بیت کوین در برابر بازار سهام

در بلند مدت بیتکوین در برابر بازار سهام پیروز خواهد بود

با وجود اینکه بازار کریپتو به نسبت بازار سهام پرنوسان‌تر است و هنوز ریسک بالایی در آن وجود دارد، اما کریپتو از نظر برگشت دارایی موقعیت بهتری نسبت به سهام ارائه می‌دهد. برخی از متخصصین این بازار و صنعت، باور دارند که در بلند مدت بیتکوین در برابر بازار سهام برتری بیشتری به دست می‌آورد.

سقوط بازار سهام و کریپتوکارنسی در یکی دو هفته اخیر، دوباره این شانس را به وجود آورد تا نگاه بهتری در خصوص برتری‌های این دو بازار نسبت به یکدیگر داشته باشیم. این هفته بازار ارزهای دیجیتال یکی از بزرگ‌ترین هفته‌های فروش خود و افزایش کارمزد بیت کوین را تجربه کرد. این بازار با موج عظیمی از فروش سرمایه‌گذاران، ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و از ۱٫۸ تریلیون دلار به ۱٫۲ تریلیون دلار رسید. در این بین بیت کوین که به عنوان بزرگ‌ترین دارایی بازار کریپتوها، توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود، برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ دوباره قیمت ۲۷ هزار دلار را تجربه کرد و ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق نتیجه وحشت شدید حاکم در بازار کریپتو است.

با این حال این عدم ثبات فقط مربوط به بازار کریپتو نبود. بازار سهام نیز یکی از بدترین شرایط خود از سال ۲۰۲۰ را تجربه کرد. سهام نزدک (Nasdaq) مرتبط با تکنولوژی‌، بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر ۱۲ هزار رسید. اپل و مایکروسافت به عنوان غول‌های بزرگ تکنولوژی، هر دو شاهد کاهش ۱۳ درصدی ارزش خود بوده‌اند. سهام تسلا با مدیریت ایلان ماسک نیز با کاهش ۲۳ درصدی، از ۹۸۶ میلیارد دلار به ۷۵۴ میلیارد دلار رسید.

اما در خصوص مقایسه بازار بیتکوین در برابر بازار سهام، برخی از مدیران این صنعت نظرهای جالبی مطرح کرده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

برتری بیتکوین در بازار سهام در بلند مدت

با توجه به آمارهای موجود، مشخص است که بازار کریپتو از نوسانات بیشتری نسبت به بازار سهام رنج می‌برد. این مسئله ریسک بیشتری را در بازار ارزهای دیجیتال حاکم کرده است. اما از نظر برخی مدیران این صنعت، ارزهای دیجیتال فرصت‌های بزرگ‌تری را به کاربران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

Jaime Baeza، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری ANB در این خصوص می‌گوید: «در بلند مدت و بدون در نظر گرفتن جزییات، باور دارم که کریپتو به طور کلی بازده ریسک بهتری ارائه می‌دهد.»

لیلی ژانگ، مدیر مالی Huobi Group با دیدگاه مشابه‌ای بیان کرد: «نوسانات بیشتر در کریپتو به این معنی است که موقعیت‌های بیشتری برای کسب سود در این بازار وجود دارد». او در ادامه می‌گوید: «اشاره به این نکته هم مهم است که ما در میانه راه ارائه یک نرخ سود جدید توسط بانک فدرال آمریکا هستیم که دو بازار کریپتو و سهام تکنولوژی را تحت تاثیر قرار داده است».

طبق نظر رایان شی، اقتصاددان کریپتو در استارتاپ Trakx.io، کریپتو از ضریب بتای بیشتری نسبت به بازار سهام برخوردار است. به اعتقاد او زمانی که سرمایه‌گذاران اشتیاق بیشتری به ریسک کردن در این بازار نشان دهند، سود آن‌ها نیز می‌تواند به همان نسبت بیشتر باشد. او در ادامه می‌گوید:

نگاه بلند مدت ما این است که برخی دارایی‌های کریپتویی مشخص مانند بیت کوین، از آن جایی که ذخیره ارزش بیشتری را برای پول‌های فیات ارائه می‌دهند، افزایش قیمت بیشتری را نیز تجربه خواهند کرد.

نظر شما در خصوص برتری بیتکوین در برابر بازار سهام در بلند مدت چیست؟ آیا شما هم با نظر این مدیران همراه هستید؟ در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید برای خرید بیت کوین یا هر کریپتوی دیگر، از نیک پرداخت و خدمات آن بهره‌مند شوید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست