شکایت از ایلان ماسک به دلیل ترویج دوج کوین

شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری از ایلان ماسک به دلیل تبلیغ دوج کوین

ایلان ماسک به همراه شرکت‌های او یعنی اسپیس ایکس و تسلا، به دلیل مشارکت در طرح هرمی ارزهای دیجیتال در خصوص ترویج دوج کوین، با شکایت سنگین ۲۵۸ میلیارد دلاری روبه‌رو شدند.

نکته جالب این شکایت از ایلان ماسک، رقم ۲۵۸ میلیارد دلار است. چیزی بیشتر از ۳۴ برابر ارزش بازار حال حاضر دوج کوین که در ۷٫۵ میلیارد دلار است. این رقم حتی سه برابر بیشتر از بالاترین ارزش بازار ۸۸٫۶۸ میلیارد دلار تاریخ دوج کوین در اواسط سال ۲۰۲۱ است.

این دادخواهی سنخی که در دادگاه نیویورک ثبت شده، ایلان ماسک را به دلیل استفاده از موقعیت خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در اجرا و مشارکت در طرح هرمی دوج کوین با هدف کسب سود، دیده شدن و سرگرمی، محکوم می‌کند. چندی پیش ایلان ماسک از تاکید خود برای تبدیل شدن دوج کوین به پول رایج دنیا صحبت کرده بود. او همچنین در یک سری از توییت‌های خود، دو شرط موفقیت دوج کوین را با دنبال کنندگان خود مطرح کرد.

شکایت از ایلان ماسک پس از ریزش ۹۲ درصد از ارزش دوج کوین

کیث جانسون، یکی از اشخاص شاکی این پرونده، مدعی است که ماسک و شرکت‌های او از طریق این کلاهبرداری، قمار، تبلیغات دروغین، اعمال فریبنده و دیگر رفتارهای غیرقانونی، به شکل ناعادلانه‌ای درآمد ۸۶ میلیارد دلاری کسب کرده‌اند.

جانسون ادعا می‌کند که او و دیگر شاکیان این پرونده، از ماه می سال ۲۰۲۱ تا ژوئن سال ۲۰۲۲، حدودا ۸۶ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داده‌اند. آن‌ها در این شکایت خواستار بازگشت این مقدار پول و همچنین ۱۷۲ میلیارد دلار دیگر به دلایل خسارات مالی و کارمزدها هستند.

در ماه ژانویه، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا، شرکت خودروهای الکتریکی او از این پس از پرداخت دوج کوین پشتیبانی خواهند کرد. او همچنین در ماه می، پشتیبانی از پذیرش دوج کوین توسط اسپیس‌ایکس یعنی شرکت فضایی خود را اعلام کرد. ایلان ماسک همچنین هنوز در حال نهایی سازی خرید توییتر به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار است.

کیث جانسون و سایر افرادی که در این دادخواهی حضور دارند، خواستار بازگشت تمامی مبلغی هستند که در سرمایه‌گذاری دوج کوین از دست داده‌اند. این افراد همچنین به دنبال منع تبلیغ و و بازاریابی دوج کوین در آینده از جانب ماسک و شرکت‌های او و همچنین هر شخص متخصصی بدون در اختیار داشتن مجوز هستند.

از نظر بسیاری از طرفداران ایلان ماسک و همچنین طرفداران ارز دیجیتال دوج کوین، این دادخواهی به شدت احمقانه است. با این حال بسیاری از متخصصین باور دارند که این دادخواهی شکست خواهد خورد.

نظر شما در خصوص شکایت از ایلان ماسک برای تبلیغ دوج کوین چیست؟‌ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست