بازی اکسی اینفینیتی

معرفی بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و نحوه کسب درآمد از آن

کسب درآمد از بازی از جمله آرزوهای هر گیمری است؛ البته این آرزو برای گیمرهای نسل‌های پیشین در حد یک آرزو باقی ماند، اما حالا با روی کار آمدن بازی‌هایی که سیستم آن‌ها بر شبکه‌های بلاک‌چین استوار شده است، این قضیه دیگر یک رؤیا نیست. بازی اکسی اینفینیتی از جمله بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین است که بر اساس مکانیزم بازی‌های P2E بنا شده است. هر بار که بازی جدیدی وارد دنیای کریپتوکارنسی می‌شود، گیمرها و طرفداران کسب درآمد از بازی، به محیط آن هجوم می‌آورند تا علاوه بر سرگرم شدن، بتوانند، درآمد ثابت و قابل توجهی برای خود دست‌وپا کنند.

بازی اکسی اینفینیتی در حال حاضر به عنوان رقیب همه بازی‌های حوزه P2E شناخته می‌شود و هیچ گیمری حرفه‌ای و کاربلدی وجود ندارد که از این بازی و گیم پلی آن بی‌خبر باشد؛ البته در این میان، استثنائاتی هم وجود دارند که ممکن است یکی از آن‌ها خود شما باشید. چنانچه به دنبال مرور و بررسی فضا و گیم پلی بازی Axie Infinity بوده یا گیمر تازه‌واردی هستید که می‌خواهید به کسب درآمد از بازی مشغول شوید، این مقاله را از دست ندهید.

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

به لطف بازی‌هایی که در حوزه سیستم P2E خلق شده‌اند، می‌توان حالا به عنوان یک گیمر هم به کسب درآمد مشغول شد، هم از سرگرمی‌های حاصل از بازی‌های کامپیوتری نهایت لذت را برد و هم در دنیای کریپتوکارنسی و معاملات شیرین آن غرق شد. علاوه بر همه این موضوعات شاید این سؤال برای پیش آمده باشد که اصلا بازیهای موسوم به P2E چه چیزهایی هستند. جالب است بدانید که سیستم P2E که مخفف عبارت کامل Play to Earn (بازی کن تا کسب درآمد داشته باشی) است، سیستمی است که به صورت تخصصی برای بازی‌های کامپیوتری استوار بر شبکه‌های بلاک‌چین طراحی شده است. به عبارت ساده‌تر، سیستم P2E فقط بازی‌هایی را ارائه می‌دهد که گیمر بتواند پیش از آن که در آن سرگرم بشود، کسب درآمد کند.

به لطف همین سیستم P2E بوده که بازی اکسی اینفینیتی با فضایی جذاب و با فراهم کردن امکان کسب درآمد از طریق NFTها توانسته بستری مناسب برای گیمرهای دنیای مدرن ما باشد. در بازی اکسی اینفینیتی، ترکیبی جالب و خفن از فناوری شبکه‌های بلاک‌چین (که شاید پیش از این فقط نامش را در دنیای ارزهای دیجیتال شنیده بودید) و توکن‌های غیر قابل تعویض با همان NFTها است. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید هنگام بازی کردن در محیط Axie Infinity از خرید و فروش NFT هم بهره‌مند شوید و بر اساس سیستم امن، مدرن و مطمئن بلاک‌چین کسب درآمد داشته باشید. این که چطور می‌توان درآمد خود را به ریال تبدیل کنید، بحث مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بازی اکسی اینفینیتی یک گیم محبوب و مبتنی بر سیستم بلاک‌چین محسوب می‌شود که از بازی قدیمی و پرطرفدار پوکمون (Pokemon) الهام رفته شده است. گیمرها می‌توانند در محیط بازی AXie Infinity، موجودات داخل بازی را به صورت NFT بخرند یا بفروشند و از همین طریق کسب درآمد کنند. این موجودات با توجه به کمیاب بودنشان قیمت بسیار بالایی خواهند داشت و گیمرها می‌توانند با جمع‌آوری، خلق یا پرورش دادن آن‌ها به کسب درآمد در این زمینه مشغول شوند. جالب است دبانید که قیمت این موجودات در محیط بازی Axie Infinity از چند دلار تا چند صد هزار دلار متغیر است و گاه پیش می‌آید که گیمرها در طول یک دوره کوتاه بازی می‌توانند به درآمدهای نجومی و غیر قابل باور دست پیدا کنند. مقاله آموزش بازی League of Kingdoms را هم بخوانید.

بازی اکسی اینفینیتی
نمایی از گیم‌پلی بازی اکسی اینفینیتی

تاریخچه‌ای از بازی اکسی اینفینیتی

برای مرور تاریخچه بازی اکسی اینفینیتی باید به سال ۲۰۱۷ برگردیم؛ سالی که توسعه‌دهنده‌ای با عنوان Trung Nguyen که اهل ویتنام بود، توانست از موفقیت بچه‌گربه‌های معروف CryptoKitties استفاده کند و با توجه به محبوبیت کلکسیون NFT این گربه‌های کوچک و بامزه، بازی جدیدی را با عنوان اکسی اینفینیتی ارائه کند. توسعه‌دهنده این بازی در ابتدا می‌خواست از تمام مزایای فناوری بلاک‌چین استفاده کند و آن را به دنیای بازی‌های ویدئویی بیاورد؛ البته این هدف کاملا محقق شد و او توانست به گیمرهای ایمن بازی فرصت جمع‌آوری آیتم‌های درون بازی را بدهد تا آن‌ها بتوانند از این طریق به کسب درآمد قابل توجهی دست یابند.

توسعه‌دهنده این بازی یعنی Nguyen رهبری یک استودیوی بازی‌سازی متمرکز بر فناوری بلاک‌چین را برعهده دارد و بازی اکسی اینفینیتی هم یکی از همان بازی‌هایی است که دقیقا طبق متدهای دنیای ارزهای دیجیتال طراحی شده است. جالب است بدانید که این بازی بر اساس بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و در سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۱ حدود ۱۵۲ میلیون دلار از بازی کسب درآمد داشت. با همه این اوصاف، همان‌طور که گفتیم، پروژه اکسی اینفینیتی در سال ۲۰۱۷ استارت خورد، اما تاریخ راه‌اندازی و انتشار آن به مارس ۲۰۱۸ برمی‌گردد. بازی اکسی اینفینیتی با سرمایه‌گذاری افراد مشهوری همچون Bloxktower Capital، Mark Cuban و همچنین Libertus به بازار معرفی شد.

آشنایی با توکن AXS

اکسی اینفینیتی توکن اختصاصی خودش را دارد که با عنوان AXS شناخته می‌شود. این توکن در ابتدا توسط صرافی بایننس پشتیبانی شد و پیشنهاد تبادل آن را با عنوان AXS (IEO) در لانچ پد خود میزبانی کرد. در آن زمان، هر بلیط بخت‌آزمایی برای برنده AXS 2000 حدودا ۰.۱ دلار به ازای هر توکن برآورد شده بود. فقط یک سال بعد از این اتفاق، بازی اکسی اینفینیتی افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و با جهشی ۱۲۵ هزار درصدی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر یک بلیط بخت‌آزمایی رسید.

نگاه کلی به ساختار بازی Axie Infinity

اکسی اینفینیتی از محبوب‌ترین بازی‌های مربوط به فضای NFT محسوب می‌شود که به دلیل زیبایی‌شناسی، گیم پلی و ساختاری که دارد، به عنوان یک بازی برای کسب درآمد قابل توجه در اختیار گیمرها قرار گرفته است. این بازی توسط تیم Mavis توسعه یافته است و هم‌اکنون روی بلاک‌چین اتریوم و روی بلاک Ronin اجرا می‌شود. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به ساختار این بازی داشته باشیم، باید چند نکته مهم را در مورد آن متذکر شویم. بازی اکسی اینفینیتی از آن دسته بازی‌های P2E محسوب می‌شود که بر اساس کارت‌های بازی و با استراتژی مشابه بازی‌های مثل گادز آنچیند طراحی شده است.

برخلاف بسیاری از بازی‌های مشابه، اکسی اینفینیتی مبتنی بر سیستم‌های جدیدی است که به گیمر اجازه می‌دهد تا تبدیل کردن Axieها به NFT (که به صورت رمزنگاری شده در کیف پول دیجیتال قرار دارند)، بتوانند آن‌ها را معامله کنند و به کسب درآمد برسند. گیم پلی بازی به صورت اختصاصی شامل جمع‌آوری یا پرورش دادن هیولاهای بامزه‌ای به نام Axie است. در طول مبارزه یا نبرد، گیمرها می‌توانند کارت‌های اکسی اینفینیتی را از دشمن خود بگیرند و تیم آن‌ها را ضعیف کنند؛ با ضعیف‌تر شدن تیم دشمن، تیم گیمرها قوی‌تر می‎‌شود و امکان کسب درآمد از طریق فروش NFT هیولاهای موسوم به AXie افزایش می‌یابد.

دانلود و راه‌اندازی بازی اکسی اینفینیتی

پیش از آن که بخواهید وارد بازی یا پروسه ثبت نام در آن بشوید، لازم است کیف پول دیجیتالی خود را متصل کنید. برای مثال ما از کیف پول دیجیتال متا ماسک (Metamask) استفاده کردیم تا با اتصال آن به Ronin وارد بازی شویم.

  • شما می‌توانید به وب‌سایت Metamsak.io بروید و افزونه آن را طریق عکس زیر، به مرورگر کروم یا فایرفاکس اضافه کنید.
  • پس از نصب این افزونه در مرورگر، تصویر یک روباه نارنجی در سمت راست و بالای مرورگر ظاهر خواهد شد.
بازی اکسی اینفینیتی
نحوه اتصال کیف پول متامسک در بازی اکسی اینفینیتی
  • اکنون که کیف پول متامسک را نصب کرده‌اید، لازم است که به پلتفرم بازی بروید و کیف پول را به آن متصل کنید.
  • طبق تصویر زیر به Axie Marketplace بروید و روی دکمه ورود به سیستم در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
بازی اکسی اینفینیتی
یک اسکرین‌شات از بخش Marketplace بازی اکسی اینفینیتی
  • با ورود به این صفحه، می‌توانید با استفاده از رمز عبور و نام کاربری، برای اتصال کیف پول متامسک اقدام کنید.
  • پس از ثبت نام، یک نوشته ظاهر می‌شود که باید کیف پول را به پلتفرم بازی متصل و پس از آن، برای دریافت امضای دیجیتالی خود درخواست کنید (تمامی این فرایندها رایگان است).

راه‌اندازی بازی اکسی اینفینیتی

  • اکانت بازی شما هم‌اکنون با نصب و اتصال کیف پول دیجیتال فعال شده است.
  • کافی است حالا یکی از نسخه‌های بازی را برای سیستم‌های عامل iOS، اندروید، مک یا ویندوز نصب کنید.
  • برای این کار به سایت بازی اکسی اینفینیتی بروید و روی گزینه Getting Started کلیک کنید.
بازی اکسی اینفینیتی
نمایی از ضفحه اصلی سایت بازی اکسی اینفینیتی
  • حالا نوبت آن است که کیف پول دیجیتال خود را در بخش Ronin ایجاد و آن را به عنوان یک افزونه برای مرورگر یا دستگاه موبایل خود اضافه کنید؛ به تصویر زیر نگاه کنید.
بازی اکسی اینفینیتی
نحوه اتصال کیف پول Ronin در بازی اکسی اینفینیتی
  • حالا شما می‌توانید اولین Axieهای مورد نیاز خود را خریداری کنید و با توجه به آن‌ها، تیم قدرتمند خود را بسازید.
  • توجه داشته باشید که هرکدام از نسخه‌های اندروید یا iOS متفاوت هستند و پس از نصب اپلیکیشن هرکدام کافی است که گزینه Play Now را برای شروع بازی انتخاب کنید.
  • فراموش نکنید که انتخاب و اتصال کیف پول متامسک و کیف پول Ronin دو بخش مجزا و جداگانه هستند که نباید یکی را با دیگری اشتباه گرفت.
بازی اکسی اینفینیتی
تصویری از نسخه موبایلی بازی اکسی اینفینیتی

راهنمای بازی اکسی اینفینیتی

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی اکسی اینفینیتی این است که توسعه دهندگان آن را بر اساس سیستم SLP یا Smooth Love Potion ساخته‌اند؛ این قابلیت به گیمرها فرصت می‌دهد تا بتوانند پاداش‌ها یا آیتم‌هایی که در طول بازی به دست می‌آورند را با ارزهای واقعی معامله کنند؛ بنابراین گیمرها می‌توانند با تبدیل آیتم‌های داخل بازی به NFT که شامل Axieها و دیگر دارایی‌های دیجیتال می‌شوند، به کسب درآمد از این بازی مشغول شوند.

این بازی در ۲ حالت Advanture و Arena برگزار می‌شود و با استفاده از ۳ نوع Axie می‌توان در هرکدام از این ۲ رقابت حضور پیدا کرد:

  • حالت Advanture، امکان رقابت گیمرها را در ۳۶ مرحله مختلف فراهم می‌کند؛ گیمرها باید بتوانند در ۳۶ مرحله‌ای که برای آنها وجود دارند، در برابر هیولاها بجنگند و پیروز شوند. بسیاری از گیمرها به صورت روزانه از بازی در حالت Advanture، روزانه ۵۰ SLP به دست می‌آورند.
  • از طرف دیگر، گیمرها می‌توانند، با حضور در حالت Arena با اکسی‌ها مبارزه کنند و با توجه به سطحی که در بازی به دست آورده‌اند، کسب درآمد داشته باشند. برای مثال، گیمری که سطح بازی MMR او بیشتر باشد، می‌تواند حدود ۲۱ SLP در هر رقابت و نبرد به دست بیاورد.
بازی اکسی اینفینیتی
تصویری از حالت Advanture در بازی اکسی اینفینیتی

نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد، این است که گیمرهای بازی اکسی اینفینیتی می‌توانند، با انجام دادن وظایف و مأموریت‌های خود، درآمد روزانه هم داشته باشند. برای مثال، ممکن است که مأموریت‌ها شامل پیروزی در ۵ بازی باشد که باید به صورت روزانه صورت بپذیرد؛ اگر گیمر همه این مأموریت‌ها را به صورت روزانه با موفقیت پشت سر بگذارد، می‌تواند از حداقل ۷۵ SLP در روز دست پیدا کند و کسب درآمد داشته باشد. مطلب بررسی کامل بازی استار اطلس (Star Atlas) و آموزش کسب درآمد از آن را هم بخوانید.

روش‌های دیگر کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی، قابلیت کشاورزی است که شبیه به فعالیت ماین کردن یا استخراج ارز دیجیتال برآورد می‌شود. گیمرها می‌توانند، با استفاده از این قابلیت در بازی اکسی اینفینیتی، به استخراج ارز دیجیتال مشغول شوند؛ البته تنها تفاوت این روش با ماین کردن ارز دیجیتال، این است که به جای حل مسائل پیچیده ریاضی، کافی است که در بازی‌ها شرکت داشته باشید و برنده بازی شوید.

جالب است بدانید که امکان پرورش هیولا هم در ابن بازی وجود دارد. شما به عنوان یک پیکر در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانید، Axie یا هیولاهای مورد نظرتان را پرورش دهید و سپس از طریق فروش آنها کسب درآمد داشته باشید. با توجه به این که می‌توان از بسیاری از Axieها برای بیش از چند بار استفاده کرد، پرورش آنها رایگان نیست و باید بابت پرورش آنها پول پرداخت. البته نکته مهم این قضیه، آن است که پرورش هیولاهای Axie به نوعی شبیه به یک سرمایه‌گذاری است؛ چرا که شما با سرمایه‌گذاری روی پرورش انواع Axie، در آینده می‌توانید، آنها را با قیمت بسیار بالاتر به فروش برسانید و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

نحوه نقد کردن درآمد ارزی گیمرها

دنیای گیمینگ دقیقا شبیه به یک معدن ارزشمند است که می‌توان به راحتی از قلب آن، کسب درآمد کرد. در حالت طبیعی، گیمرها می‌توانند، با استفاده از خدمات انواع صرافی‌ها و مجموعه‌های پرداخت مالی، درآمد ارزی خود از بازی‌های را به هر پول دیگری تبدیل کنند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های اقتصادی، امکان تبدیل کردن مستقیم ارزهای را دیگر به ریال ندارند؛ لذا باید با استفاده از یک مجموعه پرداخت ایرانی، درآمد خود از گیم را به ریال تبدیل کنند.

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن خدمات شبانه‌روزی امکان تبدیل کردن انواع ارزهای رایج دنیا را به ریال فراهم کرده است. شما می‌توانید، با کلیک کردن روی آدرس الکترونیکی نقد کردن درآمد ارزی از تمامی خدمات نیک پرداخت بهره‌مند شوید. همچنین برای خرید ارز اکسی اینفینیتی AXS می‌توانید سفارش خود را در بخش خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت ثبت کنید.

جمع‌بندی

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) گُل سرسبد بازی‌های مبتنی بر شبکه بلاک‌چین است و به صورت اختصاصی برای سیستم P2E یا کسب درآمد راه‌اندازی شده. بسیاری از بازی‌های حوزه P2E با این بازی مورد مقایسه قرار می‌گیرند؛ چرا که بسیاری از گیمرها از آن به عنوان یک منبع درآمد قدرتمند از گیم یاد می‌کنند. با استفاده از قابلیت‌هایی که در بازی اکسی اینفینیتی وجود دارد، می‌توان به درآمد قابل توجهی رسید و هر بار، سقف درآمدی خود را افزایش داد. ما در این مقاله به صورت تخصصی به سراغ این بازی رفتیم و تمامی جزئیات مربوط به آن را مورد واکاوی قرار دادیم.

شما می‌توانید، از طریق مطالعه این مقاله، تمامی نکات مربوط به بازی اکسی اینفینیتی را یاد بگیرد و با توجه به آنها به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنید. از خدمات شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیک پرداخت در حوزه نقد کردن درآمد ارزی غافل نشوید و روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست