سلطه بیت کوین در بازار

کاهش چشمگیر سلطه بیت کوین در بازار کریپتو

بیت کوین در حال حاضر ۴۱ درصد از ارزش بازار کریپتو را در اختیار دارد. این پایین‌ترین رقم تسلط بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال در ۶ ماه گذشته است.

با شروع فصل آلت‌کوین‌ها که به Alt Season شناخته می‌شود، بیت کوین با رقبای بسیار قدرتمندی از ارزهای دیجیتال مختلف مواجه است. به طوری که طبق آخرین داده‌ها، سلطه (Dominance) بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به ۴۱ درصد رسید. این پایین‌ترین میزان تسلط بیت کوین در ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۲۲ است.

پس از سقوط شبکه Terra و ارز دیجیتال لونا، آلت‌کوین‌ها توانسته‌اند روند صعودی خوبی را در بازار تجربه کنند. این در حالی است که بیت کوین بنا به دلایل مختلف از جمله سقوط لونا، بهره بانکی آمریکا و افزایش چشمگیر تورم در سرتاسر جهان، به پایین‌ترین قیمت ۱۸ ماه خود در ۱۷٫۶۰۰ هزار دلار رسید.

آمار خوب اتریوم در هفته‌های جاری

در طرف مقابل، برخی آلت کوین‌ها توانستند از شرایط نهایت استفاده را ببرند و سهم بیت کوین نسبت به ارزش کلی بازار را به پایین‌ترین حد خود در ابتدای سال ۲۰۲۲ برسانند. یکی از مهم‌ترین آلت کوین‌هایی که در این اتفاق نقش مهمی ایفا کرد، اتریوم است. اتریوم در هفته‌های اخیر به دلیل هیجانات و احساسات خوبی که در خصوص آپگرید بزرگ The Merge وجود دارد، آمارهای بسیار خوبی از خود ثبت کرد. اتریوم از ۱۹ ماه ژوئن با سلطه ۱۴٫۳ درصدی خود در بازار، حالا به سلطه ۱۹ درصدی دست پیدا کرد.

فصل آلت کوین‌ها به دوره‌ای از سال گفته می‌شود که به عنوان یک سرمایه، توانسته‌اند آمار به مراتب بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان دهند.

اگر به سرمایه‌گذاری روی اتریوم، بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از پلتفرم کریپتوپولیس نیک پرداخت، با کارت بانکی خود به خرید بیش از ۶۰۰ کریپتوی مختلف دسترسی داشته باشید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست