درآمد فریلنسرهای در سفر

آشنایی با فریلنسرهای در سفر و مسیر نقد کردن حساب دلاری

باد به داخل کوپه قطاری که به مقصد یک شهر بزرگ در حال حرکت است، می‌پیچد؛ مسافری که تک‌وتنها با یک لپ‌تاپ در آن کابین نشسته، سخت مشغول کار است. مسافرت و کار در عمیق‌ترین حالت به همدیگر پیوند خورده‌اند و همه‌چیز تحت کنترل است؛ به دنیای فریلنسرهای در سفر خوش آمدید! این چند واژه، تنها توصیف کوتاهی از یک لحظه از هزاران لحظه فریلنسرهایی است که زندگی و فعالیتشان با مسافرت گره خورده. درآمد در سفر یکی از آن موضوعات عجیب، خفن و در عین حال دست یافتنی است که مملو از هیجان و کشف چیزهای جدید است.

فریلنسرهای در سفر می‌توانند با ترکیب سفرهای طولانی و پروژه‌های تولید محتوایی خاص، به دنیایی تازه و بی‌حدوحصر قدم بگذارند. جدا از اینکه دورکاری و خوداشتغالی ۲ رکن اساسی دنیای فریلنسری هستند، اما باید به نکات بسیار مهمی که کسب درآمد حین سفر را تشکیل می‌دهند، توجه کرد. ما سعی کردیم تا در مطلب پیش رو، سراغ سوژه‌ای برویم که هر فریلنسری از شنیدن آن به وجد می‌آید. ترکیب دورکاری، درآمد ارزی و مسافرت از جمله ترکیبات منحصربه‌فردی است که تنها از جادوی دنیای فریلنسری حاصل می‌شود. با ما همراه باشید تا مسافرتی هیجان‌انگیز به بحث فریلنسری در سفر و نقد کردن درآمد ارزی داشته باشیم.

فریلنسرهای در سفر
یک دیجیتال نومَد. واژه Digital Nomad در ترجمه سطحی به معنای خانه به دوش دیجیتالی است!

آشنایی با فریلنسری در سفر و الزامات این شغل

برای آشنایی با دنیای فریلنسرهای در سفر لازم است تا با عبارت دیجیتال نومد آشنا شوید؛ دیجیتال نومد در ترجمه تحت‌اللفظی به معنای “خانه به دوشان دیجیتالی” است. به نظر می‌رسد که همین ترجمه سطحی از عبارت دیجیتال نومد خیلی بامزه و بسیار نزدیک به اصل داستان فریلنسرهای در سفر باشد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فریلنسری در سفر فقط به داشتن یک لپ‌تاپ، اینترنت و حتی پاسپورت محدود می‌شود، اما این تمام ماجرا نیست.

عشق و علاقه شدید به تولید محتواهای متنی، تصویری و حتی صوتی، فریلنسرهای در سفر را به شهرهای بزرگ، کوچک، تجاری و تاریخی می‌کشاند تا علاوه بر خلق محتوا، کسب درآمد هم داشته باشند. هدف فریلنسرهای در سفر، گشت‌وگذار در سرتاسر دنیا بدون از دست دادن موقعیت شغلی‌شان است. چه چیزی از این خفن‌تر است که یک شخص بتواند هم تمام جاهای دیدنی دنیا را از نزدیک ببینید و هم از هر لحظه مسافرتش کسب درآمد داشته باشد؟

چیزی که تا الان در مورد فریلنسرهای در سفر مطالعه کردید، تنها یک بخش از این دنیای وسیع و لذت‌بخش است. بخش دیگر فریلنسری در سفر به آن‌ دسته از فریلنسرها مربوط می‌شود که بنا به دلایل خاصی به کشوری دیگر مهاجرت کرده‌اند و حالا می‌خواهند حرفه همیشگی خود یعنی فریلنسری را ادامه بدهند. این دسته از فریلنسرهای در سفر پس از اخذ اقامت و تسلط روی زبان آن کشور، پروژه‌های فریلنسری را برعهده می‌گیرند.

فریلنسرهای در سفر
برای موفقیت در فریلنسری در سفر باید تمام تجهیزات و مهارت‌ها را ارتقا داد.

الزامات فریلنسری در سفر

  • ایجاد یک حساب بین‌المللی: از سفرهای داخلی که بگذریم، کسب درآمد فریلنسرهای در سفر که به خارج از کشور می‌روند، نیازمند حساب‌های بین‌المللی مانند پی پال است. گاهی اوقات سفارت‌خانه یا کنسولگری‌های کشورهای مختلف از شما می‌خواهند تا صورت حساب‌های بانکی خود را ارائه دهید. داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی می‌تواند هم به پس‌انداز و هم رفع نیازهای مورد نظر سفارتخانه‌ها برای فریلنسرهای در سفر منجر شود. خدمات پرداخت هزینه‌های سفارت و اقامت نیک پرداخت نیز در کنار شماست.
  • ارتقای مهارت‌ها: برای قرار گرفتن در لیست فریلنسرهای در سفر موفق لازم است تا تمام مهارت‌ها و توانمندی‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید را حسابی ارتقا دهید. تهیه یک لپ‌تاپ قوی‌تر، ارتقای دانش زبان خارجی تا سطح بسیار خوب، افزایش آمادگی برای مسافرت‌های طولانی و غیره از جمله کارهایی است که باید انجام داد. برای پرداخت هزینه آزمون‌های بین المللی مانند تافل و آیلتس نیز می‌توانید روی نیک پرداخت حساب کنید.
  • تهیه بیمه مسافرتی: در این که مسافرت کردن به کشورها یا شهرهای دور دست هیجان‌انگیز و خفن است، هیچ شکی نیست، اما باید همه جوانب را در نظر گرفت. یکی از جوانب مهمی که فریلنسرهای در سفر باید در نظر بگیرند، تهیه بیمه مسافرتی برای پوشش هزینه‌های احتمالی بیماری‌ها یا اتفاقات ناگوار است.
  • تحقیقات کافی: مگر می‌شود که همینطور بی‌گدار به آب زد و بدون اطلاع دقیق از شهر یا کشور مقصد، سوار وسایل نقلیه شد؟ البته ممکن است که سفر کردن بدون هرگونه اطلاعات از مقصد برای بعضی از افراد پر از هیجان باشد، اما فریلنسرهای در سفر اینطور نیستند. قبل از مسافرت وقت بگذارید و در مورد مقصدتان حسابی تحقیق کنید و ببینید که آیا می‌توانید مدت‌ زمانی را برای زندگی و انجام کار در آنجا خوش بگذرانید یا خیر. برای پرداخت هزینه‌های خرید بلیط هواپیمای خارجی و رزرو هتل نیز با نیک پرداخت تماس بگیرید.
فریلنسرهای در سفر
جاده ایالتی تگزاس، ایالات متحده؛ جفری موریسون (یکی از موفق‌ترین فریلنسرها) در پروژه ۱۰ هزار مایل دور آمریکا

مشهورترین فریلنسرهایی که از سفر درآمد دارند

طبق مقاله‌ای که سایت the Crowd Funding منتشر کرده، ۱۰ نفر از فریلنسرهای در سفر که از بیشترین مخاطب و فالوئر برخوردارند، به شرح زیر است:

  • Geoffrey Morrison: موریسون در لس آنجلس زندگی می‌کند و یکی از موفق‌ترین نویسنده‌ های فریلنسر است که دائم سفر می‌کند. او در روزنامه‌های معتبر مثل نیویورک تایمز و فوربس هم می‌نویسد و از جمله فریلنسرهای در سفر پرطرفدار است.
  • Tanner Garrity: تانر هم یکی از فریلنسرهای در سفر است که در ایالات متحده زندگی می‌کند و محتواهای مغزدار و مفیدی ارائه می‌دهد.
  • Lindsay Tigar: یک ژورنالیست فریلنسر که از ایالات متحده تا قلب اروپا را برای خلق محتواهای مختلف سفر کرده است.
  • Lavanya Sunkara: لاوانیا از جمله خانم‌های فریلنسر است که مسیر فعالیت خود را با مسافرت به شهرهای مختلف دنیا گره زده است.
  • Rachel Cavanaugh: راچل را علاوه بر یکی از موفق‌ترین فریلنسرهای در سفر، به عنوان یک ورزشکار و ماجراجو هم می‌شناسند.
  • Natalie Paris: ناتالی پاریس با چهره بریتانیایی و قلمی جادویی از جمله زنان فریلنسر است که شهرهای مختلف جهان را به بهانه کار روی موضوعات مختلف و عجیب‌وغریب تجربه می‌کند.
  • John Lonsdale: یک نویسنده تمام‌عیار که تمرکز بسیار بالایی روی نویسندگی، مسافرت، ماجراجویی و البته فیتنس دارد.
  • Rena Behar: رنا از جمله فریلنسرهای در سفر است که علاوه بر ادیتوری، نویسندگی حرفه‌ای را هم دنبال می‌کند. او تحقیقات بسیاری را به ثبت رسانده و مقاله‌های معتبری را در زمینه‌های مختلف ارائه داده است.
  • Ashley Rossi: اشلی را عموما به عنوان یک عکاس خبره می‌شناسند که تولید محتوای تصویری را بهتر از هر فریلنسر دیگری پوشش می‌دهد.
  • Kastalia Medrano: به شهر منهتن در ایالات متحده می‌رویم تا با کاستالیا آشنا شویم؛ او یکی از فریلنسرهای در سفر است که توانایی او در خلق محتواهای متنی و داستان‌سرایی مثال‌زدنی است.

مزایا و معایب فریلنسری در سفر

دنیای فعالیت فریلنسرهای در سفر ممکن است بسیار رویایی به نظر برسد اما باید واقع‌بین بود و در کنار جوانب مثبت، جوانب منفی آن را هم در نظر داشت. فرض کنید که به عنوان یک فریلنسر در حال سفر به یک جزیره خوش آب‌وهوا در ناحیه اقیانوسیه رفته‌اید؛ دورکاری، تعطیلات نامحدود و حمام آفتاب را تصور کنید. با این اوصاف همه‌چیز به آفتاب گرفتن و قدم زدن در ساحل ختم نمی‌شود و خلق محتوا در دنیای فریلنسری دردسرهای خودش را دارد. جدول زیر گویای چند مورد مثبت و منفی دنیای فریلنسرهای در سفر است:

مزایا معایب
عدم محدودیت مکانی برای کار کردن دشواری در پیدا کردن پروژه‌های فریلنسری در سفر
برنامه کاری منعطف زمان‌بر بودن پروژه‌ها
امکان انتخاب پروژه‌های کاری مسافرت و کار کردن همیشه در یک راستا نیستند
بازدید از مکان‌های تاریخی و مشهور تنهایی مفرط
آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف هزینه‌های زیاد

درآمد فریلنسرهای در سفر

طبق آماری که توسط رسانه Ziprecruiter منتشر شده است، درآمد ماهانه و سالانه فریلنسرهای در سفر به دلار و به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شود:

فریلنسرهای در سفر درآمد سالانه  درآمد ماهانه 
پردرآمدها ۱۰۰ هزار دلار  بیش از ۸ هزار دلار
حد متوسط حدود ۵۴ هزار دلار بیش از ۲ هزار دلار

برای اطلاعات بیشتر در مورد درآمدزایی فریلنسرها در سال ۲۰۲۱، مطلب فریلنسرها در سال ۲۰۲۱ چگونه درآمدزایی می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

چگونه در سفر درآمد ارزی داشته باشیم؟

از آن‌جایی که فریلنسرهای در سفر حق انتخاب پروژه‌های کاری خود را دارند، موضوعات متعدد و متنوعی برای کسب درآمد ارزی آن‌ها وجود دارد. پروژه‌های پرسود که با سفر کردن می‌توان از آن‌ها کسب درآمد ارزی و دلاری هم داشت، شامل عکاسی، تست کردن غذا، تبلیغ محصولات مختلف، تبلیغ هتل‌ها، شرکت در ایونت‌های خاص و غیره است. به مطالعه این مطلب ادامه بدهید تا در بخش بعدی به صورت مفصل با این داستان آشنا شویم.

انواع پروژه‌هایی که یک فریلنسر می‌تواند بگیرد

همان‌طور که گفتیم، انعطاف‌پذیری شغلی در دنیای فریلنسری باعث شده است تا فریلنسرها بتوانند از طریق مسافرت، کسب درآمد آن‌ هم از نوع دلاری داشته باشند. اما مشخصا چه پروژه‌هایی برای فریلنسرهای در سفر وجود دارد؟

  • عکاسی از بناهای تاریخی و مناظر طبیعی

یک فریلنسر می‌تواند با مسافرت به کشورهایی که از تمدن‌های چندهزارساله برخوردارند، کسب درآمد ارزی داشته باشد. فریلنسرهای در سفر می‌توانند با عکاسی از بناهای تاریخی مشهور، حیات وحش و محیط زیست به درآمدهای قابل توجهی دست یابند.

اگر شما هم یک فریلنسر عکاس هستید که می‌خواهید از طریق مسافرت کسب درآمد داشته باشید، چرا به ایده NFT کردن آثار هنری‌تان فکر نمی‌کنید؟ مجموعه نیک پرداخت امکان تبدیل کردن و فروش آثار هنری در قالب NFT را فراهم کرده است. برای اطلاع بیشتر کافی است تا روی صفحه ساخت توکن NFT کلیک کنید.

خرید NFT
برای خرید و فروش NFT در نیک پرداخت کلیک کنید
  • آشنایی با فرهنگ کشورها

ژورنالیست‌ها و فریلنسرهایی که در این زمینه امرار معاش می‌کنند، با سفر به کشورها و شهرهای مختلف با تنوع فرهنگی، ماجراجویی و کار را به هم پیوند می‌‌زنند. دریافت چنین پروژه‌هایی ممکن است کار چندان ساده‌ای نباشد، اما می‌توان از طریق آن‌ها درآمدهای ارزی و دلاری داشت.

  • مصاحبه و تست غذا

احتمالا چندین و چندبار با برنامه‌هایی که مجری آن به سراغ غذاهای یک کشور می‌رود و با مزه کردن طعم آن‌ها تولید محتوا می‌کند، برخورد کرده‌اید. این افراد همان فریلنسرهای در سفر هستند که از طریق تولید محتوای تصویری در مورد غذا و معرفی رستوران‌ها کسب درآمد دارند.

  • تبلیغ محصول یا سوغاتی خاص یا کسب‌وکارهای یک کشور

انتخاب پروژه‌هایی که در مورد معرفی و تبلیغ سوغاتی‌های یک شهر یا کشور خارجی است، بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود. مواجهه با محصولات فرهنگی یک منطقه، لذتی شبیه به کشف یک چیز جدید دارد و حتی می‌توان از آن کسب درآمد دلاری و ارزی هم داشت.

  • شرکت در ایونت‌های خارجی برای تبلیغ هتل و یا خدماتی خاص

فریلنسرهایی که به صورت تخصصی در مورد نقد و بررسی ایونت‌ها یا اقامتگاه‌ها می‌پردازند، پتانسیل دریافت پروژه‌های خارجی و کسب درآمد غیر ریالی را هم دارند. برای مثال شرکت در ایونت‌های بومی و فولکلوریک یک منطقه و پوشش خبری آن به صورت تخصصی می‌تواند نقطه عطف فعالیت یک فریلنسر محسوب شود. شاید شما هم اینفلوئنسرهای ایرانی را در اینستاگرام دیده باشید که به انجام چنین فعالیت‌هایی مشغول هستند.

چالش‌های نقد کردن درآمد ارزی و فریلنسرهای در سفر

جریان نقد کردن درآمدهای ارزی به دلیل تحریم‌های اقتصادی و معتبر نبودن بعضی از پلتفرم‌ها همیشه یک معضل و چالش مهم محسوب می‌شود. بسیاری از فریلنسرها که توانایی ورود به دنیای فریلنسری در سفر را دارند، به دلیل عدم اعتماد به سیستم‌های تبدیل ارزها به ریال، قید چنین کاری را می‌زنند. اما چه روش مناسبی برای نقد کردن درآمد ارزی وجود دارد؟

روش‌های نقد کردن درآمد ارزی دائم السفرها

اگر در خاطرتان باشد، در ابتدای این مطلب در مورد ساخت یک حساب بین‌المللی برای درآمدهای ارزی صحبت کردیم. نقد کردن از طریق حساب‌های بین‌المللی یکی از روش‌های کاربردی است اما مشکل اینجاست که آن‌ها از واحد پولی ما یعنی ریال ایران پشتیبانی نمی‌کنند. صرافی‌های معتبر و سایت‌های قدرتمندی برای تبدیل انواع ارزها در کشورهای مختلف وجود دارند، اما آن‌ها هم از واحد پولی ما پشتیبانی نخواهند کرد.

بهترین روش برای نقد کردن درآمد ارزی، تکیه بر خدمات یک پلتفرم مطمئن، مجرب و حرفه‌ای ایرانی مانند نیک پرداخت است. ثبت سفارش نقد کردن در نیک پرداخت در عرض ۳۰ دقیقه (نیم‌ساعت) به پایان می‌رسد و کمترین کارمزد را برای فریلنسرها خواهد داشت. برای نقد کردن درآمد ارزی کافی است تا وارد بخش نقد کردن درآمد ارزی در نیک پرداخت شوید.

فریلنسرهای در سفر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع‌بندی

دنیای فریلنسری از آزادی عمل، انتخاب‌های شخصی و لحظات لذت‌بخش تشکیل شده است؛ فریلنسری در سفر گواه همه این ویژگی‌هاست. فریلنسری در سفر و کسب درآمد ارزی از آن مستلزم کسب و تقویت مهارت‌های مهمی است که باعث فتح قله‌های موفقیت خواهد شد.

بسیاری از فریلنسرهای در سفر پس از کسب درآمد ارزی با مشکل مواجه خواهند شد و نمی‌توانند ارزهای مختلف مانند پی پال را به ریال تبدیل یا ارز دیجیتال خود را نقد کنند. مجموعه نیک پرداخت همه موانع نقد کردن درآمد ارزی را کنار زده تا بهترین امکانات در اختیار فریلنسرها قرار بگیرد.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست