کریپتو در شرکت‌های هواپیمایی

پذیرش کریپتو توسط یک شرکت مطرح هواپیمایی اروپایی

یک شرکت هواپیمایی اسپانیایی با میلیون‌ها پرواز سالانه، به تازگی اعلام کرده که از سال آینده برای پرداخت بلیط‌های خود از ۱۳ کریپتو مختلف پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی Vueling که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی اسپانیا و اروپا شناخته می‌شود، با همکاری BitPay امکان پرداخت بلیط با استفاده از کریپتو را برای مشتریان خود فراهم خواهد کرد.

این شرکت بارسلونایی، با استفاده از تکنولوژی UATP که مربوط به برنامه‌‌ها و پرداخت‌های سفرهای هوایی و خدمات مرتبط با آن مثل هتل‌هاست، این شیوه پرداخت را به شکلی موثرتر در اختیار مشتریان می‌گذارد. قرار است برای شروع، Vueling از ۱۳ ارز دیجیتال بزرگ و پر طرفدار از جمله بیت کوین، اتر،‌ بیت کوین کش، لایت کوین، دوج کوین، شیبا اینو و غیره پشتیبانی کند.

در صورتی که اجرای این طرح موفق شود و از ژانویه ۲۰۲۳ کار خود را آغاز کند، این شرکت اسپانیایی به اولین شرکت هواپیمایی کم هزینه در اروپا تبدیل خواهد شد که از پرداخت کریپتو پشتیبانی می‌کند.

موج پذیرش کریپتو توسط شرکت‌های هواپیمایی دنیا

شرکت BitPay که در یکی دو سال اخیر فعالیت زیادی در ایجاد ارتباط میان ارزهای دیجیتال و شرکت‌های مختلف داشته،‌ در خصوص شرکت هواپیمایی Vueling می‌گوید: «این شرکت پتانسیل ارزهای دیجیتال در متحول کردن صنعت هواپیمایی را شناخته است. کریپتو پرداخت‌ها را سریع‌تر، امن‌تر و در وسعت جهانی ارزان‌تر می‌سازد.»

شرکت Vueling بزرگ‌ترین هواپیمایی کشور اسپانیا از نظر تعداد پروازها و مقصدهای سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. این شرکت سالانه با میلیون‌ها پرواز، به ۱۲۰ نقطه دنیا در اروپا، آفریقا، آسیا و خاورمیانه سفر می‌کند.

البته این شرکت ابتدای همین سال نیز وارد دنیای متاورس شد. به طور ویژه، Vueling به مشتریان خود اجازه می‌داد تا سفر خود را به صورت بصری و از طریق قابلیت واقعیت مجازی، مشاهده کنند.

با این حال این اولین شرکت هواپیمایی نیست که از پذیرش کریپتو پشتیبانی می‌کند. سال گذشته نیز شرکت هواپیمایی بین‌المللی Simon Bolivar، بزرگ‌ترین هواپیمایی ونزوئلا اعلام کرد که قصد دارد از پرداخت‌های کریپتویی پشتیبانی کند. همچنین ماه پیش بود که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا یعنی Emirate Airline دبی، نسبت به ارائه چنین روش پرداختی بسیار مشتاق بود. این شرکت همچنین از دنیای NFT و متاورس هم پشتیبانی می‌کند.

نظر شما در خصوص گسترش پذیرش کریپتو توسط شرکت‌های هواپیمایی چیست؟ شما می‌توانید از خدمات نیک پرداخت برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود به شکلی آسان و بی‌دردسر استفاده کنید.

منبع: Cryptopotato

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست