افزایش کارمزد بیت‌کوین

افزایش تراکنش‌ها و کارمزد بیت‌کوین در نتیجه عجله سرمایه‌گذاران برای فروش

با توجه به جدید‌ترین تحلیل‌های صورت گرفته توسط گلس‌نود، سرمایه‌گذاران با شتاب فراوان در حال انتقال بیت‌کوین‌های خود از کیف پول‌ به صرافی‌ها هستند. دلیل این اتفاق، خارج شدن سرمایه‌گذاران با هدف کاهش ریسک به دلیل وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال و سقوط قیمت بیت‌کوین است. در نتیجه ترافیک تراکنش‌ها و کارمزد بیت‌کوین افزایش یافته است.

تعداد تراکنش‌های بیت کوین در یک هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است. از نظر شرکت تحلیلی Glassnode، این اتفاق به دلیل عجله سرمایه‌گذاران برای خروج از ریسک سقوط قیمت این ارز دیجیتال است. تنها در هفته گذشته، تعداد ۴۲۸۰۰ تراکنش در ممپول (Mempool) بیت کوین قرار گرفت. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی خود عجله دارند. این عجله زیاد باعث شده تا کارمزد بیت‌کوین هم افزایش پیدا کند. میانگین کارمزد بیت کوین در هفته اخیر ۲٫۷۲ دلار بوده است. این رقم جهش ۱۵ درصدی را نسبت به میانگین کارمزدها در حالت عادی نشان می‌دهد.

ممپول بیت کوین، یک نوع ایستگاه در شبکه بلاکچین است که تراکنش‌ها پیش از انتقال و تایید در یک بلاک، در آن قرار می‌گیرند.

هر چقدر که یک شخص کارمزد بیشتری بپردازد، تراکنش او در ابتدای صف قرار می‌گیرد تا زودتر انجام شود. طبق آماری که گلس‌نود به دست آورده، سرمایه‌گذاران برای اینکه زودتر بیت‌کوین‌های خود را بفروشند و از ریسک خارج شوند، هزینه بیشتری برای کارمزدها می‌پردازند.

افزایش کارمزد بیت‌کوین، نتیجه عجله سرمایه‌گذاران برای فروش

در هفته‌ای که گذشت، قیمت بیت کوین ۱۹ درصد کاهش یافت و برای مدتی به زیر قیمت ۳۰ هزار دلار هم رسید. حتی برخی از تحلیلگران باور دارند که با این وضعیت بیت کوین می‌تواند به قیمت ۲۴ هزار دلار هم برسد. همچنین طبق آمارها، در حال حاضر وحشت شدیدی در بازار بیت کوین حکم‌فرما شده است. نتیجه همه این اتفاقات باعث شد تا سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی خود و خروج از این وضعیت عجله کنند. عجله این سرمایه‌گذاران یک بازار رقابتی در ممپول‌ها ایجاد کرده است. هر سرمایه‌گذاری که بیشتر کارمزد بیت‌کوین بدهد، فروش دارایی‌اش زودتر انجام می‌شود.

جالب است بدانیم که تا چند وقت پیش، بسیاری از سرمایه‌گذاران به نگهداری بلندمدت این رمزارز ایمان داشتند. طبق آمارها، ۵۸ درصد از این سرمایه‌گذارن در سود قرار داشتند. اما حالا با وجود کاهش قیمت به زیر ۳۰ هزار دلار، ۴۷ درصد از تمام بیت‌کوین‌های موجود در ضرر هستند. نه تنها این مسئله، بلکه حتی تا چند هفته پیش میانگین کارمزد بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسیده بود که این آمار حالا برعکس شده است.

گلس‌نود همچنین اشاره کرده که میزان انباشتگی بیت‌کوین از اوایل آوریل در یک ترند نزولی قرار دارد. سرمایه‌گذاران کوچک که کمتر از یک بیت‌کوین کامل در اختیار دارند بیشترین آمار انباشتگی را به نسبت وال‌ها دارند. با این حال تعداد این نوع سرمایه‌گذاران نیز در یک ماه اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

با توجه به خروج سرمایه‌گذاران و عجله آن‌ها برای فروش بیت‌کوین، به‌نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد. شما به فکر خرید یا فروش بیت کوین هستید؟ نیک‌ پرداخت پلتفرم امنی را برای شما فراهم کرده تا در کمترین زمان ممکن و با کارت بانکی خود به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست