رشد قیمت بیت کوین

رشد ۲ هزار دلاری بیت کوین؛ دلیل افزایش قیمت بازار کریپتو چیست؟

بالای ۲۸ هزار دلار در یک شب! رشد ناگهانی قیمت بیت کوین دوباره هیجان را به بازار ارزهای دجیتال تزریق کرد. اما چرا بیت کوین بیش از ۲ هزار دلار افزایش قیمت داشت؟

پس از وضعیت بحرانی کریپتوها در پی جدال میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با بایننس و کوین‌بیس، بازار ارزهای دیجیتال ناگهان اوج گرفت. روز بیستم ماه جون، بیت کوین با عبور از قیمت ۲۸٫۸۰۰ هزار دلار، پس از دو سال ۵۰ درصد از سلطه بازار کریپتو را دوباره به دست گرفت. تاثیرگذارترین دیواری که در برابر موج منفی بازار کریپتو ایستادگی کرد، حضور نهادهایی از جمله BlackRock و Fidelity برای سرمایه‌گذاری گسترده روی بیت کوین است.

حضور قدرتمند BlackRock در بازار بیت کوین

رشد قیمت بیت کوین با خبر ایجاد صندوق قابل معامله بیت کوین توسط شرکت BlackRock شروع شد. با اینکه بلک‌راک در این راه اولین نیست، اما بزرگ‌ترین شرکت در این فهرست است. دلیلی که حضور بلک‌راک را افزایش قیمت بیت کوین تشدید کرد، غلبه بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست. تا پیش از این، شرکت‌های مختلفی از جمله Cathie Wood’s ARk و ۲۱Shares چندین بار برای ایجاد صندوق قابل معامله تلاش کردند. با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار مانع از اجرای این اقدام شد.

بلک راک با ۸٫۵ تریلیون دارایی تحت مدیریت خود، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان است. ورود بلک راک به بازار بیت کوین و ایجاد صندوق قابل معامله، می‌تواند راه را برای حضور شرکت‌های بزرگ باز کند.

آرامش در شاخص دلار آمریکا و رشد بازار بیت کوین

یکی دیگر از نشانه‌های مثبت رشد قیمت بیت کوین ، آرامش در شاخص دلار آمریکاست. تاریخ نشان می‌دهد که وقتی شاخص دلار آمریکا عقب‌نشینی می‌کند، تمایل بازار برای ریسک در بازارا‌هایی مثل بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

از هفته گذشته که رشد نرخ سود توسط بانک مرکزی آمریکا متوقف شد، تریدرها پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد آمریکا دوباره رشد می‌کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بیت کوین پا به پای بازار بورس افزایش قیمت خواهد داشت.

پیشنهاد نیک پرداخت
اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست