ادامه نوسان قیمت بیت کوین

هشدار سقوط ارزش رمزارزها با نوسان قیمت بیت کوین و آلت‌کوین‌ها

در هفته گذشته، بیت کوین و آلت‌کوین‌ها به نوسان خود در منطقه حمایت ادامه دادند. این نوسان قیمت بیت کوین باعث شد تا انتظار سقوط ارزش رمزارزها را در آینده نسبتا نزدیک داشته باشیم.

در هفته‌ای که گذشت، بیت کوین در تاریخ ۲۱ آوریل با خرس‌ها همراه شد و یک کاهش قیمت نسبتا تند و تیز را تجربه کرد. از جمله دلایل این کاهش قیمت، نزولی شدن بازار سهام بود. در ادامه نیز خبرها و وقایع مرتبط با افزایش نرخ تورم، باعث شد تا سرمایه‌گذاران دارایی‌های پر ریسک را کنار بگذارند. پیتر برندت، یکی از تریدرهای کارکشته در توییت اخیر خود به این مسئله اشاره کرده که بازار Nasdaq 100 شکلی شبیه به پیش از سقوط خود در سال ۲۰۰۰ را نشان می‌دهد.

اگر تاریخ دوباره خود را تکرار کند، بنابراین Nasdaq 100 یا NDX شاهد یک تصحیح تند و تیز خواهد بود. این مسئله در نهایت می‌تواند تاثیر منفی در بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت داشته باشد، چرا که در چند وقت اخیر بیت کوین و نزدک ۱۰۰ هم‌بستگی زیادی را از خود نشان داده‌اند.

جالب است بدانید که فعالیت قیمتی ضعیف ارزهای دیجیتال باعث شده تا جستجوی عبارت‌های بیت کوین و اتریوم در گوگل کاهش پیدا کند. حتی حجم معاملات کریپتو در این مدت نزولی بوده است. طبق آماری که Blokchain.com عرضه کرده، حجم کلی معاملات انجام شده در ۱۹ آوریل در صرافی‌های بزرگ کریپتو، ۱۶۵٫۸ میلیارد دلار بوده است. این آمار پایین‌ترین سطح معاملات کریپتو از اکتبر سال ۲۰۲۰ است.

با توجه به نوسان قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها، می‌توان انتظار سقوط رمزارزها را در آینده نزدیک داشت.

نوسان قیمت بیت کوین در منطقه حمایت

بیت کوین در تاریخ ۲۱ آوریل میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه خود در ۴۱٫۹۷۷ هزار دلار را شکست. اما گاوها نتوانستند در سطح بالاتر دوام بیاورند و قیمت از ۴۲٫۹۷۶ هزار دلار تغییر مسیر داد و به میانگین حرکتی نمایی ۲۰ روزه در ۴۱٫۴۷۸ هزار دلار برگشت.

وضعیت نوسان قیمت بیت کوین باعث شد تا بازار به فروش خود در ۲۲ آوریل ادامه دهد و بهانه‌ای برای خرس‌ها باشد تا قیمت را تا سطح حمایت پایین بیاورند. روند سراشیبی میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی در منطقه منفی، نشان از دست بالای خرس‌ها در بازار بیت کوین دارند. در صورتی که این خرس‌ها موفق شوند بیت کوین را از سطح حمایت خود پایین بکشند، گسترش فروش در بازار می‌تواند این ارز دیجیتال را تا قیمت ۳۳ هزار دلار هم پایین بیاورد.

اما اگر کمی خوشبین باشیم و قیمت‌ها در این سطح از حمایت کمی صعودی شوند، نشان از این دارد که گاوها به صورت فعال در حال خرید بیت کوین در کف هستند. ادامه این کار می‌تواند قیمت‌ بیت کوین را تا بالای ۴۳ هزار دلار هم برساند.

وضعیت قیمت اتریوم

در چند روز گذشته، اتریوم بین میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در قیمت ۳٫۰۸۷ هزار دلار و میانگین حرکت ساده ۵۰ روزه در قیمت ۳٫۰۰۳ هزار دلار گیر کرده است. چندین تلاش اتریوم برای شکست و خلاص شدن از این وضعیت ناموفق بوده است. این نشان می‌دهد که گاوها در کف خریداری می‌کنند و خرس‌ها در هنگام اوج گیری فروشنده هستند.

اتریوم نیز در آمارهای میانگین حرکتی نمایی و شاخص قدرت نسبی در وضعیت قرمز قرار دارد و فروشندگان اجازه اوج‌گیری قیمت را نمی‌دهند. اگر قیمت اتریوم به زیر ۲٫۸۸۳ هزار دلار برسد، شانس یک کاهش قیمت تند‌تر در بازار این ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کند.

وضعیت نزولی بایننس کوین، سولانا و ریپل با نوسان قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال صرافی بایننس وضعیت به نسبت مشابهی با اتریوم دارد و در یک روند تکراری بالا و پایین می‌شود. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در شروع اوج‌گیری این رمزارز شروع به فروش می‌کنند. این وضعیت باعث شد تا بایننس کوین به روند نزولی خود به پایین میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در قیمت ۴۰۸ دلار ادامه دهد. در صورتی که خرس‌ها به فروش خود در اوج ادامه دهند، قیمت می‌تواند تا ۳۹۱ دلار هم کاهش پیدا کند و از آن به بعد یک سراشیبی تند و تیز به سمت ۳۵۰ دلار منتظر بایننس کوین خواهد بود.

ریپل در چند روز گذشته بین ۰٫۶۹ دلار و ۰٫۹۱ دلار گیر کرده است. در این مدت گاو‌ها قادر نبودند تا موانع را در منطقه میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه در قیمت ۰٫۷۸ دلار بردارند. این مسئله نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار این رمزارز برای سطوح بالاتر تقاضا ندارد. بنابراین حالا این خرس‌ها هستند که ریپل را زیر منطقه حمایت ۰٫۶۹ دلار نگه می‌دارند. در صورت موفقیت، در هفته جاری این ارز دیجیتال به ۰٫۶۲ دلار هم می‌رسد.

سولانا توانست میانگین حرکت نمایی ۱۰۵ دلار را در ۱۹ آوریل بشکند اما گاوها قدرت حفظ آن را نداشتند و یک روز بعد خرس‌ها قیمت آن را کاهش دادند. با ادامه یافتن فروش‌ها، خرس‌ها قیمت را زیر منطقه ۱۰۱ دلار نگه خواهند داشت. در صورت موفقیت، سولانا می‌تواند حتی تا ۷۵ دلار هم فرو بریزد.

آدا همچنان ناموفق، دوج کوین در سراشیبی و لونا سربلند

آدا همچنان به نزولی شدن خود ادامه می‌دهد و حتی خبر هفته گذشته مبنی بر حضور صد‌ها پروژه مختلف روی شبکه کاردانو نیز کمکی به حال این ارز دیجیتال نکرد. فعلا خرس‌ها به شکلی سخت در حال مقاومت هستند تا این ارز دیجیتال به ۱ دلار نرسد.

لونا از جمله ارزهایی بود که گاوها در آن موفق عمل کردند. لونا با اینکه نتوانست قیمت ۱۰۰ دلار را حفظ کند اما در عین حال با وضعیت قرمز ارزهای دیجیتال، گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر ۹۱ دلار برسد. حالا خریداران این موقعیت را دارند تا قیمت را به بالای ۱۰۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت، لونا را در محدوده ۱۱۹ دلار خواهیم دید.

در نهایت ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک یعنی دوج کوین در سراشیبی قرار گرفت. قیمت این ارز دیجیتال از ۰٫۱۵ دلار در تاریخ ۲۰ آوریل برگشت خود و به ۰٫۱۳ دلار رسید. خرس‌ها فعلا در تلاش هستند تا این ارز دیجیتال را به ۰٫۱۲ دلار برسانند و در صورت موفقیت، دوج کوین را در محدوده ۰٫۱۰ دلار خواهیم دید.

اگر وضعیت نزولی بازار را زمان مناسبی برای خرید ارزهای دیجیتال می‌دانید، می‌توانید بیت کوین یا هر آلت کوین دیگری را از طریق نیک پرداخت خریداری کنید. با نیک پرداخت می‌توانید با پایین‌ترین هزینه و کمترین زمان ممکن، رمزارز مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست