شاخص ترس و طمع بیت‌کوین

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر رسید

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های وضعیت بازار بیت‌کوین، آماری تازه را به نمایش گذاشت و رکوردشکنی کرد. شاخص ترس و طمع بیت‌کوین که وضعیت وحشت شدید را نمایش می‌دهد، به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر رسید.

شاخص ترس و طمع (Fear and Greed Index) برای ارز دیجیتال بیت‌ کوین به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۹ تا امروز رسید. این شاخص امروز عدد ۸ را نشان می‌دهد که حاکی از وحشت مطلق در بازار این رمزارز است. زمانی که این شاخص چنین حد ترسی را نشان دهد، ممکن است باعث وحشت بیش از پیش سرمایه‌گذاران شود.

البته به اعتقاد برخی‌ها، چنین آماری نباید باعث شود سرمایه‌گذاران به شدت نگران شوند. این آمار بیت‌کوین بیشتر به دلیل افزایش نوسانات و سقوط آلت‌کوین لونا رخ داده که باعث سقوط ارزش ۳۰ میلیارد دلاری بازار ارزهای دیجیتال شده است.

رکوردشکنی شاخص ترس و طمع بیت‌کوین

از آن جایی که این شاخص دو معیار احساسی و تمایلات بازار را مورد سنجش قرار می‌دهد، نمایش ترس شدید را می‌توان به عنوان یک نشانه از تسلیم یا به اصطلاح دقیق‌تر، شاخص تسلیم یا کاپیتولاسیون (capitulation) تلقی کرد. این شاخص معمولا برای مشخص کردن وضعیت فروش بیش از حد (Oversold) و خرید بیش از حد (Overbought) استفاده می‌شود.

هنگامی که بازار در فروش بیش از حد باشد، این شاخص در سمت ترس شدید قرار می‌گیرد و زمانی که بازار در خرید بیش از حد باشد، شاخص سمت طمع شدید را نشان می‌دهد. این شاخص با استفاده از آمارهای نوسان بازار، مومنتوم بازار، شبکه‌های اجتماعی، نفوذ و ترندها، وضعیت روانی بازار را مشخص می‌کند. نوسانات و مومنتوم بازار به نسبت سایر معیارها، بیشترین تاثیر را در شاخص ترس و طمع دارند.

در حال حاضر بیت‌کوین با قیمت ۲۹٫۸۵۳ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. این شاخص اولین رکوردی نبود که بیت‌کوین در این هفته شکسته است. این ارز دیجیتال چند روز پیش نیز برای هفت هفته متوالی آمار قرمز را از خود نشان داد تا رکورد طولانی‌ترین بازار خرسی را از سال ۲۰۱۵ تا امروز بشکند. برخی از تحلیلگران باور دارند که بیت‌کوین با پس زدن سطح ۳۰ هزار دلار، ممکن است تا قیمت ۲۴ هزار دلار هم سقوط کند. در عین حال برخی‌های دیگر نیز پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین می‌تواند از حالا روند بهبود خود را شروع کند.

نظر شما در خصوص وضعیت بازار بیت‌کوین چیست؟ برای خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید با کمک پلتفرم نیک‌پرداخت، با کارت بانکی خود رمزارز مورد نظرتان را خریداری کنید.

منبع: Utoday

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست