تفریح رایگان

۲۵ تفریح رایگان یا ارزان برای گذراندن اوقات فراغت

برای لذت بردن از کنار هم بودن و تفریح خانوادگی و دوستانه نیازی نیست که پول زیادی خرج کنیم و به جاهای گران‌قیمت برویم. تفریحات بدون پول هم از جمله فعالیت‌هایی هستند که هم باعث سرگرمی شما می‌شوند و هم نیازی به خرج اضافه ندارند. در این اوضاع نسبتا به‌هم‌ریخته پاندمی نیز، می‌توان فاصله اجتماعی را حفظ کرد و با انجام تفریحات رایگانی چون قدم زدن در پارک‌های خلوت از تفریحات کرونایی تهران یا شهر خود نهایت استفاده را برد.

آشنایی با ۲۵ تفریح رایگان یا ارزان

برای لذت از اوقات فراغت خود می‌توانید با صرف کمترین هزینه به پیاده‌روی، مهمانی، موزه، باغ‌وحش یا آکواریوم بروید. برخلاف تصور عموم، تفریح همراه با صرفه‌جویی خسته‌کننده نیست. برای اینکه خودتان را سرگرم و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، ۲۵ تفریح رایگان یا ارزان زیر را انجام دهید؛ این مطلب، چکیده‌ای از لیست تفریحات در خانه هستند که به سراغ آن‌ها رفته‌ایم.

۱. به موزه، آکواریوم یا باغ وحش بروید

موزه‌ها، آکواریوم و باغ وحش مراکز تفریحی ارزانی هستند که در برخی از روزهای خاص حتی می‌توانند ارزان هم باشند. بازدید از تاریخ و پیشینه‌ی ایران هم تفریحی جذاب و هم آموزنده برای تمام افراد است. موزه‌ها برای گروه‌های دانشجویی، کودکان، کارمندان برخی سازمان‌ها و اعضای برخی نهادها و … ممکن است با تخفیف یا حتی رایگان باشد. برای اطلاع از تخفیف‌ها و شرایط بازدید رایگان می‌توانید به وب‌سایت موزه‌ها سر بزنید.

 

تفریح رایگان
گشت‌وگزار در فضای اکثر موزه‌ها و جشنواره‌ها رایگان است. این تفریحات علاوه بر رایگان بودن، روح آدم را هم به پرواز در می‌آورند.

۲. کتاب بخوانید

غرق خواندن یک کتاب جدید شوید یا کتاب‌های قدیمی مورد علاقه خود را بازخوانی کنید. با اینکه هزینه کتاب‌ها کمی بالا رفته است، اما کتاب خواندن همچنان یک تفریح ارزان محسوب می‌شود. اگر در قفسه کتابخانه خود کتاب جذابی ندارید، سری به کتابخانه‌های عمومی بزنید و از دوستان خود درباره کتاب‌های جالبی که خوانده‌اند، مشورت بگیرید. بازدید از کافه کتاب‌های شهر و گذراندن وقت در این مکان‌ها، سرگرمی خوبی برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

اگر عضو سرویس آمازون پرایم (Amazon Prime) هستید می‌توانید مجموعه‌ای از کتاب‌ها، مجلات و داستان‌های مصور را به صورت رایگان دانلود کنید. برای آگاهی از نحوه خرید از آمازون در ایران خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود.

۳. فیلم تماشا کنید

یک تفریح رایگان یا ارزان دیدن فیلم است. اگر به سینما رفتن علاقه‌مندید با عضویت در باشگاه مشتریان برخی از پردیس‌های سینمایی می‌توانید از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند شوید. اگر هم به تئاتر علاقه دارید همواره می‌توانید راهی پیدا کنید که برای تهیه بلیت تخفیف بگیرید. همچنین اگر تمایل داشتید می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های جذاب مانند فیلم هابیت را از وب سایت‌ها خریداری کنید و در جمع خانوادگی و در منزل ببینید.

تفریح رایگان
کنترل تلویزیون را بردارید و روی هر کانال و سریالی که خواستید توقف کنید؛ اینجا همه تفریحات رایگان است!

علاوه بر این‌ها می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند Hulu، فیلم دانلود کنید. با عضویت در سایت‌هایی نظیر نتفلیکس (Netflix)  و خرید اکانت نتفلیکس، فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را جستجو کنید و رایگان ببینید. برای آشنایی با بهترین استریم فیلم هم می‌توانید این مقاله را بخوانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید به دیدن تئاترهای رایگان بروید و هزینه‌های خود را کنترل کنید.

۴. بازی کنید

برای گذراندن اوقات فراغت خود سراغ بازی‌های تخته‌ای مانند شطرنج، دوز، تخته‌نرد یا پازل بروید. اگر از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برید، برای یافتن بازی‌های رایگان یا ارزان قیمت، سری به اپ استور (App Store) خود بزنید یا به سایت‌های بازی رایگان مانند Pogo بروید و با بهترین استریم بازی آشنا شوید. برای خرید بازی‌های پولی نیز از گیفت کارت گوگل استفاده کنید.

جالب است بدانید که با کمک برخی بازی‌ها حتی می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. اگر فکر می‌کنید این درآمد با وجود تحریم‌های بانکی ایران به کارتان نمی‌آید سخت در اشتباهید. چرا که نیک پرداخت می‌تواند موجودی کیف پول دلاری شما را به ریال تبدیل و کارت‌های بانکی داخل کشور واریز کنید. برای این کار روی بنر زیر کلیک کنید.

درآمد دلاریت رو نقد کن
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

 

بازی در خانه را نمی‌پسندید و دنبال فعالیت‌های ورزشی هستید؟ پس به فضای سبز بروید با دوستان خود والیبال، بسکتبال یا فوتبال بازی کنید یا در یک باشگاه ورزشی عضو شوید. برخی باشگاه‌های ورزشی رایگان هستند و برخی تنها هزینه ثبت نام دارند. یک تفریح ورزشی دیگر، حضور به عنوان تماشاچی در مسابقات ورزشی است.

۵. از نات کوین، بازی با دریافت رایگان کوین دیجیتال غافل نباشید!

این روزها بازی جدید پلتفرم تلگرام در میان عاشقان بازی به خصوص کریپتوبازها سرو صدای بسیاری کرده است. به حدی که در تمامی شبکه‌های مجازی و … شاهد اخبار دوستان و آشنایانمان درمورد این بازی سکه ساز است!

ما نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر عاشق بازی‌های ترند به خصوص در حوزه ارزهای دیجیتال هستنید، در اوقات فراغت خود از نات کوین غافل نمانید!

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این بازی اوقات فراغت پولساز، مقاله  «همه چیز درباره‌ی نات کوین؛ بازی و دریافت رایگان کوین» را از دست ندهید.

۶. از بازار گل‌ و گیاه یا محصولات کشاورزی بازدید و خرید کنید

دیدن مناظر، شنیدن صداها، تماشای رنگ‌ها و استشمام بوها در بازار‌ محصولات کشاورزی محلی یک تفریح رایگان یا ارزان است. علاوه بر این گاهی اوقات میوه و سبزیجات این بازار‌ها، ارزان‌تر از فروشگاه‌های مواد غذایی است. در بازار قدم بزنید، با فروشنده‌ها صحبت کنید و از بودن در این محیط لذت ببرید.

بازارهای گل و گیاه نیز از بهترین مکان‌ها برای قدم زدن و خرید کردن است. حتی اگر قصد خرید گل و گیاه ندارید پیشنهاد می‌کنم حتما به بازار گل و گیاه بروید و در راهروهای پر گل و هوای مطبوع این بازارها قدم بزنید. با آشنایی با ۷ مورد از عجیب ترین جنگل های دنیا یعنی جنگل زیر آب هم این مقاله پیشنهاد می‌شود.

۷. از مراکز خرید بازدید کنید

بازدید از مراکز خرید صرفا به منظور خرید محصول انجام نمی‌شود. برای تنوع هم که شده در بازار قدم بزنید و ویترین‌های رنگارنگ را ببینید. گاهی اوقات امتحان کردن برخی فعالیت‌ها سرگرم کننده است. اگر حوصله بیرون آمدن را ندارید، از فروشگاه‌های آنلاین که می‌توانید دیدن کنید. بازدید از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و علی اکسپرس و … نیز رایگان است! چنانچه روزی قصد خرید از فروشگاه‌های خارجی را دارید، خواندن مطلب راهنمای خرید از سایت‌های خارجی خالی از لطف نیست. روی لینک زیر کلیک کنید.

۸. در طبیعت وقت بگذرانید

از خانه خارج شوید و از طبیعت لذت ببرید. با فعالیت‌های ساده‌ای مانند قدم زدن در محیط باز، باغبانی در حیاط منزل یا با رفتن به پیک‌نیک می‌توانید یک تفریح رایگان یا ارزان داشته باشید. اهل ماجراجویی هستید؟ پس سراغ کوهنوردی، دوچرخه‌سواری یا کمپینگ‌های کم‌هزینه بروید.

تفریح رایگان
یک هندسفری؛ ابزاری که دست کم همه افراد یکی از آن را دارند و می‌توانند هروقت که دلشان خواست به موسیقی‌های مورد علاقه‌شان گوش بدهند.

۹. موسیقی گوش دهید

برای گوش دادن به یک موسیقی، بدون تعلل امواج رادیو را تنظیم کنید یا به سراغ یک سرویس رایگان موسیقی مانند Spotify یا Freegal بروید، که به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌های مورد علاقه خود را رایگان دانلود کنید. خواندن مقاله گیفت کارت اسپاتیفای چیست و چگونه باید آن را خرید به شما کمک می‌کند در مورد این پلتفرم اطلاعات بیشتری به دست آورید. موسیقی زنده نیز می‌تواند مقرون به صرفه باشد. وب سایت‌ها و مراکز اعلام رویداد‌ را برای آگاهی از نزدیکترین نمایشگاه‌ها و کنسرت‌های رایگان یا ارزان موسیقی بررسی کنید. در نهایت اگر به خرید گیفت کارت اسپاتیفای بسنده کردید، پرداخت آن را به نیک پرداخت بسپارید.

گیفت کارت اسپاتیفای
از طریق خدمات پرداخت در نیک‌پرداخت می‌توان گیفت کارت اسپاتیفای را به راحتی خرید.

۱۰. خلاق باشید

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سراغ فعالیت‌های خلاقانه بروید. شما می‌توانید در آشپزخانه یک غذای جدید و خوشمزه درست کنید، یک آلبوم عکس بسازید یا یک داستان کوتاه بنویسید یا نقاشی کنید. برای انجام فعالیت‌های خلاقانه به عنوان یک تفریح رایگان یا ارزان نیازی نیست که تمام لوارم مورد نیاز را داشته باشید.

۱۱. مهارت جدیدی را بیاموزید

شما می‌توانید آموزش‌های رایگان مربوط به هر نوع مهارتی را در اینترنت پیدا کنید. پس مهارت جدیدی را برای یادگیری انتخاب کنید. برای مثال، یادگیری یک زبان خارجی مانند یادگیری زبان ژاپنی به روش آنلاین، بافتنی یا تعمیر و نگهداری آسان خودرو شخصی، عکاسی یا کار با ابزار و ویرایش عکس و بسیاری از مهارت‌های دیگر. سپس می‌توانید از همان مهارت خود در سایت‌ های فریلنسری ایرانی یا سایت‌ های فریلنسری خارجی مانند شاپیفای کسب درآمد کنید.

۱۲. ورزش کنید

تناسب اندام همیشه با رفتن به یک باشگاه گران‌قیمت حاصل نمی‌شود. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ورزش کردن با فیلم‌های آموزشی در خانه، تنها چند تفریح رایگان یا ارزان برای حفظ تناسب اندام است.

تفریح رایگان
یک موزیک ورزشی بگذارید و خیلی بی‌دردسر مشغول به ورزش کردن بشوید. ورزش‌های بی‌دردسر و ملایم هم یک تفریح رایگان هستند و هم باعث تقویت سلامتی می‌شوند.

۱۳. جدول حل کنید

حل کردن جدول از جمله تفریحات خانگی و بی‌دردسر است که طرفداران بسیاری دارد. حالا که همه آدم‌ها حداقل یک گوشی موبایل دارند، اصلا لازم نیست که از جدول‌های کاغذی استفاده کنید. برای استفاده کردن از این تفریح رایگان، کافی است که یک اپلیکیشن مخصوص جدول روی موبایلتان نصب کنید و سرگرم شوید.

۱۴. کارهای عقب افتاده را انجام دهید

صادقانه بگویم، اکثر ما کارهای عقب افتاده‌ زیادی داریم که برای انجام آن‌ها حوصله نداریم. زمان فراغت خود را صرف اموری مانند تمیز کردن خانه، رسیدگی به امور مالی، خواندن کتاب برای آمادگی در آزمون آیلتس، انجام کارهای عقب افتاده شغلی یا حتی برنامه‌ریزی برای سفر یا نحوه پر کردن اوقات فراغت خود کنید.

۱۵. یک حراج خانگی راه بیندازید

انجام این کار هیچ هزینه‌ای ندارد. در واقع، شما با فروش لباس‌های اضافه، مبلمان و وسایل قدیمی یا بدون استفاده‌ی خانه‌ی خود، پول نیز بدست می‌آورید. پس دعوتنامه یا آگهی را تنظیم کنید و مردم محله را به حراج خود دعوت کنید. شما با این رویکرد خلاقانه به شیوه‌ای سازگار با محیط زیست از وسایل قدیمی یا بدون استفاده خود خلاص می‌شوید.

۱۶. آشپزی کنید

آشپزی هم یک مهارت است و هم یک تفریح هیجان‌انگیز و باحال محسوب می‌شود. جدا از بحث خرید مواد لازم برای پخت‌وپز، آشپزی همچنان یک تفریح رایگان خواهد بود. شما می‌توانید تمام روز را مشغول آشپزی بشوید و ترکیب خوشمزه و خوشرنگ مواد غذایی با هم لذت ببرید. راستی برای اینکه در این تفریح رایگان، چیزهای جدید هم یاد بگیرید، می‌توانید سری به کانال‌های مختلف و متعدد یوتیوب بزنید و حالش را ببرید!

۱۷. بافتنی ببافید

سرگرم شدن با انواع بافتنی‌ها مثل کاموابافی، کوبلن‌بافی و غیره می‌تواند در لیست ۲۵ تایی ما به عنوان یک تفریح رایگان تلقی شود. برخلاف باور همیشگی ما ایرانیان، بافتنی فقط مختص بانوان نیست. بسیاری از آقایان هم به بافتنی‌ها -مخصوصا کوبلن‌بافی- علاقه‌مند هستند و اوقات فراغتشان را اینگونه می‌گذارنند.

۱۸. نقاشی کنید

وقتی صحبت از نقاشی کردن به میان می‌آید، بسیاری از افراد فارغ از سن‌وسالشان دست‌به‌کار می‌شوند و نقاشی مورد علاقه‌شان را می‌کشند. یادم است هربار که با پدربزرگم مسابقه نقاشی می‌گذاشتیم، او همیشه با شوق‌وذوق تمام از من جلو می‌زد و بهترین نقاشی‌هارا می‌کشید؛ گاهی طرحی ساده از چهره یک انسان زیبا و گاهی یک منظره از مزرعه‌ای در دوردست‌ها.

همه این‌ها را گفتم که بدانید نقاشی کردن نه تنها سن‌وسال نمی‌شناسد، بلکه یک تفریح رایگان و فوق‌العاده است که می‌تواند خاطره‌های خوبی را برای‌مان رقم بزند. جالب است بدانید شما در فری پیک هم می‌توانید تصویر، عکس، نقاشی، لوگو یا هر هنری که دارید را به فروش برسانید و کسب درآمد کنید.

۱۹. خاطره‌نویسی

برای خاطره‌نویسی به چیزهایی نیاز است؟ بله درست است؛ یک دفتر ساده و یک خودکار. خاطره‌نویسی علاوه بر اینکه در تقویت حافظه بلندمدت موثر است، یک تفریح رایگان محسوب می‌شود و سرگرمی بسیار خوبی خواهد بود. البته بهتر است که بیخیال نوشتن خاطرات تلخ بشوید و با نوشتن خاطرات خوب، فرصت خوشحال شدن مجدد را به خودتان بدهید.

۲۰. عکاسی کنید

اصلا نیازی نیست که دوربین‌های چندمگاپیکسلی، حرفه‌ای و میلیون‌تومانی را بخرید و عکاسی کنید. هنر عکاسی با دوربین همین موبایلی که در دستتان هست هم امکان‌پذیر خواهد بود. عکاسی غیر حرفه‌ای، یک تفریح رایگان و جذاب است که می‌تواند در هر لحظه، شما را از حالت رخوت و بی‌حوصلگی رها کند. حتی بعدها می‌توانید این آثار را به صورت NFT به فروش برسانید. برای اطلاع از این موضوع مقاله آموزش گام به گام ساخت و فروش NFT و کسب درآمد از آن را بخوانید.

۲۱. بادبادک هوا کنید

بادبادک‌بازی از آن‌دسته تفریحات بدون پول است که آدم را به دوران شیرین کودکی می‌برد. البته قبول دارم که برای بادبادک‌بازی باید در محیط مناسبی مثل ساحل یا حیاط بزرگ قرار گرفت، اما بادبادک هوا کردن، همچنان محبوبیتش را به عنوان یک تفریح رایگان حفظ کرده است.

۲۲. اوریگامی را امتحان کنید

اوریگامی، هنر زیبایی است که در کنار سرگرم کردن شما، می‌تواند به ایجاد دکوراسیون متفاوت منزل هم منجر بشود. اوریگامی هم یک تفریح رایگان است و لازم نیست برای سرگرم شدن با آن، کلاس‌های آموزشی خاصی را پشت سر بگذارید. کافی است که اوریگامی‌ها مورد نظرتان را انتخاب کنید و از سروکله زدن با آن‌ها لذت ببرید.

تفریح رایگان
به این اسباب‌بازی‌های خوشگل و جذاب نگاه کنید! آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند و خوشحالی را برای شما به ارمغان بیاورند.

۲۳. یوگا کار کنید

برای افرادی که بیشتر وقتشان را در خانه سپری می‌کنند، یوگا ایده‌آل‌ترین تفریح ورزشی است. یوگا هم یکی دیگر از آن ورزش‌هایی است که به عنوان یک تفریح رایگان هم شناخته می‌شود. یوگا علاوه بر سرگرمی، باعث تمدد اعصاب و افزایش روحیه مثبت در انسان خواهد شد. امروزه در اینترنت و سایت‌های مختلف آموزش یوگا به وفور یافت می‌شود.

۲۴. ترانه بنویسید

بگذارید خیالتان را جمع کنم؛ شما می‌توانید هر کار حرفه‌ای و جدی را برای دل خودتان انجام بدهید و سرگرم بشوید. ترانه‌نویسی از جمله تفریحاتی است که باعث تقویت حس شاعرانه در شما می‌شود؛ علاوه بر این، نوشتن ترانه یا شعر یک تفریح رایگان تلقی می‌شود و نیازی به خرج کردن پول نیست. حتی ممکن است که شما بعدا در حین ترانه نویسی متوجه استعدادتان بشوید و آن را شکوفا کنید. ۸ مهارتی که شما را به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل می‌کند را هم بخوانید.

۲۵. وبلاگ‌نویسی کنید

اگر جزو افرادی هستید که بیشتر وقتتان در اینترنت و گشت‌وگزار در وبلاگ‌ها می‌گذرد، این مورد را جدی بگیرید! وبلاگ‌نویسی یک تفریح رایگان است و می‌تواند فضای اینترنت را برای‌تان لذت‌بخش‌تر کند. شما حتی می‌توانید دفتر و خودکارتان را کنار بگذارید و خاطره‌نویسی را در وبلاگ شخصی خودتان شروع کنید. احتمالا خواندن چگونه از طریق ایجاد وبلاگ غذا درآمد داشته باشیم برایتان جالب باشد. در نهایت در هر حوزه‌ای از تولید محتوا که کار می‌کنید و درآمد ارزی دارید می‌توانید نقد کردن حساب ارزی فریلنسر تولید محتوا را به نیک پرداخت بسپارید.

جمع‌بندی

پیدا کردن یک تفریح رایگان اصلا کار سختی نیست؛ کافی است که با دقت هرچه‌بیشتر به دنیای اطرافتان دقت کنید و سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان را تیک بزنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید از یکی از همین تفریحات بدون پول یعنی از بازی کردن با گوشی موبایلتان حتی درآمد هم کسب کنید.

بازی‌های محبوبی مثل بازی کلش آف کلنز پتانسیل آن را دارند تا شما را به یک درآمد دلاری برسانند. همان‌طور که می‌بینید، اکثر سرگرمی‌ها علاوه بر یک تفریح رایگان، یک منبع درآمدزایی قابل توجه هم محسوب می‌شوند. پلتفرم نیک‌پرداخت هم بیکار ننشسته و امکان نقد کردن پی پال و دیگر درآمدهای ارزی را فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌ پرداخت، از بازی و سرگرمی‌های‌تان هم پول درآورید و یا از سرمایه گذاری خود روی ارزهای دیجیتال سود کسب کرده و نقد کردن بیت کوین به ریال را هم به ما بسپارید.

تفریح رایگان
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد
خرید از سایت های خارجیخرید پی پال

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست