، آماده‌ترین کشور برای پذیرش کریپتو در سال ۲۰۲۲

بر اساس یک آمار جدید، هنگ کنگ آماده‌ترین جامعه برای پذیرش کریپتو در سال ۲۰۲۲ را در اختیار دارد. آمریکا و سوئیس در رتبه بعدی قرار می‌گیرند.

هنگ کنگ، کلان شهر کشور چین، با رتبه ۸٫۶ از ۱۰ به عنوان آماده‌ترین جامعه کریپتو در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. در جایگاه دوم نیز آمریکا قرار دارد که در سال گذشته به عنوان اولین جامعه معرفی شده بود. رتبه سوم هم به کشور سوئیس تعلق گرفت.

در این تحقیق جهانی، تعداد استارتاپ‌های بلاکچینی در هر کشور، قوانین مالیاتی و قانونی ارزهای دیجیتال، تعداد دستگاه‌های خودپرداز (ATM) کریپتو و میزان علاقه به این صنعت بر اساس سرانه هر کشور، مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه این بررسی‌ها در سال ۲۰۲۲، هنگ کنگ را به عنوان رتبه اول جامعه آماده کریپتو قرار داده است.

ارزهای دیجیتال از سوی دولت این ناحیه بسیار مورد پذیرش است و مالیاتی برای سرمایه‌گذاران و کسب و کارهایی که از معاملات ارزهای دیجیتال سود دارند، در نظر گرفته نمی‌شود. به لطف مساحت کوچک، تراکم دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در رتبه بالایی قرار دارد. در این منطقه برای هر ۱۰۰ هزار نفر، دو دستگاه خودپرداز در نظر گرفته شده است. جمعیت این ناحیه به بیش از ۷ میلیون نفر می‌رسد.

خاورمیانه، دومین منطقه پرطرفدار پرداخت‌های کریپتویی

نزول جایگاه آمریکا به عنوان یک جامعه آماده کریپتو

پس از هنگ کنگ، آمریکا توانسته با رتبه ۷٫۷ در رتبه دوم جای بگیرد. این در حالی است که بزرگ‌ترین کشور اقتصادی دنیا تا پیش از این در رتبه اول قرار داشت. این کشور از بیش از ۳۳ هزار دستگاه خودپرداز کریپتو برخوردار است. به این معنی که برای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰ دستگاه وجود دارد.

سوئیس نیز با امتیاز ۷٫۵ در رتبه سوم قرار دارد. این کشور به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی اروپا، هیچ مالیاتی برای ارزهای دیجیتال در نظر نگرفته است و استارتاپ‌های بلاکچینی زیادی در آن فعالیت می‌کنند.

بد نیست بدانید که در ابتدای سال جاری،‌ شهر لوگانو در جنوب سوئیس، اعلام کرده که در نظر دارد بیت کوین و تتر را به عنوان توکن‌های قانونی و پول رایج، تصویب کند.

در رتبه‌های دیگر ۱۰ کشور برتر جامعه آماده کریپتو می‌توان به گرجستان، امارات متحده عربی، رومانی، کرواسی، ایرلند و جمهوری چک اشاره کرد. همچنین رتبه دهم بین اسلواکی، یونان، پاناما و بلغارستان مشترک است.

برای خرید امن و آسان ارزهای دیجیتال با کارت‌های بانکی خود و با کمترین کارمزد ممکن، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست