بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید

آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای ترید و سرمایه گذاری

بدون شک یکی از بزرگترین نوآوری‌ها در یک دهه گذشته، ظهور ارزهای دیجیتال و پدید آمدن یک بازار مالی بزرگ بین‌المللی است. ارزهای دیجیتال فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد قابل توجهی را فراهم کردند و به دلیل ویژگی‌هایی مانند غیرمتمرکز بودن و نوسانات بالا به یک ابزار جذاب برای کسب درآمد تریدرها تبدیل شده‌اند. در چند سال گذشته و با راه‌اندازی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی این فرصت بیش از پیش برای کاربران ایرانی فراهم شد که بتوانند از طریق معامله یا ترید ارزهای دیجیتال به سود‌های چشمگیری دست پیدا کنند. در ادامه این مطلب از نیک پرداخت قصد داریم به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای ترید بپردازیم.

ویژگی‌های ارز دیجیتال مناسب برای ترید

معمولا سرمایه‌گذاران بلند مدت به دنبال ارزهایی هستند که از ثبات بالایی برخوردار باشد و در بلند مدت روند صعودی داشته باشد، تا ضمن حفظ ارزش سرمایه در بلند مدت سود خوبی هم فراهم بیاورد. اما برای تریدرها و معامله‌گران کوتاه مدت ثبات ارزش یک رمزارز خیلی دلچسب نیست و آنها تمایل دارند از نوسانات قیمتی سودهای جذابی را کسب کنند. بنابراین به دنبال ارزهایی با ویژگی‌های خاص خواهند بود که در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

نقدینگی مناسب

شاید مهمترین ویژگی یک ارز برای ترید کردن وجود نقدینگی یا همان حجم معاملات بالا است. حجم معاملاتی بالا به تریدرها اجاره می‌دهد حتی در بازه‌های زمانی بسیار کوچک هم بتوانند معامله کنند. در اصطلاح به این تریدرها اسکلپر گفته می‌شود که حتی در بازه‌های زمانی دقیقه‌ای و ثانیه‌ای معامله می‌کنند.

نوسان

همانطور که گفته شد نوسانات زیاد شاید برای سرمایه‌گذاران بلند مدت ویژگی مناسبی نباشد اما برای تریدرها یک ویژگی جذاب محسوب می‌شود. معمولا تریدرها تمایل به نوسان‌گیری دارند و سعی می‌کنند در حرکت‌های برگشتی وارد پوزیشن‌های خرید و فروش شوند. بنابراین ارزهایی که پتانسیل حرکت‌های برگشتی بیشتری دارند گزینه مناسبی برای معامله به حساب می‌آیند.

غیرمتمرکز بودن واقعی

منظور از غیرمتمرکز بودن یک ارز در اینجا به معنی این است که حجم زیادی از آن در دست یک شخص یا گروه نباشد. معمولا ارزهایی که تحت تسلط یک فرد یا گروه هستند پامپ و دامپ‌های غیرواقعی را تجربه می‌کنند.

در دسترس بودن

ممکن است ارزهای دیجتال مناسبی برای ترید وجود داشته باشد که در صرافی های ارز دیجیتال خارجی لیست شده و امکان معامله آن توسط کاربران ایرانی وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است به دنبال ارزهای مناسبی باشیم که به راحتی امکان معامله آن وجود داشته باشد.

تناسب با سبک معاملاتی

احتمالا می‌دانید که این روزها سبک‌های معاملاتی گوناگونی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد. یک استراتژی عالی برای کسب درآمد از طریق ترید، پیدا کردن ارزهای متناسب با روش معاملاتی است. به عبارت دیگر باید روش معاملاتی خود را روی چندین ارز امتحان کنیم یا به اصطلاح بک تست (Back test) بگیریم. به این ترتیب می‌توانیم رمزارزهایی را پیدا کنیم که بهترین هماهنگی را با روش معاملاتی ما دارند.

بهترین ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۲ برای ترید و سرمایه‌گذاری

در ادامه به معرفی چند رمزارز مناسب برای ترید می‌پردازیم که از ویژگی‌های بالا برخوردار باشند.

  1. بیت کوین

بیت کوین که از آن به عنوان جایگزین طلا هم یاد می‌شود، امروزه به یک ابزار مالی مهم برای حفظ سرمایه و کسب سود تبدیل شده است. صرف‌نظر از شهرت و محبوبیت پادشاه ارزهای دیجیتال، بیت کوین از ویژگی‌های مهم برای تبدیل شدن به ارز مناسب برای ترید کردن و سرمایه‌گذاری برخوردار است.

بیت کوین بالاترین میزان نقدینگی را در میان ارزهای دیجیتال دارد و ارزش معاملات روزانه آن چند ده میلیارد است. همچنین بیت کوین از نوسانات قیمتی روزانه هم برخوردار است که به تریدرهای روزانه امکان انجام معاملات روزانه را می‌دهد. علاوه بر آن بیت کوین در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و داخلی در دسترس است و به دلیل تعداد زیاد معامله گران از الگوهای قیمتی هم پیروی می‌کند.

بنابراین اگر قصد دارید از طریق ترید روی ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید، بدون تردید خرید بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید
بیت کوین بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲
  1. اتریوم

اتریوم که پس از بیت کوین، مهمترین ارز دیجیتال بازار محسوب می‌شود هم خصوصیات یک ارز دیجیتال مناسب برای ترید را داراست.

اتریوم پس از بیت کوین بیشترین سهم را از نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است و ارزش معاملات روزانه آن به چند ده میلیارد می‌رسد. اتر در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی لیست شده و قابل معامله است، همچنین اتریوم به دلیل قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر دیفای و قراردادهای هوشمند پتانسیل افزایش قیمت قابل توجهی دارد و علاوه بر تریدهای کوتاه مدت می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هم مورد استفاده قرار بگیرد.

  1. بایننس کوین

بایننس کوین که در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، همواره به عنوان یک ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و حتی ترید کوتاه مدت شناخته می‌شود. بایننس کوین در بین ۵ ارز برتر قرار دارد و حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر نقدینگی بالا، بایننس کوین از نوسانات قیمتی جذابی برخوردار است و در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی در دسترس قرار دارد. مکانیزم سوزاندن کوین شبکه بایننس کوین باعث می‌شود هر چند ماه یکبار از موجودی در گردش این ارز دیجیتال کاسته شود و انتظار می‌رود در دوره‌های صعودی بازار رشد چشمگیری را تجربه کند.

  1. دوج کوین

دوج کوین که ابتدا به عنوان یک ارز سرگرمی معرفی شده بود، در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری روبرو شد و با توجه حمایت‌های ایلان ماسک مالک تسلا، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد، همین موضوع باعث شد دوج افزایش قیمت باورنکردنی را تجربه کند و حتی در بین ۱۰ ارز برتر بازار قرار گرفت. حالا دوج کوین نقدینگی مناسبی دارد و  می‌توان گفت موجودی در گردش آن در بین کاربران زیادی تقسیم شده است. دوج یکی از ارزهای محبوب در بین کاربران ایرانی هم محسوب می‌شود و به همین دلیل اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از این ارز پشتیبانی می‌کنند. نوسانات قیمتی دوج آن را به یک ارز دیجیتال محبوب در بین تریدرها تبدیل کرده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید
دوج کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲
  1. شیبا

شیبا اینو بدون شک سرشناس‌ترین میم کوین (Meme Coin) بازار ارزهای دیجیتال است که نامش از یک نژاد سگ ژاپنی الهام گرفته شده است. از آنجایی که شیبا یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است، نمی‌توان روی قابلیت‌های فنی آن مانور داد. اما چیزی که شیبا را به عنوان یک ارز مناسب برای ترید معرفی می‌کند، شهرت آن در بین کاربران است. شیبا به دلیل محبوبیت در بین کاربران، نقدینگی زیادی را در سال‌های اخیر جذب کرده است و ارزش معاملات روزانه آن نزدیک به ۱ میلیارد دلار است. همچنین شیبا در بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و در اغلب صرافی‌های ایرانی قابل خرید و فروش است. مطلب افزایش توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی به شیبا اینو را بخوانید.

  1. آواکس

آواکس (AVAX) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین آوالانچ (Avalanche) است. آوالانچ که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، توسعه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را در پیش گرفت و عملکرد مثبتی را از خود نشان داد. به همین دلیل خیلی زود به یک ارز محبوب در بین کاربران حرفه‌ای تبدیل شد.  به همین دلیل جهش قیمتی قابل توجهی را تجربه کرد و از قیمتی کمتر از ۱ دلار به بالای ۱۰۰ دلار هم دست پیدا کرد. به این ترتیب این ارز در بین ۲۰ ارز برتر بازار قرار گرفت و با حجم معاملات روزانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار به یک ارز مناسب برای ترید تبدیل شد. همچنین آواکس به عنوان یک ارز مهم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت هم زیر نظر گرفته می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید
آواکس در میان بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲
  1. متیک

ارز دیجیتال متیک (MATIC)، که توکن شبکه پالیگان (Polygon) محسوب می‌شود، با هدف بهبود قابلیت همکاری بین بلاک چین اتریوم و شبکه‌های سازگار ایجاد شده است. متیک با ماموریت همکاری بین بلاک چین ها با معماری جدیدی در سال ۲۰۱۷ وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد و به دلیل سرعت تراکنش و هزینه پایین خیلی زود در بین کاربران به محبوبیت رسید. به این ترتیب از محدوده قیمت ۰/۰۰۰۳ دلاری تا مرز ۳ دلار پیشروی کرد. متیک با قرار گرفتن در بین ۲۰ ارز برتر بازار از نقدینگی مناسبی برخوردار است و با حجم معاملات روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در میان ارزهای دیجیتال مناسب ترید قرار می‌گیرد.

  1. فانتوم

پلتفرم فانتوم (FTM) یک بستر قرارداد هوشمند سریع، با بازده بالا و مقیاس پذیر برای دارایی‌های دیجیتال و  اپلیکیشن‌های غیر متمرکز فراهم می کند. در حقیقت، فانتوم اولین بستر بلاکچین و قرارداد هوشمند مبتنی بر DAG است که کاربردهای متعددی را برای کاربران DeFi ارائه می‌دهد.

شبکه اصلی فانتوم که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد به دلیل قابلیت‌های ویژه، متن باز بودن و کاربرد آن در حوزه دیفای مورد استقبال کاربران قرار گرفت و رشد بیش از ۱۰۰۰ درصدی را تجربه کرد. فانتوم که در بین ۵۰ ارز برتر بازار قرار گرفته است با حجم معاملات روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به یکی از ارزهای مناسب برای ترید تبدیل شده است.

  1. الگوراند

الگوراند (Algorand) یک بلاکچین متن باز است که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و همه قادر به ساخت و توسعه آن هستند. تمرکز این شبکه بر پرداخت‌ها و اجرای تراکنش‌های پرسرعت و آنی در کمترین زمان است و در هر ثانیه بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در شبکه پردازش می‌شود. به این ترتیب به یکی دیگر از ارزهای مهم در سال ۲۰۲۲ می‌رسیم که قابلیت‌های فنی آن بر کسی پوشیده نیست و خیلی زود در بین ۳۰ ارز برتر بازار قرار گرفت و با ارزش بازار نزدیک به ۲ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به یکی از گزینه‌های جذاب برای ترید تبدیل شد. نوسانات دوره‌ای الگوراند و نمودار جذاب آن برای تحلیل تکنیکال باعث شد الگوراند را به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برای ترید کردن قرار دهیم.

  • ۱۰.انجین

یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر خیلی سر و صدا به پا کرد بازی‌های بلاک چینی بود، یکی از باسابقه‌ترین و معروف‌ترین پروژه‌ها در زمینه بازی‌های بلام چینی پروژه انجین کوین (Enjin Coin) است. اکوسیستم انجین که سابقه طولانی در زمینه بازی داشت، با کمک گرفتن از شبکه اتریوم قدم به عرصه بازی‌های بلاک چینی گذاشت و به موفقیت هم رسید. به این ترتیب انجین توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرد و در بین ۱۰۰ ارز برتر بازار قرار گرفت. ارزش معاملات روزانه اتجین به بیش از ۵۰ میلیون دلار می‌رسد و می‌تواند از گزینه‌های مناسب برای ترید کوتاه مدت محسوب شود. با توجه به آینده بازی‌های بلاک چینی می‌توان از انجین به عنوان یکی از ارزهای آینده دار بازار و بهترین ارز دیجیتال برای خرید در بازه کنونی هم نام برد. مطلب با بهترین ارزهای متاورسی در سال ۲۰۲۲ را هم بخوانید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید
انجین کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

نکته مهم: بازارهای مالی حوزه بسیار پرریسکی است و حوزه ارز دیجیتال هم به دلیل نوظهور بودن ریسک بسیار بیشتری را در خود دارد، قبل از وارد شدن به دنیای ترید و معامله‌گری حتما خودتان را به دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مجهز کنید،

راهنمای خرید بهترین ارز دیجیتال

در این مطلب به ۱۰ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید اشاره کردیم، در ادامه قصد داریم در مورد خرید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هم صحبت کنیم.

در حال حاضر دو راه اصلی برای خرید و سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، استفاده از صرافی ارز دیجیتال خارجی و صرافی ارز دیجیتال ایرانی.

گفتنی است این روزها به دلیل تحریم‌ها و عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی، استفاده از صرافی‌های خارجی با ریسک همراه است، خوشبختانه تعداد زیادی صرافی داخلی وجود دارد که می‌توانیم به راحتی به خرید بهترین ارز دیجیتال با کارت بانکی بپردازیم. توصیه می‌کنیم قبل از ثبت نام و احراز هویت در صرافی ایرانی حتما از سابقه و امنیت آن مطمئن شوید.

در پایان گفتنی است اگر برای خرید بهترین ارزهای دیجیتال به دنبال صرافی مطمئن می‌گردید، نیک پرداخت یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که امکان خرید بیش از ۶۰۰ ارز مختلف و پشتیبانی ۲۴ ساعته را برای کاربران فراهم کرده است.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست