خرید و فروش ارز دیجیتال

راهنمای ساده و جامع خرید و فروش ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن

با وجود اینکه بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال رسمی از سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و مورد خرید و فروش قرار گرفت اما در سال ۲۰۱۷ بود که با اوج گیری قیمت بیت کوین و ظهور ارزهای دیجیتال متعدد، این صنعت به عنوان یک بازار پول ‌ساز مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. در همین سال‌ها بود که پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال مختلفی ظهور کردند و امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال راحت‌تر از همیشه به وجود آمد. حالا پس از گذشت چندین سال، بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک بازار مالی مهم برای سرمایه‌گذاری و کسب درامد محسوب می‌شود.  اگر شما هم قصد فعالیت در بازار رمزارزها را دارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، این مطلب می‌تواند تا حد زیادی به سوالات شما پاسخ دهد. با ادامه این مطلب در نیک پرداخت همراه شوید.

دانش لازم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

در همین ابتدای مطلب باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، دارای ریسک‌های متعددی است که اگر بدون دانش لازم وارد این فضا شویم، نه تنها سودی عاید ما نخواهد شد، بلکه سرمایه و دارایی خود را هم از دست می‌دهیم. بنابراین در ابتدای این مطلب بهتر است کمی با فضای بازارهای مالی آشنا شویم و پس از کسب دانش و آگاهی کافی، دل به دریا بزنیم.

روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

قبل از هر چیز بهتر است بدانید روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد. اگر حوزه خرید و فروش NFT و صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را که نیاز به تامین تجهیزات و انرژی دارد را کنار بگذاریم، ۲ مورد از مهمترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری بلند مدت (هولد) و معامله کوتاه مدت (ترید) است که در ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا می‌شویم:

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری یا نگهداری یک ارز دیجیتال برای مدت طولانی است که به اصطلاح به آن هولد «Hold» کردن هم گفته می‌شود. در این روش سرمایه‌گذار بر اساس تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کند و آن را در قیمت مناسبی خریداری می‌کند. سپس برای مدت طولانی چند هفته، چند ماه یا حتی چند سال آن را نگهداری می‌کند و در قیمت مناسبی آن را می‌فروشد.

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید باید توجه کنید نوسانات شدید از مهمترین ویژگی‌های این بازار است و ریزش‌های بیش از ۵۰ درصد به مراتب رخ می‌دهد، با این حال در این روش، سرمایه‌گذار به نوسان‌های کوتاه مدت قیمت توجه نمی‌کند و با نگهداری دارایی خود حتی در ضرر، منتظر رسیدن آن به قیمت مورد نظر می‌ماند.

معامله روی ارزهای دیجیتال

بر خلاف روش سرمایه‌گذاری که بر نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال تاکید دارد، در روش معامله یا ترید کردن، تمرکز روی پیدا کردن نقاط مناسب برای خرید و فروش کوتاه مدت یک ارز است.

تریدرها معمولا به کمک دانش تحلیل تکنیکال سعی می‌کنند تا رفتار قیمتی یک ارز را در گذشته تحلیل کنند و در نقاط مناسب اقدام به خرید و فروش کنند. در این روش تریدر یا معامله‌گر سعی می‌کند کمترین ریسک را بپذیرد و در صورت اشتباه در ورود به معامله با کمترین ضرر از آن خارج شود تا فرصت مناسب دوره مهیا شود.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چیست؟

اگر دقت کرده باشید در توضیح روش‌های سرمایه‌گذاری و معامله گری ارزهای دیجیتال به دو نوع تحلیل اشاره کردیم که شناخت آن‌ها برای ورود به بازار پر از ریسک رمزارزها ضروری است. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال. در ادامه با این روش‌های تحلیل بازار بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • تحلیل تکنیکال

در تحلیل فنی یا تکنیکال «Technical Analysis» تحلیلگر سعی می‌کند بر اساس رفتار قیمت در گذشته، حرکات قیمت در آینده را پیش بینی کند. معمولا از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت در بازه زمانی کوتاه مدت استفاده می‌شود. از مهمترین روش‌های تحلیل تکنیکال می‌توان به پرایس اکشن کلاسیک، پرایس اکشن عرضه و تقاضا، RTM، ICT و … اشاره کرد.

  • تحلیل فاندامنتال

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال «Fundamental Analysis» بر خلاف تحلیل تکنیکال به تاریخچه قیمت مربوط نمی‌شود، بلکه شامل بررسی وضعیت یک شرکت یا پروژه است. این بررسی می‌تواند شامل گزارش‌های مالی، سودآوری، نقشه راه توسعه، مزیت‌های رقابتی و … را شامل شود.

از ارکان مهم تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توان به بررسی وایت پیپر پروژه، فعال بودن اعضای کامیونیتی، فعالیت‌های مربوط به تیم توسعه و برنامه‌های آینده آن اشاره کرد.

  • تحلیل احساسات

صرفنظر از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال یکی دیگر از روش‌های مهم برای داشتن معاملات سودده در بازارهای مالی تحلیل احساسی «Sentiment Analysis» است.

جالب است بدانید آنچه که باعث تغییرات قیمت در بازارهای مالی می‌شود، چیزی نیست جز رفتار خریداران و فروشندگان. بنابراین احساس مشارکت‌کنندگان در هر بازاری می‌تواند روی جهت حرکت بازار هم تاثیر مستقیم بگذارد. به همین دلیل بررسی احساس مشارکت کنندگان می‌تواند یک راه مناسب برای تحلیل و بررسی جهت حرکت بازار در آینده باشد. البته اکثر اوقات این موسسات بزرگ و پول‌های بزرگ هستند که جهت حرکت بازار را تعیین می‌کنند و ممکن است از این سلاح بر ضد معامله‌گران استفاده کنند. بنابراین مهم است که در زمینه تحلیل احساسات تجربه خوبی کسب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال
استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در خرید و فروش ارز دیجیتال

قدم به قدم با خرید و فروش ارز دیجیتال

اکنون که با مفاهیم اولیه خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا شدیم، بیایید با گام‌های خرید و فروش آن نیز آشنا شویم.

گام اول: انتخاب صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج

اگر برای اولین بار قصد خرید یک ارز دیجیتال را دارید، باید در یک صرافی ارز دیجیتال (Exchange) حساب باز کنید. فراموش نکنید به دلیل تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های مالی برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی ممکن است به  کاربران ایرانی خدمات ارائه نکنند. در این صورت گزینه امن‌تر و راحت‌تر استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است.

برای ثبت نام و ایجاد حساب در صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی مانند نیک پرداخت نیاز به ارائه اطلاعات شناسایی صحیح و طی کردن فرآیند احراز هویت دارید. معمولا این فرآیند می‌تواند طی چند ساعت یا حداکثر یکی، دو روز انجام شود.

گام دوم: شارژ کردن حساب

پس از اینکه مراحل ثبت نام و احراز هویت را پشت سر گذاشتید و حساب کاربری شما فعال شد، می‌توانید به راحتی و از طریق کارت‌های بانکی، حساب کاربری خود را به هر اندازه که تمایل دارید، شارژ کنید.

گام سوم: انتخاب ارز دیجیتال مناسب

پس از اینکه حساب کاربری خود را شارژ کردید، می‌توانید یک یا چند ارز دیجیتال را انتخاب کرده و به مقدار دلخواه از آن خریداری کنید.

نکته مهمی که باید اشاره کنیم مدیریت سرمایه است، توصیه می‌شود همه سرمایه خود را روی یک ارز به خصوص آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری نکنید و سبدی از ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالاتر مانند (بیت کوین، اتریوم و …) و آلت کوین‌هایی با ارزش بازار پایین‌تر برای خودتان درست کنید.

به طور منطقی ارزهایی که ارزش بازار بالاتری دارند از امنیت و قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار هستند در حالی که ارزهای کوچک‌تر، با وجود اینکه امکان رشد بیشتری دارند به همان نسبت امکان سقوط و نابودی آن‌ها وجود دارد. برای درک بیشتر می‌توانید مطلب بیش از ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران شیبا در ضرر هستند را بخوانید.

گام چهارم: ترید یا سرمایه‌گذاری

پس از انتخاب و خرید ارز یا ارزهای دیجیتال مورد نظر از صرافی، حالا دو راه پیش رو خواهید: ارزهای خود را در بلند مدت نگهداری کنید و در واقع از استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت استفاده کنید یا نه، قصد دارید با خرید و فروش کوتاه مدت (ترید کردن) از نوسانات قیمت کسب سود کنید.

  • سرمایه‌گذاری

برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ارز دیجیتال توصیه می‌کنیم دارایی‌های خود را از صرافی خارج کنید و آن‌ها را در کیف پول یا والت خود به صورت ایمن نگهداری کنید. حتما می‌دانید که کیف پول‌های سخت افزاری از امنیت بالاتری نسبت به نمونه‌های نرم افزاری برخوردارند و در صورتی که مبلغ سرمایه‌گذاری شما چشمگیر است از کیف پول‌های سخت افزاری بهره ببرید. اما اگر قصد پرداخت هزینه اضافی ندارید از کیف پول‌های نرم افزاری مطمئن استفاده کنید.

پس از گذشت چند ماه یا چند سال و در صورتی که قصد فروختن دارایی خود را دارید به راحتی می‌توانید آن را دوباره به صرافی ارز دیجیتال واریز کنید و به فروش برسانید. نیک پرداخت هم خرید کیف پول سخت افزاری لجر را برای شما ممکن کرده است که می‌توانید با زدن روی لینک یک کیف پول امن سخت افزاری برای خود داشته باشید.

  • ترید کردن

ترید کردن (Trade) یا در واقع خرید و فروش ارز دیجیتال در کوتاه مدت راه دیگری است که کاربران برای کسب سود می‌توانند از آن بهره ببرند. با این حال ترید کردن کار بسیار پر ریسکی است و به دانش، مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

دقت کنید که برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال تنها خدمات خرید و فروش را ارائه می‌دهد، در حالی که صرافی‌های ارز دیجیتال دیگری وجود دارد که در واقع پلتفرم معاملاتی کاربر به کاربر هستند، شما می‌توانید دارایی خود را در پلتفرم معاملاتی (اسپات یا فیوچرز) انتقال دهید و در آنجا به معامله بپردازید.

در پلتفرم‌های معاملاتی شما می‌توانید بدون واسطه دارایی خود را به کاربر دیگری بفروشید، در حالی که در در پلتفرم‌های خرید و فروش، شما تنها می‌توانید دارایی خود را از صرافی بخرید و به آن بفروشید.

خرید و فروش ارز دیجیتال
راه‌های کسب سود از خرید و فروش ارز دیجیتال سرمایه گذاری و ترید کردن

بازار اسپات و فیوچرز چیست؟

یکی از جذابیت‌های حوزه ارزهای دیجیتال وجود دو بازار نقدی یا اسپات (Spot) و آتی یا فیوچرز (Futures) است که در ادامه بیشتر با این بازارها آشنا می‌شویم.

  • بازار اسپات

در معامله اسپات یا نقدی، ارز دیجیتالی که خریداری می‌کنید جزئی از دارایی شما محسوب می‌شود و در کیف پول صرافی شما ذخیره می‌گردد. به این معنی که شما دارایی خود را می‌توانید از صرافی خارج کنید و در کیف پول خود نگهداری کنید. در بازار اسپات شما با بازار یک طرفه مواجه هستید یعنی تنها می‌توانید ارزی را در قیمت پایین خریداری کنید و در قیمت بالاتر به فروش برسانید. به این ترتیب تنها می‌توانید از رشد قیمت سود کنید.

  • بازار فیوچرز

برخلاف بازار اسپات که شما با خرید یک ارز صاحب آن می‌شوید، در بازار فیوچرز شما در واقع به خرید و فروش قراردادهایی با سررسید در آینده هستید. به کمک این قراردادها شما نه تنها می‌توانید در طرف رشد قیمت به کسب سود بپردازید، بلکه اگر اطمینان دارید قیمت یک ارز در آینده کاهش پیدا خواهد کرد می‌تواند با خرید قراردادهای فروش هم از اختلاف قیمت یک ارز در تاریخ امروز و آینده سود کسب کنید. به این ترتیب شما در فیوچرز با یک بازار دو طرفه روبرو هستید که هم می‌توانید از رشد قیمت و هم از کاهش قیمت درآمد کسب کنید.

نکته مهم دیگر بازار فیوچرز امکان استفاده از اهرم‌های بالا در معاملات است که ریسک معاملات را افزایش می‌دهد، در عین حال در صورت مهارت همین نکته می‌تواند سود خوبی را عاید شما کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال
خرید و فروش کریپتو در بازار اسپات و فیوچرز

استفاده از صرافی ارز دیجیتال خارجی

برخی از تریدرها ممکن است ترجیح دهند از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ترید کردن استفاده کنند. در ادامه درباره استفاده از صرافی‌های خارجی بیشتر صحبت می‌کنیم.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال خارجی

نکته مهمی که در مورد انتخاب صرافی‌ خارجی باید به آن دقت کنید، بحث ارائه خدمات به کاربران ایرانی است، با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های مالی برخی از صرافی‌های مهم خارجی از جمله بایننس به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. بنابراین باید به دنبال گزینه های دیگری باشید.

شارژ کردن حساب

پس از انتخاب و ثبت نام در صرافی خارجی باید حساب صرافی را شارژ کنید، در صورتی که به کارت‌های اعتباری بین المللی دسترسی دارید معمولا اغلب صرافی‌ها امکان خرید ارزهای پایه را با حساب بانکی فراهم می‌کنند. اما اگر به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید می توانید از صرافی‌های ایرانی مانند نیک پرداخت ارزهای پایه مانند بیت کوین، اتریوم، تتر را خریداری کنید و به حساب صرافی خارجی انتقال دهید.

ترید یا معامله

پس از انتقال وجه می‌توانید به راحتی در بازار اسپات یا فیوچرز به معامله بپردازید.

اصطلاحات مربوط به ترید کردن

  • حمایت و مقاومت: سطوح حمایت (Support) و مقاومت (Resistance) به محدوده‌های قیمت گفته می‌شود که از پیشروی قیمت در جهت صعود یا نزولی قیمت جلوگیری می‌کند. این نواحی از رفتار قیمت در گذشته به دست می‌آیند و محدوده‌های مهمی برای ورود به معامله محسوب می‌شوند.
  • اعداد رند: در بازارهای مالی اعداد رند یکی از محدوده‌های حمایت یا مقاومت استاتیک یا ثابت مهم محسوب می‌شوند. برای مثال اعداد رند ۲۰۰۰۰، ۳۰۰۰۰، ۳۵۰۰۰ دلار می‌توانند محدوده‌های مهم قیمت برای بیت کوین محسوب شوند.
  • میانگین‌های متحرک: میانگین‌های متحرک (Moving Averages) همانطور که از اسم آن‌ها پیداست میانگین قیمت در یک بازه زمانی را نشان می‌دهد. برای مثال میانگین متحرک ۱۰۰، مجموع قیمت بسته شدن در ۱۰۰ کندل اخیر، تقسیم بر عدد ۱۰۰ است. این میانگین‌های متحرک می‌توانند به منظور سطوح حمایت و مقاومت پویا یا دینامیک محسوب شوند.
  • خطوط روند: خطوط روند یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود که از به هم وصل کردن سقف‌ها و کف‌ها به دست می‌آید. در نمودار قیمت همواره شاهد تشکیل سقف ها و کف‌ها (قله و دره) هستیم. در صورتی که این سقف‌ها و کف‌ها را به هم وصل کنیم شاهد تشکیل خطوط روند خواهیم بود. این خطوط می‌توانند سطوح حمایت و مقاومت پویا یا داینامیک ما محسوب شوند.
  • حد ضرر: حد ضرر یا استاپ لاس (Stop Loss) به معنی مقدار ریسکی است که ما برای هر معامله در نظر می‌گیریم. دقت کنید هر اندازه که تحلیلگر ماهری هم باشید گاهی ممکن است در تحلیل خود دچار اشتباه شوید، در این صورت با در نظر گرفتن حد ضرر در معامله با ضرر اندکی خارج می‌شویم و منتظر فرصت ورود مجدد به معامله می‌مانیم.
  • حد سود: حد سود یا تیک پرافیت (Take Profit) در واقع همان هدف قیمتی است که برای رسیدن به آن وارد معامله می‌شویم.
  • نسبت ریسک به ریوارد: به نسبت بین حد سود و حد ضرر در اصطلاح (Risk/Reward) گفته می‌شود در صورتی که مقدار این نسبت در یک معامله کوچکتر از ۱ باشد، به ما نشان می‌دهد این معامله ارزش ریسک کردن را نخواهد داشت.
  • درصد موفقیت: به نسبت تعداد معاملاتی موفقی که به حد سود می‌رسد به تعداد معاملاتی که با حد ضرر بسته می‌شوند، درصد موفقیت یا وین ریت (Win Rate) گفته می‌شود.
  • الگوهای کلاسیک قیمتی: گاهی اوقات حرکات قیمت الگوهایی را در نمودار پدید می‌آورند که به آن‌ها الگوهای قیمتی گفته می‌شود. به طور کلی الگوهای قیمت به دو دسته ادامه دهنده و برگشتی تقسیم می‌شوند. از مهمترین الگوهای قیمتی می‌توان به الگوی سر و شانه (Head and Shoulder)، کف دوقلو (Double Bottom)، سقف دوقلو (Double Top)، الگوهای مثلثی (Triangle)، الگوهای پرچم (Flag) و کنج (Wedge) اشاره کرد.
  • الگوهای هارمونیک: الگوهای هارمونیک، نسبت به الگوهای قیمتی کلاسیک کمی پیچیده‌تر هستند و از تلفیق اشکال هندسی و سطوح فیبوناچی پدید می‌آیند. از مهمترین الگوهای هارمونیک می‌توان به الگوی پروانه، خفاش و خرچنگ اشاره کرد.
  • پوزیشن لانگ: به باز کردن پوزیشن سمت خرید در بازار فیوچرز لانگ (Long) گفته می‌شود.
  • پوزیشن شورت: به باز کردن پوزیشن سمت فروش در بازار فیوچرز شورت (Short) گفته می‌شود.
  • اهرم یا لوریج: اهرم (Leverage) یکی از ابزارهای جذاب در بازارهای فیوچرز و مارجین است که به شما اجازه می‌دهد با چند برابر دارایی خود به معامله بپردازید.
  • لیکوئید شدن:. لیکوئید شدن یا کال مارجین شدن به حالتی گفته می‌شود که معامله تا اندازه‌ای وارد ضرر شود که کل سرمایه تریدر صفر شود.
  • افت سرمایه یا دراودان: به کل کاهش سرمایه اولیه پس از مجموعه‌ای از ضررها افت سرمایه (Drawdown) گفته می‌شود.
خرید و فروش ارز دیجیتال
سطوح حمایت و مقاومت برای خرید و فروش ارز دیجیتال

انتخاب ارزهای مهم و با ارزش

جالب است بدانید که در حال حاضر نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ ارز دیجیتال مختلف در بازار وجود دارد و در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) لیست شده است و هر روز هم بر این تعداد افزوده می‌شود. به همین دلیل انتخاب ارزهای مناسب برای معامله کار چندان ساده‌ای نیست اما در ادامه قصد داریم به برخی نکات برای شناسایی ارزهای دیجیتال مناسب‌تر برای ترید و سرمایه‌گذاری اشاره کنیم.

برای این کار کافی است به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید. در این سایت فهرستی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار قرار گرفته است که می‌توانید قیمت لحظه‌ای، حجم معاملات روزانه، ارزش بازار و درصد تغییر قیمت را مشاهده کنید.

دو نکته کلیدی برای انتخاب ارزهای مهم بازار توجه به حجم معاملات و ارزش بازار (Market Cap) است. مورد اول این که هر چه حجم معامله یک ارز در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر باشد، احتمال نوسان قیمت آن بالاتر است و می‌تواند گزینه مناسبی برای معامله در بازه‌های زمانی کوتاه مدت محسوب شود.

مورد دوم توجه به ارزش بازار یک پروژه ارز دیجیتال است. به این صورت که هر چه ارزش بازار یک پروژه کمتر باشد احتمال رشد چشمگیر در آینده وجود دارد. البته این موضوع به بررسی فاندامنتال پروژه دارد و نباید روزی هر ارز کم قیمت یا به اصطلاح شت کوین (Shitcoin) سرمایه‌گذاری کنیم.

سایت کوین مارکت کپ ار منابع مهم برای خرید و فروش ارز دیجیتال

مدیریت ریسک

به جرئت می‌توان گفت یکی از اصول موفقیت در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه است. مدیریت ریسک مبحث بسیار جامع و مفصلی است ولی از آنجایی که از اهمیت بالایی برخوردار است سعی می‌کنیم به طور خلاصه به چند استراتژی مدیریت ریسک در معاملات ارز دیجیتال اشاره کنیم.

  • استراتژی حجم معامله: حجم معالمه یا پوزیشن سایز (Position Size) به میزان دارایی گفته می‌شود که شما در هر معامله وارد می‌کنید. در این استراتژی شما باید توجه کنید حجم معاملاتی خود را به اندازه‌ای تنظیم کنید که در هر معامله کمتر از ۵ درصد از دارایی شما در ریسک قرار بگیرد. به صورت کلی استراتژی‌ حجم معاملات در ۳ دسته زیر قرار می‌گیرد:
  • معاملات محتاطانه: ۱ درصد دارایی در ریسک
  • معاملات با ریسک متوسط: ۳ درصد دارایی در ریسک
  • معاملات ریسک پذیرانه: ۵ درصد دارایی در ریسک
  • استراتژی نسبت ریسک/ریوارد: در این استراتژی به نسبت بین پاداش یا ریوارد به ریسک توجه می‌شود. معمولا معاملاتی که نسبت R/R آن‌ها زیر ۱ باشد معاملات مناسبی محسوب نمی شوند. در عوض هرچه این نسبت بزرگتر باشد می‌تواند معاملات ارزشمندتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

از کنار هم قرار دادن دو استراتژی حجم پوزیشن و  نسبت ریسک به ریوارد می‌توانید به خوبی سرمایه خود را مدیریت کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال
توجه به مدیریت ریسک در خرید و فروش ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مطلب به صورت خیلی ساده و کامل درباره مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال صحبت کردیم. به طور خلاصه این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب صرافی ارز دیجیتال
  • ثبت نام و احراز هویت در صرافی
  • شارژ حساب کاربری به وسیله کارت بانکی
  • انتخاب ارز دیجیتال مناسب و خرید آن ارز
  • سرمایه گذاری و انتقال به کیف پول یا معامله در بازار اسپات یا فیوچرز

در صورت تمایل به استفاده از صرافی ارز دیجیتال خارجی می‌توان پس از خرید ارزها دیجیتال پایه مانند تتر که ارزش آن همواره ثابت و برابر با ۱ دلار است، آن را به صرافی خارجی انتقال دهید و از طریق آن صرافی به معامله بپردازید.

در انتها یادآور می‌شویم فعالیت در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرریسک است و نیاز به مهارت و تجربه دارد. در صورتی که با اصول اولیه این بازار آشنا شدید و قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت بهره ببرید. شما در نیک پرداخت قادر هستید هر میزان ارز دیجیتال از هر نوعی که می‌خواهید را با کارت بانکی خود در کمترین زمان ممکن بخرید یا به ما بفروشید و از آن درآمد کسب کنید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست