ارزهای متاورسی

حواستون به این ۵ ارز متاورس باشه؛ معرفی و پیش‌بینی ارزهای متاورسی

فرض کنید همان روزی که دنیای متاورس معرفی شد، شما فقط ۱ میلیون تومان از پول خود را روی یکی از این ارزهای متاورسی که در ادامه معرفی می‌کنیم سرمایه‌گذاری می‌کردید؛ پول شما حالا به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان رسیده بود! آیا شما هم این فرصت بزرگ را از دست داده‌اید؟ هنوز هم دیر نشده؛ در ادامه این مقاله ۵ ارز متاورس را معرفی کرده‌ایم که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها آینده روشن و پولسازی دارند.

شما هم آینده برای‌تان مهم است، نه؟ چه بازی‌های ویدیویی باشد چه دنیای تکنولوژی، کار باشد یا تحصیل، برای پس‌انداز باشد یا کسب درآمد؛ فرقی ندارد. مهم این است که در هر زمینه‌ای، افراد و شرکت‌های بزرگ دنیا یک گوشه‌ای از حواس‌شان به آینده است. متاورس یکی از همین آینده‌هایی است که از الان استارتش خورده و خیلی‌ها به سمتش حرکت کرده‌اند. در این مقاله، ما با ارزهایی از جمله مانا، سند، انجین و اکسی آشنا می‌شویم که از جمله بزرگ‌ترین رمزارزهای دنیای متاورس هستند. پس از این آشنایی کامل، از این ترن سریع‌السیری که به سمت آینده حرکت می‌کند جا نخواهید ماند.

سؤال‌های شما درباره‌ی ارزهای متاورس

۱) ارزهای متاورسی چیست؟
ارزهای دیجیتالی که عنصر اصلی چرخه یک متاورس باشند، به ارزهای متاورسی شناخته می‌شوند. این کریپتوها، ارزهای رسمی و محلی متاورس‌ها هستند. این ارزها دقیقا همان کاری را می‌کنند که ارزهای فیات در دنیای واقعی انجام می‌دهند.

۲) چرا متاورس به ارز دیجیتال نیاز دارد؟
هر متاورس برای اینکه بتواند دنیایی فراتر از یک دنیای عادی اما با قانون واضح و شفاف را ارائه دهد، به یک ارز دیجیتال منحصربه‌فرد در سیستم مالی خود نیاز دارد؛ چیزی که با پول‌های فیات، نظارت بانکی و دخالت دولت‌ها عملا غیر ممکن است.

۳) آیا در ایران می‌توان ارز دیجیتال متاورس خرید؟
بله، با خدماتی که نیک پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید به راحتی خرید و فروش ارزهای متاورسی را انجام دهید.

جای هیچ ارزی خالی نیست

خرید و فروش ارز دیجیتال

آینده‌ای ممکن از دل رویاهای غیرممکن؛ ارزهای متاورسی چیست؟

همیشه دلم می‌خواست دنیایی وجود داشت که تحصیل در رشته مورد علاقه‌ام با بهترین اساتید جهان برگزار می‌شد، بعد از کلاس درس به زمینم سر می‌زدم و اژدهای کوچک قرمزم را پرورش می‌دادم. خانه مورد علاقه‌ام را می‌ساختم و یک بازی ویدیویی‌ را بدون هیچ تحریمی تجربه می‌کردم. خوراکی مورد علاقه‌ام را آماده می‌کردم تا با دوستانم که هر کدام در یک گوشه دنیا هستند جدیدترین فیلم روز دنیا را تماشا کنم، سپس در کنسرت خواننده محبوبم شرکت کنم و از خرید بدون دردسر و محدودیت از هر برند و شرکتی لذت ببرم. نه فقط سرگرمی و تحصیل، بلکه دلم می‌خواست دنیایی وجود داشت که مشکلات اقتصادی در آن ریشه کن می‌شد، نگران تورم نبودم و با کار و تلاش در این فضا، می‌توانستم علاوه بر کسب درآمد و لذت بردن از زندگی بدون محدودیت، برای خودم حتی پس‌انداز داشته باشم. شما چطور؟ شاید تا چند سال پیش تصور چنین دنیایی حتی خنده‌دار بود،‌ اما حالا با ورود متاورس، این دیگر یک رویا نیست.

هرکدام از ما دنیای ایده‌آل خودمان را در ذهن‌ پرورانده‌ایم که شاید هرگز در دنیای واقعی رسیدن به آن امکان‌پذیر نبود و نیست. اما این آه و افسوس حالا با تبدیل شدن متاورس به واقعیت دیگر معنا ندارد. شاید تا چند سال قبل نزدیک‌ترین تجربه ما به متاورس، امثال فیلم‌هایی مثل Avatar یا Ready Player One بود. اما این بار نه در فیلم‌ها و بازی‌ها، بلکه به معنای واقعی کلمه می‌توان این دنیاها را تجربه و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

ارزهای متاورسی چیست

کلید به وقوع پیوستن این آینده که مرزی در آن‌ها معنا ندارد، چیزی نبود جز ارزهای دیجیتال. ارزهای دیجیتال با در اختیار قراردادن بلاکچین به ما، انقلاب شکل‌گیری متاورس را استارت زدند. حالا من و شما هستیم که با تبدیل کردن تصورات خود از یک دنیای ایده‌آل به یک متاورس، زندگی بدون محدودیت‌‌مان را می‌سازیم. همانطور که متاورس با ارزهای دیجیتال به واقعیت تبدیل شد، همانطور هم برای ادامه حیات خود به ارزهای دیجیتال نیاز دارد. تک تک رویاها، ایده‌‌ها و تخیلاتی که دوست داریم در یک متاورس وجود داشته باشد، با ارزهای دیجیتال ممکن می‌شود. این ارزهایی که در دنیاهای متاورس نقش کلیدی ایفا می‌کنند، ارزهای متاورسی شناخته می‌شوند.

کاربرد ارزهای متاورس چیست؟

اگر بخواهم به زبان ساده ارزهای متاورسی را تعریف کنم، این ارزها دقیقا مانند پول فیات کشورها هستند. هر متاورس، ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد، مثل ما که در ایران ریال را داریم، ترکیه لیر را دارد و در آمریکا از دلار استفاده می‌شود. اما خبر خوب این است که برخلاف پول‌های فیات، ارزهای متاورس وابسته به بانک‌ها و دولت‌ها نیستند و چرخه آن‌ها توسط بلاکچین و با نظارت خود کاربران می‌چرخد.

این ارزهای متارورسی دقیقا مانند بیت کوین و اتر، بلاکچین خود را دارند، می‌توان آن‌ها را ترید کرد، از آن‌ها برای خلق همین دنیایی که الان بری‌تان تصور کردم استفاده کرد یا از آن‌ها برای هر آنچه که در متاورس برای خرید و فروش قرار دارد بهره برد. سرمایه‌گذاری روی این ارزها، یکی دیگر از روش‌هایی است که علاوه‌بر ساخت متاورس خود، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

متاورس آن قدر آینده روشنی دارد و پتانسیل آن برای ایجاد پولسازی بالاست که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۵، ارزش آن به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. پس شما هم مثل من دوست دارید روی این ارزهای متاورسی سرمایه‌گذاری کنید؟

کسب درآمد از متاورس

راه های درآمدزایی از ارزهای متاورسی

چطور از متاورس کسب درآمد کنیم؟

مثل آب خوردن! به همین راحتی. به همان اندازه که متاورس محدودیتی ندارد، کسب درآمد هم در آن محدودیتی ندارد.

می‌توانید طبق میل و حتی توانایی‌های خود، در متاورس موقعیت‌های کسب درآمد زیادی ایجاد کنید. از ساده‌ترین فعالیت‌ها گرفته تا پیچیده‌ترین روش‌های کسب درآمد، همه چیز در متاورس یافت می‌شود.

این‌ها فقط گوشه‌ای از روش کسب درآمد از متاورس و ارزهای متاورسی هستند:

  • خرید و فروش زمین
  • رهن و اجاره زمین
  • کسب درآمد از بازی
  • طراحی دارایی‌های سه بعدی
  • ساخت بازی‌های متاورس
  • انواع و اقسام شغل‌های فریلنسری
  • اجرای کنسرت و پخش فیلم
  • برگزاری کلاس‌ها و همایش‌های آنلاین
  • معاملات NFT
  • ترید و سرمایه‌گذاری روی ارزهای متاورسی

این هیجان انگیز است که تمام این روش‌های کسب درآمد تنها با چند سال از ظهورم متاورس‌ها ایجاد شده است. تصور کنید تا چند سال دیگر و با تحول این دنیاهای مجازی شگفت‌انگیز، چه پول‌های سنگینی در آن جابه‌جا خواهد شد.

حالا شاید برای شما هم سوال باشد که در کهکشان متاورس‌های بی‌انتها که هر سازنده‌ای دنیای خاص خود را خلق کرده، کدام یک ارزش ورود دارد و باید روی کدام ارز دیجیتال متاورسی سرمایه‌گذاری کنیم؟ در ادامه این مقاله ما با چند ارز متاورس ترند روز دنیا آشنا خواهیم شد تا شما هم بتوانید با آگاهی بیشتری وارد این دنیای بی‌انتها شوید. فراموش نکنید که امکان خرید و فروش ارزهای متاورس از طریق پلتفرم نیک پرداخت، آن هم با کارت بانکی قابل انجام است.

بهترین ارزهای متاورسی برای سرمای‎ه‌گذاری

تا امروز ده‌ها متاورس و رمزارزهای مربوط به آن‌ها خلق شده‌اند که هر کدام کاربردها، تفاوت‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما در ادامه این مقاله ۵ ارز متاورسی مهم حال حاضر دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا ارزهایی که معرفی می‌کنیم می‌توانند شما را به یک سرمایه‌گذار ثروتمند تبدیل کنند؟ با مانا و سند آشنا خواهیم شد؛ ارزهایی که خرید زمین و به واقعیت تبدیل کردن آرزوها و تخیلات دیگر یک رویا نیست! با انجین آشنا خواهیم شد؛ ارزی که ترید در دنیاهای متاورس را یکپارچه می‌سازد. در نهایت با اکسی اینفینیتی آشنا می‌شویم؛ جایی که فقط با پرورش هیولاها و مبارزه با سایر بازیکنان، به یک میلیونر تبدیل می‌شوید!

ارز متاورس دیسنترالند

معرفی ارز دیجیتال دیسنترالند

۱. دیسنترالند (MANA)

چه می‌شد اگر با هر چقدر پولی که داریم، بتوانیم یک زمین بخریم که آینده خوبی داشته باشد؟ داشتن یک زمین ارزشمند برای سرمایه‌گذاری شاید در دنیای واقعی یک آرزوی محال است، اما در متاورس آرزویی نداریم که دستیافتنی نباشد.

فکر کنید زمینی می‌خرید که می‌توان آن را با قیمت بهتر فروخت، روی آن سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام داد یا حتی آن را به دیگران اجاره داد. حتی روی این زمین می‌توان خانه‌ای ساخت یا هر ایده‌ای را عملی کرد. این، قدرت متاورس دیسنترالند است. دنیای دیسنترالند (Decentraland) پر شده از سرگرمی‌ها، فروشگاه‌ها و تعامل‌های دیجیتال که از طریق گوشی، کامپیوتر و هدست‌های واقعیت مجازی قابل تجربه است و موقعیت‌های پولسازی مختلفی در آن وجود دارد.

چه برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش زمین و چه برای خرید محصولات و شرکت در سرگرمی‌ها و تعامل‌های این دنیای مجازی، به ارز دیجیتال محلی این متاورس به نام مانا (MANA) نیاز دارید. مانا یک توکن ساخته شده بر اساس ERC-20 اتریوم است. بنابراین تعداد وسیعی از صرافی‌ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین ترید این ارز دیجیتال هم روشی دیگر برای کسب درآمد است.

بد نیست بدانید که در سال ۲۰۲۱، هولدرهای بلند مدت این ارز نزدیک به ۴ هزار درصد سود کردند. در حال حاضر این ارز دیجیتال بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش بازار دارد و نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ترید روزانه را تجربه می‌کند. دلیل از این بهتر؟

ارز دیجیتال سندباکس

ارز دیجیتال سند باکس چیست؟

۲. سندباکس (SAND)

آن اژدهای کوچک قرمز من را که در مقدمه گفتم به یاد دارید؟ سندباکس دقیقا همان متاورسی است که اجازه می‌دهد در زمینم یک اژدها خلق کنم و آن را بزرگ کنم. این اژدها ساخته ذهن من است، اما در ذهن شما چه می‌گذرد؟ یک خانه؟ یک ماشین؟ یک حیوان خانگی؟ ورود به دنیای که بتوانید در آن هر ایده‌ای دارید بسازید، خیلی جذاب است.

فرقی نمی‌کند در ذهن‌تان چه چیزی خلق کرده‌اید، سندباکس این قدرت را در اختیارتان می‌گذارد تا آن را بسازید، زنده کنید و در زمین خود رها کنید. حتی می‌توانید آن چیزی که خلق کرده‌اید در بازار سندباکس بگذارید و بفروشید. همچنین شما در این بازی صاحب شخصیت‌هایی هستید که می‌توان در دنیای سندباکس با آن‌ها بازی کرد، با دیگر کاربران تعامل داشت و در بازارچه‌های آن به خرید و فروش محصولات پرداخت.

سندباکس، یکی از رقبای جدی دیسنترالند،  امکان خرید و فروش زمین را فراهم می‌کند و می‌توانید در عین حال هرچه که می‌خواهید را در آن بسازید. تمام قدرت متاورس سندباکس به لطف ارز دیجیتال آن به نام سند (SAND) به واقعیت تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌های متاورس و ارز دیجیتال سندباکس، وجود سرمایه‌گذارانی مانند SoftBank است که یکی از پرنفوذ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری تکنولوژی محسوب می‌شود. همچنین بد نیست بدانید که سندباکس یک متاورس Play to Earn است. به این معنی که شما با سرمایه‌گذاری اولیه می‌توانید با بازی کردن، ارز سند بیشتری کسب کنید. حتی می‌توانید خودتان در این متاورس یک بازی بسازید و سایر کاربران را به چالش بکشید.

به همین دلیل نه تنها شرکت‌های تکنولوژی، بلکه شرکت‌های بازی معروف مانند Atari و حتی شرکت‌های فیلمسازی معروف مثل Lionsgate رو این متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همانند دیسنترالند، سندباکس روی بلاکچین اتریوم و براساس استاندارد ERC-20 ساخته شده تا برای فروش این رمزارز در صرافی‌های مختلف و بزرگ مشکلی نداشته باشید.

ارز دیجیتال انجین

معرفی ارز متاورسی انجین

۳. انجین (ENJ)

انجین (Enjin) به خودی خود یک متاورس مانند دیسنترالند یا سندباکس نیست که بتوانید آن را تجربه کنید. بلکه انجین ابزار مناسب را برای خلق متاورس‌های غیرمتمرکز گیمینگ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. همین ویژگی باعث می‌شود انجین یک ارز متاورسی باشد. شما حتی می‌توانید با این ارز دیجیتال آن اژدهای کوچک قرمز من را بخرید و دوباره در یک بازار دیگر بفروشید.

انجین در حقیقت کمک می‌کند تا توسعه دهندگان یک سیستم اقتصادی مجازی سریع، شفاف و مطمئن را برای بازی‌های خود پیاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند با یک ارز واحد در متاورس‌ها، از سردرگمی دنیای وسیع ارزهای دیجیتال رها شوند. انجین با استفاده از قراردادهای هوشمند، اجازه می‌دهد تا تمامی سرویس‌های مالی و اقتصادی یک متاورس کاملا به صورت خودکار انجام شوند و نیاز به هیچ واسطه‌ای وجود نداشته باشد.

توسعه دهندگان، بازیکنان و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذار، با کمک ارز دیجیتال انجین می‌توانند به توسعه دنیای خود، خرید و فروش دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری بپردازند. جالب است بدانید که توکن ENJ برخلاف سایر متاورس‌ها محدود است و فقط یک میلیارد از این توکن ایجاد و منتشر خواهد شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت به دلیل محدودیت، با افزایش قیمت این رمزارز در طول زمان مواجه شویم.

این رمزارز متاورس در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار ارزش بازار و روزانه ۳۰ میلیون دلار حجم معاملات دارد.

ارز متاورسی اکسی اینفینیتی

معرفی ارز متاورسی اکسی اینفینیتی

۴. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

یک هیولای بامزه داشته باشید و از آن هزاران دلار پول به جیب بزنید. بله، هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد یک روز تنها با پرورش یک هیولا و تقابل با سایر کاربران، بتوان تا این حد کسب درآمد کرد. اکسی اینفینیتی یک بازی متاورس با بیش از ۲۵۰ میلیون بازیکن روزانه است! همین آمار نشان می‌دهد که با چه بازار پر رونقی طرف هستیم. بازیکنان با تجربه این بازی، به ارز دیجیتال AXS دست پیدا می‌کنند که به راحتی با خرید و فروش آن، پول به جیب می‌زنند.

این رمزارز چرا مهم است؟ چون بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند امپراتوری خود را در بازی بسازند، به منابع کمیاب دست پیدا کنند، به گنج برسند و شخصیت‌های خود را در بازی قوی‌تر سازند. بنابراین همیشه بازار توکن این بازی، خرید و فروش بالایی دارد. شما می‌توانید یا با بازی کردن کسب درآمد کنید یا برای سرمایه‌گذاری و ترید روزانه به سراغ این رمزارز بیاید.

شاید باورتان نشود وقتی بگوییم آیتم‌های این بازی می‌توانند با توجه به کمیاب بودن‌شان، از ۴ دلار تا ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشند. بد نیست بدانید که گران‌ترین اکسی فروخته شده تا امروز ۳۰۰ اتر قیمت داشته و این بازی توانسته حتی به ترید روزانه ۱ میلیارد دلار برسد.

اکسی اینفینیتی به قدری پولساز شد که در دوران شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران شغل‌های روزانه خود را ترک کردند تا به این بازی مشغول شوند! این ارز متاورس در حال حاضر ارزش بازار ۸۶۰ میلیون دلاری دارد، با این حال حجم معاملات روزانه آن رقم قابل توجه ۲۵۶ میلیون دلار است.

کریپتو متاورس اینترنت کامپیوتر

معرفی ارز متاورس اینترنت کامپیوتر

۵. اینترنت کامپیوتر (ICP)

بیت کوین با قدرت غیرمتمرکز خود چه تحولی در سیستم مالی و سرمایه‌گذاری ایجاد کرد؟ پروتکل اینترنت کامپیوتر هم دقیقا همان کار را با خود اینترنت انجام ‌می‌دهد.

هدف این کریپتو این است تا یک اینترنت تماما غیرمتمرکز را در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین به جای اینکه با ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنت سر و کار داشته باشیم، ICP نوع جدیدی از اینترنت را ارائه می‌دهد که دیتاسنترهای آن در سرتاسر دنیا به صورت مستقل به یکدیگر متصل هستند.

این دیتاسنترها همانند هر بلاکچین دیگر روی میلیون‌ها کامپیوتر کاربران قرار دارند. بهتر است بگوییم این اینترنت غیرمتمرکز، یک جایگزین در برابر سرویس‌ ابری گوگل است. عنصر منحصربه‌فردی که ICP را از سایر سرویس‌ها متمایز می‌کند، سیستم Network Nervous است. با کمک این سیستم، اینترنتی که این متاورس ارائه می‌دهد قابلیت مشاهده مدیریت توسط کاربران را ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذاری روی این کریپتو، به شما چندین امتیاز می‌دهد: گاورننس شبکه، پاداش برای شرکت در دیتاسنترها، بازپرداخت برای کارمزد تراکنش‌ها. شما با این کریپتو متاورس به یکی از دیتاسنترهای اینترنت غیرمتمرکز دنیا تبدیل خواهید شد.

پیش بینی متاورس در سال ۲۰۲۳ و فراتر از آن

هر آن چه که در این مقاله خواندید و هر اعداد و ارقامی که تا اینجای کار با آن‌ها روبه‌رو شدید، همه و همه اول راه متاورس هستند. متاورس سال‌های سال یک ایده تخیلی و رویایی بود که حالا به واقعیت رسید.

شاید موضوع برای‌تان جذاب‌تر شود وقتی بدانید که حالا بازیکنان بزرگ‌ و قدرتمندی به سمت متاورس در حرکت هستند. سونی، اپیک گیمز، مایکروسافت و سایر شرکت‌های غول بازی‌سازی و تکنولوژی که می‌توانند سطح متاورس را چند سر و گردن از وضعیت حال حاضر این پدیده بالاتر ببرند.

بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شاید یک سوخت مهمی باشند که متاورس بدون آن‌ها حرکت نکند، اما آن‌ها هم فقط یک بخش ماجرا هستند. متاورس وسیع‌تر از این حرف‌هاست؛ رویدادهایی نظیر کنسرت‌های مجازی از خوانندگان مشهور، دنیاهایی که می‌توان آن‌ها را به دور از هر واسطه‌ای برنامه‌ریزی و تنظیم کرد، ایجاد آواتارهایی از خودمان که شاید تا پیش از این فقط در فیلم‌ها آن‌ها را می‌دیدیم، استفاده از موشن ترکینگ و ترکیب دنیای مجازی و دنیای واقعی با یکدیگر (که این هم در فیلم‌ها زیاد دیدیم!)، کسب و کارهایی که با قدرت ابری و متاورس می‌توانند گسترش یابند و به معنای واقعی کلمه مرزی نشناسند، سیستم آموزشی هوشمند و بین‌المللی و ده‌ها مورد دیگر که متاورس آن‌ها را از یک رویا به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

حالا شما بگویید. آیا دوست دارید شما هم آن اژدهای قرمز کوچک را داشته باشید؟ آیا دوست دارید یک زمین اختصاصی و با ارزش در متاورس داشته باشید؟ داشتن همه این رویاهایی که حالا در متاورس به حقیقت پیوسته، با نیک پرداخت به راحتی انجام می‌شود. پس همین حالا برای خرید و فروش ارزهای متاورسی از پلتفرم نیک پرداخت اقدام کنید.

ارز دیجیتالخرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست