آیا بیت کوین به کف قیمت رسید؟

بیت کوین به کف رسید؟ سیگنال‌های امیدوار کننده بیت کوین

چندین معیار و شاخص نشان می‌دهند که بیت کوین به کف رسیده یا در نزدیکی آن است. در این صورت، می‌توان انتظار یک صعود قابل توجه را داشت.

بازار سهام آمریکا و دنیای ارزهای دیجیتال، این هفته بالاخره نفس راحتی کشیدند. طبق آمارهایی که اخیرا منتشر شده، بسیاری از ماینرهای بیت کوین تسلیم شده‌اند. در تاریخ هر بار که ماینرها به چنین وضعیتی دچار شوند، نشان از رسیدن بازار به کف قیمت خود دارد.

یکی دیگر از معیارهایی که نشان می‌دهد بیت کوین به کف قمیت رسیده Mayer Multiple است. این معیار با تقسیم قیمت بیت کوین در میانگین حرکتی ارزش بیت کوین در ۲۰۰ روز محاسبه می‌شود. این شاخص نشان می‌دهد که بیت کوین یا بیش از حد خریداری شده، یا بیش از حد ارزش گذاری شده یا در حال حاضر قیمت منصفانه‌ای دارد. در تاریخ ۲۲ ژوئن، این شاخص عدد ۰٫۵ را نشان دهد.

چندین شاخص نشان می‌دهند که بیت کوین نزدیک به کف قیمت است. در ادامه با بررسی وضعیت برخی از کریپتوها آشنا می‌شویم.

به کف قیمت بیت کوین نزدیک می‌شویم

بیت کوین در یکی دو روز گذشته در حال ریکاوری قیمت خود در یک ترند نزولی بود. با این حال گاوها سعی دارند قیمت را به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸٫۲ درصد ببرند. این سطح در حال حاضر روی قیمت ۲۳٫۰۲۴ هزار دلار است.

اما اولین مانع برای گاو‌ها، احتمالا سطح ۲۱٫۷۲۳ هزار دلار است. بیت کوین در حال حاضر در قیمت ۲۱٫۴۵۶ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. همچنین میانگین حرکت نمایی در قیمت ۲۳٫۵۲۹ هزار دلار، سطح مهم بعدی بیت کوین است. این دقیقا سطحی بود که در زمان روند نزولی شدید بیت کوین، خرس‌ها این ارز دیجیتال را پایین کشیدند.

در صورتی که خرس‌ها جلوی بیت کوین را دوباره در این سطح بگیرند، می‌توان انتظار یک موج فروش جدید را داشت. فروشندگان با این کار می‌توانند بیت کوین را دوباره به سطح حیاتی و خطرناک ۱۷٫۶۲۲ دلار برسانند.

اما در نقطه مقابل، اگر فروشندگان در این سطح کمرنگ شوند و خریداران اقدامات تازه‌ای انجام دهند، این یعنی خرس‌های بازار در حال ضعیف شدن هستند و می‌توان انتظار داشت بیت‌کوین به سمت میانگین حرکتی ساده ۵۰ روزه خود در ۲۷٫۹۹۵ هزار دلار حرکت کند.

وضعیت قیمت اتر

اتر از تاریخ ۲۰‌ ژوئن بین قیمت‌های ۱٫۰۵۰ هزار دلار تا ۱٫۲۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. این طیف قیمتی بالاخره در ۲۴ ژوئن شکست و اتر به سمت میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه در ۱٫۳۳۲ هزار دلار رسید. با این حال احتمالا در این سطح با مقاومت شدید خرس‌ها مواجه شویم. چرا که فروشندگان آماده هستند تا اتر به وضعیت مطلوبی برسد تا دارایی خود را بفروشند. اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان باز هم انتظار یک سقوط تند و تیز را داشت.

خرس‌ها با این اتفاق می‌توانند اتر را به ۱٫۰۵۰ هزار دلار بکشانند. در صورت موفقیت، این امکان وجود دارد که دوباره اتر به سمت سطح حمایت مهم ۸۸۱ دلار برسد. با این حال اگر مثبت نگاه کنیم، گاوها در صورت موفقیت به رساندن قیمت اتر به بالای میانگین حرکت نمایی ۲۰ روزه، قادر خواهند بود این رمزارز را تا سطح ۱٫۷۰۰ هزار دلار هم بالا بکشند.

وضعیت سایر رمزارزهای بازار

بایننس کوین در چند روز پیش در حال سقوط به زیر ۲۱۱ دلار بود. اما گاوها اجازه این کار را ندادند تا یک صعود تازه به سمت ۲۴۳ دلار شروع شود. اگر خرس‌ها قیمت را به بالای این سطح بکشانند، می‌توان انتظار داشت تا بایننس کوین به سطح ۲۸۴ دلار برود. اما در صورت شکست و سقوط به زیر ۲۱۱ دلار، می‌تواند یک روند نزولی به سمت ۱۵۰ دلار را آغاز کند.

ریپل نیز در یک طیف قیمتی تنگ قرار داشت تا بالاخره در ۲۴ ژوئن دیوارها را شکست تا به سمت ۰٫۳۵ دلار حرکت کند. این یعنی خرس‌ها در حال ضعیف شدن هستند. اگر قیمت‌ها با موفقیت صعودی شوند، می‌توان انتظار داشت تا ریپل به سمت ۰٫۴۶ دلار و سپس به سمت ۰٫۵۶ دلار حرکت کند.

آدا در بین قیمت ۰٫۵۰ دلار و قیمت حمایتی ۰٫۴۴ دلار در نوسان بود. با این حال شاخص قدرت نسبی این رمزارز در حال افزایش است که نشان می‌دهد قدرت خرس‌ها کاهش می‌یابد. در صورتی که آدا از میانگین حرکتی خود در ۰٫۵۰ دلار عبور کند، انتظار می‌ر ود که این رمزارز به ۰٫۷۰ دلار برسد.

دوج کوین در نزدیکی میانگین حرکت نمایی ۰٫۰۶ دلار معامله می‌شد. با این حال شاخص قدرت نسبی در حال افزایش است. این یعنی گاوها در تلاش هستند تا دوج کوین را بالا بکشند. اگر آن‌ها بتوانند قیمت را به بالای میانگین حرکت نمایی برسانند، انتظار داریم تا دوج کوین به سمت ۰٫۰۸ دلار حرکت کند. در صورتی که مانعی از سوی خرس‌ها ایجاد نشود، دوج به ۰٫۱۰ خواهد رسید.

شیبا در چند روز گذشته با موانعی از سوی خرس‌ها مواجه شد تا از قیمت میانگین حرکت نمایی ۰٫۰۰۰۰۰۹ دلار پایین برود. اما گاوها توانستند مقاومت کنند. با این حال از طرفی هم نتوانستند قیمت‌ها را به بالای ۰٫۰۰۰۰۱۱ دلار برسانند. این یعنی بازار در یک توازن میان خریداران و فروشندگان است.

شما وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را چطور می‌بینید؟ در صورتی که موقعیت مناسبی برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است، می‌توانید از نیک پرداخت برای انجام تراکنش خود استفاده کنید. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا با کارت بانکی و در سریع‌ترین زمان ممکن، ارز دیجیتال بخرید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست