سختی شبکه بیت کوین

افزایش سختی شبکه بیتکوین به بالاترین رکورد

آمارها نشان می‌دهند که ماینرهای بیشتری برای دستیابی به ۲ میلیون بیت کوین باقی مانده در تلاش هستند. این اتفاق با افزایش سختی شبکه بیتکوین باعث شده تا امنیت شبکه این ارز دیجیتال به سطح بالاتری دست پیدا کند.

بیت کوین توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از امن‌ترین شبکه‌های بلاکچین در برابر هرگونه حملات ثابت کند. دلیل این اتفاق، دستیابی سختی شبکه بیتکوین به یک رکورد جدید برای دومین بار متوالی در ماه آوریل است. سختی شبکه این ارز دیجیتال که چندی پیش به بالاترین سطح خود در ۲۸٫۵۸۷ تریلیون دست پیدا کرده بود، به تازگی توانست به رکورد ۲۹٫۷۹۴ تریلیون برسد.

هرچقدر که سختی شبکه افزایش پیدا کند، نیاز به قدرت محاسباتی قوی‌تر نیز ایجاد می‌شود. نتیجه این اتفاق، قدرت بالای شبکه برای مقابله با فعالیت‌های مختلف در جهت دستکاری تراکنش‌ها یا همان شیوه دوبار خرج کردن (double Spending) است.

طبق آمارهایی که سایت Blockchain ارائه داده، سختی شبکه بیت کوین در طول یک سال گذشته از آگست ۲۰۲۱، در یک ترند صعودی قرار داشته است. قبل از آن، در بین ماه می و جولای ۲۰۲۱، سختی این شبکه تقریبا ۴۵٫۵ درصد کاهش پیدا کرد و از ۲۵٫۰۴۶ تریلیون به ۱۳٫۶۳۷ تریلیون رسید. این اتفاق باعث نگرانی‌هایی در خصوص آسیب‌پذیری شبکه شده بود. اما حالا همه چیز برعکس شده و امنیت بیت کوین به رکورد تازه‌ای رسیده است.

افزایش امنیت بیت کوین با رشد سختی شبکه

یکی دیگر از اتفاقاتی که بیت کوین را بیش از پیش در برابر حملات ۵۱ درصد محافظت می‌کند، دستیابی این ارز دیجیتال به رکورد جدید در نرخ هش است. بیت کوین در تاریخ ۲۸ آوریل توانست به بالاترین هش ریت خود در ۲۵۸ اگزاهش بر ثانیه برسد.

از دیگر آمارهایی که در ماه آوریل برای بیت کوین ثبت شد، پایین‌ترین نرخ میانیگن کارمزد تراکنش‌ها در شبکه این ارز دیجیتال بود. برای اولین بار پس از دو سال، در تاریخ ۱۸ آوریل میانگین کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به ۱٫۰۳۹ دلار رسید. این در حالی است که در تاریخ مشابه در سال ۲۰۲۱، میانگین کارمزد تراکنش‌های این رمزارز ۶۲٫۷۸۸ دلار بود.

با وجود کاهش قیمت بیت کوین در چند وقت اخیر، تحلیلگران دیدگاه مثبتی به این ارز دیجیتال داشته‌اند. به لطف کاهش تعداد هولدرهای کوتاه مدت و هولدرهای بلند مدتی که دارایی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند، انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین صعودی شود.

نظر شما در خصوص وضعیت شبکه بیت کوین چیست؟ اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال بیت کوین یا هر رمزارز دیگری هستید، می‌توانید از پلتفرم نیک پرداخت استفاده کنید. نیک پرداخت شرایطی را فراهم کرده تا با کارت بانکی ودر سریع‌ترین زمان ممکن، ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست