رنگ بیت کوین پس از هفته‌ها سبز شد

تحلیل هفتگی بازار کریپتو: رنگ بیت کوین بالاخره سبز شد

امروز بیت کوین بالاخره هفته خود را با رنگ سبز آغاز کرد و سطح ۳۰ هزار دلاری خود را پس گرفت. اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

در چند روز گذشته، بازار سهام ایالات متحده آمریکا رشد قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال بیت‌ کوین و بسیاری از آلت‌کوین‌های بزرگ از جمله اتریوم با بازار سهام همراه نشدند. این اتفاق نشان می‌دهد که تریدرها همچنان به پایین‌ترین نقطه خود برای اوج‌گیری مجدد نرسیده‌اند و همچنان بی‌ثبات هستند.

بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران کریپتو پیش‌بینی کرده بودند که بیت کوین به زودی اوج خواهد گرفت. حتی برخی از آن‌ها باور دارند که ارزش واقعی بیت‌کوین ۳۸ هزار دلار است. یعنی ۳۰ درصد بیشتر از قیمت حال حاضر این رمزارز. برای مثال سهام داو جونز اینداستریال و S&P 500 پس از هشت هفته نزول متوالی، با یک برگشت توانست هفته خود را با رشد ۶٫۲ درصدی به اتمام برساند. اما بیت‌کوین و سایر رمزارزها راه این سهام را ادامه ندادند.

با این حال در شروع این هفته، بیت کوین بالاخره از مخمصه‌ای که چندین هفته در آن گرفتار بود خارج شد و کمی رنگ سبز به خود گرفت. در ادامه با تحلیل برخی از ارزهای دیجیتال مهم بازار همراه نیک پرداخت باشید.

رنگ سبز بیت کوین پس از هفته‌ها ناکامی

یکی از نشانه‌های مثبت بیت کوین، وال‌هایی هستند که اصلاح بازار را خریداری می‌کنند. طبق آمار گلس‌نود، تعداد آدرس وال‌های بیت‌کوین که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر را نگهداری می‌کنند، از فوریه ۲۰۲۱ تا امروز رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد که دیدگاه بلند مدت بیت‌کوین نزد این سرمایه‌گذاران کاملا گاوی و مثبت است.

در چند هفته گذشته، بیت‌کوین در یک طیف قیمت بین ۲۸٫۶۳۰ تا ۲۹٫۶۰۰ هزار دلار گرفتار شده بود. حتی در تاریخ ۲۶ و ۲۷ می، خرس‌ها توانستند بیت‌کوین را به زیر قیمت ۲۸٫۶۳۰ هزار دلار بکشانند. اما در حفظ آن موفق نبودند و حالا شاهد یک بازگشت قیمت از این ارز دیجیتال هستیم. گاوهای بیت‌کوین سعی کردند تا قیمت را به میانگین قیمت نمایی ۲۰ روزه در ۳۰٫۵۳۸ دلار برسانند. امروز بالاخره آن‌ها موفق به انجام این کار شدند و رنگ بیت کوین را سبز کردند. این اتفاق می‌تواند راه را برای حرکت به سمت میانگین نمایی ساده ۵۰ روزه در قیمت ۳۵٫۱۸۱ هزار دلار باز کند.

همچنین بر اساس حرکات مثبت شاخص قدرت نسبی، به نظر می‌رسد که مومنتوم خرسی در حال تضعیف است و مانع بزرگی گاوها را تهدید نمی‌کند. با این حال بد نیست وضعیت را از دید دیگری هم نگاه کنیم. اگر گاوها نتوانند این سطح را حفظ کنند، خرس‌ها این موقعیت را خواهند داشت تا دوباره بیت کوین را به زیر ۲۸٫۶۳۰ هزار دلار بکشانند. اگر موفق شوند، دوباره بازار بیت کوین رنگ قرمز خواهد گرفت و خرس‌ها هدف قیمت ۲۴٫۶۰۱ هزار دلاری را برای این رمزارز در برنامه خواهند داشت.

وضعیت قیمت اتریوم

اتریوم مدت‌هاست که در یک روند نزولی قرار گرفته. اما حالا با برگشت وضعیت بازار بیت کوین به رنگ سبز، گاوهای اتریوم نیز در تلاش هستند تا این روند نزولی را متوقف کنند. دومین ارز دیجیتال برتر دنیا با سطح حمایت بسیار حیاتی ۱٫۷۰۰ هزار دلار مواجه است. خرس‌ها یک بار سعی کردند قیمت را از این سطح پایین بکشند. اما قیمت برگشت خورد و حالا اتریوم در قیمت ۱٫۹۰۰ هزار دلار در حال معامله است.

این اتفاق باعث شد تا در شاخص قدرت نسبی، یک انحراف گاوی را شاهد باشیم. این یعنی روند نزولی اتریوم هم در حال تضعیف است. اگر گاوها بتوانند با استفاده از این موقعیت، قیمت را به میانگین نمایی ۲۰ روزه در ۲٫۰۳۶ هزار دلار برسانند، زوج اتر/تتر می‌توانند خود را به بالای منطقه مقاومت ۲٫۱۵۹ هزار دلار بکشانند. هرچند که انتظار می‌رود خرس‌ها از این سطح محافظت کنند. در صورتی که اتر در این امر شکست بخورد، خرس‌ها قیمت آن را بین ۲٫۱۵۹ تا ۱٫۷۰۰ هزار دلار نگه خواهند داشت.

در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال باز هم خود را به یک روند نزولی ببازد، اتر ممکن است سطح ۱٫۷۰۰ هزار دلار خود را از دست بدهد و با سطح حمایت ۱٫۳۰۰ دلاری مواجه شود.

وضعیت برخی از آلت کوین‌های مهم بازار

با این که کاردانو مدت‌هاست وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند،‌ اما توانست رشد قابل توجهی را از قیمت ۰٫۴۵ دلار منطقه حمایت داشته باشد. کاردانو حتی توانست به راحتی از سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلاری هم عبور کند و حالا با سطح مقاومت بعدی در ۰٫۵۲۰ دلار روبه‌رو است.

بایننس کوین در حال معامله در سطح ۳۱۵ دلار است. ارز دیجیتال صرافی بایننس حالا با یک سطح مقاومت ۳۲۰ دلاری مواجه خواهد بود. در صورتی که بایننس بتواند از این سطح عبور کند، نه تنها باعث رشد قیمت خواهد شد، بلکه تمامی ضررهای هفتگی اخیر خود را هم جبران خواهد کرد.

سولانا هم ۹ درصد افزایش داشت و در بالای منطقه مقاومت ۴۵ دلاری خرید و فروش می‌شود. سطح مقاومت کلیدی بعدی این ارز دیجیتال در قیمت ۴۸ هزار دلار است و می‌تواند در نهایت به سطح ۵۰ دلاری برسد.

دوج کوین نیز در حال ریکاوری منطقه ۰٫۸۰ دلار سطح حمایت است. رمزارز محبوب ایلان ماسک در حال حاضر در قیمت ۰٫۰۸۴۰ دلار معامله می‌شود و سعی دارد با از بین بردن موانع، خود را به ۰٫۰۸۸۰ دلار برساند.

ریپل نیز با رشد ۴ درصدی، به نزدیکی سطح ۰٫۴۰ دلار مقاومت نزدیک می‌شود. یک حرکت گاوی کافی است تا با شکست این سطح، ریپل به سمت ۰٫۴۲ دلار حرکت کند.

با سبز شدن رنگ بیت کوین در یکی دو روز گذشته، بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر هم رشد داشته اند: از جمله دات، شیبا، متیک، مانا و بسیاری دیگر. به طور کلی، وضعیت بیت‌کوین سیگنال‌های مثبتی را نشان می‌دهد. فقط کافی است تا بیت‌کوین سطح ۳۰٫۵۰۰ دلاری خود را کاملا حفظ کند تا شاهد حرکت پادشاه ارزهای دیجیتال به سمت ۳۲ هزار دلار باشیم.

نظر شما در خصوص وضعیت بازار کریپتوها چیست؟ این هفته را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ با توجه به وضعیت بیت‌کوین، شرایط مناسبی برای خرید این رمزارز فراهم شده است. می‌توانید برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از نیک پرداخت استفاده کنید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست