اضافه شدن چندین پروژه جدید در کاردانو

۱۰۰ هزار کیف پول و ۴۰۰ پروژه جدید در کاردانو اضافه شدند

تعداد کیف پول‌های آدا در بلاکچین کاردانو به ۱۰۰ هزار عدد رسید. اما نکته مهم در خصوص این بلاکچین، شروع به کار ۴۰۰ پروژه جدید در کاردانو است. اتفاقی که از نظر خالق این بلاکچین،‌ تازه شروع کار کاردانو است.

تا چند وقت پیش، عدم وجود پروژه جدید در کاردانو و سوت و کور بودن آن در زمینه قراردادهای هوشمند، به مسئله‌ای نگران کننده برای بسیاری از سرمایه‌گذاران آن تبدیل شد. اما حالا شروع ۴۰۰ پروژه جدید در کاردانو و بیش از ۱۰۰ هزار کیف پول که در ماه گذشته ساخته شدند، دوباره موتورهای این بلاکچین را روشن کرده است.

طبق توییتی که توسط خالقین کاردانو منتشر شد، در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ پروژه روی این شبکه در دست توسعه قرار دارند. کاردانو پس از اضافه شدن نزدیک به ۴۰۰ پروژه جدید تنها در یک ماه، به این میزان پروژه در شبکه خود رسیده است. با توجه به چنین رشد سریع و قابل توجهی، توسعه‌دهندگان ادعا کرده‌اند که روزبه‌روز به این تعداد افزوده خواهد شد.

کاردانو یک بلاکچین عمومی و غیرمتمرکز با بهره‌وری از الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) است که توسط یکی از خالقین سابق اتریوم یعنی چارلز هاسکینسان در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. از جمله پروژه‌هایی که در شبکه کاردانو کار توسعه خود را آغاز کرده‌اند می‌توان به توکن‌های غیرقابل تعویض NFT، پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای و اپلیکیشن‌های معاوضه توکن اشاره کرد.

اما پروژه‌های متفاوت و بسیار مهمی هم در این بین دیده می‌شود. یکی از این پروژه‌ها، مبدل AGIX ERC-20 است که با همکاری SingularityNET توسعه یافته است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌هایی را که با استاندارد ERC-20 در اتریوم ساخته شده‌اند، بدون مشکل به شبکه کاردانو منتقل کنند.

۴۰۰ پروژه جدید در کاردانو جدید در کاردانو

با وجود افزایش تعداد پروژه‌هایی که به این شبکه اضافه شده‌اند،‌ تعداد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی که در کاردانو فعالیت می‌کنند، محدود به نظر می‌رسند. برای مثال تعداد انگشت شماری از این پروژه‌ها دارای ارزش قفل شده هستند و حتی دارایی قفل شده برخی از آن‌ها صفر است. همچنین در زمینه NFT، کاردانو حتی در بین پانزده بلاکچین برتر هم از نظر فروش قرار نمی‌گیرد. جالب است بدانید پانزدهمین بلاکچینی که توانسته در زمینه NFT فروش داشته باشد، Theta است که فقط ۳۷۵ دلار درآمد ایجاد کرده است. این یعنی کاردانو حتی نتوانسته به چنین آماری دست پیدا کند.

پس از اجرای هاردفورک و عرضه قابلیت قراردادهای هوشمند، کاردانو وضعیت مناسبی نداشته و نتوانسته به رقیبی قدر برای اتریوم تبدیل شود. نه تنها اتریوم، بلکه کاردانو نتوانسته حتی به سولانا، آوالانچ و فلو برسد.

با این حال، خالق کاردانو یعنی چالرز هاسکینسان در ویدیوی اخیر خود اشاره کرده که با هارد فورک Vasil که در ماه ژوئن انجام خواهد شد، این مسئله تغییر خواهد کرد. طبق وعده او، کاردانو بعد از این هارد فورک با بهبود بسیار عظیمی همراه خواهد شد که قابلیت‌های زیادی به قراردادهای هوشمند این شبکه خواهد بخشید.

البته که کاردانو از یک جهت کاملا موفق بوده و ‌آن هم کیف پول‌هایی هستند که در این شبکه ساخته شده‌اند. طبق داده‌های بلاکچین کاردانو، تعداد کیف پول‌های آدا از ۲۲ ماه مارس ۱۰۰ هزار عدد بیشتر شده و به ۳٫۲۶۸ میلیون رسیده است. جالب است بدانید که با وجود کاهش میزان تراکنش‌های روزانه، اما تراکنش‌های بیش از ۱۰۰ هزار دلار در این شبکه از آغاز سال ۲۰۲۲ تقریبا ۵۰ برابر شده‌ است. این آمار می‌تواند خبر از افزایش تقاضای سازمانی برای این ارز دیجیتال داشته باشد.

اگر شما هم به دنبال خرید و فروش کاردانو با کارمزدی کم و به شکل مستقیم هستید، به خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال نیک پرداخت بپیوندید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست