کارمزد تراکنش‌های بیت کوین

میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به زیر ۱ دلار سقوط کرد

عوامل مختلفی از جمله کاهش سختی استخراج، موجب شد میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به زیر ۱ دلار برسد.

بر اساس یک گزارش تازه، میانگین کارمزد تراکنش‌های شبکه بلاکچین بیت کوین برای اولین بار در دو سال گذشته به زیر ۱ دلار رسید. این اتفاق می‌تواند بیت کوین را برای استفاده در جریان سیستم‌های مالی تقویت کند.

زمانی که کارمزد تراکنش یک ارز دیجیتال در شبکه‌های بلاکچین بالا باشد، باید آن را یک نکته منفی و برخلاف نیاز کاربران دانست. مخصوصا اگر میزان تراکنش پایین باشد، دریافت کارمزد بالا برای کاربران چیزی جز ضرر نیست و باعث می‌شود تا استفاده از آن در سیستم‌های مالی غیرمنطقی به نظر برسد. برای مثال افزایش قابل توجه تراکنش‌های شبکه بلاکچین اتریوم در زمان اوج گیری و هایپ NFTها باعث شد تا بسیاری از کاربران عادی نگران وضعیت این شبکه باشند.

اکوسیستم بیت کوین هم بارها با افزایش قابل توجه کارمزد تراکنش‌های خود مواجه شد. با این حال آپگریدهای مختلف از جمله آپگرید شبکه لایتنینگ (Lightning Network) باعث کاهش کارمزدها و افزایش سرعت تکمیل آن‌ها در طول زمان شد. در دوشنبه گذشته نیز کارمزد تراکنش‌های برترین ارز دیجیتال دنیا به زیر ۰٫۸۲۵ دلار رسید. آخرین باری که کارمزد بیت کوین به چنین رقمی کاهش یافت، به ۱۳ ژوئن سال ۲۰۲۲ باز می‌گردد.

به جز آپگریدهای مختلف، فاکتورهای مختلفی هم در این کاهش قیمت کارمزدها دخیل هستند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سقوط قیمت‌ها و کاهش سختی استخراج اشاره کرد. البته گفتنی است که با دسترسی ماینرها به سخت‌افزارهای ارزان‌تر، سختی استخراج به نسبت چند وقت گذشته در حال بهبود است. در خصوص کاهش قیمت‌ها نیز بیت کوین باری دیگر سطح ۲۲ هزار دلار خود را از دست داد.

اگر به دنبال پایین‌ترین کارمزد در خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید با کارت بانکی خود از پلتفرم رمزارز کریپتوپولیس بهره‌مند شوید.

منبع: Cointelegraph

 

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست