رقابت اتریوم برای جایگاه بیت کوین

آیا اتریوم می‌تواند جایگاه بیت کوین را از آن خود کند؟

یکی از تحلیلگران صنعت ارزهای دیجیتال باور دارد که پس از آپگرید بزرگ اتریوم، این شبکه می‌تواند جایگاه بیت کوین را به دست آورد.

یکی از تحلیلگران شرکت مدیریت دارایی کریپتو Arca، به تازگی اعلام کرده که تغییر جایگاه اتریوم و بیت کوین یک اتفاق کاملا ممکن است. به باور این تحلیلگر، اتریوم پس از آپگرید بزرگ Merge به یک شبکه و ارز دیجیتال ضد تورمی تبدیل خواهد شد. این آپگرید که احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری تکمیل ‌می‌شود، شبکه اتریوم را از الگوریتم اثبات کار (شیوه استخراج) به الگوریتم اثبات سهام (شیوه‌ سهام‌گذاری) تبدیل خواهد کرد.

از زمان ظهور ارزهای دیجیتال، بیت کوین پادشاه بی چون و چرای دنیای ارزهای دیجیتال بود و به لطف سلطه‌ای که در این صنعت در اختیار دارد، با هر تغییر بزرگ و کوچک، روی سایر رمزارزها هم اثر می‌گذارد. اما یک سری آمارها از رشد اتریوم، که دومین رمزارز بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود، طرفداران این رمزارز را امیدوار کرده تا دیر یا زود جایگاه بیت کوین را از آن خود کند.

البته که اوضاع به همین راحتی‌ها نیست؛ چرا که ارزش کلی بازار بیت کوین تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از اتر است. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین ۴۳۰ میلیارد دلار و ارزش بازار اتر ۲۰۰ میلیون دلار است. اما نکته‌ای که طرفداران اتر را امیدوار کرد، رشد قابل توجه این رمزارز در چند وقت اخیر است. اتر فقط در یک ماه گذشته ۵۰ درصد رشد ارزش را ثبت کرد.

برخی از تحلیلگران باور دارند که شاید اتریوم هیچ‌گاه نتواند چنین اتفاقی را رقم بزند. اما آن‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که فقط با نگاه کردن به اعداد و ارقام اتریوم، می‌توان متوجه شد که این تغییر بزرگ روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن است.

خالق اتریوم: بعید است کریپتو جای پول رایج را بگیرد

Merge اتریوم، بزرگ‌ترین شانس برای دستیابی به جایگاه بیت کوین

یکی از تحلیلگران شرکت تحقیقاتی IntoTheBlock تخمین زده که پس از آپگرید The Merge، میزان انتشار اتر در بازار بین منفی ۰٫۵ درصد و منفی ۴٫۵ درصد خواهد بود. در حال حاضر میزان انتشار این رمزارز در بازار بین ۲٫۵ تا ۵ درصد است.

در صورتی که اتر به چنین آمار انتشاری برسد، یعنی بازار با کمبود قابل توجهی همراه خواهد شد. این یک موقعیت عالی برای برتری اتر نسبت به بیت کوین است. هر چقدر که یک رمزارز با ارزش بازار بالا کمیاب‌تر شود، قیمت آن نیز افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد. همچنین با کاهش میزان عرضه، میزان تقاضا بسیار بالاتر خواهد رفت.

حتی با وجود کاهش قیمت‌هایی که گریبانگیر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شد، اتریوم در ابتدای سال جاری یک آمار بسیار خوب را برای خود ثبت کرد. حتی وال‌های اتریوم نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی این ارز دیجیتال داشته‌اند و خرید کلان خود را انجام داده‌اند.

نظر شما در خصوص پیش‌بیی تغییر جایگاه بیت کوین و اتریوم در آینده چیست؟ در هر صورت به نظر می‌رسد که پس از سقوط بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و اتریوم دوباره جان گرفته و آینده این دو رمزارز بسیار روشن است.

اگر به دنبال روشی مناسب و مطمئن برای خرید بیت کوین و اتریوم با کارت بانکی هستید، وارد دنیای کریپتوپولیس نیک پرداخت شوید. کریپتوپولیس یک پلتفرم منحصربه‌فرد از دنیای ارزهای دیجیتال است که می‌توانید با امنیت بسیار بالا، ۶۰۰ ارز دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنید.

منبع: Utoday

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست