بهبود بازار کریپتو

شروع بهبود بازار کریپتو پس از هفته‌‌های فاجعه‌بار بیت‌کوین

بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. با این حال به نظر می‌رسد که با خریداری شدن بیت‌کوین در کف قیمت، می‌توان انتظار داشت بازار کریپتو حداقل ثبات خود را حفظ کند.

روز گذشته بیت‌کوین در نهایت یک رکورد منفی را از خود به جای گذاشت. این ارز دیجیتال برای اولین بار در تاریخ خود، هفت هفته متوالی در وضعیتی قرمز کار خود را به پایان رساند. این نشان می‌دهد که در حال حاضر قدرت هنوز در دست خرس‌های بازار قرار دارد. با این که وضعیت کوتاه مدت بازار به شدت در دست خرس‌هاست، اما تریدرهای سازمانی دوباره به سرمایه‌گذاری بلندمدت بازار کریپتو وارد شده‌اند. شرکت‌هایی از جمله گلدمن ساکس و بارکلیز در یک سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری توسط پلتفرم معاملات سازمانی Elwood Technologies شرکت کرده‌اند.

پس از هفته فاجعه‌باری که در بازار ارزهای دیجیتال و حتی بازارهای سهام شاهد بودیم، به نظر می‌رسد که قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز آینده کمی بهبود پیدا کند. بعید است که این بهبود و رشد قیمت تند و تیز باشد. به این دلیل که وضعیت بازار در بسیاری از موارد برای انفجار قیمت‌ها آماده نیست.

اما در حال حاضر بازار کریپتو کمی از وضعیت ترس و وحشت خود فاصله گرفت. با این حال هوشمندانه است که حجم معاملات خود را هوشمندانه انتخاب کنید؛ چرا که بازار هنوز در ریسک قرار دارد. در ادامه این مطلب با نیک پرداخت همراه باشید تا به بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال مهم بازار بپردازیم.

آرام شدن بازار کریپتو با کاهش تحرکات منفی بیت‌کوین

در روز گذشته بیت‌کوین قیمت ۳۰٫۴۶۰ هزار دلار را پس زد. این نشان از فروش توسط خرس‌ها با هر بار اوج گیری قیمت دارد. به دلیل وجود ریسک و ترس حاکم، بسیاری از سرمایه‌گذاران کوتاه مدت دارایی خود را پس از یک رشد کوچک می‌فروشند. انتظار می‌رود خرس‌ها سعی کنند این ارز دیجیتال را به سمت منطقه حمایت ۲۸٫۸۰۵ هزار دلار برسانند. اما مسئله این است که حالا گاوهای بازار پس از هفت هفته به خودشان آمدند و برنامه دیگری دارند.

با آرام شدن بازار کریپتو، حالا سرمایه‌گذاران سازمانی و سرمایه‌گذاران بلند مدت خرید خود را در کف قیمت شروع کرده‌اند. این اتفاق کمک می‌کند تا قیمت بیت‌کوین دائما نزولی نشود. در صورتی که قیمت این رمزارز از ۲۸٫۸۰۵ هزار دلار برگردد، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه ۳۳٫۶۴۶ هزار دلار را به دست بیاورند. این یک سطح کاملا حیاتی برای بیت‌کوین است. چرا که در صورت شکست آن، باید حرکت این گاوها را برای بازگشت به اوج جدی گرفت. سپس بیت‌کوین می‌تواند خود را به میانگین حرکتی ساده ۳۹٫۳۰۰ هزار دلار برساند.

با این حال باید شرایط منفی بازار هم در نظر گرفت. در صورت شکست گاوها و سقوط قیمت به زیر ۲۸٫۸۹۵ هزار دلار، بیت‌کوین به سمت ۲۶٫۷۰۰ هزار دلار سرازیر خواهد شد و سپس قیمت می‌تواند به ۲۵ هزار دلار و ۲۱٫۸۰۰ هزار دلار سر بخورد.

وضعیت اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال

اتریوم با مقاومتی سفت و سخت در سطح ۲٫۱۵۹ هزار دلار مواجه است. این یعنی همانند بیت‌کوین، خرس‌ها در نقطه اوج‌گیری این ارز را می‌فروشند. حالا خرس‌ها با استفاده از این وضعیت سعی دارند اتر را به زیر سطح حمایت ۱٫۹۴۰ هزار دلار برسانند. در صورت موفقیت، اتر می‌تواند به منطقه حمایت حیاتی ۱٫۷۰۰ هزار دلار برسد. این یک سطح بسیار مهم برای گاوهاست تا از آن دفاع کنند. چرا که در صورت شکست، روند نزولی تشدید شده و اتر می‌تواند به ۱٫۵۰۰ هزار دلار کاهش قیمت پیدا کند.

در نقطه مقابل اگر قیمت‌ها از ۱٫۷۰۰ هزار دلار برگردد، اتر می‌تواند به ۲٫۱۵۹ هزار دلار افزایش پیدا کند. اگر گاوها در این امر موفق شوند، راه برای رسیدن به میانگین حرکت نمایی در ۲٫۴۲۱ هزار دلار باز است. با این موفقیت، گاوها می‌توانند اعلام کنند که روند نزولی اتریوم به پایان رسیده است.

با توجه به فعالیت دوباره وال‌های اتریوم، می‌توان انتظار داشت که حداقل از سرعت روند نزولی اتر کاسته شود.

نگاهی به سایر آلت کوین‌ها در بازار کریپتو

بایننس کوین در ابتدای هفته گذشته با ریکاوری خوب خود به نزدیکی سطح شکست ۳۲۰ دلار رسید. اما گاوها نتوانستند موانع را بردارند و زورشان به خرس‌ها نرسید. به نظر می‌رسد خرس‌ها سعی دارند قیمت را به ۲۵۶ دلار برسانند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، خریداران می‌توانند بایننس کوین را به ۳۲۰ دلار برسانند و سپس شاهد دستیابی به میانگین حرکت ساده ۵۰ روزه در ۳۵۰ و ۳۹۱ دلار باشند. اما اگر گاوها باز هم شکست بخورند و قیمت از ۲۵۶ دلار پایین‌تر برود، می‌توان انتظار حرکت بایننس به سمت ۲۱۱ دلار را داشت.

ریپل نیز با چالش بزرگی از سمت خرس‌ها در سطح ۰٫۵۰ دلار طرف است. اگر قیمت‌ به سمت ۰٫۳۸ دلار برود، باید باز هم انتظار کاهش قیمت را تا ۰٫۳۳ دلار داشت. اگر گاوها نتوانند از پس حفاظت این سطح بر بیاییند، ریپل را احتمالا در قیمت ۰٫۲۴ دلار خواهیم دید. با این حال در حال حاضر ریپل روندی صعودی دارد و اگر سطح ۰٫۵۰ دلار را رد کند، می‌تواند خود را ۰٫۶۷ دلار برساند.

آدا نیز که روندی صعودی اما آرام را طی می‌کند، با فشار فروش در نزدیکی ۰٫۶۱ روبه‌رو است. این یعنی خرس‌ها اجازه نمی‌دهند آدا بتواند رشد کند. اگر قیمت این ارز از ۰٫۴۰ دلار کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار نزول به ۰٫۳۳ تا ۰٫۲۸ دلار را داشت.

سولانا نیز با فشار فروش خرس‌ها در هنگام اوج‌گیری در ۵۹ دلار همراه است. خرس‌ها سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر ۴۴ دلار برسانند. در صورت موفقیت، سولانا باید با سطح ۳۷ دلار و ۳۳ دلار روبه‌رو شود. در صورت موفقیت گاوها برای عبور از ۵۹ دلار، سولانا را تا سطح ۷۰ دلار خواهیم دید.

از ارزهای محبوب ایلان ماسک چه خبر؟

دوج کوین، میم کوین محبوب ایلان ماسک، با یک ریکاوری سعی در به دست آوردن قیمت ۰٫۱۰ دلار داشت. اما موفق نشد و دوج کوین حالا در قیمت ۰٫۰۸۹ معامله می‌شود. در حال حاضر قیمت ۰٫۰۶ دلار دوج کوین برای گاوها بسیار حیاتی است. چرا که در صورت شکست، دوج به سمت ۰٫۰۴ دلار حرکت خواهد کرد. در نقطه مقابل، در صورت موفقیت این احتمال وجود دارد که دوباره گاوها بتوانند برای شکست سطح ۰٫۱۰ دلار تلاش کنند و دوج را به میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه ۰٫۱۳ دلار برسانند.

در خصوص شیبا نیز یک دیوار در سطح ۰٫۰۰۰۰۱۴ دلار وجود دارد. خرس‌ها در این منطقه جا خوش کرده‌اند و می‌خواهند شیبا را به ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار برسانند. اگر این قیمت شکسته شود، سقوط شیبا به ۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار حتمی خواهد بود. اما در نقطه مقابل، اگر قیمت در ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار برگشت بخورد و گاوها بتوانند این مانع را بشکنند، شیبا را می‌توان در سطح ۰٫۰۰۰۰۱۷ دلار دید.

نظر شما در خصوص وضعیت بازار چیست؟ با آرام شدن بازار کریپتو و احتمال رشد بیت‌کوین و آلت کوین‌ها، می‌توان به سرمایه‌گذاری بلند مدت روی ارزهای دیجیتال فکر کرد. اگر شما هم به دنبال خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت روی ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید برای خرید بیت کوین و آلت کوین‌ها با کارت بانکی خود، از خدمات نیک پرداخت استفاده کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست