بازی Sorare

کسب درآمد از بازی فوتبالی Sorare با توکن‌های NFT

امکان کسب درآمد از بازی‌های کامپیوتری و آنلاین در حال حاضر آن‌قدرها هم ارزان نیست و برای گیمر شدن نیاز به تهیه کردن سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار گران‌قیمت است. اما از طرفی، بازی‌های کامپیوتری بسیاری هم مانند بازی Sorare وجود دارند که مثال نقضی برای گران‌قیمت بودن کسب درآمد از بازی‌ها محسوب می‌شوند. بازی Sorare از آن دسته بازی‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین است که هم گیمرها را سرگرم می‌کند، نیازی به سیستم‌های آن‌چنانی ندارد و هم می‌توان از آن کسب درآمد داشت.

بازی فوتبالی و فانتزی Sorare فرصتی برای علاقه‌مندان به فوتبال است تا هم بتوانند به وسیله بازیکنان مورد علاقه‌شان به پیروزی برسند و هم از این پیروزی‌های شیرین، کسب درآمد داشته باشند. بر اساس داده‌ها و آمار موثق، این بازی به صورت هفتگی بیش از ۳.۳ میلیون دلار حجم معاملات را تجربه می‌کند. در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۹۴۷ نفر گیمر یا بهتر است بگوییم «معامله‌گر» در فضای این بازی مشغول به فعالیت هستند. برای این که بدانید، این بازی از چه گیم پلی و ساختاری برخوردار شده است و چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد، با ما همراه باشید تا به آموزش بازی سورر Sorare، آشنایی با بازیکنان و نحوه کسب درآمد از آن بپردازیم.

نقد کردن درآمد ارزی
تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

بازی Sorare چیست؟

بازی فوتبالی Sorare یک بازی فانتزی و ورزشی است که گیمرها می‌توانند در آن با استفاده از کارت‌هایی که هر کدام از آنها متعلق به یک بازیکن فوتبال است، یک تیم مجازی فوتبال بخرند و در محیط آن مشغول به خرید و فروش شوند. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ توسط نیکولاس جولیا و آدرین مونتفورت راه‌اندازی شد. بازی فوتبالی Sorare بر مبنای شبکه بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده است و گیمرها می‌توانند با تکیه بر قابلیت‌های خرید و فروش تیم و بازیکنان فوتبال از طریق ارزهای دیجیتال کسب درآمد داشته باشند.

تمامی گیمرهایی که در این بازی برای رقابت کردن حضور دارند، مدیر تیم‌های مجازی خود هستند؛ هر تیم از ۵ بازیکن فوتبال تشکیل شده است و این ۵ بازیکن، همان ۵ کارتی هستند که در محیط بلاکچین مورد معامله قرار می‌گیرند. عملکرد بازیکنان و تیم‌های مجازی که گیمرها مدیرانشان هستند، دقیقا مانند دنیای واقعی فوتبال، رتبه‌بندی می‌شوند و می‌توان همان قدر رقابتی در محیط آن به کسب امتیازات و صعود به رده‌های بالاتر در جداول مشغول شد. جالب است بدانید که کارت‌های بازی Sorare به این دلیل روی شبکه‌های بلاکچین قرار گرفته‌اند که امکان کپی‌برداری یا اضافه شدن آنها وجود نداشته باشد؛ با این روش، هر کارت به اندازه خودش کمیاب خواهد شد تا گیمرها با فروش آن‌ها به دیگران بتوانند کسب درآمد داشته باشند.

بازی فوتبالی Sorare در شبکه بلاکچین غیر متمرکز اتریوم استوار شده است تا فعالیت و اعتبار کارت‌ها و توزیع‌کنندگانشان به صورت کامل در امنیت قرار بگیرند. عرضه کارت‌ها در بازی محدود است و کارت‌ها قابل تغییر، حذف یا کپی‌برداری نیستند. هر گیمر در بازی Sorare می‌تواند از کارت بازیکنان خود به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض یا NFT استفاده کند و با استفاده از استاندار توکن‌های ERC-721 در اتریوم به معامله مشغول شود. نکته جالب اینجاست که هر کارت به صورت اختصاصی متعلق به همان گیمری است که آن را دارد و او از طریق امکانات شبکه بلاکچین می‌تواند ارزش آن را به خواسته خودش افزایش یا کاهش دهد.

بازی Sorare
بخشی از کارت‌های بازی Sorare که با تصویر واقعی بازیکنان فوتبال همراه هستند

آیا بازی Sorare هم مبتنی بر سیستم P2E است؟

بله؛ بازی فوتبالی Sorare هم در دسته‌بندی بازی‌های مبتنی بر بلاکچین و البته سیستم موسوم به P2E است. اگر از آن دسته گیمرهایی باشید که به خوبی با دنیای کسب درآمد از بازی‌های کامپیوتری آشنایی دارید، احتمالا به خوبی می‌دانید که بازی‌های موسوم به P2E بازی‌هایی هستند که تمامی تمرکزشان بر امکان کسب درآمد گیمرهاست. به عبارت ساده‌تر بازی‌هایی مبتنی بر سیستم Play to Earn که از آن به اختصار با عنوان P2E یاد می‌شود، به هدف برآورده کردن محیطی طراحی و توسعه داده شده‌اند تا بتوانند پیش از هر چیزی، قابلیت کسب درآمد را فراهم کنند.

با توجه به این که بازی Sorare هم بر همین مبنا استوار است، توانسته است تا توجه بسیاری از گیمرهای دنیای مدرن ما را به خود جلب کند. یکی از نکات بسیار مهم در مورد این بازی، این است که این بازی برخلاف اکثر بازیهایی که بر سیستم P2E استوار شده‌اند (مثل بازی Illuvium)، جنگی، استراتژیک یا مبارزه‌ای نیست و در فضایی ورزشی و کاملا جالب و فانتزی بنا شده است. این می‌تواند یک خبر خوب برای گیمرهایی باشد که دیگر از فضای جنگی و مبارزه‌ای بازی‌هایی مانند ماین کرافت یا استار اطلس خسته شده‌اند؛ البته این خبر برای دوستداران فوتبال هم صدق می‌کند که حالا می‌توانند با گرفتن سوآرز یا مسی، به کسب درآمد هم دست پیدا کنند. راستی آیا می‌دانید که فوتبالیست‌ها هم وارد بازار NFT شده‌اند؟ برای اطلاع بیشتر، مقاله سلبریتی‌هایی که وارد دنیای NFT شده‌اند را مطالعه کنید.

نکته جالب‌تری که در مورد بازی Sorare وجود دارد، این است که علی‌رغم عدم کسب موفقیتی در حد بازی‌های NBA Top Shot، در همان مسیر گام برداشته است و در آینده‌ای بسیار نزدیک به همان حد و حدود هم خواهد رسید. داستان بازی Sorare خیلی جالب‌تر می‌شود، اگر بدانید که چه افرادی پشت داستان سرمایه‌گذاری آن ایستاده‌اند. شاید باورنکردنی باشد، اما فوتبالیست‌های به‌نامی از جمله آنتوان گریزمان (مهاجم سابق تیم فوتبال بارسلونا) و  جرارد پیکه مدافع میانی بارسلونا از جمله سرمایه‌گذارانی هستند که این بازی کامپیوتری جالب را پشتیبانی مالی می‌کنند. حتی بازیکنان فوتبال دیگر مانند دیلی بلیند از تیم آژاکس آمستردام هم به صورت فعال در این بازی به عنوان گیمر حضور دارند تا بازی فوتبالی Sorare همه‌جوره جذاب تلقی شود.

استقبال دنیای فوتبال از بازی Sorare

شرکت توسعه‌دهنده این بازی به صورت کاملا حرفه‌ای وارد دنیای فوتبال شده و با لیگ‌های معتبر و باشگاه‌هایی همچون رئال مادرید قرارداد بسته است تا امکان استفاده از نام و عکس بازیکنان این تیم‌ها را به صورت کاملا مجاز داشته باشند. در سال ۲۰۲۰، شرکت توسعه‌دهنده این بازی با جرارد پیکه و سایر بازیکنان فوتبال، حدود ۲.۵ میلیون یورو برای راه‌اندازی گسترده‌تر این بازی جمع‌آوری کرد؛ این اعداد و ارقام در حالی است که بازی Sorare در سال ۲۰۱۹ توانسته بود از جانب بازیکنان آلمانی، حدود ۴ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

در حال حاضر حدود ۱۴۰ باشگاه در این بازی به صورت مجاز وجود دارند و حدود ۳۰ باشگاه هنوز مجوز لازم را برای حضور حرفه‌ای ندارند. البته ناگفته نماند که بازی Sorare قراردادی را با بازیکنان فوتبال امضا کرده است تا بتواند از نام و عکس‌های پرتره‌ای آن‌ها به صورت کاملا قانونی استفاده کند. حالا گیمرها می‌توانند لیگ‌های خصوصی خودشان را ایجاد کنند و آخر هر هفته با مدیران تیم‌های دیگر که همان گیمرهای رقیب هستند مشغول به رقابت، بازی و البته کسب درآمد شوند. مطلب راه اندازی اولین استادیوم فوتبال متاورس توسط منچسترسیتی نیز پیشنهاد می‌شود. مطلب راه اندازی اولین استادیوم فوتبال متاورس توسط منچسترسیتی نیز پیشنهاد می‌شود.

دانلود و راه‌اندازی بازی Sorare

برای این که بتوانید، به عنوان یک گیمر وارد این بازی شوید، لازم است که در ابتدا یک حساب کاربری برای خود بسازید. برای این کار:

  • ابتدا وارد سایت Sorare بشوید
  • روی گزینه Play کلیک کنید.
  • در ادامه، آدرس ایمیل، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کنید.
  • روی گزینه Submit کلیک کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود.
بازی Sorare
برای شروع باید روی گزینه Play کلیک کنید
  • شما می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری شخصی خود به قسمت Create Your Club بروید.
  • تنظیمات حساب یا پروفایل خودتان کاملا شخصی‌سازی کنید.
  • پس از تنظیمات لازم و انجام کارهایی که مد نظر شماست، روی گزینه Confirm کلیک کنید.
بازی Sorare
بخش مربوط به ساختن تیم در بازی Sorare
  • حالا وقت آن است که از بخش Select Your Favourite Clubs، تیم‌های مورد علاقه خودتان را انتخاب و در نهایت روی گزینه Done کلیک کنید.
بازی Sorare
تصویری از بخش Favourite Club در بازی بازی Sorare
  • حالا که تیم خودتان را در بازی Sorare انتخاب کرده‌اید، نوبت آن فرا رسیده است که کارت‌های بازیکنان خود را شکل دهید تا مسابقات لیگ قهرمانان برای شما استارت بخورد.
  • لازم به ذکر است امکان خرید و فروش کارت‌های بازی به صورت NFT تنها در شبکه بلاکچین اتریوم قابل انجام است و شما می‌توانید کارت‌های مورد نظرتان را از این طریق خریداری کنید.

اتصال کیف پول دیجیتال در Sorare

اتصال کیف پول دیجیتال یا Wallet در این بازی الزامی است و البته هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. لازم است بدانید که شما برای کسب درآمد از این بازی نیاز دارید، از کیف پولی استفاده کنید که امکان اتصال به شبکه بلاکچین اتریوم را داشته باشد. برای این کار، ما طبق معمول از کیف پول متاماسک برای نشان دادن نحوه اتصال کیف پول به پلتفرم بازی سورر استفاده کرده‌ایم.

برای شروع، لازم است که در سایت Sorare روی قسمت کیف پول که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

بازی Sorare
بخش مربوط به اتصال کیف پول دیجیتالی به بازی Sorare

در صفحه حدید که پیش روی شما قرار خواهد گرفت، باید روی گزینه Connect My Wallet کلیک کنید تا امکان اتصال کیف پول شما انجام شود. البته از یاد نبرید که برای اتصال کیف پول با این روش، افزونه آن را روی مرورگر کروم یا فایرفاکس نصب داشته باشید؛ برای این کار به سایت کیف پول مورد نظرتان بروید و افزونه آن را به مرورگر خود متصل کنید.

ورود به بازار MarketPlace بازی Sorare

فروشگاه مخصوص Sorare یا همان MarketPlace همان جایی است که شما می‌توانید با استفاده از کیف پول دیجیتالی خود، کارت‌های مورد نظرتان را بخرید یا بفروشید. برای این کار در صفحه اصلی سایت Sorare روی گزینه Market کلیک کنید تا تصویر فروشگاه برای شما بالا بیاید.

دانلود بازی سورر Sorare
تصویری از فروشگاه بازی Sorare که امکان خریداری کردن کارت‌های بازی را به وجود آورده است

در بخش اول فروشگاه بازی Sorare که با عنوان New Cards مشخص شده است، کارت‌های جدید بازی روبه‌روی شما قرار خواهند گرفت. شما می‌توانید در حراجی یا مزایده این کارت‌ها شرکت کنید و با ارائه قیمت پیشنهادی خودتان و در صورت تأیید نهایی، صاحب کارت مورد نظرتان شوید و آن را رسما بخرید. البته بخش‌های دیگری با عناوین Bundels و Manager Sales هم وجود دارد که می‌توانید بنا به مشخصات کارت‌هایی که در آن‌ها قرار گرفته است معامله کنید، بخرید و بفروشید.

راهنمای بازی فوتبالی سورر Sorare

همان‌طور که به صورت کامل اشاره کرده بودیم، این بازی دارای لیگ‌های مختلفی است که در ابتدا باید یکی از آنها را انتخاب کنید تا وارد بازی شوید. این بازی شامل ۷ لیگ مختلف است که با انتخاب هرکدام، رقابت‌های فوتبالی و هیجان‌انگیز شما شروع خواهد شد. این ۷ لیگ شامل موارد زیر هستند:

  • لیگ All Star: لیگ اصلی یا لیگ ستارگان شامل همه تیم‌های باشگاهی جهان است که می‌توانید بازیکنان مورد علاقه خود را از آن‌ها وارد بازی Sorare کنید. شما می‌توانید با کسب امتیاز ۲۰۵ که برابر با ۰.۰۱ ETH (اتر) است، در دسته‌بندی Rare قرار بگیرد و به ازای پاداش خود، اتر یا ETH دریافت کنید.
  • لیگ زیر ۲۳ سال: همان‌طور که از عنوان این لیگ پیداست، شما می‌توانید با ورود به این لیگ در بازی Sorare، از بازیکنان فوتبال که زیر ۲۳ سال سن دارند استفاده کنید.
  • لیگ قهرمانان اروپا: این لیگ شامل تیم‌های برتر رقابت‌های قهرمانان اروپاست که از لیگ‌های بوندسلیگا، لیگ ۱، سری آ، لالیگا و غیر می‌آیند. اگر تازه‌وارد هستید، ممکن است که رقابت در این لیگ برای شما هزینه‌بر باشد، اما اگر از آن دست گیمرهای حرفه‌ای در Sorare محسوب می‌شوید، وقت را تلف نکنید و وارد این لیگ بشوید.
  • لیگ قهرمانان آمریکا: تمامی تیم‌های حاضر در رقابت‌های قاره آمریکا که شامل لیگ‌های آرژانتین، لیگ Primera A، لیگ MX کلمبیا، لیگ برتر پرو، سری A برزیل و غیره هستند، در این بخش از بازی Sorare قابل بهره‌برداری‌اند و می‌توانید با بودجه کمتر در این لیگ وارد پروسه کسب درآمد شوید.
  • لیگ قهرمانان آسیا: با این که خبری از لیگ برتر ایران نیست و نمی‌توان با بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس کسب درآمد کرد، اما لیگ‌های K League، J League و Super League چین برای رقابت آزاد هستند. این لیگ می‌تواند برای گیمرها بسیار سودآور باشد.
  • لیگ چلنجر اروپا: این لیگ شامل لیگ‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما به دلیل برخورداری از بازیکنان مستعد و خوشنام می‌توانند به عنوان سکوی پرتاب مورد استفاده قرار بگیرند. این لیگ شامل اتمام تیم‌های لیگ سوئیس، لیگ پرتغال، روسیه، اتریش، Eredivisie، بلژیک، اسکاتلند، ترکیه، دانمارک و انگلیس است.
  • لیگ حرفه‌ای: تمامی لیگ‌ها و تیم‌هایی که در موارد قبلی پیدا نشدند را می‌توان در این بخش از بازی Sorare پیدا کرد. جایزه بردن و کسب آیتم‌های امتیازی در این لیگ‌ها بسیار رقابتی‌تر است و برای کسب درآمد در این لیگ باید تیم‌های بسیار قدرتمندی داشته باشد.
بازی فوتبالی Sorare
بخشی از گیم‌پلی بازی Sorare

نحوه کسب درآمد از بازی Sorare

از آنجایی که در این مقاله به داشتن ۵ کارت برای رقابت کردن در این بازی اشاره کردیم، این تفسیر برمی‌آید که برای ادامه دادن به این بازی باید دائما در حال خرید و فروش کارت‌ها باشید؛ این قضیه واقعیت دارد و اصلا همین روش است که بازی Sorare را به یک پلتفرم سودآور تبدیل کرده است. به عبارت دیگر هر ۵ کارت حدود ۰.۴۳۲ اتر (ETH) یا ۱۰۵۷ دلار ارزش دارد. شما می‌توانید کارت‌های خود را در طول بازی تقویت یا ارزشمندتر کنید و آنها را در فروشگاه MarketPlace بازی در قالب NFT به فروش برسانید.

حالا به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید به عنوان یک گیمر در این بازی بابت هر دور رقابت به طور متوسط حدود ۰.۰۲ ETH کسب کنید. اگر به صورت پیش‌فرض بتوانید، میزان درآمد خود را در هر فصل فوتبالی بازی Sorare به ۰.۳۹ ETH برسانید، می‌توانید درآمدی برابر با ۹۵۴ دلار داشته باشید. نکته جالب دیگر در مورد این بازی، امکان تبدیل کردن کارت‌ها و دارایی‌ها به NFT است که می‌تواند، همیشه به عنوان یک منبع درآمد قرص و محکم برای گیمرها محسوب شود. خواندن مطلب کسب درآمد از گیم با مدرن‌ترین بازی‌های آنلاین به شما پیشنهاد می‌شود.

نقد کردن درآمد ارزی گیمرها چگونه انجام می‌گیرد؟

دنیای گیمینگ علاوه بر سرگرم کردن شما، می‌تواند امکان دریافت انواع درآمد ارزی را برایتان فراهم کند. اما چیزی که مهم است امکان استفاده از این درآمدها در داخل کشور و نقد کردن آن‌ها به ریال است. در کشورهای دیگر صرافی‌های مختلف این کار را به راحتی انجام می‌دهند اما در ایران نقد کردن درآمد گیمرها به دلیل تحریم‌ها ممکن است گیمرها را با چالش‌هایی مواجه کند.

نیک پرداخت اینجاست تا تمام این موانع را از پیش پای شما بردارد و سفارش نقد کردن درآمد ارزی شما را در کمتر از نیم ساعت ثبت کند. شما در نیک پرداخت می‌توانید علاوه بر افتتاح حساب پی پال شخصی و دریافت درآمد در کیف پول خود، نقد کردن درآمد ارزی خود را نیز با کارمزدی کم و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. برای این کار روی بنر زیر کلیک کنید.

نقد کردن درآمد ارزی

تکمیل سفارش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت زیر ۳۰ دقیقه

جمع‌بندی

بازی Sorare از جمله بازی‌های مبتنی بر سیستم شبکه بلاکچین و P2E است که امکان کسب درآمد در حین بازی کردن را فراهم می‌کند. این باری برای علاقه‌مندان به فوتبال بسیار جذاب خواهد بود و جالب است بدانید بسیاری از فوتبالیست‌ها در پشت صحنه سرمایه‌گذاری این بازی ایستاده‌اند. اگر شما هم به این نوع بازی‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید از محتوای این مقاله نهایت استفاده را ببرید و در نهایت تمامی درآمد خود از بازی Sorare را با استفاده از خدمات نیک پرداخت به ریال تبدیل کنید.

فروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست