۱۵ نکته طلایی برای استخدام بهترین فریلنسرها

۱۵ نکته طلایی برای استخدام بهترین فریلنسرها

با گسترش اینترنت و شغل‌های فریلنسری، نحوه دسترسی به افراد متخصص در هر حوزه هم تغییر کرده است. همین امر سبب شده است که بسیاری از شرکت‌ها به جای استخدام کارمند تمام وقت به فکر استخدام فریلنسرها باشند تا از این طریق ضمن صرفه جویی در هزینه ها، بهره وری کسب و کار خود را هم افزایش دهند. به نظر شما معیار شرکت‌ها و کارفرماها برای استخدام بهترین فریلنسرها چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب نیک پرداخت به این موضوع بپردازیم.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر یک ارائه کننده خدمات است که از راه دور روی پروژه‌های کوچک یا بزرگ کار می‌کند. دستمزد فریلنسرها همیشه به صورت ماهانه، ساعتی یا به ازای انجام کامل پروژه و یا برای انجام مراحل مهمی از آن پرداخت می‌شود. فریلنسرها شکاف بین نیروهای کاری را پر کرده و سبب می‌شوند شرکت‌ها کاربردی‌تر عمل کنند. در حال حاضر فریلنسینگ یک راه رایج و محبوب برای کسب درآمد در کنار شغل اصلی افراد است. البته در این بین کسانی هم هستند که درآمد اصلی خود را صرفا از طریق فریلنسینگ به دست می‌آورند.

علت استخدام فریلنسرها

برای شرکت‌هایی که به دنبال انعطاف هستند استخدام بهترین فریلنسرها بر خلاف کارکنان تمام وقت بسیار سودمند است. ضمن اینکه برای شرکت‌هایی که منابع اولیه برای پرداخت حقوق کارکنان تمام وقت را ندارند این روش راهی عالی برای انجام امور است. در هر دو حالت، این روش گزینه‌ای ایده‌آل برای آزمایش میدانی استعدادها بدون تحمل هزینه‌های بالا است. البته این مساله فقط به شرکت‌ها محدود نمی‌شود.

افراد زیادی هم هستند که صرفا به دنبال شخصی برای انجام دادن پروژه‌ای خاص در مدت زمان معین می‌گردند. خوشبختانه امروزه توسعه وب، استخدام فریلنسرهای نویسنده محتوا، طراح گرافیک و گرافیست فریلنسر، توسعه دهنده وب و … را ساده کرده است. تقریبا همه کارها را می‌توان تنها با داشتن یک لپ تاپ و ارتباط اینترنتی انجام داد. پس عجیب نیست که تقاضا برای استخدام بهترین فریلنسرها هم بیش از همیشه شده باشد. در خصوص نقد کردن حساب ارزی گرافیست‌ها، انیماتورها و طراح فریلنسر این مقاله را بخوانید.

استخدام فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

نکات مهم برای استخدام فریلنسرها

استخدام بهترین فریلنسرها امری حیاتی برای کسب و کارها است. بنابراین باید با نهایت دقت انجام شود. در ادامه به ۱۵ مساله‌ای که اکثر کارفرماها برای استخدام فریلنسرها مورد توجه قرار می‌دهند می‌پردازیم.

۱- نوشتن خلاصه‌ای مناسب از پروژه

شرح پروژه باید دقیق و صریح باشد چه به دنبال افرادی برای انجام کار ثابت یا پاره وقت باشید چه نیاز به کسی برای انجام پروژه‌ای کوتاه داشته باشید. ممکن است در این باره مجبور به خلاصه نویسی شوید اما به خاطر داشته باشید که بیشتر پیمانکاران با شما، شرکت‌تان، پروژه‌ها و مأموریت‌های شما و هرچه که به سازمان شما مربوط است آشنا نیستند. پس یک توضیح خوب تمام جزئیات ضروری از سابقه یا حداقل خلاصه‌ای از شرکت شما را ارائه می‌کند.

۲- کیفیت هرگز تصادفی نیست

رقابت‌های تجاری به اوج خود رسیده است. بنابراین فریلنسرهایی که انتخاب می‌شوند باید در زمینه کاری خود درخشان باشند. چون شرکت‌های برتر، بازار را حفظ خواهند کرد.

معمولا پرسش‌های زیر برای ارزیابی استانداردهای یک فریلنسر آینده نگر مطرح می‌شود:

  • کدام شرکت‌ها یا برندها قبلا او را استخدام کرده اند؟
  • آیا او بازخوردهای مثبتی از کارفرمایان پیشین خود داشته است؟
  • آیا نمونه کاری برای ارائه دارد یا تنها درباره تحویل کار حرف می‌زند؟

۳- تعیین زمان بندی

تعیین زمان بندی امری حیاتی است. زیرا می‌تواند برای همه طرف‌ها مسئله‌ای تغییر ناپذیر باشد. فراموش نکنید اگر مهلت خاصی برای انجام کار مد نظر دارید در خلاصه‌ای که می‌نویسید آن را ذکر کرده و با فریلنسر مدنظر خود درباره آن حرف بزنید. ممکن است فریلنسرها این زمان را برای برآورده کردن نیازهای مورد اشاره کافی ندانند.

حتما اینکه جدول زمان بندی‌تان معقول بوده و آن‌ها چقدر در رسیدن به اهداف تعریف شده راحت هستند را بررسی کنید. غالبا در مواردی که از زمان انجام کارها اطمینان ندارید فریلنسرها کمک خواهند کرد که زمان مناسبی برای انجام پروژه پیش‌بینی کنید.

بهترین فریلنسر برای همکاری
زمان تحویل پروژه را با فریلنسر هماهنگ کنید

۴- آگاهی از قیمت فریلنسرها

هنگام استخدام بهترین فریلنسرها نه تنها باید درباره میزان بودجه تصمیم بگیرید بلکه باید درباره اینکه چقدر و چطور دستمزد آن‌ها را پرداخت می‌کنید هم فکر کنید. بر اساس اهداف برون سپاری کار در این مورد چند انتخاب خواهید داشت:

نرخ ساعتی گزینه‌ای رایج در پیشنهادات کاری به فریلنسرها است. ممکن است پروژه‌ای بیش از حد انتظار طول کشیده و منجر به دستمزدی بیش از آنچه برایش برنامه ریزی کرده بودید شود. بنابراین باید در این زمینه محتاط باشید. زمانی که با استخدام ساعتی یک فریلنسر موافقت می‌کنید باید برآوردی از دستمزد هر پروژه را تخمین بزنید.

پرداخت مبتنی بر کمیسیون زمانی که وظایف فروش را به فریلنسرها برون سپاری می‌کنید هم انتخابی جذاب است. این نوع معامله به صاحبان شرکت‌هایی که برای صرفه جویی در هزینه‌های خود تلاش می‌کنند کمک می‌کند. در واقع  آن‌ها فقط زمانی که پول دریافت می‌کنند دستمزد فریلنسرها را پرداخت می‌کنند.

۵- مطرح کردن سؤالات با طراحی خاص

سوالاتتان را کامل بپرسید. از متقاضیان بخواهید احساسشان را درباره پروژه مورد نظر به طور شفاف بیان کنند. این کار نه تنها باعث می‌شود افراد هم فکر در تیمتان را شناسایی کنید بلکه موجب ارزیابی دیگر مهارت‌های آن‌ها هم می‌شود. برای کمک به انجام بهتر پروژه‌ها سوالات مهم درباره سابقه و مدارکشان و هر آنچه که در رزومه آن‌ها پیدا نکردید را بپرسید.

۶- ارزیابی فریلنسر

زمانی که از سایت‌های فریلنسری استفاده می‌کنید نظرات مشتریان و رتبه بندی فریلنسرها را بخوانید. حتی فریلنسرهایی با نقدهای بد را هم بررسی کنید. تجارب و پروژه‌های قبلی فریلنسرها را جستجو کرده و اگر به دنبال سطح تجربه خاصی هستید فریلنسری انتخاب کنید که روی پروژه‌های نزدیک به پروژه شما کار کرده باشد.

می‌توانید در ابتدا به  آن‌ها پروژه‌هایی با هزینه‌های کمتری بدهید و یا از  آن‌ها بخواهید به عنوان بخشی از پروژه‌ای بزرگتر با شما همکاری کنند. زمانی که فریلنسری را برای انجام پروژه‌های مهم استخدام می‌کنید انجام این تکالیف آزمایشی سودمند خواهد بود. مطلب راهنمای نقد کردن درآمد ارزی پادکستر فریلنسر را هم بخوانید.

۷- فهرست نهایی و تست

پس از ارسال یک پروژه پیشنهادات بسیاری از جانب فریلنسرها دریافت می‌کنید. پروفایل آن‌ها را به دقت بررسی کرده و لیستی از فریلنسرهایی که می‌توانند روی پروژه شما کار کنند فهرست کنید. سپس سعی کنید کاری کوچک ( با هزینه از قبل توافق شده ) مانند طراحی لوگو، نوشتن مقاله یا تصحیح یک متن یک صفحه‌ای به آن‌ها واگذار کنید. ممکن است فریلنسری پیدا کنید که کار شما را با هزینه کمتری نسبت به یک فریلنسر حرفه‌ای که دستمزد بالاتری دریافت می‌کند، انجام دهد. در این صورت در زمان و صرف پول صرفه جویی خواهید کرد. گرچه باید کیفیت کار را هم مدنظر داشته باشید.

نحوه انتخاب بهترین فریلنسرها برای همکاری
کیفیت کار فریلنسر را فدای کمیت و قیمت نکنید

۸- درخواست اعتبارنامه تأیید شده

برخی فریلنسرها برای بهتر دیده شدن، با استفاده از رزومه، نمونه کار و اعتبارنامه دیگران تقاضای کار می‌کنند. برای جلوگیری از این مسئله، صاحبان مشاغل باید اعتبارنامه‌های تأیید شده را درخواست کنند. مخصوصا اگر قرار است فریلنسر بر پروژه‌ای حساس کار کند. چون در این موارد تنها شرط نداشتن سابقه کیفری کافی نخواهد بود.

۹- تماس با کارفرمایان قبلی

برخی فریلنسرها با جعل نام‌های تجاری و معرفی خود به عنوان افرادی دارای مسئولیت‌ها و وظایف در سطح مدیریتی به نحوی هوشمندانه سعی در فریب شما دارند. باید مراقب بوده و فریب رزومه‌های حرفه‌ای یا نامه‌های جعلی را نخورید. درباره ادعاهای فریلنسر تحقیق کرده و مستقیما با کارفرماهایشان تماس بگیرید.

۱۰- برگزاری جلسه رودررو یا آنلاین

سعی کنید یک قرار آنلاین با استفاده از تلفن یا ویدیو برنامه ریزی کنید. با  آن‌ها صحبت کرده، عمق پروژه خود را به طور شفاف برایشان شرح دهید و به سوالاتشان پاسخ دهید. بهترین فریلنسرها مشخصات را کاملا می‌شناسند و آنچه را که برای اتمام بهتر کار نیاز دارند توصیه می‌کنند.

به یاد داشته باشید که فریلنسرها همان سطح از تعهدی را که با کارکنان تمام وقت تجربه می‌کنید، ارائه نمی دهند. زیرا هدف اصلی  آن‌ها توسعه و رشد نمونه‌های کاری خودشان است نه رشد و توسعه کسب و کار شما. برای برقراری ارتباط آسان با فریلنسرها می‌توانید از اپلیکیشن اسلک استفاده کنید.

۱۱- استخدام متخصصان مشتاق

اشتیاق نوعی انرژی است. انرژی سوختی است که شما را از انجام عالی کل کار مطمئن می‌سازد. فریلنسرهای با کیفیت و با نگرش یاد گیرنده، سودی باورنکردنی نصیب کسب و کار شما خواهند کرد. از انتخاب فریلنسرهایی که تجربه لازم را دارند اطمینان حاصل کنید و وقت خود را با افراد غیر حرفه‌ای تلف نکنید.

مثلا اگر به استخدام بهترین فریلنسرها در حوزه رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید مطمئن شوید فریلنسر مورد نظر تجربه کافی کار در پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی (فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و …) را دارد. خواندن مطلب روش نقد کردن حساب ارزی دولوپر، طراح وب و برنامه نویس فریلنسر هم احتمالا برایتان جذاب باشد.

انتخاب و استخدام بهترین فریلنسرها
فریلنسرهایی که در کار خود دارای تجربه هستند را انتخاب کنید

۱۲- تنظیم نقاط عطف برای هر پروژه

نقاط عطف باعث ایجاد شفافیت برای کارفرما و فریلنسر می‌شود. اگر نقشه پروژه مشخص باشد و همه چیز در یک جدول زمان بندی تنظیم شود، طرفین در پیشبرد اهداف راحت تر خواهند بود.

۱۳- تمرکز روی کسب و کار به جای پروژه

فریلنسینگ در حال رشد بوده و هر ماه تعداد پروژه‌ها هم در حال افزایش است. این رشد به این معنی است که امروزه نسبت به چند سال پیش، فریلنسرها فرصت‌های وسیع تری برای انجام هر نوع شغلی که می‌خواهند دارند. این نشان می‌دهد که کارفرمایان برای تمایز خود از رقبا باید بهترین استعدادها را شکار کنند.

فریلنسرها تمایل زیادی دارند که با مشتریانی که با  آن‌ها کار می‌کنند، روابط طولانی مدت داشته باشند. به همین دلیل صاحبان مشاغل علاوه بر سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت باید استراتژی‌های بلند مدت خود را نیز برای فریلنسرها شرح دهند. این امر سبب می‌شود فریلنسرها فراتر از یک پروژه معمولی به پروژه فعلی نگاه کنند و حتی به عنوان یک پروژه فریلنسری بلندمدت روی آن حساب باز کنند.

۱۴- استفاده از فریلنسرها در مناطق زمانی مختلف

هنگام مرور پروفایل فریلنسرها، منطقه زمانی محل زندگی  آن‌ها نباید تنها عامل رد صلاحیتشان باشد. اتفاقا شما می‌توانید از کسانی که در دیگر نقاط جغرافیایی مشغول کار هستند برای افزایش بهره وری و خروجی خود خود در ۲۴ ساعت شبانه روز استفاده کنید. معمولا فریلنسرهای حرفه‌ای به دریافت پروژه دوکاری از خارج کشور هم تمایل نشان می‌دهند.

۱۵- توافق با یک قرارداد خوب

پس از اینکه فریلنسر موردنظرتان را پیدا کردید وقت بستن یک قرارداد خوب با او می‌رسد. البته این مورد زمانی به کار شما میآید که قرار است مستقیما با این فریلنسر کار کنید. چرا که سایت‌های فریلنسر ایرانی و سایت‌های کاریابی خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانند نقش واسطه را بین کارفرما و فریلنسر ایفا کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به درگیر شدن شما با جزئیات قرارداد با فریلنسر نخواهد بود. خواندن مطلب سایت های فریلنسر و یافتن شغلی که آرزویش را دارید هم پیشنهاد می‌شود.

نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها

همانطور که متوجه شدید در این مطلب به معیارها و رویه‌ای که کارفرماها برای استخدام بهترین فریلنسرها در نظر می‌گیرند پرداختیم. دانستن این موارد برای کسی که خود به کار فریلنسری مشغول است باعث می‌شود که مسیر راحت‌تری برای استخدام شدن داشته باشد. اگر یک فریلنسر هستید و موفق به عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی شدید لازم است به این موارد که از نظر کارفرما دارای اهمیت است توجه کنید. لازم به یادآوری نیست که می‌توانید درآمد ارزی خود را به آسانی با کمک نیک پرداخت به ریال تبدیل کنید. برای این کار روی بنر زیر کلیک کنید.

پادکستر فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به نکات مهمی که شرکت‌ها و کارفرماها هنگام استخدام فریلنسرها مورد توجه قرار می‌دهند اشاره شد. با مطالعه این نکات می‌توانید به فریلنسر بهتری تبدیل شوید. چون حالا می‌دانید که یک فریلنسر خوب باید دارای چه ویژگی‌ها و توانایی‌هایی باشد تا بتواند نظر مشتریان بیشتری را جلب کند.

منبع: drjobpro

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست