گیفت کارت اپل چیست

گیفت کارت اپل چیست و چه مزایایی دارد؟

اپل بدون تردید یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا در حوزه تکنولوژی است که محصولات آن طرفداران زیادی در ایران دارد. شرکت اپل علاوه بر محصولات سخت افزاری مانند آیفون، آیپد، مک‌بوک و غیره، محصولات نرم افزاری و سرویس‌های دیگری را هم برای کاربران خود ارائه می‌کند که برای استفاده از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه خرید یا حق اشتراک داریم. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از محصولات و خدمات اپل استفاده از گیفت کارت اپل است که در این مطلب قرار است با این کارت هدیه ارزشمند بیشتر آشنا شویم.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت (Gift Card) یا کارت هدیه در واقع یک کارت از پیش پرداخت شده با هزینه مشخص است که در دو نوع فیزیکی و مجازی وجود دارد. این گیفت کارت‌ها معمولا با هدف خاص و برای یک شرکت خاص تولید می‌شود. برای مثال گیفت کارت اپل برای خرید از محصولات شرکت اپل در اپ استور و آیتونز  و گیفت کارت گوگل برای خرید محصولات اندرویدی در گوگل پلی به کار می‌رود.

گیفت کارت اپل چیست؟

همانطور که گفته شد گیفت کارت اپل که به آن گیفت کارت آیتونز هم گفته می‌شود، نوعی کارت پیش پرداخت است که در دو نوع فیزیکی و مجازی وجود دارد. به کمک این کارت‌های هدیه به راحتی و بدون نیاز به حساب‌های بین‌المللی مانند مسترکارت، ویزا کارت یا پی پال می‌توانید از سرویس‌های شرکت اپل مانند خرید اپلیکیشن از اپ استور استفاده کنید و هزینه آن را به وسیله گیفت کارت پرداخت کنید.

گیفت کارت‌های اپل در قیمت‌های مختلف از ۲ تا ۲۰۰ دلار وجود دارد و محبوب‌ترین آن‌ها با قیمت‌های ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری  ارائه می‌شود.

گیفت کارت اپل چیست
انواع کارت هدیه اپل در قیمت‌های مختلف

انواع گیفت کارت اپل

به طور کلی دو نوع گیفت کارت فیزیکی و مجازی اپل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود را دارد.

گیفت کارت‌های مجازی اپل به راحتی به صورت آنلاین قابل خریداری هستند و معمولا فروشگاه‌های ارائه دهنده این گیفت کارت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای هم برای آن در نظر می‌گیرند. برای خرید گیفت کارت‌های مجازی تنها اطلاعات کارت به ایمیل شما ارسال می‌شود و برخلافت کارت‌های فیزیکی امکان اسکن بارکد و ردیم (Redeem) کردن آن وجود ندارد. می‌توان گفت تنها مزیت گیفت‌ کارت‌های فیزیکی نسبت به مجازی در همین مورد باشد، در حالی که گیفت کارت‌های مجازی به راحتی از فروشگاه‌های اینترنتی قابل خریداری هستند و در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید گیفت کارت آمازون و نحوه استفاده از آن

چرا گیفت کارت اپل بخریم؟

امروزه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سرویس ها و خدمات منحصربه‌فردی را برای کاربران خود ارائه می‌کنند، شرکت اپل هم یکی از همین شرکت‌هاست که محصولات بی‌شماری را برای کاربران وفادار خود ارائه می‌کند. ممکن است برخی از محصولات و خدمات از جمله بازی‌ها و نرم‌افزارها به صورت رایگان در دسترس باشد، اما برای استفاده از محصولات ویژه و دریافت نسخه پرمیوم بسیاری از نرم‌افزارها نیاز به پرداخت هزینه داریم. به همین دلیل است که استفاده از گیفت کارت اپل بسیار مهم خواهد بود. از جمله موارد مهم استفاده از گیفت کارت اپل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  خرید درون برنامه‌ای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

حتما می‌دانید بسیاری از بازی‌های جذاب و اپلیکیشن‌های کاربردی و مورد نیاز سیستم عامل iOS به صورت رایگان وجود ندارد و یا اگر هم وجود داشته باشد برای استفاده از تمام امکانات آن نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای داریم. به کمک گیفت کارت اپل می‌توانید حساب آیتونز خود را شارژ کنید و به دنیایی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • ساخت اکانت پرمیوم

این روزها بیشتر سرویس‌ها خدمات ویژه و کامل‌تری را برای مشترکان ویژه خود ارائه می‌دهند. و برای استفاده از این امکانات نیاز دارید اکانت‌ها عادی خود را به اکانت پرمیوم ارتقا بدهید. به کمک گیفت کارت iTunes می‌توانید اشتراک بسیاری از سرویس‌ها را خریداری کند.

  • استفاده از آی‌کلود

اگر از کاربران محصولات اپل باشید حتما می‌دانید که داشتن فضای ذخیره‌سازی به اندازه کافی چه نعمت گران‌بهایی است. اپل برای این موضوع از فضای ذخیره‌سازی ابری یا همان iCloud را معرفی کرد که به صورت پیشفرض روی گجت‌های اپلی فعال است. با این حال با بالا رفتن کیفیت دوربین گوشی‌ها و نیاز به فضای بیشتر فضای پیش‌فرض اختصاص داده شده iCloud  برای کاربران کافی نیست و گاهی نیاز به فضای بیشتری پیدا می‌کنیم.

  • دسترسی به دنیای فیلم و سریال

یکی از مهمترین خدماتی که اپل به کاربران خود ارائه می‌دهد پلتفرم‌های فیلم، سریال و موسیقی است. اگر شما هم طرفدار استفاده از این سرویس‌ها مانند اپل تی وی، نتفلیکس و …. هستید به راحتی به کمک گیفت کارت آیتونز قادر به استفاده از این سرویس‌ها خواهید بود.‌

گیفت کارت اپل چیست
با کمک گیفت کارت آیتونز می‌توانید به منابع نامحدودی از فیلم و سریال و بازی دسترسی داشته باشید.

چگونه از گیفت کارت اپل استفاده کنیم؟

استفاده از گیفت کارت Apple مانند هر کارت هدیه دیگری بسیار ساده است، اگر برای اولین بار این قصد دارید از آن استفاده کنید، مراحل استفاده از اعتبار گیفت کارت به صورت زیر خواهد بود:

۱. ابتدا اپل آیدی خود را در iTunes & App Store وارد کنید.

۲. پس از وارد شدن به App Store در قیمت بالا سمت راست روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.

۳. حالا گزینه Redeem Gift Card or Code را کلیک کنید.

۴. در صورت نیاز رمز اپل آیدی خود را وارد کنید.

۵. اگر از گیفت کارت مجازی استفاده می‌کنید، enter your code manually را انتخاب کنید.

۶. در این قسمت کد ۱۶ رقمی گیفت کار اپل را که خریداری کرده‌اید وراد کنید.

۷. با کلیک کردن روی گزینه Redeem اکانت شما به همان مبلغ گیفت کارت شما شارژ خواهد شد.

  • توجه کنید در صورتی که از گیفت کارت مجازی استفاده می‌کنید در مرحله پنجم به جای گزینه Enter your code manually گزینه Use Camera را انتخاب کنید و با اسکن کردن بارکد گیفت کار اکانت شما شارژ خواهد شد.
گیفت کارت اپل چیست
نحوه استفاده از گیفت کارت اپل

نکات مهم هنگام خرید گیفت کارت آیتونز

ممکن است هنگام خرید گیفت کارت apple با گزینه کشورهای مختلف روبرو شوید، برای مثال گیفت کارت اپل آمریکا یا گیفت کارت apple کانادا، انگلستان، ترکیه و … باید بدانید اپل در کشور های مختلف گیفت کارت‌های همان کشور را با واحد های ارزی متفاوت ارائه می‌دهد، برای مثال گیفت کارت‌های آیتونز انگلیس به صورت پوندی و فقط در اکانت اپل آیدی همین کشور قابل شارژ هستند. بنابراین برای انتخاب کشور گیفت کارت خود باید به کشور مبدا اپل آیدی خود نگاه کنید.

نکته مهم دیگر در مورد خرید گیفت کارت این است که امکان تعویض یا مرجوعی گیفت کارت وجود ندارد، بنابراین به نوع و مبلغ گیفت کارت خود دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چگونه ویزا کارت مجازی بخریم؟

جمع بندی

در این مطلب خواندیم که گیفت کارت اپل یا گیفت کارت آیتونز، نوعی کارت‌ اعتباری از پیش پرداخت شده است که با میزان اعتبار مختلف ( از ۲ دلار تا ۲۰۰ دلار) توسط شرکت اپل عرضه می‌شود. از این کارت‌های هدیه می‌توان برای خرید محصولات جانبی، بازی‌ها و برنامه‌های پولی، خرید اشتراک سرویس‌های فیلم و موسیقی، خرید فضای بیشتر در آ‌ی‌کلود و … استفاده کرد. گیفت کارت‌های اپل را می‌توان با روش‌هایی چون پرداخت با پی پال، ویزا کارت و دیگر روش‌های معتبر پرداخت خریداری کرد.

خرید پی پالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست