پیش‌بینی قیمت بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها در وضعیت قرمز بازار

در حال حاضر بیت کوین در یک منطقه حمایت حساس قرار دارد و اگر بتواند جهشی از این سطح داشته باشد، چهار ارز دیجیتال مهم نیز همراه آن می‌توانند برای مدتی کوتاه افزایش قیمت را تجربه کنند. در این مطلب با پیش‌بینی قیمت بیت کوین و چند آلت کوین دیگر همراه ما باشید.

همانطور که در اخبار دیروز خواندیم، وضعیت بازار بیت کوین به شدت در وحشت قرار دارد و بسیاری از کاربران به فکر فروش ارزهای دیجیتال خود هستند. بازار سهام از جمله S&P 500 و Nasdaq برای پنجمین هفته متوالی روندی نزولی داشته‌اند و این نشان می‌دهد  تریدرها کمتر خود را در معرض دارایی‌های پر ریسک قرار می‌دهند. بیت کوین که نشان داد هم‌بستگی خوبی با بازار سهام ایالات متحده دارد، دوباره هفته‌ای پر فشار را شروع کرده است.

از هفته گذشته که پیش‌بینی سقوط قیمت بیت کوین و خطراتی که با آن مواجه است را خواندیم، این ارز دیجیتال به روند قرمز خود ادامه داد تا برای ششمین هفته متوالی در شیب نزولی قرار داشته باشد. این اتفاق برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ رخ داده است. با شیبی که بیت کوین در آن قرار گرفت، تمام بازار کریپتو را هم با خود به پایین کشید؛ تا جایی که ارزش بازار رمزارزها به زیر ۱٫۶ میلیارد دلار رسید.

زمانی که جو بازار خرسی است، تریدرها با هر خبر منفی شروع به فروختن دارایی خود می‌کنند. اما برخی ارزهای دیجیتال می‌توانند در هفته جاری کمی صعودی شوند. اما این کاملا بستگی به پادشاه ارزهای دیجیتال دارد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در هفته آینده

بیت کوین، میانگین حرکتی نمایی ۲۰ روزه را در ۳۸٫۲۶۸ دلار پس زد تا از همان نقطه وضعیتی که حالا امروز شاهدش هستیم به وقوع بپیوندد. میانگین حرکتی این ارز دیجیتال حالا نزولی شده و شاخص قدرت نسبی آن نیز در نزدیکی فروش بیش‌ از حد بازار قرار دارد. این یعنی کنترل بیت کوین کاملا در اختیار خرس‌هاست.

زوج بیت‌‌‌کوین و تتر یک سطح حمایت مهم ۳۴٫۳۲۲ دلاری داشت که گاو‌ها قادر به نگهداری آن نبودند. این می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۳۲٫۹۱۷ دلار برساند. اگر این سطح هم شکسته شود – سطحی که به شدت هم حیاتی است – فروش احساسی بازار منجر به کاهش قیمت بیت کوین به ۲۸٫۸۰۵ دلار خواهد شد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۳۳٫۵۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. در صورتی که گاوها بتوانند وضعیت را کمی تغییر دهند، زوج بیت‌کوین و تتر قادر خواهند بود میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در قیمت ۴۱٫۴۶۶ هزار دلار را به دست بیاورند. هرچند که خرس‌ها در حال حاضر همه چیز را تحت کنترل دارند، اما یک توقف و یک تلاش تازه از گاو‌ها می‌تواند دوباره خریداران را به بازار بازگرداند تا بتوانند قیمت‌ها را به بالای ۴۰ هزار دلار برسانند.

وضعیت معاملات اتریوم

اتریوم شاهد یک سقوط بزرگ از قیمت ۲٫۶۵۰ دلار مقاومت بوده است. تا جایی که خرس‌ها توانستند سطح حمایت ۲٫۵۰۰ دلاری اتر را هم بشکنند و آن را به ۲٫۴۵۰ دلار برسانند. اتریوم در یک روز ۴ درصد و در یک هفته ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر سطح حمایت اتریوم در ۲٫۴۰۰ دلار قرار دارد. در صورتی که این سطح بشکند، انتظار داریم تا اتریوم به قیمت ۲٫۲۸۰ دلار برسد.

تحلیل مهم‌ترین آلت کوین‌های هفته جاری

مونرو (XMR) توانست سطح حمایت ۲۰۰ دلاری خود را در چند روز گذشته به دست بیاورد و خریداران اجازه ندادند تا قیمت از آن پایین‌تر برود. حالا گاو‌ها این شانس را دارند تا قیمت مونرو را به بالای میانگین حرکتی ۲۰ روزه ۲۲۳ دلار برسانند. سپس با سطح حمایت ۲۴۰ دلاری بزرگی مواجه می‌شوند که در صورت شکست، مونرو را حتی تا قیمت ۲۸۹ دلار هم خواهیم دید.

آلگوراند (ALGO) در چند روز اخیر در الگوی نزولی قرار داشت. اما در نهایت قیمت آن در خط حمایت خود برگشت تا گاوها بتوانند موانع را در میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۶۹ دلار بشکنند. این یعنی فشار فروش این ارز دیجیتال کاهش یافته است. اگر خریداران این وضعیت را حفظ کنند و شاهد دستیابی این رمزارز به منطقه مقاومت ۰٫۷۶ باشیم، گاوها می‌توانند آن را بشکنند و قیمت آن را به ۱٫۱۰ تا ۱٫۲۵ دلار برسانند.

تزوس (XTZ) ترند صعودی بلند مدت خود را شکست و خرس‌ها با موفقیت وضعیت را پس گرفتند. حالا خرس‌ها سعی دارند این ترند را به حالت نزولی در بیاورند. اما به نظر می‌رسد گاوها دست بردار نیستند و در صورتی که این خط را تا پیش از نزولی شدن حفظ کنند، تزوس می‌تواند خود را تا قیمت ۳٫۱۸ تا ۳٫۴۰ دلار هم بالا بکشد.

تتا نتوورک (THETA) در چند هفته اخیر بین ۲٫۲۷ تا ۴٫۴۰ دلار خرید و فروش می‌شد. این طیف قیمت در نهایت شکسته شد تا خرس‌ها دست بالا را در اختیار داشته باشند. هر چند شاخص قدرت نسبی نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال همچنان حالت گاوی خود را حفظ می‌کند و خبری از فشار فروش نیست. اگر گاو‌ها قیمت را دوباره به بالای ۲٫۲۷ بکشند، خرس‌ها قافلگیر شده و شاهد رشد قیمت این رمزارز خواهیم بود.

سخن پایانی

با تمام این تفاسیر، همه چیز به خود بیت کوین بستگی دارد. بسیاری از این آلت کوین‌ها وابستگی شدیدی به پادشاه ارزهای دیجیتال دارند. در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، تمام ارزهای دیجیتالی که شانس صعودی شدن را داشته باشند، فقط برای کوتاه مدت بالا خواهند کشید.

شما وضعیت بازار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ در صورتی که می‌خواهید در زمان کاهش قیمت‌ها بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید، پلتفرم نیک پرداخت در اختیار شماست. تنها در چند دقیقه و با کارت بانکی خود می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست