خرید بیت کوین با کارت بانکی

خرید بیت کوین با کارت بانکی شدنی است؟

پس از گذشت نزدیک به یک دهه از ظهور بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال، حالا کمتر کسی است که از دنیای رمزارزها بی خبر باشد. بیت کوین که با هدف گرفتن قدرت از دست دولت‌ها و بانک‌ها و بخشیدن آن به مردم ایجاد شد، خیلی زود به عنوان یک ابزار برای حفظ ارزش دارایی‌ مورد پذیرش قرار گرفت. در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک بیش از پیش اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند، با این حال هنوز چالش‌هایی برای خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی برای ما ایرانی‌ها وجود دارد. در این مطلب از نیک پرداخت قصد داریم درباره نحوه خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران به صورت امن و تضمینی بیشتر صحبت کنیم.

تاریخچه نحوه خرید و فروش بیت کوین

جالب است بدانید پیش از آنکه صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته شده مانند بایننس راه‌اندازی شوند، یکی از روش‌های محبوب خرید مستقیم بیت کوین استفاده از سایت لوکال بیت کوین (LocalBitcoins) بود. بسیاری از هولدرهای بیت کوین که خیلی زود به ارزش بیت کوین پی برده‌ بودند، از طریق پی پال، وب مانی، وسترن یونیون و … در لوکال بیت کوین اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کردند.

در سال ۲۰۱۷ و با جهش چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال و رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۲۰ هزار دلار، این صنعت گسترده‌تر شد و پای صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز به بازار باز شد. این صرافی‌ها مراحل ثبت نام بسیار ساده‌تری نسبت به لوکال بیت کوین داشتند و ابزارهای متعددی را برای خرید و فروش و معامله به کاربران ارائه کردند. به همین دلیل خیلی زود به محبوبیت رسیدند و کاربران زیادی را جذب کردند. از جمله صرافی‌های متمرکز بزرگ دنیا می‌توان به بایننس، FTX، کوین بیس، کراکن، کوکوین، کریپتو دات کام و … اشاره کرد.

در سال های اخیر و با اهمیت یافتن موضوع حریم خصوصی و اصل محرمانگی، صرافی‌های ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند یونی سواپ، پنکیک سواپ و dYdX مورد توجه قرار گرفتند ولی همچنان صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز به دلیل کاربر پسند بودن، کارمزد پایین و حجم معاملات بالاتر به عنوان مهمترین روش برای خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
امکان خرید بیت کوین با کارت بانکی ایرانی در لوکال بیت کوینز وجود ندارد

هشدار استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

متاسفانه تحریم‌های مالی و اقتصادی که در سال‌های اخیر گریبانگیر کشور ما شده است حتی در بازار ارزهای دیجیتال هم از دست سر ما بر نمی‌دارد.  بسیاری از پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی از جمله لوکال بیت کوین و حتی صرافی محبوب بایننس هم از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند.

شاید شنیده باشید با استفاده از VPN و احراز هویت جعلی می‌توان همچنان در این صرافی‌ها  فعالیت داشت، اما اکیدا توصیه می‌کنیم سرمایه خود را به خطر نیندازید و به دنبال راه‌های ایمن برای خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب سود در این بازار باشید.

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین راه برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و نحوه خرید بیت کوین چیست، در ادامه با ما باشید تا جواب پرسش خود را بگیرید.

چگونه بیت کوین بخریم؟

از آنجایی که فعالیت در بازارهای مالی به هر شکلی با ریسک همراه است باید بیاموزیم تا حد امکان ریسک از دست دادن سرمایه را کاهش دهیم، بنابراین اولین قدم آن است که تا آگاهی کافی پیدا نکردیم، سرمایه خود را به خطر نیندازیم. در ادامه سعی می‌کنیم کم‌ریسک‌ترین نحوه خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران را آموزش دهیم.

به طور کلی ۳ روش خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای کاربران داخل ایران وجود دارد، خرید از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خرید از صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی و خرید مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی.

۱. خرید از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی

برخی از کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش مستقیم بیت کوین می‌کنند که به هیچ عنوان استفاده از این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

یکی از ساده‌ترین راه‌های سرقت و کلاهبرداری در صنعت ارزهای دیجیتال، سوء استفاده از ناآگاهی افراد و فریب دادن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. بنابراین در صورتی که وعده ارز دیجیتال رایگان یا ارزان‌تر از بازار به شما داده شد، شک کنید که این دام کلاهبرداران است.

۲. خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی

آنچه که تا به حال بیشتر مرسوم بوده است، خرید و معامله بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است. معمولا صرافی‌های خراجی به دلیل سابقه فعالیت، پشتیبانی از ارزهای مختلف، ابزارهای معاملاتی بیشتر مانند بازار فیوچرز و همچنین حجم معاملاتی بالاتر به عنوان اولین گزینه برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شدند. اما در چند سال گذشته به دلیل افزایش تحریم‌های مالی، اجباری شدن احراز هویت و عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی ریسک استفاده از صرافی‌های خارجی بالاتر رفته است. پیش از این هم سابقه مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی وجود داشت، اما در سال گذشته و با تحریم کاربران ایرانی توسط بایننس، خطر استفاده از صرافی‌های خارجی بیش از پیش برای همه آشکار شد.

با این حال استفاده از صرافی‌هایی که هنوز به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کنند به عنوان یک گزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرانی که به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی دارند به راحتی می‌توانند با عضویت در صرافی ارز دیجیتال، حساب خود را شارژ کنند و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

دسته دیگری از کاربران که به کارت‌های بین‌المللی دسترسی ندارند؛ ابتدا در صرافی‌های ایرانی اقدام به خرید ارزهای پایه مانند بیت کوین، اتریوم و تتر می‌کنند و سپس با انتقال دارایی خود به صرافی خارجی به معامله می‌پردازند.

اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این صرافی‌های ارز دیجیتال در آینده هم به کاربران ایرانی خدمات ارائه کنند، بنابراین همیشه باید نسبت به خطر مسدود شدن حساب هشیار باشیم.

۳. خرید بیت کوین از صرافی‌ های ایرانی

خوشبختانه در سال‌های اخیر تعداد صرافی‌های ایرانی روز به روز افزایش پیدا کرده است و حالا گزینه‌های متعددی پیش روی ما قرار دارد. مزیت بزرگ صرافی‌های ایرانی امکان خرید بیت کوین با کارت بانکی است که به کاربران اجازه می‌دهد مانند هر خرید اینترنتی به راحتی اقدام به خرید بیت کوین و ده‌ها ارز دیجیتال دیگر کنند.

برای استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مانند نیک پرداخت، کافی است پس از ثبت نام در سایت مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. پس از تایید هویت می‌توانید به کمک هر کارت بانکی عضو شتاب حساب خود را شارژ کنید و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
روش‌های خرید بیت کوین با کارت بانکی عضو شتاب

نکات مهم در مورد انتخاب صرافی ارز دیجیتال

با توجه به اینکه در یکی دو سال اخیر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال ایرانی راه‌اندازی شد، شاید همین امر کاربران را برای انتخاب یک صرافی مناسب سردرگم کند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

۱.  سابقه

قبل از انتخاب صرافی بهتر است به سابقه آن نگاه کنید، صرافی‌هایی که مدت زمان بیشتری از راه‌اندازی آن‌ها گذشته و در این مدت مشکلی برای ارائه خدمات آن رخ نداده است، بدون تردید می‌تواند گزینه مناسب‌تری محسوب شود.

۲. پشتیبانی از ارزهای مختلف

یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب صرافی مناسب، تعداد ارزهایی است که می‌توانید در آن به خرید و فروش یپردازید. هر چه تعداد ارزهای پشتیبانی شده یک سایت بیشتر باشد، حق انتخاب بیشتری خواهید داشت و نیازی به استفاده از صرافی خارجی برای خرید ارز مورد نیاز خود نخواهید بود.

۳. ابزارهای معاملاتی

دقت کنید برخی از صرافی‌ها تنها پلتفرم خرید و فروش هستند. برای مثال شما بیت کوین را از صرافی خریداری می‌کنید و دوباره به صرافی می‌فروشید. اما صرافی‌های دیگر پلتفرم معاملاتی P2P هستید و شما می‌توانید به صورت مستقیم با کاربران دیگر به خرید و فروش بپردازید.

۴. امنیت

موضوع بسیار مهم در مورد انتخاب صرافی، توجه به مسائل امنیتی است. حتما پیش از ثبت نام در هر صرافی از موضوعاتی مانند حفظ اطلاعات کاربری خود توسط صرافی مطمئن شوید.

۵. احراز هویت

ممکن است برخی از کاربران چندان با احراز هویت موفق نباشند ولی این موضوع می‌تواند از ریسک‌هایی مانند فروش ارزهای سرقتی و پولشویی جلوگیری کند.

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران

خرید بیت کوین از نیک پرداخت

حالا که با نکات مربوط به انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب آشنا شدید، وقت آن رسیده است که با یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران یعنی نیک پرداخت آشنا شوید. نیک پرداخت که سال‌ها سابقه درخشانی در زمینه راهکارهای بین‌المللی پرداخت مانند افتتاح حساب پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و ویزا کارت دارد،  خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال را هم برای کاربران فراهم کرده است.

از مزایای سرویس نیک پرداخت می‌توان به  امکان خرید مستقیم بیت کوین و بیش از ۲۰ ارز دیجیتال دیگر از جمله اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ترون و … از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب اشاره کرد. همچنین امکان فروش بیت کوین در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت ممکن در نیک پرداخت فراهم شده است.

علاوه بر خرید و فروش، بررسی قیمت بیت کوین و آگاهی از قیمت لحظه‌ای ارزهای مختلف، سرعت پردازش درخواست‌ها و پشتیبانی ۲۴ ساعته از جمله مزایایی است که باعث می‌شود کاربران با خیال آسوده به خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب سود بپردازند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم درباره نحوه خرید بیت کوین در ایران صحبت کنیم. اشاره کردیم که در حال حاضر ۳ راه برای خرید بیت کوین وجود دارد:

۱. استفاده از شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و …)

۲. استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

۳. استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی

سپس توضیح که سابقه کلاهبرداری و سرقت در روش اول بسیار بالا است و به هیچج عنوان استفاده از این روش توصیه نمی‌شود. همچنین با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در اخیرا صرافی‌های خارجی در مورد احراز هویت اعمال شده، این روش هم به یک راه پرریسک تبدیل کرده است.

در نهایت به عنوان یک راه جایگزین مطمئن و راحت، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی را پیشنهاد کردیم. در این روش شما به راحتی می‌توانید به خرید بیت کوین با کارت بانکی بپردازید و از پشتیبانی فارسی برخوردار شوید.

فراموش نکنید اگر قصد فعالیت در بازار پرهیجان ارزهای دیجیتال را دارید، سرویس خرید و فروش ارز دیجیتال نیک پرداخت به صورت ۲۴ ساعته برای خدمت‌رسانی آماده است.

ارز دیجیتال

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست