بازپرداخت Opeansea به هولدرهای NFT

بازپرداخت ۱٫۸ میلیون دلار اتریوم به هولدرهای NFT توسط Opensea

پلتفرم Opensea که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مجازی فروش توکن NFT محسوب می‌شود، ۷۵۰ اتریوم معادل حدود ۱٫۸ میلیون دلار را به هولدرهای NFT که دارایی‌های آن‌ها به صورت اتفاقی با قیمتی پایین‌تر از نرخ ارزش آن‌ها فروخته شد، پس داد.

اخیرا برخی از کاربران موفقی که در بازار NFT پلتفرم Opensea فعالیت می‌کنند، نسبت به فروش دارایی‌های خود از جمله کلکسیون‌های Bored Ape Yacht Club، با قیمت‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر اعتراض داشتند. این قیمت‌ها بر اساس فهرست قدیمی قیمت‌های این NFTها به صورت تصادفی فروخته شده است. دلیل این اتفاق، لغو نشدن کامل این فهرست در بلاکچین بود اما در عین حال در پلتفرم Opensea این فهرست به اشتباه لغو شده نمایش داده می‌شد.

اما این اتفاق چطور رخ داده است؟ برخی از خریداران NFT که خوره تکنولوژی هستند، با استفاده از سرویس‌هایی نظیر Tornado Cash، توانستند پول را به آدرس‌های کیف پولی‌هایی منتقل کنند که بدون فاش شدن منابع آن‌ها، قادر به سرمایه‌گذاری روی NFTهایی باشند که بر اساس فهرست قیمت‌های قدیمی، قابل خریداری بودند. به زبان ساده، این افراد NFTها را مستقیما از بلاکچین اتریوم خریداری کرده‌اند، چرا که این دارایی‌ها فقط در پلتفرم Opensea لغو شده اما همچنان در بلاکچین قرار دارند.

بازپرداخت ۱٫۸ میلیون دلار به هولدرهای NFT

البته این نقص چیز جدیدی نیست. بلاکچین اتریوم برای تکمیل تراکنش، از کاربران خود می‌خواهد تا هزینه گس (کارمزد) شبکه را پرداخت کنند. این کار شامل لغو کردن فهرست‌های Opensea که هنوز از تاریخ انقضای آن‌ها نگذشته هم می‌شود. اما بسیاری از هولدرها و فروشندگان NFT دارای فهرست‌های غیرفعالی از قیمت‌های قدیمی بودند که تاریخ انقضا نداشتند و باید برای لغو آن‌ها هزینه گس پرداخت می‌کردند.

فهرست‌های قدیمی که از تاریخ انقضای آن‌ها گذشته باشد هیچ مشکلی ندارند اما فهرست‌های غیرفعال همیشه در معرض خطر هستند. بنابراین حتی اگر فهرست‌های قدیمی که تاریخ انقضا ندارند، توسط فروشندگان NFT در پلتفرم Opensea لغو شده باشند، متخصصین و خوره‌های این حوزه می‌توانند این فهرست‌ها را مستقیما از طریق بلاکچین خریداری کنند.

پس از وقوع این اشتباه، موسس پلتفرم OpenSea اعلام کرد که رفع این مشکل اولویت این تیم خواهد بود. همچنین برخی از هولدرهای NFT اعلام کرده‌اند که پلتفرم OpenSea برخی از اتریوم‌های از دست رفته آن‌ها را پرداخت خواهد کرد. این پلتفرم برای جبران هزینه‌های از دست رفته، باید حدود ۷۵۰ اتریوم به ارزش ۱٫۸ میلیون دلار را به این افراد پس بدهد. در خصوص نقد کردن اتریوم و ارز دیجیتال هم این مطلب را بخوانید.

اگر شما هم جزو هولدرهای NFT در OpenSea هستید که فهرست قدیمی دارایی‌های خود را فقط از محیط کاربری این پلتفرم لغو کرده‌اید، بهتر است ابتدا آدرس کیف پول دارایی‌های خود را تغییر دهید و سپس آن را به طور کامل آدرس اصلی این فهرست‌ها را با پرداخت هزینه کس لغو کنید.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره، خرید و فروش NFT و خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست